Toegeven aan zijn wil?

09-04-2014 15:48 632 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel lezen en praten met omgeving wil ik toch een ongezouten mening van buitenstaanders. Ik heb het gevoel het niet allemaal meer helder te zien.



Momenteel heb ik iets meer dan 3 jaar een relatie. Hij woont in Leiden en ik in Rotterdam. We praten al een tijdje over samenwonen en om die reden heb ik mijn huis ook te koop gezet, helaas onoverkomelijk ga ik hierdoor voor een riant bedrag een schuld in.



Waarom dan je huis verkopen? Omdat hij onder geen beding in Rdam wilt wonen. In het begin wilde ik altijd wel naar Leiden verhuizen heb ik geroepen, tot het steeds dichterbij komt en ik het toch wel moeilijk vind om me daaraan volledig over te geven terwijl ik liever ook dichter bij mijn omgeving blijf wonen.

Ik heb dit recentelijk naar voren gebracht en hij voelt zich in de zeik genomen doordat ik ook weleens mee ben gegaan naar een bezichtiging en nu ineens met dit verhaal kom...



Feit is, ik wil niet iets doen waar ik mij niet prettig bij voel alleen maar om iemand anders gelukkig te maken. Hij wilt niet uit Leiden omdat hij daar zijn vrienden, familie en dichterbij werk zit.

Oplossing zou een tussenweg zijn, hier voelt hij niet veel voor gezien hij dan in een onbekende omgeving gaat wonen zonder vrienden en dan het gevoel heeft geisoleerd te wonen.

Kort om een groot probleem dus!



Waarom ik niet naar Leiden wil is omdat ik met niet prettig voel om zover bij mijn ouders vandaan te wonen, vooral niet als we aan kinderen beginnen. Hij wil in dezelfde wijk wonen als zijn ouders en ik voel daar niet veel voor, gezien zijn vader nu al moeite heeft met alleen de gedachte dat hij uit huis gaat. Regelmatige bezoekjes gegarandeerd dus.



HELP?!
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Zekerheid heb je nooit in het leven. Jullie kunnen afspreken dat jullie het een jaar gaan proberen om in jouw huis te gaan wonen en na een jaar het huis opnieuw in de verkoop te doen en ondertussen verder te kijken naar een huis wat jullie beide leuk vinden in een plaats waar jullie beide achter staan. Misschien dat hij over ene jaar wel heel anders tegen de situatie aankijkt.



Voorlopig hebben jullie beide gewonnen. Jullie gaan samenwonen! Wat de toekomst zal brengen, dat is de vraag, maar dat is het toch altijd. Drink vanavond op de beslissing om te gaan samenwonen, maak er een feestje van en laat hem, voorzover nog niet gebeurd, zich inschrijven bij de woningbouw in Leiden. Zo is hij in elk geval verzekerd van een jaar wachttijd, mocht het toch niets worden, maar zijn jullie beide verzekerd van een jaar wachttijd als na een jaar Leiden toch aan de horizon verschijnt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 18 april 2014 @ 15:02:

Zekerheid heb je nooit in het leven. Jullie kunnen afspreken dat jullie het een jaar gaan proberen om in jouw huis te gaan wonen en na een jaar het huis opnieuw in de verkoop te doen en ondertussen verder te kijken naar een huis wat jullie beide leuk vinden in een plaats waar jullie beide achter staan. Misschien dat hij over ene jaar wel heel anders tegen de situatie aankijkt.



Voorlopig hebben jullie beide gewonnen. Jullie gaan samenwonen! Wat de toekomst zal brengen, dat is de vraag, maar dat is het toch altijd. Drink vanavond op de beslissing om te gaan samenwonen, maak er een feestje van en laat hem, voorzover nog niet gebeurd, zich inschrijven bij de woningbouw in Leiden. Zo is hij in elk geval verzekerd van een jaar wachttijd, mocht het toch niets worden, maar zijn jullie beide verzekerd van een jaar wachttijd als na een jaar Leiden toch aan de horizon verschijnt!Het liefst doe ik dat, feit is dus nog steeds wel, dat hij niet naar Capelle wil als ik hem niet kan beloven dat ik daarna naar Leiden wilt. Omdat de kans dan nog steeds is dat ik in Capelle wil blijven of een middenweg en dat is dus nog steeds iets wat hij eigenlijk niet wilt. Ik heb al gezegd we gaan er blanco maar dan ook echt blanco in en zien dan verder, hij wil garanties...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je aangeeft dat je er echt blanco in wilt stappen. Eerst het samenwonen an sich maar eens uitproberen inderdaad.

Heel veel succes en hopelijk een fijne avond vanavond!
Only dead fish go with the flow
Ach meid. Sterkte. Zal geen makkelijk weekend voor je worden.
Alle reacties Link kopieren
Dit.

Hij gaat jou geen rust geven.

Ook nu blijft hij nog dwingen. Er is geen compromis.



En gedurende dit "testjaar" in jouw huis, hoevaak denk jij dat ie over Leiden en het ultimatum gaat beginnen?

Ik gok zo elke week. Of elke dag. In ieder geval elke dag dat hem iets niet zint in jouw huis/omgeving.



Doe jezelf een lol en kap ermee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Maak hem duidelijk dat jullie in jouw huis gaan proef samenwonen. Probeer het desnoods 3 maanden. Maar gezien je laatste post ben ik het eens met Bellatrix, HIJ is hier degene die de stekker er al uittrekt eerlijk gezegd, door al die zekerheidjes in te willen bouwen. Hij wil slechts een jaar uit Leiden weg omwille dat jij er de rest van je leven moet gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Dat gepush van hem.... bevalt mij niet zo.... Sluit me aan bij Bellatrix.
quote:rw_ schreef op 18 april 2014 @ 15:14:Ik heb al gezegd we gaan er blanco maar dan ook echt blanco in en zien dan verder, hij wil garanties...Mijn lover schreef me afgelopen week dit:

Je gaf aan geen garanties te kunnen geven. En die wil ik ook niet van je. Ik wil van je de overtuiging dat het met mij goed zit en goed voelt. Ik weet dat mensen en situaties veranderen dus dat het ook weinig zin heeft om garanties van je te vragen. Ik wil graag dat je elke keer op je gevoel af gaat.

En hij heeft zo gelijk. Garanties zeggen niets, jij kunt nu niet zeggen hoe jij daar over een jaar tegenaan kijkt. En hij ook niet, misschien voelt het straks wel bevrijdend voor hem, weg van zijn familie. Garanties slaan nergens op, het gaat om het gevoel dat je bij elkaar hebt, en dan kom je samen tot een besluit, waarin je beiden kijkt naar de wensen van jezelf en de ander, en de mogelijkheden die er zijn.
Alle reacties Link kopieren
Behalve dat je doodgaat zíjn er geen garanties in het leven.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hij komt dus bij jou proef samenwonen als hij zeker weet dat jij in Leiden komt wonen. Anders niet.



Daar heb je toch helemaal niks aan? Dan heeft hij toch alsnog zijn zin? Dan kun je net zo goed meteen in Leiden gaan wonen...



Hij is wel een drammer zeg. Hij zou het van mij mogen uitzoeken met z'n starre gedrag. Er is gewoonweg geen ruimte voor jouw mening en gevoel.
Ik zou zo langzamerhand klaar zijn met dat drammerige gedrag. Uit niets lees ik dat hij met jouw gevoel meegaat. Met je restschuld moet je het ook maar uitzoeken. (Ja hij betaalt mee maar als de relatie stukloopt wil hij het terug).



Het enige wat hij inbouwt zijn z'n eigen zekerheden en het afdwingen van zijn woonlocatie.



Uiteindelijk wil hij daar dan wel een jaar proefsamenwonen tegenaan gooien in jouw huis, dat is zijn tegenprestatie. Daarna gaat alles weer onder zijn voorwaarden.



Gezien jouw twijfels zou ik er nog maar goed over nadenken wat jij wilt. Als je uiteindelijk zijn zin doet ga je er, denk ik, heel veel spijt van krijgen.



Zo te lezen vertoont jullie relatie al wat barstjes, wees wijs en kies voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 april 2014 @ 15:34:

Behalve dat je doodgaat zíjn er geen garanties in het leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:flowerpower91 schreef op 18 april 2014 @ 15:28:

Dat gepush van hem.... bevalt mij niet zo.... Sluit me aan bij Bellatrix.+1
Alle reacties Link kopieren
Sterkte meis
RW, ik heb niet zo veel meer toe te voegen aan de laatste reacties. Jammer dat alles nu zo moeizaam gaat. Volgens mij kan het samenwonen nooit meer een leuke, blijde stap zijn op deze manier en dat is echt zonde.



Sterkte dit weekend!!
Ik ben bang dat het hele samenwonen plan ervoor heeft gezorgd dat bij jou je oogkleppen zijn afgevallen. Dat de dingen waar je eerder tegenaan bent gelopen, maar niet voldoende voor jezelf bent opgekomen nu ineens pijnlijk duidelijk geworden zijn.



Het gaat zo moeizaam nu en ik twijfel eraan of jullie relatie goed genoeg is om hier uit te komen. Als een relatie helemaal goed zit dan zouden dingen niet moeten voelen als iets opofferen, dan moet het voelen als een investering.



Ik hoop dat ik ernaast zit.



Alle reacties Link kopieren
Hier een meelezer: hoe is het nu?
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
RW, gaat het ?
Leef ook

Met je mee, rw_
Up, hoe is het ermee?
Alle reacties Link kopieren
Hoe het nu is.. moeilijk..



Ik heb afstand genomen, gezegd dat ik even niet samen wil zijn om uit te vinden hoe het met me gevoel zit.. Loop nu ongeveer een week te tobben: ''hem bij mij laten wonen en kijken of de liefde groeit of ermee stoppen''



Ik neig naar optie 2, maar ben bang voor foute beslissingen, bang dat ik hem toch ga missen, bang om te kwetsen, bang..bang..bangg
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you
Maar meis, afstand nemen is hartstikke goed juist op dit moment. Neem je relatie van de afgelopen jaren onder de loep. Kijk of en hoe hij vaker zijn zin heeft proberen te krijgen of hoe hij samen met jou naar oplossingen heeft gezocht wat het beste is voor jullie allebei.



Ik vind het ook belangrijk om te weten hoe hij heeft gereageerd op jou verzoek tot afstand nemen. Begreep hij het of ging hij in de aanval en vond het maar belachelijk?
Alle reacties Link kopieren
Je neemt je beslissing op gevoel, dat is nooit fout.

Ja gaat hem misschien missen, maar dat gaat over.

Misschien ga je hem kwetsen, maar daar leert hij dan maar mee omgaan. het is een grote jongen (alhoewel...). Hij kwetst jou ook met zijn gedrag.



Ik blijf bij mijn laatste post:



quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 april 2014 @ 15:23:

Dit.

Hij gaat jou geen rust geven.

Ook nu blijft hij nog dwingen. Er is geen compromis.



En gedurende dit "testjaar" in jouw huis, hoevaak denk jij dat ie over Leiden en het ultimatum gaat beginnen?

Ik gok zo elke week. Of elke dag. In ieder geval elke dag dat hem iets niet zint in jouw huis/omgeving.



Doe jezelf een lol en kap ermee.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 23 april 2014 @ 14:14:

Maar meis, afstand nemen is hartstikke goed juist op dit moment. Neem je relatie van de afgelopen jaren onder de loep. Kijk of en hoe hij vaker zijn zin heeft proberen te krijgen of hoe hij samen met jou naar oplossingen heeft gezocht wat het beste is voor jullie allebei.



Ik vind het ook belangrijk om te weten hoe hij heeft gereageerd op jou verzoek tot afstand nemen. Begreep hij het of ging hij in de aanval en vond het maar belachelijk?



Hij heeft respect voor het feit dat ik nu afstand neem, alhoewel hij wel vind dat als je elkaar niet ziet het ook niet kan groeien en zijn gevoel ook enigszins een deuk heeft gekregen maar dat hij nog steeds alles wil doen voor ons...



Normaliter zouden we elkaar vanavond zien, maar ik heb daar nog niet het gevoel naar. Het zou alleen maar meer verwarring rond brengen...
Rise up and be the best you can be, because YOUR world is waiting for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven