Hoe kan ik mijn zus helpen?

16-04-2014 14:59 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Mijn zus is getrouwd en heeft een zoontje van 4 jaar. Ze heeft al wel eens laten vallen dat haar man soms losse handjes heeft. De laatste keer toen ik bij hun op visite was kon ik ook merken dat niet alleen mijn zus maar ook haar zoontje slachtoffer van hem is. Vandaag belde ze mij huilend op dat hij haar weer had geslagen en allerlei dingen naar haar had lopen gooien. Ze was heel erg van streek waardoor ik zei ga dan naar de politie geef hem aan of ga naar een huisarts. Helaas wonen we te ver weg van elkaar dat ik zo naar haar toe kan racen anders had ik dat allang gedaan. Maar mijn zus is zo bang voor haar man. Hij dreigt ook hun kind af te pakken mocht ze bij hem weggaan. Hij zit zelf in een uitkering en doet verder niks terwijl mijn zus gewoon werkt.

Wat moet ik hiermee aan hoe kan ik haar het beste helpen?



Groetjes,

Anna
Alle reacties Link kopieren
feit is, dat niemand hier weet wat de omstandigheden zijn waarom TO niet op stel en sprong naar haar zus kan, dus het heeft m.i. weinig zin om haar daar op te veroordelen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het zo vreselijk voor je zus en wat zal ze zich eenzaam voelen dat niemand haar uit de situatie weghaalt. Hoe kan het dat jullie beide zo passief zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu?

Wat heb je met je ouders besproken?
Alle reacties Link kopieren
Laat je nog een keer weten hoe het gaat?
Hoi TO, ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat met je zus en haar zoontje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 16 april 2014 @ 15:44:

Jullie weten toch zelf ook wel dat een mep slachtoffer 9 van de 10 keer terug rent naar de mepper?

In dit soort relaties is nooit alleen meppen aan de hand, er speelt eigenlijk altijd een vorm van manipulatie mee maar ook geestelijke afhankelijkheid.



To de schuld geven vind ik misselijk. Zus moet ballen kweken en maken dat ze wegkomt.

Zus is degene die zichzelf en haar kind in gevaar brengt. Zolang ze zelf niet optreedt en gewoon gaat zal "haar een taxi insleuren" bijzonder weinig zin hebben.



Lees nu pas dit topic en ben tot bovenstaande reactie gekomen... Wat ben ik blij met deze reactie! Ik vind het werkelijk verschrikkelijk dat iedereen TO zo aanvalt...

Ik heb een soortgelijke ervaring van zeer dichtbij meegemaakt. Al heel vaak klaar gestaan om 'haar' en de kinderen mee te nemen omdat ze er echt echt van overtuigd was dat ze wilde gaan. Verschillende keren 'vluchtplannen' gemaakt en zelfs een keer meegeweest voor aangifte die later weer ingetrokken zou worden...Of niet gedaan werd moet ik eigenlijk zeggen.

Ook hebben ze een paar keer overnacht bij ons en besloot ze toch elke keer weer terug te gaan...

Al met al heeft het drie jaar geduurd voor ze bij die man weg was!

Toen heeft ze aangifte gedaan, kreeg hij een huisverbod en is alles in gang gezet. Inclusief hulp voor de kinderen (omdat die er vaak bij waren als het escaleerde).

Dus het is veel te naief om te denken dat erheen rijden en meenemen de oplossing is!
tsja.....
Heftig Famke! Helaas schets jij de "normale" gang van zaken in dit soort situaties, schrijnend maar waar. Ik weet niet wat een mepper doet met zijn vrouw maar op eoa manier krijgt hij het bijna altijd voor elkaar haar zo afhankelijk te maken dat ze zonder hem het leven niet ziet zitten.



TO, ik hoop dat het avontuurtje een staartje heeft gekregen. Als je zus écht hulp wil is die er. Ze hoeft alleen maar aangifte te doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:famke76 schreef op 18 april 2014 @ 14:41:

Lees nu pas dit topic [...] Wat ben ik blij met deze reactie! Ik vind het werkelijk verschrikkelijk dat iedereen TO zo aanvalt... [...] Dus het is veel te naief om te denken dat erheen rijden en meenemen de oplossing is! Hoe goed bedoeld die kritiek ongetwijfeld ook was, ik ben het hier helemaal mee eens (op het woord 'iedereen' na). Hier als een kip zonder kop op afstuiven heeft echt geen zin, sterker nog, dikke kans dat je met zo'n ondoordachte actie de problemen alleen maar vergroot.

Houd je ons op de hoogte, TO?
Had ik maar een motto.
Heeft ze al eens aangifte gedaan? Is deze man altijd thuis? Misschien met de politie er heen en halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven