Lijf & Lijn alle pijlers

Intermittent Fasting.

18-04-2014 22:22 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dat? En wat zijn de ervaringen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Leg eerst 's uit wat het is? Een dieet ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Meer een levensstijl.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ja ik, als ik niet eet vast ik. Wisselt hoe lang. Zodra ik trek krijg eet ik.
Alle reacties Link kopieren
Leg eens uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik!!! Al 2 maanden bezig en nog niet echt afgevallen, wat eigenlijk wel de bedoeling was. Maar bij sommige mensen duurt het langer voordat het lichaam reageert heb ik gelezen. Maar ik voel me er wel beter door.

Heb wel het gevoel een beetje vet te zijn kwijtgeraakt en vind mijn armer gespierder geworden(fitness).

Ik eet mijn laatste maaltijd om 17:30 uur. Rond 10:30 eet ik dan weer mijn eerste maaltijd. Het was twee dagen wennen en hongerig zijn wat ik opving met wat kokosolie. Dit neem ik ook nog wel eens als ik op lege maag ga sporten. Mijn eetwindow is 8 uur. Graag zou ik deze nog willen terugbrengen naar 6 uur, maar voor vrouwen blijkt 4 A 6 uur vanwege vrouwelijke hormonen niet goed te zijn.

Ben jij al begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik!!! Al 2 maanden bezig en nog niet echt afgevallen, wat eigenlijk wel de bedoeling was. Maar bij sommige mensen duurt het langer voordat het lichaam reageert heb ik gelezen. Maar ik voel me er wel beter door.

Heb wel het gevoel een beetje vet te zijn kwijtgeraakt en vind mijn armer gespierder geworden(fitness).

Ik eet mijn laatste maaltijd om 17:30 uur. Rond 10:30 eet ik dan mijn eerste maaltijd. Het was twee dagen wennen en hongerig zijn wat ik opving met wat kokosolie. Dit neem ik ook nog wel eens als ik op lege maag ga sporten. Mijn eetwindow is 8 uur. Graag zou ik deze nog willen terugbrengen naar 6 uur, maar voor vrouwen blijkt 4 A 6 uur vanwege vrouwelijke hormonen niet goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook al 3 maanden. Ik vast om de dag. De dag erna mag ik dan weer eten. Het bevalt mij prima. Je weet altijd dat je de volgende dag weer mag eten, dat maakt het makkelijker vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie het alternate day fasting? Dus 1 dag normaal dan 1 dag 500 calorien in 1 maaltijd?
Alle reacties Link kopieren
Best lang om uit te leggen, maar in feite komt het er op neer dan je van, bijvoorbeeld, 12:00 tot 20:00 en de rest van de tijd dus vast. Klinkt slecht, maar wat ik lees schijnt het dus heel goed te zijn, ook voor je gezondheid, dus niet alleen afvallen.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik ken het, maar niets voor mij.



Ik kies er dan liever voor om minder en minder vaak op de dag te eten.
Ik vast op maandag en donderdag, sinds juli. Het bevalt zo goed, dat ik dit voor altijd wil blijven doen.

Ik eet de avond ervoor rond 18:00u en dan pas weer een lichte maaltijd de volgende dag om 18:00u, vervolgens de volgende ochtend weer ontbijt as usual. Overdags drink ik sole met appelazijn. Ik voel geen honger, geen hoofdpijn en heb energie voor 10.

Ik ben er geen enorm aantal kilo's van afgevallen, maar merk wel een enorm verschil in mijn vetjes; mijn romp is veel slanker.

Zie hier de documentaire van Michael Mosley die overigens ook een boek geschreven heeft hierover.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat, als je het op die manier doet, je jezelf in die uren vol gaat proppen want daarna mag je niks meer. (Norma-jean' s manier)
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het niks.



Wat is er nou mis met gewoon 3 normale maaltijden per dag en een gewoon tussendoortje?



Ik zal dit nooit gaan snappen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook veel wetenschappelijke onderzoeken die uitwijzen dat het je metabolisme kan vertragen, wat dus weer voor gewichtstoename kan zorgen.



Ik heb zelf een eetstoornis en toch weet ik dat wanneer ik honger krijg, mijn lichaam me verteld dat het energie nodig heeft.
Yasmijn, het idee is dat je lijf tijdens het vasten de gelegenheid krijgt om 'problemen' in het lichaam aan te pakken en te verhelpen, je algehele gezondheid te verbeteren. Het afvallen is een bijzaak, maar lijkt wel vaak de reden dat iemand het wil uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit wel eens, maar niet expres ofzo.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:patra schreef op 18 april 2014 @ 23:23:

Yasmijn, het idee is dat je lijf tijdens het vasten de gelegenheid krijgt om 'problemen' in het lichaam aan te pakken en te verhelpen, je algehele gezondheid te verbeteren. Het afvallen is een bijzaak, maar lijkt wel vaak de reden dat iemand het wil uitproberen.

Hoe doet dit het dan?

Wat heeft eten met problemen te maken? Als eten een probleem was, dan was het lichaam wel zo ontwikkeld dat het niks nodig heeft.
Is toch al een topic over? dat heet zoiets van 2 dagen vasten dieet ofzo
Ja dat klopt, dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:patra schreef op 18 april 2014 @ 23:23:

Yasmijn, het idee is dat je lijf tijdens het vasten de gelegenheid krijgt om 'problemen' in het lichaam aan te pakken en te verhelpen, je algehele gezondheid te verbeteren. Het afvallen is een bijzaak, maar lijkt wel vaak de reden dat iemand het wil uitproberen.





Ik heb geen 'problemen' in mijn lichaam voor zover ik weet. Hoe kom ik daar achter dan?

En met mijn gezondheid is ook niets mis.
Al een account? Log dan hier in.
Yasmijn en Scamp, ik kan hier wel van alles gaan typen, maar het is veel makkelijker om de documentaire te bekijken (even iets naar beneden scrollen).
Alle reacties Link kopieren
Oh Norma Jeane. fijn dat je een topic opent, ik wilde je nl wat vragen! Jij bent toch een poos geleden begonnen met het slikken van evening primrose tegen pms? Hoe bevalt het, merk je al verbetering?



Kon het topic niet meer vinden.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt welhello. Ik voel me goed, niet meer dat gevoel van een emotioneel wrak te zijn tijdens de menstruatie! Zeker een aanrader. Heb ook minder lichamelijke klachten. Slik het alweer een tijdje nu.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ik eet globaal van 12.00 tot 19.00 uur en verder vast ik.

Ik ben ook niet lichter maar mijn vet% is lager en ik heb vooral minder vet op mijn buik, daarnaast heb ik meer energie bij het sporten en maak ik makkelijker spiermassa aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven