Vliegn00b, do's and don'ts!

18-04-2014 10:43 58 berichten
Inmiddels heb ik zo'n 12 jaar niet gevlogen en dit jaar ga ik 2x

Eén keer naar de UK, alleen met handbagage.

Eén keer naar de VS, met hand- en ruimbagage.



Ik zie 100.000 regels en voorschriften, maar ben inmiddels het overzicht kwijt over wat nu wel mag en niet maag.



Wie helpt me uit de brand
Alle reacties Link kopieren
Verschilt met vliegmaatschappij, type ticket (vooral mbt bagage) en extra's die je er evt. bij hebt gekocht. Ik raad je dus toch aan om de info te lezen die bij je ticket horen en de regels op de website van de vluchtaanbieder.



Het heeft verder geen zin om hier van alles te posten omdat dan de verwarring alleen maar groter wordt. Niet uitgaan van de regels die KLM hanteert wanneer je met ryaniar vliegt. Je aan de specifieke regels houden die de aanbieder heeft en die bij het ticket horen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Istar en best spannend ook? Wat wil je precies weten over do's en don'ts? Bagage? Eten en drinken?
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven al gezegd is.....



En dan nog een "don't" die voor elke maatschappij geldt: klappen na de landing......
Alle reacties Link kopieren
Do:

let op scherpe voorwerpen in handbagage: dat mag niet

net als vloeistoffen boven een bepaald volume

Etenswaar mag je volgens mij in de VS ook niet zomaar invoeren

Probeer verder in het vliegtuig, vooral op lange afstand een plaats langs het middenpad te krijgen. Heb je iets meer bewegingsruimte.

Zorg voor eventueel sokken en een fleecevest, ik vind het altijd best koud 's nachts in een vliegtuig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Viva-Amber heeft verder wel gelijk idd. Maar als t gaat om "mag je wel of geen eten meenemen" (las ik hier laatst ook ergens), dan kunnen we je nog wel op weg helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn algemene vlieg tips:



- Doe gemakkelijke schoenen aan, die snel aan en uit gaan (zonder veters). Dit zowel voor de security check, als voor op het vliegtuig.



- Draag aangename kledij, zonder te veel metaal. Dus geen dikke ritsen, ceintuur, schakels etc.



- Gebruik (indien mogelijk) een kleine rugzak voor je handbagage: deze kan je onder de stoel voor je opbergen, moet je niet altijd opstaan om iets uit je handbagage te halen die in de overhead compartments zit.



- Steek oordopjes in, pas dan besef je hoe luid het in een vliegtuig is.



- Breng je eigen koptelefoon/oortjes mee op vluchten met entertainment system. De dingen die je krijgt trekken meestal op niets en hebben vaak scherpe randjes.



- Mijn huid droogt altijd snel uit, dus ik heb altijd een tube Nivea Soft bij me.
quote:raio schreef op 18 april 2014 @ 10:51:

Wat leuk Istar en best spannend ook? Wat wil je precies weten over do's en don'ts? Bagage? Eten en drinken?Vooral, mag je een flesje water meenemen, moeten alle flesjes champoo apart verpakt of mogen ze bij elkaar in een ritsratszakje, enz.
quote:nephthys schreef op 18 april 2014 @ 11:07:

Mijn algemene vlieg tips:



- Doe gemakkelijke schoenen aan, die snel aan en uit gaan (zonder veters). Dit zowel voor de security check, als voor op het vliegtuig.



- Draag aangename kledij, zonder te veel metaal. Dus geen dikke ritsen, ceintuur, schakels etc.



- Gebruik (indien mogelijk) een kleine rugzak voor je handbagage: deze kan je onder de stoel voor je opbergen, moet je niet altijd opstaan om iets uit je handbagage te halen die in de overhead compartments zit.



- Steek oordopjes in, pas dan besef je hoe luid het in een vliegtuig is.



- Breng je eigen koptelefoon/oortjes mee op vluchten met entertainment system. De dingen die je krijgt trekken meestal op niets en hebben vaak scherpe randjes.



- Mijn huid droogt altijd snel uit, dus ik heb altijd een tube Nivea Soft bij me.

Thanks!



En wat betreft het klappen, ik heb lang gevlogen, ik ben niet achterlijk en wereldvreemd
Flesje water mag na de douane, voor de rest gebruiken wij altijd de info van schiphol. http://www.schiphol.nl/Re ... gage/RegelsHandbagage.htm



Zorg dat je niet boven het aantal kilo's en de afmetingen van de handbagage uitkomt en bedenkt dat het vaak maar één item mag zijn. Lijkt logisch, maar de keren dat ik achter iemand in de rij stond die naast haar handbagage nog haar fototoestel/handtas/beautykees etc meer wilde nemen (wat niet mag, dus drama etc).

Daarnaast indien nodig medicijnpaspoort aanvragen bij de apotheek
Alle reacties Link kopieren
Al je vloeistoffen mogen bij elkaar in een zakje, in kleine flesjes als het om je handbagage gaat. In je ruimbagage mogen ook gewoon grote flessen.

Een flesje water mag dus ook niet, maar je mag wel een leeg flesje meenemen en dat na de security op het toilet weer even vullen, of vraag het aan de cabinebemanning, doen we graag!
Alle reacties Link kopieren
Flesje water mag niet. Je mag totaal 1liter aan vloeistoffen meenemen in flesjes van max 100ml.



http://www.schiphol.nl/Re ... gage/RegelsHandbagage.htm



Ohja, voor de vloeistoffen in de handbagage heb ik een doorzichtig plastic toilettasje van de HEMA. Super voor het vliegen en ook om daarna snel je favoriete lipstick terug te vinden.



Deze heb ik: http://www.hema.be/nl/win ... toilettassen/make-up-tas-(11830801)
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 april 2014 @ 11:24:

[...]



Vooral, mag je een flesje water meenemen, moeten alle flesjes champoo apart verpakt of mogen ze bij elkaar in een ritsratszakje, enz.



Flesje water na de security vullen kan wel binnen Europa maar als je naar VS vliegt kan je water op vliegveld kopen en die wordt dat gesealed en die kan je meenemen vliegtuig in. Of je koopt in het vliegtuig water. Geen idee wat je aan eten en drinken nog krijgt op vluchten naar de VS.Staat wel op de site van de airline.



Shampoo etc naar VS in de koffer doen,geen probleem grote flessen.

Bij handbagage max 10 stuks shampoo/doucheschuim/tandpasta etc max 100 ml per stuk in een doorzichtige hersluitbare zak van max 1 liter. Maximaal 1 zak per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een leeg flesje meenemen, vlak voor je de slurf in gaat zit er nog een toilet op schiphol, vul daar je flesje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je mag wel na de douane drinken kopen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 18 april 2014 @ 11:24:

[...]



Vooral, mag je een flesje water meenemen, moeten alle flesjes champoo apart verpakt of mogen ze bij elkaar in een ritsratszakje, enz.Vaak wordt er gevraagd of je je vloeistoffen kunt laten zien, dus het is handig ze in een ziplockzakje te stoppen. Er zijn richtlijnen voor hoe groot dat zakje mag zijn en hoe groot de verpakkingen die erin zitten mogen zijn. Meer dingen vallen onder vloeistoffen dan je denkt: mascara, lippenbalsem en foundation horen er ook bij. De beste en meest actuele info staat op de site van je vliegtuigmaatschappij. Daar staat bijvoorbeeld ook op hoe groot en zwaar je bagage mag zijn (en dat verschilt per maatschappij en verandert nog al eens, dus check dit goed).
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
De vloeistoffen in je handbagage moeten volgens mij zelfs bij elkaar in een zakje, 125 ml per shampootje, cremetje enzo dacht ik en maximaal een liter alles bij elkaar. Leeg waterflesje meenemen om na de douane te vullen is ook handig. Eigen oordopjes meenemen voor de tv, die in t vliegtuig doen altijd pijn en zijn te groot of te klein, erg irritant.
Alle reacties Link kopieren
O ja, en vloeistoffen mogen wel in je ruimbagage, dus als je die hebt kan je daar je shampoo e.d. in stoppen (en dus grote flessen meenemen). Wel in een plastic zak stoppen natuurlijk, door de luchtdruk kan het anders vreselijk misgaan en zitten al je spullen onder de douchegel.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Okay, na de douane mag ik mijn waterfles vullen. Naar de UK mag deze wel mee, naar de VS niet.

Ik drink veel door bijwerking medicatie, dus water mee kunnen nemen is erg belangrijk (ziek als ik niet genoeg dirnk).



10 flesjes van 100ml in een afsluitbaar zakje.



1 stuks bagage wist ik, en de koffertjes zijn ook nog eens de juiste afmetingen.



Mag je een batterij meenemen in je handbagage? (esmooker)
Alle reacties Link kopieren
Ik zie passagiers met esmokers aan boord, dus lijkt me dat het mag. Je mag hem alleen niet gebruiken aan boord.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je naar de VS gaat dus na de douane een paar flessen water van bijv. 1,5 liter kopen en die laten sealen. Zo doe ik het altijd. Verder is vliegen vergeleken met 12 jaar geleden nog redelijk hetzelfde gebleven.
Cum non tum age
quote:Stess_ schreef op 18 april 2014 @ 11:40:

Ik zie passagiers met esmokers aan boord, dus lijkt me dat het mag. Je mag hem alleen niet gebruiken aan boord.Dat was ik ook niet van plan
Alle reacties Link kopieren
Deze wil ik er ook even ingooien



http://www.usatoday.com/s ... flight-attendant/6525483/



En wat het genoeg drinken betreft, ik heb eens een dame aan boord gehad voor wie het ook van extra belang was dat ze genoeg dronk wegens medicatie. Dat heeft ze me gewoon even uitgelegd en gezegd dat ze zich bezwaard voelde om ons telkens door de service oid heen te 'storen'. Ik heb haar toen een van de 1,5 liter flessen gegeven.
quote:noa schreef op 18 april 2014 @ 11:44:

Wanneer je naar de VS gaat dus na de douane een paar flessen water van bijv. 1,5 liter kopen en die laten sealen. Zo doe ik het altijd. Verder is vliegen vergeleken met 12 jaar geleden nog redelijk hetzelfde gebleven.

Dat is een goed idee!

Het gaat me vooral om alle veiligheidsvoorschriften en wat wel en niet mee mag.



Hoe streng zijn ze op medicatie? Moet alles in de originele verpakking zitten, of mag het ookk in zo'n weekdoos zitten?
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip voor het vliegen naar de VS: zorg er voor dat je net voor het landen in de VS nog naar het toilet bent geweest!



Wij hebben na landen in JFK ongeveer 3 uur in de rij gestaan voor de security en bagage check, zonder mogelijkheid tot toilet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven