uitgerekend in november

03-03-2014 16:46 1092 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Afgelopen week heb ik positief getest en zoals ik het zelf heb berekend ben ik begin november uitgerekend.

Voor mijn man en mij wordt dit ons eerste kindje en we vinden het erg spannend.



Het lijkt mij leuk om met anderen te schrijven die ook in november uitgerekend zijn.



Voor actieve meeschrijvers is er nog ruimte in de tabel.



Naam Leeftijd Kindje # Verwacht... Het wordt... Geboren Bijzonderh.Roosjeddd31126-10Een jongen!Mirps27123-10Een meisje!Viooltje36229-10Een jongen! Koetje1985292-11Een meisje!Maartje13014-11Verrassing!Jeejeindelijk3115-11Siem & Luuk8-10 zazoethom26-11Verrassing!muca813216-11 Sophia13-10 meis293017-11Verrassing!okt&jan nu Sjalalaan1..-11Een jongen! -LuxePaard-2818-11 een meisje! bij 10.2 Downunder1424111-11Surprise!Sophie_8726112-11Een jongen! MeelezerLola8924119-11Een meisje! bij 14w Klavertje ellen29127-11Een meisje! bij 9 wk



Diana_78 en mamainnovember ...



Meelezend, maar niet zo actief meeschrijvend : Lil_okie, Baklava, Nalala, KaatjeDonkey, Bosnimfje, Byrd, Mama-moje, Sjorss
Alle reacties Link kopieren
Muca wat een superleuk nieuws!!! Gefeliciteerd!



Hier vorige week beide hartjes weer mogen horen, kindjes waren ook al erg druk aan het bewegen, zo leuk! We hebben even aan het idee moeten wennen dat het 2 kindjes werden, maar nu we gewend zijn zijn we alleen maar dubbel zo blij.



Wat fijn ook dat we allemaal de magische grens van 12 weken aan het bereiken zijn, ik vind dat toch echt wel bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Muca, lastige vraag... ik persoonlijk zou proberen te voorkomen een top 10 naam te nemen. Maar wat nou als jouw favo naam een top 10 naam is? Dan zou ik dus niet een andere naam nemen omdat je lievelingsnaam een top 10 naam is... Begrijp je me nog? Haha. Ik vind Sophia trouwens heel erg mooi, en Sofie mooi maar wel uitgekauwd... (sorry!) Wij hebben nog helemaal geen namen, vind ook nog niks mooi. Vind ik soort van eng, mn zoontje vroeg vandaag; hoe gaat de baby eigenlijk heten? Ik eh... geen idee, weet jij een mooie naam? Hij nadenken; ehm, ehm, nou eh misschien gewoon niks? Zo schattig. Hij wordt eind van de maand 4. Wat heb je nog meer op je lijstje staan? :-)
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Luxepaard en Muca, kloppende hartjes!! Hoe fijn!



En nou Muca, wat een dag! Gefeliciteerd meis!! Wat leuk! Ben je een beetje bijgekomen?



Triest voor je nichtje



Luxepaard, ja krijg de uitslag gelijk, fingers crossed!!



Ik voel me zoveel beter gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, hoe bijzonder ook een tweeling! Zeker bijzonder dat we bijna 12 weken zijn!



Ik heb het vandaag op mn werk verteld, zulke leuke hartverwarmende reacties! Echt heel erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



Vorige week vrijdag hadden wij een echo voor de combinatietest (uitslag helemaal goed, kans op trisomie is kleiner dan 1 op 5000) en dat was zo ontzettend leuk! Mini lag eerst op z'n buik, dus toen konden we alles niet zo goed zien, maar op een gegeven moment begon ie te bewegen en draaide hij of zij heel mooi een half rondje. Even showen voor papa en mama

Vandaag bij de verloskundige hebben we het hartje weer gehoord, de verloskundige keek blij, dus wij ook



Ik zag dat vanaf zaterdag aanstaande de uitgerekend-in-november-zwangeren op het 12-weken punt komen. Nog een paar die volgens mij een termijnecho moeten krijgen en dan hebben we met z'n allen iets minder onzekerheid. Daar drink ik er zaterdag eentje op (sap, cola of spa rood, haha). Fijn weekend allemaal, cheers!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Muca dat bij jou ook alles goed was en ook nog ten huwelijk gevraagd. Wat een super dag is maandag geweest! Geniet ervan!



Wat fijn dat jullie de twee weer hebben gehoord. En inderdaad de 12 weken grens komt dichterbij. Voor mij is het zaterdag nog een weekje.



En ook al voor jou fijn dat de nekplooimeting goed was Roosje! Met een positieve uitslag is het ook nog eens leuk dat je je kleintje weer hebt kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Jeej, vind het wel heel spannend voor je hoor! Dubbel zo leuk maar ook dubbel zo druk zo meteen.. hebben jullie de ruimte ervoor?



Ugglover, fijn dat je je weer beter voelt. Leuk dat ze zo positief reageerden op je werk. Ik ben vanaf vandaag tot volgende week vrijdag vrij en ga het die maandag erop vertellen. Minimuffins met muisjes bakken oid. Heb het al wel een aantal collega's verteld, waar ik een band mee heb.



Roosje, gefeliciteerd met de uitslag! Toch fijn om te weten.. en blijft leuk om de kleine te zien. Ik sleep kopietjes van de echo ook overal mee naartoe. Net nog een etentje gehad, konden we ook het blijde nieuws delen. Heel fijn allemaal.



Het gaat best hard he. Kun je nagaan, met 13 weken zit je al op een derde..



Hoe is het met de buikjes? Ik ben best slank, 52 kg en heb het idee dat het nu toch wel echt boller wordt. Superleuk als het zo meteen echt zichtbaar wordt.



Hoop dat jullie ook een lang weekend hebben. Rustig aan en fijne paasdagen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een doos ook... Van de week bloed wezen prikken voor combi test vandaag... Heb ik het verkeerde formulier ingeleverd en niet het Star formulier dus nu hadden ze mijn bloedwaardes niet en heb ik dus ook nog geen uitslag. Net gelijk bloed wezen prikken dus volgende week ergens de uitslag. Maar... het zag er op de echo allemaal goed uit, was echt uitgebreid, zo leuk. Mini lag weer lekker te spartelen, geen verdikte nekplooi en neusje zag er ook goed uit. Maar goed, dat zegt nog niet alles, we wachten rustig af. Maar ik voelde me op dat moment zo BLOND!
Alle reacties Link kopieren
Roosje, super dat het bij jou allemaal goed was!! Fijn! En idd, vandaag 12 weken, yihaaaaa!



Best slank Muca? Hihi, heul slank vind ik! Krijg je een beetje een bolletje? Bij mij begint het wel te komen nu ook, zeker 's avonds. Mooi buikje! :-) Hier ook lekker lang weekend, zo naar de kapper!
Alle reacties Link kopieren
Oo Ugglover.... Tsja blond, weet niet, ik ben donker en stapte maandag ook de echopraktijk binnen met de woorden 'shit, map vergeten!' Ook alles thuis laten liggen, buisjes voor bloed en map vd vk. Vriend moest dus heen en weer racen. Laten we het op zwanger en zenuwen houden...



Gelukkig zag alles er goed uit! Leuk he dat er nu al weer meer is te zien. En details zoals het neusje..



Ben trouwens ook maar 1.62 lang hoor!
Alle reacties Link kopieren
Haha Ugg, heel herkenbaar! Ik was ook al mn afsprakenkaart vergeten. Fijn dat het er goed uit zag! Alvast geruststelling nummer 1 binnen! Gefeliciteerd met je 12 weken grens ook!



Hier nog niet echt een buikje. Komt nog wel!



Wij gaan het dit weekend vertellen aan onze ouders. Super veel zin in, maar ook wel spannend!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Luxepaard, veel plezier met vertellen!



Muca, ben ook donker hoor maar voelde me nogal dom hahaha!
Alle reacties Link kopieren
O o, als je nu maar niet de blonde brigade over je heen krijgt



Luxepaard, spannend, knap dat jullie het zo lang geheim hebben kunnen houden, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Vanaf de echo vond ik het wel moeilijk om het geheim te houden en sowieso voor mn moeder. Verder viel het wel mee, maar wel heerlijk om het morgen en maandag te vertellen!



Ik ben ook geen blondie dus no worries van mijn kant!



Worden jullie kwaaltjes ook minder? Ik ben eigenlijk alleen nog moe. En bepaalde dingen lust ik niet meer, merk wel dat dat ook al iets beter wordt. Ik at altijd bruin brood en lichtbruin brood gaat inmiddels weer.
Alle reacties Link kopieren
Luxepaard, spannende dag vandaag! Had je nog iets bijzonders of ga je het gewoon vertellen (net als ik )



Kwaaltjes, het ging anderhalve week heel erg goed, ben ik 1 x mn pilletje vergeten, is het gelijk weer bal. Misselijk en neerslachtig bahbah. Hopelijk gaat het snel weer over.



Vrolijk Pasen allemaal! Wij gaan vanmiddag paaseieren zoeken bij mn schoonouders. Verder rustig aan, lekker boek lezen op het dakterras! :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie ook mensen aan het inlichten zijn. Ik ben het nu ook steeds meer aan het vertellen aan mensen en daardoor wordt het voor mezelf ook steeds concreter. Ook al de eerste cadeautjes voor de baby gekregen, zo lief!

Gisteren heb ik vriendinnen ingelicht en wat bleek: een vriendin is ook zwanger, 3 weken korter dan ik! Zo leuk!



Bij mij nemen de kwaaltjes ook wel iets af. Alleen die vermoeidheid is nog sterk aanwezig, vooral na een drukke werkdag. Maar gelukkig al minder misselijk.



@Ugglover: gewoon die pilletjes gebruiken dus! Hoop ook dat je je snel weer beter voelt!



@Vergeetachtigheid: hoewel ik wel BLOND ben, heb ik er weinig last van (volgens mij). Hahaha maar vind jullie verhalen wel grappig om te lezen. En hoor niet bij de blonde brigade dus ook no worries hier



Fijne paasdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ugg, je tabletjes werken dus wel echt goed! Dat is fijn zeg! Hopelijk heb je ze straks helemaal niet meer nodig.



Sjalalaan, wat lief dat je al cadeautjes hebt gekregen voor de baby! Het maakt het inderdaad een stuk echter. En leuk dat een vriendin ook zwanger is! Dat is bij mij ook zo, zij heeft nog geen termijnecho gehad, maar ze is een half weekje minder ver dan ik denk ik. Ze weet alleen nog niet dat ik zwanger ben.



Vermoeidheid en misselijkheid dat zijn echt de hardnekkige kwaaltjes volgens mij!



Wij hebben het gisteren tegen mijn ouders verteld. We hadden ze een slabbetje cadeau gedaan met de mededeling dat ze het cadeautje nu nog niet nodig hadden, maar over een paar maanden wel. Mijn moeder voelen aan het pakje. 'Is het een ovenwant?'. Uh nee.. Ging ze het uitpakken, hield het zo voor zich, maar maar dat is is.. haha. Zo leuk. Daarna de hele middag, 'Goh zeg, ik word oma. Wat leuk!!'.



Vandaag gaan we het aan mijn schoonouders vertellen. Voor beide is het trouwens hun eerste kleinkind. Ik ben enig kind en mijn vriend is de oudste thuis. Zijn jullie ouders al opa en oma? (voor de meiden met een tweede kindje zijn je paps en mams natuurlijk al opa en oma)



Vrolijk Pasen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kloppend hartje en een zwaaiend kindje! Zo bijzonder en onwerkelijk! We zijn na de echo direct naar m'n ouders gereden, die zijn echt superblij Daarna familie vriend, rest van de familie en goede vrienden verteld, erg leuk om te doen. We wilden het in een besloten kring houden tot ik 12 weken ben, maar iedereen (incl vriend) is zo enthousiast dat er inmiddels al heel veel mensen zijn die het weten.



Voor ouders en schoonouders is het ook het eerste kleinkind, de moeders hebben ook wel wat traantjes gelaten toen ze het hoorden.



We hebben ook al wat cadeautjes gehad, erg leuk! En m'n ouders willen de kinderwagen betalen. Dat is wel erg fijn, want wat zijn die dingen duur! Wij hoeven niet perse een bepaald merk, maar willen toch wel een wagen die stabiel en wendbaar is en makkelijk op te klappen. Hebben jullie hier al naar gekeken? Niet dat we van plan zijn nu al 1 te kopen, maar toch wel fijn als je het allemaal goed kan overwegen en het niet op het laatste moment hoeft (ook de kinderkamer, we weten al wel een beetje wat we willen haha).



Ik wordt steeds meer misselijk heb ik het idee. En dan met name eind van de middag/'s avonds. En nog steeds erg moe. Maar van t weekend weer even gesport en dan voel ik me wel een stuk beter (ook minder misselijk!), dus moet mezelf er toch wat vaker toe zetten te gaan sporten.. Verder ben ik al 3 kilo aangekomen (volgens weegschaal bij verloskundige, dus met kleren en 's avonds), maar dat komt vooral door de eerste weken toen ik de hele dag door honger had en het weinige sporten denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Sjalalaan, leuk samen met je vriendin zwanger!



Luxepaard, mooi te lezen die reacties van je ouders! Een overwant hahahaha! Hoe reageerden je schoon?



Sjorss, lekker vertellen hoor, kans is nu nog zo klein dat het misgaat! Ik heb een Bugaboo, superfijne wagen. Balen zeg dat je steeds misselijker wordt, dat is niet de bedoeling!! 3 kg valt wel mee hoor, kleren wegen mss wel 1,5/2 kg en s avonds weeg ik ook altijd meer. Ik ben nu een kg aangekomen zag ik vanmorgen... Prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga trouwens een andere nick aanmaken, irriteer me aan deze haha! Dus ik meld me zo weer als een ander... Moet nog even gaan nadenken over een nickname...
Alle reacties Link kopieren
Its me Ugglover

Nu nog even een fotootje, maar voortaan ben ik dus Viooltje, pas beter bij me!
Alle reacties Link kopieren
Zo ik ben weer als nieuw! :-) Nog even de was eruit halen en ophangen en dan lekker naar mn nestje...
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden!



Na een weekje Duitsland en een gezellig druk paasweekend, ga ik morgen weer echt reageren hoor!



@Sjors, gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn dat alles er goed uit zag! Geniet er lekker van!



@Viooltje, welkom! Heb nu toch ineens een ander beeld van je, niet perse negatief hoor. Maar gewoon, omdat je naam zo anders is. Haha.



Ik zwaai even naar de rest! Morgen meer. Nu lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ha Viooltje! Ik vraag me ook steeds af wat me bezielde toen ik mijn naam bedacht. Volgens mij dacht ik toen (paar jaar geleden) dat ik eenmalig iets zou posten



Van Ugglover naar Viooltje, new and improved!



Ouwe uggs ---> Jong viooltje



Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Best een tijdje geleden, maar had even niet zo'n fijne tijd de afgelopen twee weken. Zit nu namelijk helemaal in de ziektewet. De ischias werd te erg, waardoor ik bijna niks meer kon. Wat kan dat pijn doen!! Gelukkig een goede fysiotherapeut, en voel me nu al een stuk beter. Stond gewoon bovenaan de trap te janken, omdat ik echt niet meer wist hoe ik naar beneden moest komen pff.



Gelukkig gaat de zwangerschap wel prima, niet meer misselijk en ook lang niet meer zo moe. Voel ook al wel een klein beetje een buikje groeien. Morgen avond hebben we de termijn echo, zo'n zin in, maar toch ook wel weer spannend.



Met de Pasen hebben we het de familie verteld. Ouders en schoonouders boekje van opa en oma pluis gegeven. Zo leuk om die reactie dan te zien, als ze het open maken. Mijn oma had ik een fotolijstje met een gedichtje erin gegeven. Ze hoort heel erg slecht, en op deze manier wist ze gelijk wat we wilde vertellen. Iedereen was er helemaal blij mee (gelukkig maar ;))



Fijn om te lezen dat het met de meeste ook goed gaat. En dat er veel goede termijn echo's zijn geweest! We zijn bijna allemaal de drie spannendste maanden voorbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven