Bbq

18-04-2014 09:59 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,



Ik geef morgen een feest met bbq.

Normaal heb je altijd zo'n 30 % afzeggingen, maar nu kan iedereen:).

Supergezellig en heel veel zin in, maar hoeveel vlees moet ik eigenlijk halen voor zo'n 35 man/vrouw?



Ernaast heb ik natuurlijk salades, brood, pastasalade, tapenades etc etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 april 2014 @ 11:28:

[...]



Ook een aparte bbq? Ik zou het niet waarderen als mijn vegaburger op de resten speklap van mijn voorganger ligt.Ja apart, heb 2 bbq's. Beiden nieuw. dus geen voorgangers met vlees.
Alle reacties Link kopieren
Een BBQ draait nu eenmaal voornamelijk om vlees. Alle liflafjes er omheen zijn in feite niks anders dan bijgerechtjes bij het geroosterde vlees van de BBQ. Als mensen dus geen vlees willen, moeten ze niet naar een vleesfestijn gaan. Dat is net zoiets als geen Chinees eten lusten, maar wel bij de Chinees gaan eten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:april88 schreef op vrijdag 18 april 2014 11:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "Bbq"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 18 april 2014 @ 11:06</a>:</b>

Kipsaté is ook altijd wel lekker bij de barbeque!

Eten de vegetariers wel van dat vega"vlees" mijn stiefvader maakte altijd spiesjes met die gehaktballetjes, soort shaslicks!</div></blockquote>Ja ze eten wel vega "vlees" dus daar ga ik morgen ook eens voor kijken wat er te krijgen valt. Schrik niet, het is overweldigend hoeveel er bestaat ze hebben écht alles wat vleeseters ook eten! Zelf vind ik de balletjes wat aan de droge kant maar met satésaus is het super lekker! Ik eet graag vega vlees vooral nu ik zwanger ben, kan niet zo goed tegen de geur van gebakken vlees dus de vega afdeling is op dit moment mijn vriend! Ze hebben zelfs boterhamworst zou je bijv voor hen kunnen doen als je rolletjes met augurk gaat maken om te snacken, het is wel wat stugger van structuur dus vergt een tikkeltje meer aandacht maar denk dat het heel erg gewaardeerd zou worden! Eetsmakelijk alvast! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 18 april 2014 @ 11:20:

[...]





Hier regelmatig bbq met vega's erbij. Ik koop nooit van die vega-dingen, da's net karton! Wat mijn vegakind krijgt (en lekker vindt): raclettekaas in een speciaal pannetje (bij AH o.a.) op de bbq, dat dan met stokbrood opeten, grote champignons/portobellos die je in een aluschaaltje legt. Knoflook, rode peper en wat sojasaus in hun hoedje en dan bakken. Groentespiezen, gepofte aardappel met kruidenboter (ik maak ze altijd gaar in de magnetron, alleen voor de vorm nog even in folie op de bbq. Pitabroodjes gevuld met kaas en ui en paprika op de bbq, krijg je een soort tosti/pizza. Verder eet hij wel vis en garnalen, dus keuze genoeg.Wow hier kan ik zeker wat mee!!! geweldige vega tips (op de vis na)
Gemarineerde garnalenspiezen zijn ook superlekker van de bbq!
quote:pejeka schreef op 18 april 2014 @ 11:36:

Een BBQ draait nu eenmaal voornamelijk om vlees. Alle liflafjes er omheen zijn in feite niks anders dan bijgerechtjes bij het geroosterde vlees van de BBQ. Als mensen dus geen vlees willen, moeten ze niet naar een vleesfestijn gaan. Dat is net zoiets als geen Chinees eten lusten, maar wel bij de Chinees gaan eten.

Helemaal mee eens!



Zou het ook gewoon raar vinden als 'n overtuigd vegetarier vrijwillig tussen de grote vleesschranspartij in komt zitten met z'n vegahapje. Die moet zo'n massale bbq toch zo ongeveer zien als 'n crematie?
@Elninjoo, in mijn familie zitten 2 vegetariers, beide eten vis, als wij gaan barbequen hebben zij een aparte bbq voor hen zelf, ze vinden het gezellig met zn allen, zij zien dit zeker niet als een massale crematie, mijn neefjes en nichtjes vinden het altijd heel intressant al die "vreemde" vleesjes en ze proeven ze ook, vaak vinden ze het nog lekker ook! Stiefpa is helemaal in zn element en ja hij draait ook speklappen en hamburgers om voor de rest van de familie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ratteke schreef op 18 april 2014 @ 11:28:

Ga je dat allemaal zelf betalen of nemen ze zelf ook nog wat mee? Duur grapje, voor 35 man een barbecue betalen.





Ja dat ga ik allemaal zelf betalen. Ik ben aanstaande week jarig en morgen is dus een feest daarvoor.

Omdat een eerder jaar zo goed bevallen was.. mensen komen dan veel eerder, eten zeker weten genoeg en vertrekken niet pas om 5 uur snachts stomdronken;)...ga ik weer voor zon opstelling.



Als het een gewoon feestje was had ik wel gevraagd wat mee te nemen, maar voor mijn verjaardag its on me
Alle reacties Link kopieren
5 stukken vlees inderdaad! En sate saus.. niet om aan te slepen bij ons
Trots!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 18 april 2014 @ 11:37:

Gemarineerde garnalenspiezen zijn ook superlekker van de bbq!Dat lijkt me wel heerlijk! ga ik ook voor kijken:) Marineer je dit zelf? of kan je dit gemarineerd kopen?
quote:modepop- schreef op vrijdag 18 april 2014 11:45 5 stukken vlees inderdaad! En sate saus.. niet om aan te slepen bij onsIdd gelukkig werkt mijn vriend bij de hanos die haalt altijd zo'n hele grote kant en klaar emmer genoeg voor een heel weeshuis altijd hahah
quote:itsmyempire schreef op 18 april 2014 @ 11:43:

@Elninjoo, in mijn familie zitten 2 vegetariers, beide eten vis, als wij gaan barbequen hebben zij een aparte bbq voor hen zelf, ze vinden het gezellig met zn allen, zij zien dit zeker niet als een massale crematie, mijn neefjes en nichtjes vinden het altijd heel intressant al die "vreemde" vleesjes en ze proeven ze ook, vaak vinden ze het nog lekker ook! Stiefpa is helemaal in zn element en ja hij draait ook speklappen en hamburgers om voor de rest van de familie!Mensen die wel vis eten zijn niet echt hardcore natuurlijk, want ze eten dus wel beesten. Een vegatarisch collegaatje van mij noemt bbq een crematie, omdat zij echt tegen het consumeren van dieren is. Als vlees/vis liefhebber geniet ik enorm van de geur van bbq-vlees, maar kan me voorstellen dat het voor de hardcore vega best even slikken is.
quote:april88 schreef op 18 april 2014 @ 11:46:

[...]





Dat lijkt me wel heerlijk! ga ik ook voor kijken:) Marineer je dit zelf? of kan je dit gemarineerd kopen?Je kunt 't gemarineerd kopen. Bij de Emté hebben ze die bijv. gemarineerd in knoflookolie. Heerlijk! Natuurlijk kun je het ook zelf maken, maar voor zoveel man ben je dan wel ff zoet, haha!
April88, toevallig een pasje voor een horeca groothandel? Zoja kun je daar gepelde garnalen uit de vriezer halen, en spiezen om ze aan te rijgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:itsmyempire schreef op 18 april 2014 @ 11:50:

April88, toevallig een pasje voor een horeca groothandel? Zoja kun je daar gepelde garnalen uit de vriezer halen, en spiezen om ze aan te rijgen!Helaas niet...maar misschien mijn ouders.. ga eens bellen
Alle reacties Link kopieren
En als toetje banaan met bruine suiker erover, in folie gewikkeld. Of ananas, of gewoon een lekkere bak ijs!



Ik maak er eigenlijk altijd ook een lekkere aardappelsalade bij. Dat hóórt voor mij bij de bbq. Net als stokbrood met satesaus inderdaad, maar ook lekkere kruidenboter.



En wat ik ook weleens gedaan heb is grote krieltjes aan een spies, met stukjes ui, of paprika en voor de vleesliefhebber een stukje spek.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nog een 36e persoon nodig;)



Ik vind een doodordinaire bbqworst ook wel lekker.

En kip van de markt (lekker gekruid filetje).
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook geen varkensvlees. Vind het werkelijk niet te pruimen. Vriend idem. Geen geloof hier. Ik krijg al kotsneigingen als ik kijk naar een speklap.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ook geen ham of salami?
Alle reacties Link kopieren
Nope. Ik eet alles, vlees, vis, gevogelte, wild. Maar geen varkensvlees. Ik vind het echt heel vies
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
En alle gerechten met 'vark' kunnen meer dan prima met kip. Laatst dus bij een vriendin nasi met varkensfilet. Uit beleefdheid opgegeten maar Getverderrie wat smerig. Heb dus uiteindelijk het vlees laten liggen
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Als ik zelf een bbq geef haal ik wel varkensvlees hoor. Maar ik ben het meest blij met mijn kippenpootjes . Varkensvlees is het 'afvoerputje' van de vleesindustrie daarnaast ook nog eens. Wij woonden vroeger vlak bij een varkensboerderij. De lucht daarvan ontneemt je elke zin om het zelf te gaan eten



Gepofte aardappels van de bbq met zure room,

Knoflook en bieslook vind ik ook altijd erg lekker
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Het meest lekkere van 't varken vind ik (ontbijt)spek. Dat kun je met geen enkele andere vleessoort nabootsen. En ik vind het essentieel in 'n stamppot bijv. Voor saté is kip uiteraard een prima alternatief.



Heb je wellicht 'n keer een niet gecastreerde beer gegeten, dat je er zo vies van bent? Dat smaakt idd ontzettend goor!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Vroegah thuis aten we vaak varkensvlees, want hadden het niet breed en het is lekker goedkoop en 'moest' ik altijd een stukje eten. Bord niet leegeten zat niet tussen de opties



Vanaf het moment dat ik het huis uit ging heb ik het nooit meer gegeten.

Ik vind het gewoon echt vies.

Bacon en/of spekjes vis ik bij mijn moeder dus ook uit de stamppot.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, daar gaat het topic niet over. Gamba's in knoflook ook erg lekker en makkelijk op de bbq!!!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven