Vragen over ontbijt.

18-04-2014 16:27 58 berichten
Waar ontbijten jullie meestal mee en kun je het verschil merken als je een keer overslaat?
Cornflakes

Muesli
Alle reacties Link kopieren
En dat wil je weten omdat?
Alle reacties Link kopieren
Sinaasappel, yoghurt, cruesli en thee. Soms met ander fruit.

En ja, ik merk het meestal binnen een uur of twee als ik oversla, dan krijg ik echt enorme honger. Als het niet eerder is, ik word vaak met honger wakker.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 april 2014 @ 16:29:

En dat wil je weten omdat?Omdat ik het al eens een paar keer door omstandigheden heb overgeslagen en dat echt wel gemerkt heb, vroeger had ik daar minder last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe aan intermittent fasten (leangains zie google) en ik eet dus geen ontbijt. Mijn eerste maaltijd eet ik om 12.00 uur, wat ik merk is dat ik meer energie heb, sterker ben en een lager vet%.



Ik heb soms even een minuut of 10 trek in de ochtend maar dat ebt weg. Het is makkelijker om niet te ontbijten in de lente en de zomer. In de winter heb ik het in de ochtend vaak koud en dat is vaak op te lossen door toch te eten.



Het is een mythe dat ontbijten nodig is om gezond te zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 18 april 2014 @ 16:29:

En dat wil je weten omdat?Vaneeuwijk heeft vandaag een ernstige aanval van forumdiarree en zoekt hier naar een oplossing.
Shake met klein beetje yoghurt, 1 kiwi en 1 banaan. Verder 1 kopje koffie (halve theelepel suiker, ben aan het afbouwen) en vaak nog een appel of banaan. Ben in de ochtend niet een geweldige eter en dit krijg ik goed weg en krijg er ook wel energie van tot een uur of 10. Ik ontbeet eerst nooit, maar toch merk ik dat het echt belangrijk is. De maaltijden die ik daarna neem vullen op een 1 of andere manier meer. Waardoor ik, met name in de avond, minder behoefte heb om te snoepen.



Ik eet nu minder, maar wel regelmatiger en ik heb minder trek! Het kan ook tussen mijn oren zitten, maar het werkt voor mij dus ik vind het prima.
Banaan, peer en kiwi of kakifruit. In de blender met een plens water en een klodder honing. Bakkie koffie er naast en dan ben ik content.
quote:viva-amber schreef op 18 april 2014 @ 16:33:Het is een mythe dat ontbijten nodig is om gezond te zijn.

Dat heb ik ook gelezen, maar volgens mij zit er toch een stukje gewenning bij.

Als je lijf niet anders gewend is reageert het er toch wel op als je een keer van de routine afwijkt.

Ikzelf ontbijt erg cliché, gewoon vaak brood en thee.
Als ik niet ontbijt, dan ben ik heel wiebelig. Ik moet echt wel eten in de morgen. Meestal 2 boterhammen en een beker melk. Oh en koffie voor 10 uur, anders in mijn dag verpest
Alle reacties Link kopieren
Brood, havermout of yoghurt met fruit en noten. Soms een ei.
quote:viva-amber schreef op 18 april 2014 @ 16:33:

Ik doe aan intermittent fasten (leangains zie google) en ik eet dus geen ontbijt. Mijn eerste maaltijd eet ik om 12.00 uur, wat ik merk is dat ik meer energie heb, sterker ben en een lager vet%.



Ik heb soms even een minuut of 10 trek in de ochtend maar dat ebt weg. Het is makkelijker om niet te ontbijten in de lente en de zomer. In de winter heb ik het in de ochtend vaak koud en dat is vaak op te lossen door toch te eten.



Het is een mythe dat ontbijten nodig is om gezond te zijn.



Hier heb ik nog nooit van gehoord! Apart joh. Na hoelang merkte je verschil?

En hoeveel maaltijden eet je dan van 12 tot hoelaat?
Alle reacties Link kopieren
quote:vaneeuwijk schreef op 18 april 2014 @ 16:37:

[...]



Dat heb ik ook gelzezen, maar volgens mij zit er toch een stukje gewenning bij.

Als je lijf niet anders gewend is reageert het er toch wel op als je een keer van de routine afwijkt.

Ikzelf ontbijt erg cliché, gewoon vaak brood en thee.Dat klopt net als dat wiebelig voelen, dat heb je de eerste 2 tot 3 weken en daarna niet meer, IF went ook. De 1x trainen op een nuchtere maag was een openbaring toen merkte ik pas dat ik juist sterker was en ik had meer uithoudingsvermogen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Niet.

Ik kan dat echt niet. Dat komt eruit.



Eerste kop koffie om 8 uur in de keet en rond negen eerste boterham.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dat veel eetmomenten nodig zijn is ook iets waar steeds meer tegengas op komt. Ik ontbijt wel maar lunch maar zelden, dat vergeet ik gewoon omdat ik dan geen trek heb. Als ik op de klok eet (dus maaltijden en tussendoortjes omdat het tijd daarvoor is) voel ik me lusteloos. Eet ik omdat ik honger heb, dan voel ik me fitter.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt, de ene keer kwark met fruit, de andere keer een paar suikerboterhammen, soms een paar broodjes met kaas, een restje van het avondeten, maakt me niet uit zolang ik mijn vier mokken koffie maar krijg.
verba volant, scripta manent.
quote:viva-amber schreef op 18 april 2014 @ 16:40:

[...]





Dat klopt net als dat wiebelig voelen, dat heb je de eerste 2 tot 3 weken en daarna niet meer, IF went ook. De 1x trainen op een nuchtere maag was een openbaring toen merkte ik pas dat ik juist sterker was en ik had meer uithoudingsvermogen.Ik heb juist meer energie nu ik ben begonnen met ontbijten.. misschien ook een gevalletje van ieder lichaam is anders?
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 18 april 2014 @ 16:40:

[...]





Hier heb ik nog nooit van gehoord! Apart joh. Na hoelang merkte je verschil?

En hoeveel maaltijden eet je dan van 12 tot hoe laat?

Het maakt niet uit hoeveel maaltijden je eet.

Het is ook een mythe dat je om de paar uur moet eten.



Meestal eet ik 2 grote maaltijden op een dag, maar goed een dag met veel tussendoortjes komt ook weleens voor, net zoals af een toe een dag dat ik maar 1 grote maaltijd eet.



Ik eet globaal tussen 12 en 20 uur, tussen 13.00 en 21.komt ook weleens voor . In het weekend vergeet ik weleens te eten en dan eet ik tussen 15.00 en 19.00, maar een dag zondigen/afwijken komt in het weekend ook weleens voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 18 april 2014 @ 16:43:

[...]





Ik heb juist meer energie nu ik ben begonnen met ontbijten.. misschien ook een gevalletje van ieder lichaam is anders?Geen idee, ik weet niet of je een gezond eetpatroon hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn zoon doet zwaar fysiek werk (betonbouw) en zegt dat het in die omstandigheden wel degelijk uitmaakt.

Mischien speelt arbeid met grote lichamelijke belasting hierin inderdaad ook een factor?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet yoghurt met fruit of Weetabix met banaan en kaneel.

Ik moet wat eten anders word ik ontzettend misselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mijn trainer houdt het vasten ook niet vol omdat hij van 's ochtend 08.00 tot 's avonds 21.00 uur met gewichten loopt te slepen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ah, TO heeft weer weekendverlof.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontbijt niet. Had nog nooit van intermittent fasten gehoord maar dat doe ik blijkbaar.

Als ik bijvoorbeeld op zondag ochtend wel ontbijt voor de gezelligheid heb ik een uur later weer trek.

Terwijl als ik niets eet in de morgen, alleen water drink komt de honger pas tegen 2 uur in de middag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven