Tips voor mijn balkon

12-04-2014 11:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had echt het mooiste balkon van Nederland, mooi beschut met bomen, toch veel zon en met door de bomen heen uitzicht op een mooi parkje. Tot de gemeente besloot om de bomen in het park te kappen. Dus nu heb ik een prachtig uitzicht op het park, maar constant mensen die mij zien zitten (en gaan wijzen, dingen gaan roepen). Ik wil dus mijn balkon weer afschermen van het park, maar wel op een mooie manier.



Rondom mijn balkon zit een hek met spijlen, dat zou ik graag dicht willen hebben. Maar hoe? Ik zie weleens van die rotan matten of zo maar dat vind ik echt lelijk. Ik zou liever iets vrolijks willen, maar wel iets dat geen onderhoud vergt en meteen op te hangen is (ik dacht bijvoorbeeld aan klimop, maar dat moet weer een tijdje groeien). Mijn balkon is trouwens heel klein, dus iets als planten voor het hek werkt helaas niet (dan heb ik een balkon vol planten en geen zitruimte). En dan zou ik nog iets boven het hekje willen om het nog iets meer af te schermen, bijvoorbeeld bloembakken of zo?



Iemand een leuk idee?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Ha leuk, Gioia, ik wens je een zonnige zomer!
quote:bianca12345 schreef op 13 april 2014 @ 23:15:

Plexiglas met folie erop, dat je wel vanaf de ene kant kan kijken maar niet vanaf de andere kant.Hee, dat is een goeie. Kan je dat ook los neer zetten? Je wil natuurlijk wel zon houden. Als je dan met de rug er naar toe zit, kan je altijd zien aankomen wat teveel is - bij wijze van spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 15 april 2014 @ 14:07:

[...]





Hee, dat is een goeie. Kan je dat ook los neer zetten? Je wil natuurlijk wel zon houden. Als je dan met de rug er naar toe zit, kan je altijd zien aankomen wat teveel is - bij wijze van spreken.Volgens mij is dat anti inkijk folie. Kun je ook op je ramen plakken. (indien geschikt)
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 15 april 2014 @ 17:00:

[...]



Volgens mij is dat anti inkijk folie. Kun je ook op je ramen plakken. (indien geschikt)



O, daar heb ik nog een ongebruikte rol van liggen. Is met bloemetjes. Maar die is doorschijnend. Reflecterend is zoals bij boeven en verhoren wordt gebruikt. Maar er ook zoiets dat in auto's voor VIP's wordt gebruikt en standaard is.

Ik vroeg me af of dat zo te koop is in een goedkopere uitvoering. In auto's is tegelijk ook een soort van zonnebril die schadelijke straling tegen houdt, maar geen licht.

Is wel leuk om te gluren. Voor wie dat leuk vindt tenminste.

Maar ik vind het wel leuk om toch nog te kunnen kijken zonder eerder gezien te worden dan degenen die uit de verte komen. Dat is toch het geval bij een balkon.



Google doet het niet meer goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 15 april 2014 @ 19:34:

[...]





O, daar heb ik nog een ongebruikte rol van liggen. Is met bloemetjes. Maar die is doorschijnend. Reflecterend is zoals bij boeven en verhoren wordt gebruikt. Maar er ook zoiets dat in auto's voor VIP's wordt gebruikt en standaard is.

Ik vroeg me af of dat zo te koop is in een goedkopere uitvoering. In auto's is tegelijk ook een soort van zonnebril die schadelijke straling tegen houdt, maar geen licht.

Is wel leuk om te gluren. Voor wie dat leuk vindt tenminste.

Maar ik vind het wel leuk om toch nog te kunnen kijken zonder eerder gezien te worden dan degenen die uit de verte komen. Dat is toch het geval bij een balkon.



Google doet het niet meer goed.

Ja, dit spul"



http://www.plakfoliewebsh ... -200x50cm-spiegelend.html



Maar dat kun je niet zomaar op dubbel glas plakken geloof ik.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Tickel schreef op 15 april 2014 @ 20:37:

[...]



Ja, dit spul"



http://www.plakfoliewebsh ... -200x50cm-spiegelend.html



Maar dat kun je niet zomaar op dubbel glas plakken geloof ik.Bedankt. Geen enkele folie mag op dubbel glas geplakt, maar bijna iedereen doet het toch. Het kan gaan werken en barsten. Krijgt de folie-fabrikant tenminste geen claims.
Het gaat er niet eens om dat de folie kan gaan werken of barsten, maar je loopt het risico dat je dubbelglas knalt. Doordat de warmte gereflecteerd wordt aan de binnenkant van het glas loopt de temperatuur van de lucht tussen de twee ruiten zo hoog op dat het kan breken.
Ja, dat is duidelijk van dat dubbele glas. Kan de warmte er tussen nergens anders heen en er ontstaat verschil in uitzetting.



(* Ik kan bepaalde ramen niet meer dicht krijgen als ik ze een paar dagen op een kier heb gehad. Dat heeft te maken met vocht en warmte. Moet ik even wachten op een tijdstip dat de omstandigheden ongeveer hetzelfde zijn als toen ik ze opende. Maar dat heeft ook te maken met de metalen onderdelen van de omlijsting. *)
Alle reacties Link kopieren
Kijk ffies op de site van praxis daar hebben ze kunststof balkonafscherming.



Ik heb het ook en het is echt mooi en kun je met een doekje afnemen.





http://www.praxis.nl/tuin ... kunststof-walnoot/5311741



Enne dit heb ik vorige week gemaakt, en ik ben zooooooo trots, is een site van tuindoeken en ik heb hen mijn foto's gestuurd.



http://www.tuinposteropmaat.nl/tuinpost ... cties.html



Foto's van voor enna met het zeezicht is mijn balkon



Veel succes hoor
tommy1 wijzigde dit bericht op 19-04-2014 00:40
Reden: Tekst erbij gezet.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:tommy1 schreef op 19 april 2014 @ 00:39:

Kijk ffies op de site van praxis daar hebben ze kunststof balkonafscherming.



Ik heb het ook en het is echt mooi en kun je met een doekje afnemen.





http://www.praxis.nl/tuin ... kunststof-walnoot/5311741



Enne dit heb ik vorige week gemaakt, en ik ben zooooooo trots, is een site van tuindoeken en ik heb hen mijn foto's gestuurd.



http://www.tuinposteropmaat.nl/tuinpost ... cties.html



Foto's van voor enna met het zeezicht is mijn balkon



Veel succes hoorVolgens mij heeft ze op de 14e al de keus gemaakt voor een doek met klimop.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:gioia82 schreef op 14 april 2014 @ 22:37:

Bedankt voor alle tips!



Het is het balkonscherm van Scriptum geworden, maar dan de klimop-versie. Gecombineerd met kleurige bloembakken met bloemen die erover heen gaan hangen (hoop ik), ziet er weer prachtig uit en ik zit niet meer zo op de kijk!



Dus bedankt!!!



Check even bij de VVE dat je er geen gezeik mee krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven