Baby- en kinderkleding #3

17-04-2014 15:44 4083 berichten
Het was echt hoog tijd voor deel III. Hier vind je deel II en hier deel I (met links naar websites in de OP)



Voor een nieuwe ronde stylingtips, vragen over sites, winkels, verkoop/aankoop, aanbiedingen enz enz.



Voor baby's en grotere kinderen, meisjes en jongens.



Vaste meeschrijvers



Barnabydochter maat 116dochter maat 86Bengeliezoon maat 86Bubbelwijndochter maat 128/132 dochter maat 116/122 Cheerybaby onderweg maatje newborn Daisy1990zoon maat 92/98babymeisje op komst!Desperate Housewivedochter maat 92Dino2011zoon maat 74Emma77Emmadochter maat 62Gattidochter maat 116/122zoon maat 92/98Golfjezoon maat 128zoon maat 110zoon maat 86Kikkerprinseszoon maat 92Lebowskidochter maat 104zoon maat 74Lemooszoon maat 98Liubizoon maat 116 zoon maat 104dochter maat 56/62 Moduszoon maat 92/98zoon maat 68Nouschidochter maat 134NYCzoon maat 74Siskababy onderweg! Sitkadochter maat 110-teuntje-dochter maat 110Zoembayazoon maat 128/134 zoon maat 110



Ik vind 'm leuk hoor Lebo, met een paar slippertjes eronder en een mooi shirtje erop. Vind het wel stoer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 17 april 2014 @ 23:16:

Overgang wil ik nog niet aan denken hoor. Als ik een paar jaar jonger was zou ik denk ik zelfs wel voor een derde gaan



Ik zou deze wel willen, maar vind t meer iets voor wat grotere meisjes dan voor mijn peutertje

[afbeelding]Doen joh, laatste kans!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
mag ik ook in de tabel?



1 meisje mt 110
quote:Nouschi schreef op 17 april 2014 @ 23:23:

[...]



Doen joh, laatste kans!



Wat dat broekje of die baby?





teun, jij staat er al in hoor, alleen ik wist de maat van je meisje even niet.

Edit, oh nee, verdikkie, is weggevallen bij t kopiëren net, excuus! Ik had je er wel bij.
Yeah! Ik sta er ook in

(Hoe oud ben jij dan lebowski dat een 3e niet meer kan?)
Nee modus, ik bedoelde bij Lindex direct

Goed om te weten!!! Maw als ik dat eerder had geweten, dan was ik nu arm



En als het kan wil ik binnenkort ook in de tabel, ik sta nu nog in andere tabellen
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel:



Jongen, oktober 2010, maat 98



Zijn vivanickname is (Oh) Jeetje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh mensen, ik doe even mijn ogen dicht, lag heerlijk met zoon te slapen en dan nu gewoon 9 pagina's moeten doorlezen!!



Lebow, dank voor het tabel! Hier zoon, december 2011 mt 98/104.

Broekje is leuk, maar het lijkt zo wijd. Misschien een referentiekaderdingetje, maar zoon zit nu half in 104 en zijn beentjes zijn zo dun (vooral omdat hij als baby echt spekkies had en ik niet kon geloven dat dat ooit zou verdwijnen), zo'n broekje lijkt mij een beetje voddeloos om zijn benen. Maar misschien krijgt hij met 104 dikkere beentjes ofzo en heb ik daar geen rekening mee gehouden?



Weet niet wie het had gepost, maar leuke Munichs, toch? Dacht de x te herkennen. Vind Munich sowieso een leuk merk voor sportieve schoentjes.



Modus wat een service toch maar weer van dat bedrijf. Leuk dat ze het zo onverwachts hebben opgepakt en fijn dat je het even laat weten. Als bedrijf zou ik het erg op prijs stellen als klanten ook laten weten dat ze tevreden zijn na een klachtafhandeling. Nu maar eerst mijn eigen klachtenregeling op papier krijgen. Zijn er hier mensen eigenlijk met een eigen bedrijf? Ik loop nu tegen zoveel dingen aan, maar misschien wil ik alles wel te perfect hebben.



Even nog een off topicvraag, voor de expatters onder ons. Hoe zit het met school in het buitenland. Wordt dat door de Nldse staat vergoed, ook als je kiest voor een internationale en/of private school?



Humm zo wordt het idd een kletsgroepje. Sorry
Alle reacties Link kopieren
De schoentjes zijn van keq (even gespiekt, die 'kikkerschoenen' uit deel twee zijn wel van munichs).



@pompiedoe: een 'stenen' winkel of een webshop?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Pompiedoe, de nederlandse staat vergoed geen scholen in het buitenland (tenzij je als diplomaat gaat dan wss wel). Maar ik denk dat je verdere keuze vooral ookaf hangt van de school kwaliteit van lokale scholen en de beschikbaarheid van een internationale school. Hier gaat dochter tzt naar een lokale school (mochten we nog hier won en dan)
Die 3e tabel ga ik nooit vullen hoor ben er nog niet over uit of de 2e ooit gevuld word haha!



Lebo : broekje is leuk! Zou het doen



Ik duik even onder voor de komende dagen. Zometeen cursus en daarna op "vakantie" naar mijn ouders tot na de feestdagen! Dus als jullie me missen, I'll be back!



Owja, het eerste pakje van dochter wilde ik nog even delen. Wij wisten het geslacht niet, maar vond deze wel kunnen voor beide



quote:Lebowski schreef op 17 april 2014 @ 23:01:

[...]









Je kan ook mooi zien wie er op kop ligt, m.a.w. wie de prijs voor meeste kindjes krijgt en hoeveel je nog moet om in te halen



Bedoel je mij

Alle reacties Link kopieren
Liubi is volgens mij ook nog 1 van de jongsten. Dat kan ik alleen nog inhalen met een zesling ofzo.
Hmmm ik ben bijna jarig.

Rondom de uitgerekende datum.



Maar een eventueel vierde kolom ga ik niet meer vullen. Echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas Bubbelwijn dat jij 2 dochters hebt. Wat handig met doorschuiven zo dicht op elkaar. Of willen ze dat niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nee geen webshop of winkel, totaal andere dienstverlening en ook nog internationaal. Heb nu maar een van een vorige wg gekopieerd en nu maar laten vertalen. He wat jammer dat school niet vergoed wordt, dacht dat alle Nldse leerlingen daar recht op hadden. Nouja geen big deal. Wel fijn dat jullie even wilden reageren! Weten we dat ook weer. Las idd dat jullie wilden remigreren, Teuntje. Is het al zeker?



Eerste pakje was hier van Olive & Moss, met 13 weken was het al zeker dat we een jongen kregen dus kon al vroeg inslaan. Helaas kwam zoon te vroeg en toen is uiteindelijk zijn eerste pakje eentje van Nijntje geweest van Prenatal, mt 44 en dat was nog te groot.
Ik heb overigens op mp een dame gespot die vraagt om gratis kleding voor haar zoontjes en haarzelf. Heb haar gegoogled en ze lijkt oprecht. Twijfel nu om een pakket naar haar sturen, wat jullie?
quote:Nouschi schreef op 18 april 2014 @ 08:41:

Ik zie nu pas Bubbelwijn dat jij 2 dochters hebt. Wat handig met doorschuiven zo dicht op elkaar. Of willen ze dat niet?



Handig hé zo'n tabel.

Ja zeker dat de jongste dat wil, ze zit soms al in de kledingkast van de oudste te loeren of er al wat doorgeschoven kan worden.

Ik betrap mijzelf er ook op dat ik voor de oudste duurdere dingen koop dan voor de jongste. Want het kan toch nog een keer voor de jongste. Gelukkig is mijn oudste vrij netjes, dus dat lukt eigenlijk altijd.

En om mijn geweten te sussen haal ik voor de jongste nog wat zeemannetjes en H&M erbij, heeft ze ook een keer iets nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Na lang twijfelen eindelijk besloten dat ik toch maar een jumpsuit van Sture & Lisa wil bestellen en wil die met de spookjes. Kan hem nu alleen niet meer in zijn maat vinden :( Te lang getwijfeld.. Hoe vallen deze jumpsuits?



Denk dat ik zo dat pakje van de Lidl ga halen in het groen. Is een keer wat anders dan al dat blauw/wit en grijs. Kan hij vast lekker in slapen!



Heb weer een goed excuus bedacht om nieuwe kleren te kopen voor de kleine man, Pasen! Dus straks op pad om iets leuks te halen ik zit te twijfelen om een bloesje te halen maar vraag me af of dit wel fijn is voor een baby van 9 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 18 april 2014 @ 09:24:

Ik heb overigens op mp een dame gespot die vraagt om gratis kleding voor haar zoontjes en haarzelf. Heb haar gegoogled en ze lijkt oprecht. Twijfel nu om een pakket naar haar sturen, wat jullie?

Ik zou het niet doen. Kun je niet beter de voedselbank bellen om te vragen of ze een gezin weten die behoefte heeft aan kleding? Of een huis voor tienermoeders? Of een inbrengwinkel voor tweedehandskleding en dat ze de opbrengst schenken aan het goede doel/ kringloop. Ik vind het altijd een beetje vreemd om op MP te gaan roepen dat mensen je gratis dingen moeten gaan geven.

(Ik ga het nog overmaken voor de broeken, nog niet aan toegekomen)
Kleding die ik niet (meer) goed genoeg vind om te verkopen gooi ik meestal in die kledingcontainers. Maar is de voedselbank eigenlijk "beter"? Ik heb geen idee hoe de selectie van de kleding uit de kledingcontainers plaatsvindt... Deel voor Nederlands en deel voor buitenlands gebruik? Of alles direct naar ontwikkelingslanden?
Alle reacties Link kopieren
Kleding die ik niet meer wil bewaren breng ik naar iemand die zelf naar de voedselbank gaat. Zij neemt het mee naar de voedselbank. Ze zijn er erg blij mee daar.
quote:abcdee schreef op 18 april 2014 @ 09:59:

Na lang twijfelen eindelijk besloten dat ik toch maar een jumpsuit van Sture & Lisa wil bestellen en wil die met de spookjes. Kan hem nu alleen niet meer in zijn maat vinden :( Te lang getwijfeld.. Hoe vallen deze jumpsuits?



Sture&Lisa valt ruim. Geen volledige kledingmaat ruimer, maar stel dat je kindje in maat 62 zit, dan past hij de jumpsuits van Sture&Lisa als hij bíjna uit 62 is gegroeid en door kan naar maatje 68. Zo is het bij mijn zoon tenminste. Hij zit nu al een paar weken in maat 68, maar de jumpsuits van Sture&Lisa past hij nog niet in die maat, maar die in maat 62 is al wel veel te kort.

Het merk valt ook vrij breed.



Leuk he, die met die spookjes! Die ligt hier te wachten in maat 74. Na 1 jumpsuit (die met de rode en groene harten) moest ik er meer van hebben en ben ik gaan inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Vind ze echt super leuk maar twijfelde enorm over de prijs. Maar na een week elke dag kijken heb ik toch besloten om het pakje maar te gaan bestellen. Zie nu net dat ze op amazon.de nog zijn. Ik wou in 68 gaan bestellen maar ga nu toch voor 62. Vind het nog erg lastig welke maat ik moet kopen. Want waarschijnlijk heeft hij er langer plezier van als ik hem in maat 68 ga bestellen maar ik verwacht dat dat in de zomer gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen. Zelfs hier op vf loopt dat soort dingen vaak fout en is de kans groot dat je 'opgelicht' wordt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven