Werk & Studie alle pijlers

Opzegtermijn en nieuwe baan

17-04-2014 21:07 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie meningen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie meningen.
quote:wittewed schreef op 18 april 2014 @ 10:41:

Bedankt voor het meedenken. Het is wel hilarisch hoe men hier een mening vormt zonder een beeld te hebben van de werkelijke situatie. Ik hoop dat u begrijpt dat ik die niet zo kan schetsen op een openbaar forum.



Het zit een stuk gecompliceerder dan "je baas kan wel wachten" of iets dergelijks. We hebben het hier niet over de standaard banen op de markt .



Ik kan u in ieder geval vertellen dat 1 juni beginnen geen mogelijkheid is. Dan is het overwegen wat de gevolgen zullen en kunnen zijn als de werkgever weigert en naar die antwoorden ben ik op zoek.Dus kan je daar niet beginnen. PUNT. En de meningen worden gevormd door jouw OP. En deze reactie geeft goed weer dat ze gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik begrijp dat je gevraagd bent voor de functie van MP? Ja, dan zou ik t gewoon ff uitleggen. Hebben ze vast begrip voor...
Wat een dom gelul. Juist in een 'niet-standaard baan op de markt' (je bent gevraagd voor achter de viskraam? ) snapt een werkgever heus wel dat je met een opzegtermijn te maken hebt.
quote:wittewed schreef op 18 april 2014 @ 10:41:

Bedankt voor het meedenken. Het is wel hilarisch hoe men hier een mening vormt zonder een beeld te hebben van de werkelijke situatie. Ik hoop dat u begrijpt dat ik die niet zo kan schetsen op een openbaar forum.



Het zit een stuk gecompliceerder dan "je baas kan wel wachten" of iets dergelijks. We hebben het hier niet over de standaard banen op de markt .



Ik kan u in ieder geval vertellen dat 1 juni beginnen geen mogelijkheid is. Dan is het overwegen wat de gevolgen zullen en kunnen zijn als de werkgever weigert en naar die antwoorden ben ik op zoek.

Heb jij soms bij het solliciteren gezegd dat je direct kon komen en hebben ze je daarom uitgekozen? Dan had je eerlijk moeten zijn vanaf het begin he...



Wat denk je dat je nieuwe werkgever er van vindt als hij hoort dat je zo een door jou getekend contract verbreekt? Ik zou als nieuwe werkgever echt even mijn vraagtekens zetten bij jouw werkhouding.



Heb je met je oude werkgever al overlegd wat er mogelijk is? Of je eerder weg kunt, je vakantiedagen mag opnemen, of je tijdelijk beide banen kunt combineren, wat dan ook? Eerst overleggen, dan pas rare dingen denken (en nooit rare dingen doen).
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-ers,



Ik ben een fervent meelezer maar heb nu zelf eens een vraag.



Ik werk nog niet zo lang bij een bedrijf en heb elders een fantastische baan aangeboden gekregen. Nu willen zij me z.s.m. hebben maar zit je nog altijd met een ruime maand opzegtermijn. Tot 1 juni kunnen we echt niet wachten!



Stel nu dat mijn huidige baas me aan die termijn houdt, wat kun je dan doen? Is er iemand die wel eens in die situatie terecht is gekomen? Geen werkgever wil toch een totaal ongemotiveerde werknemer? Wat nu als je je ziek meldt? Ik kan me voorstellen dat dat wel eens hele rare situaties op zou kunnen leveren. Je zou toch, bij wijs van spreke, iedere dag expres flink te laat kunnen komen of je werkzaamheden heel slecht uit kunnen voeren als je echt een breuk wilt forceren? Waarom zou je als werkgever dan iemand perse aan die opzegtermijn willen houden of gebeurt dat dan ook nauwelijks?



Ik begrijp dat je een bepaalde verantwoordelijkheid hebt. Het heeft daarom geen zin om te reageren met "je moet je aan je contract houden want je hebt getekend". Dat begrijp ik zelf ook wel, ik vraag me af of er mensen zijn die een dergelijke situatie herkennen en hoe dat toen is gelopen!



Alvast bedankt voor het meedenken!



Dit meen je niet, ongemotiveerd en verwend. Ik zou je niet willen hebben als werkgever.
OP-meltdown. Ik had niet anders verwacht, gezien je sneue opstelling richting je huidige werkgever.
gelukkig had letjefietje de tekst al gekopieerd net boven je Trotter
Alle reacties Link kopieren
Vreemd overigens dat je nieuwe aanstaande baas geen begrip heeft voor je wettelijke opzegtermijn.

Zou hij zelf ook niet zo op de hoogte zijn van de wet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op vrijdag 18 april 2014 13:40 Vreemd overigens dat je nieuwe aanstaande baas geen begrip heeft voor je wettelijke opzegtermijn.

Zou hij zelf ook niet zo op de hoogte zijn van de wet? Dat zal wel een oplichter zijn die to nodig heeft voor zijn praktijken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vandaar dat het geen 'standaard baan' is natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
En ja, weg topic, ik wist het van tevoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven