Hoe vindbaar ben jij op internet?

18-04-2014 14:27 55 berichten
Hoe vindbaar ben jij op internet? En ben je daar blij mee, of juist niet?



Ik heb m'n eigen naam eens ingetikt en kreeg meer 'hits' dan ik had verwacht.



Dat Linkedin bovenaan stond, was geen verrassing. Mijn naam bij een aantal verenigingen waar ik iets in het bestuur doe was ook niet geheel onverwacht.



Wél onverwacht was een youtube-account dat ik heb. Ik heb deze nooit met mijn echte naam geopend, maar door Google+ is dit kanaal dus wel op mijn echte naam te vinden (paar filmpjes van vakanties).



Verder is mijn adres gemakkelijk te achterhalen omdat ik met voor- en achternaam in de telefoongids sta. Hier moet ik eigenlijk wat aan gaan doen.



Verder kom ik dingen tegen zoals een hardloopwedstrijd van 5 jaar geleden. Tsja.



Alles bij elkaar niets wereldschokkends, maar ik was wel verbaasd hoe gemakkelijk dingen boven komen en ook hoe lang (sommige) dingen op internet blijven staan.



Een ding moet ik wel meegeven: Facebook blijft onder de radar omdat ik daar zoveel mogelijk heb afgeschermd.
Niet heel veel eigenlijk. Vooral oud nieuws uit mijn bestuurstijd toen ik student was.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen heb ik geen FB, dat scheelt.



En verder ben ik onder mijn meisjesnaam wel te vinden omdat ik ooit iets voor TV gedaan heb. Maar op mijn huidige naam ben ik gelukkig niet te traceren.
Ik ben niet vindbaar en dat vind ik erg fijn. Ik google mijn voornaam en achternaam regelmatig en er is niets te vinden wat naar mij toe leidt. Heb ook bewust geen facebook of twitter ofzo.



In de telefoongids sta ik ook niet. Vind het erg fijn zo.
Niet, wel wat naam genoten die opduiken.
Waarom is het 'gelukkig' als je niet te traceren bent?



Ik zoek geen leven in de spotlights maar het zou voor mij in ieder geval lastig zijn om echt onvindbaar te zijn (o.a. geen linkedin-profiel).
Alle reacties Link kopieren
Privé is op internet nauwelijks iets over mij te vinden; alleen een vermelding bij een stamboomonderzoek van een fanatiek familielid en mijn naam en functie bij een theaterfestival waaraan ik jaren geleden heb meegewerkt.



Zakelijk ben ik wel goed vindbaar. Moet ook, want ik ben freelancer.



Als mensen me zoeken, is het raadzaam dat in het Nederlands te doen, want ik heb een Amerikaanse naamgenote die een grootheid in een bepaald wetenschapsveld is en talloze belangwekkende publicaties op haar naam heeft.
Alle reacties Link kopieren
Van mij geen paaldansfoto's en gênante bekentenissen dus online.
Alle reacties Link kopieren
Heb mijn naam ingetikt en ben vooral vindbaar door wedstrijden en miss verkiezingen waaraan ik heb deelgenomen. Prachtige foto's ook.



Had dit wel verwacht, ook omdat ik, voor zo ver ik weet, de enige ben met mijn naam.

Gelukkig heb ik mijn sociale media allemaal afgeschermd op achternaam.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Heel vindbaar en gelukkig maar
quote:ondernemer schreef op 18 april 2014 @ 14:33:

Waarom is het 'gelukkig' als je niet te traceren bent?



Ik zoek geen leven in de spotlights maar het zou voor mij in ieder geval lastig zijn om echt onvindbaar te zijn (o.a. geen linkedin-profiel).Het geeft me een gevoel van complete anonimiteit en dat vind ik erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb teveel bekende naamgenoten, doordaar compleet onvindbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 18 april 2014 @ 14:35:

[...]

Het geeft me een gevoel van complete anonimiteit en dat vind ik erg prettig.

Privé kan ik me dat goed voorstellen. Maar hoe doe je dat qua werk? Heb je wel of geen LinkedIn?
quote:qstix schreef op 18 april 2014 @ 14:37:

Ik heb teveel bekende naamgenoten, doordaar compleet onvindbaar.Ja, dat helpt enorm! Ik ken ook nog wat mensen die een veel voorkomende voornaam hebben en dan ook nog 'jansen' oid. heten met hun achternaam. Dan kun je on-line schuilen in de anonimiteit van een grote groep.
-
Alle reacties Link kopieren
Niets. Alles is goed afgeschermd. Je vindt dus ook niet mijn facebook- twitter- of pinterestaccount. En dat hou ik graag zo.



Facebookaccount vind je trouwens wel, maar alleen mijn naam en dan is het maar de vraag of ik dat wel ben.
Alle reacties Link kopieren
Niet vindbaar. Geen FB, twitter, linked-in, sta niet in de telefoongids. Ga zo onopvallend mogelijk door het leven dan heb je de minste problemen
Makkelijk vindbaar, maar vooral ivm zakelijke dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hilary schreef op 18 april 2014 @ 14:41:

[...]



[...]



Oké, dan snap ik het Hilary. Dat is inderdaad niet zinvol dan.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen Facebook en Twitter. Wel Pinterest, maar niet onder m'n eigen naam.
Niks schokkends. Onze huwelijksaankondiging in de plaatselijke krant bijvoorbeeld. Helaas heb ik geen naam waarmee ik in een grote groep op kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben absoluut onvindbaar. Ik heb heel erg veel naamgenoten in Amerika met belangrijke en hoogstaande banen dus die komen naar boven ipv little old me
Oh ja, wat je ook vaak ziet: werkgevers die hun werknemers met naam, email, zakelijke 06-nr, foto en kort CV op hun website plaatsen. Advocaten, accountants en andere zakelijke dienstverleners hebben hier wel een handje van. Op zich niets mis mee (vaak zijn het respectabele banen en mooie CV's) maar ook wel weer weg uit de anonimiteit.
Alle reacties Link kopieren
Verbazingwekkend idd hoeveel er te vinden is als ik mijn naam google. Zelfs die korte tijd in de raad van toezicht en ook mijn adres in de telefoongids. Dat moet ik aanpassen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik ben best wel vindbaar. Tot nu toe heb ik daar geen problemen mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven