verliefd op mijn moeders neef(je)

18-04-2014 14:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



ik zit met een dilemma.

zoals de titel al zegt ik ben verliefd op het neefje van mijn moeder, mijn achteroom dus. Ik vroeg mij af wat de buitenwereld ervan zou vinden als dit uit zou komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:suikerklontje1989 schreef op 18 april 2014 @ 14:06:

Het neefje van jouw moeder is niet je achteroom maar achterneef.

Familie dus. Dus nee, kan niet!!

Is dit een grap? Dit vind ik ook een nogal kortzichtige reactie. TO en achterneef zijn verliefd, dus kennelijk kan het wel!

Het lijkt me een heel gekke situatie. Ik heb dit zelf nooit meegemaakt, maar als je verliefd bent dan ben je verliefd. Jullie familie zal het best even gek vinden, dat kan ik me goed voorstellen. Maar jullie zijn echt de enige niet.

Lastig dat het nou net om verre familie gaat, maar probeer er ook van te genieten dat het wederzijds is. Veel geluk!

(En inderdaad, mocht er ooit een kinderwens komen, zorg dan dat jullie alle medische feiten goed op een rijtje hebben.)
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij valt het met dat kinderen krijgen ook nog heel erg mee en is de kans op afwijkingen vanwege bloedverwantschap tussen nicht en achterneef bijna nihil.



Bij inteelt krijg je nml pas problemen als er meerdere keren en in lengte van generaties met familieverbanden gekruist wordt.
Alle reacties Link kopieren
klopt inderdaad zijn vader en mijn opa zijn broers van elkaar
In Volendam is genetisch onderzoek gedaan. Zeven families staan aan de basis van de gemeenschap. Twee ziekten komen er vaker voor: Volendamse ziekte en PCD. Ik denk dat het sociale aspect daar, en in andere geïsoleerde gemeenschappen, minder speelt.

Jij bent bang dat het een taboe is in jouw gemeenschap?



http://www.volkskrant.nl/ ... r-alle-Volendammers.dhtml
Ik vind het persoonlijk niet kunnen, het is toch je familie en ik vind het incest.
in koninklijke families was dit vroeger heel gewoon
Mijn ouders zijn ook achterneef en achternicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn volle neef zijn ook jaren verliefd op elkaar geweest,wij hebben er alleen nooit iets mee gedaan,en het is ook vanzelf weer over gegaan.We zijn nu allebei 50 en vinden elkaar nog steeds erg leuk,maar meer ook niet.

En toch heb ik er geen moeite mee als neven en nichten met elkaar zouden trouwen
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 15:13:

Ik vind het persoonlijk niet kunnen, het is toch je familie en ik vind het incest.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben je ouders er moeite mee, misschien niet. Misschien maken andere familieleden er een punt van.

Jullie moeten zelf afwegen in hoeverre je je daardoor wilt laten leiden.



Ik zie het probleem niet zo, ik zou er ook geen probleem mee hebben als zoiets in mijn familie zou gebeuren.
Joh gewoon doen
quote:aarbeithee schreef op 18 april 2014 @ 14:10:

neef is 32 en ik ben 27. is wederzijds jaWettelijk is hier volgens mij niet tegen, of je familie het leuk vindt is iets anders.
quote:Star schreef op 18 april 2014 @ 15:32:

[...]





Kan je lachen het is nu eenmaal incest en ik vind het echt niet kunnen. Ik ben zelf verloofd met de zoon van mijn moeders ex man. Is ook wel lastig ook al zijn wij helemaal niets van elkaar.
Onder Scheveningers is dit heel gewoon, neven en nichten
Alle reacties Link kopieren
Met je stiefbroer vind je wel normaal en met je achterneef niet?
quote:kiki1987 schreef op vrijdag 18 april 2014 15:13 Ik vind het persoonlijk niet kunnen, het is toch je familie en ik vind het incest.Mijn god, incest nog wel.... Stel je niet aan. Veel mensen kennen hun achterneef/nicht niet eens... Ik zie het probleem niet. En wettelijk gezien mag het ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Beter dat dan boek: bloemen op zolder
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 15:54:

[...]



Kan je lachen het is nu eenmaal incest en ik vind het echt niet kunnen. Ik ben zelf verloofd met de zoon van mijn moeders ex man. Is ook wel lastig ook al zijn wij helemaal niets van elkaar.Nee, het is geen incest. Dat jij iets vindt, maakt het nog niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerstklok schreef op 18 april 2014 @ 15:59:

Met je stiefbroer vind je wel normaal en met je achterneef niet?Het is haar stiefbroer niet omdat moeder en vader van haar verloofde niet meer getrouwd zijn. Ze zijn in feite niks van elkaar.
Ik zou er geen problemen mee hebben. Zelfs een volle neef en nicht vind ik niet gek. Tenzij je samen bent opgegroeid dan vind ik het weer wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 18 april 2014 @ 16:07:

Nee, het is geen incest. Dat jij iets vindt, maakt het nog niet zo. +1

Incest volgens Van Dale: 'geslachtelijk verkeer tussen naaste bloedverwanten, die geen huwelijk kunnen aangaan'. Ik begrijp heus wel dat mensen het een gek idee vinden, maar dit is echt geen incest, hoor.
Had ik maar een motto.
quote:_isis_ schreef op 18 april 2014 @ 15:56:

Onder Scheveningers is dit heel gewoon, neven en nichten Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord. En mijn overgrootoma van 96 vertelt heel wat verhalen over Scheveningen. Of is dat iets van de laatste tijd? Want in mijn familie komt het iig niet voor en dat zijn/waren allemaal visserslui uit scheveningen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 15:54:

[...]



Kan je lachen het is nu eenmaal incest en ik vind het echt niet kunnen. Ik ben zelf verloofd met de zoon van mijn moeders ex man. Is ook wel lastig ook al zijn wij helemaal niets van elkaar.



Met je voormalige stiefbroer vind je het wel kunnen? Zijn jullie met elkaar opgegroeid in één huis?



@TO: jullie zijn achterneef en achternicht. Het valt dus wel mee met de familieband en wettelijk mag het gewoon. Ga ervoor en laat mensen maar praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel kunnen:) lekker genieten!



Mocht je ooit kinderen met hem willen dan een keer daar vooraf naar de ha. Goed laten checken alles, maar als dat alles is:)
Alle reacties Link kopieren
Onlangs zijn in mijn kennissenkring een neef en nicht getrouwd. Ze zijn stapelgek op elkaar! Ik geef ze groot gelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven