Gezondheid alle pijlers

Wie is ook ontevreden over zijn/haar huisarts

18-04-2014 20:06 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs op afspraak geweest bij mijn nieuwe huisarts, maar ik heb het idee dat mijn klachten niet serieus worden genomen, wanneer ik bij haar kom met klachten, dan is het altijd van dat er niets aan de hand is. Ik wil dus een andere huisarts. Dus heb ik vandaag een andere huisarts gebeld (een allochtoon) echter kreeg ik als antwoord dat hij geen patiënten meer aan neemt, verder heeft hij mij als advies gegeven om eerst nog eens met de oude huisarts te praten. Maar ik denk niet dat 't wat gaat helpen.



Nog een ding, ik liet mij bloed prikken en volgens haar waren mij waarden uitstekend, maar dat was helemaal niet zo. Mijn cholesterol waarden bleken een beetje aan de hoge kant.



ps. ik hoor vaak dat allochtonen ontevreden zijn over hun huisartsen. Vreemd
Alle reacties Link kopieren
quote:oogappeltje schreef op 18 april 2014 @ 21:09:

Ja joh? En van welke maatstaven ga jij dan uit? Die die je van google hebt gekregen?Huh, heb ik ergens het woord google gebruikt!
Je bent medisch geschoold?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 april 2014 @ 20:58:

[...]



Zou het Stella Vine kunnen zijn?

SlimmerT, jij!

Het is inderdaad Stella Vine.
quote:Scamp schreef op 18 april 2014 @ 21:13:

[...]



SlimmerT, jij!

Het is inderdaad Stella Vine.
Ik ben heel tevreden over mijn huisarts. Ik heb nooit het idee dat ik niet serieus genomen wordt.
Je hebt het idee dat je niet serieus genomen wordt, maar de HA laat wel bloed onderzoek doen? Dat vind ik toch al best serieus nemen. En hoe erg was de afwijking van de cholesterol?



Als je je niet serieus genomen voelt zou ik overstappen. Want je zal dan veel gevoeliger zijn voor haar reacties en haar ook minder serieus nemen. Lijkt me niet bevorderlijk voor de arts-patiënt-relatie
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts is trouwens fantastisch. Luisterd goed, laat je uitpraten, komt met goede ideen. Niks is te veel.
Heb de beste vrouw/huisarts in geen 7 jaar nog nooit gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis nog steeds concreet wat je niet goed vindt aan je huisarts. Was je cholesterol nou te hoog, of aan de hoge kant binnen de normaalwaarden? Heeft ze je dieetadvies of iets dergelijks gegeven?

Wat verwacht jij van haar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen een probleem met de vervanger van mijn huisarts, als het aan hem en zijn verkeerde diagnose had gelegen was ik al een maand of tien dood.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook zeer ontevreden over mijn huisarts. Ging op een vergelijking site kijken en toen bleek dat deze huisarts slecht scoorde. Heb nu gelukkig een andere gevonden. Misschien kun je eens op die site kijken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Zorgkaartnederland.nl
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Bij mij rijst de vraag waarom je een nieuwe huisarts hebt. M.a.w. je was bij de vorige ook ontevreden?
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts is wat wisselend, volgens mij vind hij zijn werk niet spannend genoeg. Als ik bij hem kom voor nog steeds exceem, ongesteldheidsklachten etc. is de opmerking meestal: "ja, maar vrouwen van uw leeftijd".

Toen ik echter met een groot gapend gat in mijn knie op de behandeltafel lag heeft hij de wond keurig verzorgd er 11 (elf) hechtingen in gemaakt. Toen kon hij het niet laten om nog even op te merken, nou mevrouw dit keer ligt het toch niet aan de leeftijd.

Alleen jammer van mijn partner die niet kon nalaten om te zeggen: "Nee inderdaad niet een beetje vrouw van die leeftijd zou toch moeten weten dat ze op de fiets geen enorme zakken potgrond kan vervoeren zonder te vallen"

Maar het is een grote praktijk voor bepaalde dingen probeer ik altijd een andere arts te krijgen.
Als je niet tevreden bent, dan ga je naar een ander. Maar ik gok zomaar dat de ontevredenheid weinig met de huisarts te maken heeft. Als je nou elke week een ander probeert, is er uiteindelijk vast wel iemand die het met je eens is.



PS Je allochtonenopmerking slaat nergens op.
Makkelijker gezegd dan gedaan, "dan ga je naar een andere".

De meeste huisartsen hebben afspraken gemaakt om elkaars patienten niet over te nemen. In een andere wijk kun je ook niet terecht, want je moet binnen een bepaalde postcode of aanrijtijd vallen.

Ik heb nu een huisarts waar ik tevreden over ben, we hebben het "geluk" gehad dat de ene helft van ons huisartsenechtpaar zomaar ineens verdwenen bleek(lees: er geen enkele communicatie is geweest over het vertrek van de arts) en de andere helft al meer dan een jaar uit de roulatie is.

Na drie jaar lang om de maand een andere vervanger die zijn bul bij een pakkie boter had gekregen hebben we nu een degelijke ouderwetse arts die in ieder geval lijkt te weten wat hij doet.
Ach, er wordt wel eens gezegd dat allochtonen verwachten altijd een verwijzing of recept te krijgen van hun huisarts, omdat dat in andere landen gebruikelijker is en ze het gevoel hebben niet serieus genomen te worden als de huisarts ze zonder verwijzing of recept laat gaan. Nederlandse huisartsen zijn nogal terughoudend met bv antibiotica, en met reden.

Nou is dat wat generaliserend want ik weet niet of het voor alle culturen geldt, maar het zou een achtergrond kunnen zijn van de opmerking dat allochtonen ontevreden zijn over de huisarts. Heeft dus niks met discriminatie te maken maar met cultuurverschil.



Afgezien daarvan: niet elke afwijking van normaalwaarden in je bloed is meteen alarmerend. Cholesterolpillen slikken is geen kattepis, dus ik kan me best voorstellen dat een huisarts bij een verder jong en gezond iemand een licht verhoogde waarde geen reden vindt voor ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
De waardering voor mijn huisarts is 9,7, voor een kennis van me, ook ha 9,5 en voor de ha van mijn moeder 5,en nog wat, gelukkig is hij eindelijk met pensioen, opger** staat netjes.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 18 april 2014 @ 22:40:

Ach, er wordt wel eens gezegd dat allochtonen verwachten altijd een verwijzing of recept te krijgen van hun huisarts, omdat dat in andere landen gebruikelijker is en ze het gevoel hebben niet serieus genomen te worden als de huisarts ze zonder verwijzing of recept laat gaan. Nederlandse huisartsen zijn nogal terughoudend met bv antibiotica, en met reden.

Nou is dat wat generaliserend want ik weet niet of het voor alle culturen geldt, maar het zou een achtergrond kunnen zijn van de opmerking dat allochtonen ontevreden zijn over de huisarts. Heeft dus niks met discriminatie te maken maar met cultuurverschil.



Afgezien daarvan: niet elke afwijking van normaalwaarden in je bloed is meteen alarmerend. Cholesterolpillen slikken is geen kattepis, dus ik kan me best voorstellen dat een huisarts bij een verder jong en gezond iemand een licht verhoogde waarde geen reden vindt voor ingrijpen.In grote lijnen klopt dat wel, ik heb héél veel kennissen die uit andere culturen komen, die vinden een arts niet goed als ze geen pillen krijgen voorgeschreven, ze gaan ook voor ieder wissewasje, een blaar, een blauwe duim opgelopen bij een klusje, een verhoging van 37,5. Een Roemeens kennisje gaat twee keer per jaar naar haar geboorteland om zichzelf en naar dochter helemaal na te laten kijken omdat de gezondheidszorg in Nederland zo slecht is.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts is wel goed, maar meestal is ze er niet.

Moet altijd heel lang wachten, veel uitloop.

Assistentes waren mijn dossier ( weken!) Kwijt, kreeg een verkeerde uitslag die helemaal niet van mij was.

Ik wil dus eigenlijk een ander, maar dat vind ik weer z'on gedoe...
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts is prima. Het duurde even voor hij wat meer loskwam, maar ach... hij is alleen een beetje anti homeopathie en das wat lastig bij ons, gezien wij voor zijn. (Maar.. Ik ben niet het type dat denkt dat alles opgelost daarmee kan worden hoor!)



De vervanger was altijd lachen. Zo'n ouderwetse huisarts in zo'n mega huiselijke praktijk. Grapjesmaker.. Maar ook een goede arts!



Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik niet serieus genomen werd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet tevreden met mijn HA. Ik krijg het gevoel dat hij me niet serieus neemt (omdat hij altijd geniepig lacht, na elke opmerking die ik maak). En hij wimpelt me gauw af met het is normaal, het is niets, terwijl ik voel dat het niet normaal is en dat het wel iets is...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook heel tevreden over mijn huisarts die helaas wegens de vreselijke ziekte ALS niet meer werkzaam is.. Afwachten wie zijn vervanger zal zijn. De huisarts die ik hiervoor had was een eikel van de bovenste plank trouwens..



Ik zit in een groepspraktijk en ben weleens bij een arts geweest die ik niets vond. Toen ik later weer bij haar werd ingedeeld heb ik vriendelijk geweigerd, en ik kreeg een afspraak bij een andere arts
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik ontzettend tevreden over mijn HA. Heb nog de HA in mijn vorige woonplaats daarom aangehouden, 3 uur rijden, maat kan veel via het telefonisch spreekuur regelen. Arts is ontzettend bekwaam en voel me altijd serieus genomen.



TO, waarom heb je nu een nieuwe HA? En waarom heb je het idee dst praten niet helpt? Want ik lees een groot gebrek aan communicatie in je OP. De arts kan niet aan je neus zien wat jouw verwachtingen zij hè. Ik zou om de tafel gaan. Indien alles uitgesproken en nog steeds ontevreden, dán een andere arts zoeken, want vertrouwen is idd belangrijk. En wat betreft onderlinge afspraken tussen artsen waar hierboven aan gerefereerd wordt; als door beide partijen is uitgesproken dat er onvoldoende vertrouwen is, dan mogen artsen wél patiënten van elkaar aannemen hoor, alleen niet zonder dit eerst te bespreken.
Mijn oude huisarts was prima, toen ging ik verhuizen. Mijn nieuwe huisarts was vreselijk. Mijn dossier is verward met dat van iemand anders. Mijn achternaam was ineens verkeerd gespeld, er stond een ander adres en ander BSN-nummer bij. Heeft nogal wat gedoe opgeleverd en helemaal in orde is het nooit gekomen. Excuses heb ik nooit gehad en ik moest er zelf tig keer achteraan bellen.



Nu ben ik dus weer bij mijn oude huisarts. Ik ga voorlopig niet meer naar een nieuwe. Ook al moet ik nu 75-90 minuten reizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven