Gezondheid alle pijlers

Wie is ook ontevreden over zijn/haar huisarts

18-04-2014 20:06 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs op afspraak geweest bij mijn nieuwe huisarts, maar ik heb het idee dat mijn klachten niet serieus worden genomen, wanneer ik bij haar kom met klachten, dan is het altijd van dat er niets aan de hand is. Ik wil dus een andere huisarts. Dus heb ik vandaag een andere huisarts gebeld (een allochtoon) echter kreeg ik als antwoord dat hij geen patiënten meer aan neemt, verder heeft hij mij als advies gegeven om eerst nog eens met de oude huisarts te praten. Maar ik denk niet dat 't wat gaat helpen.



Nog een ding, ik liet mij bloed prikken en volgens haar waren mij waarden uitstekend, maar dat was helemaal niet zo. Mijn cholesterol waarden bleken een beetje aan de hoge kant.



ps. ik hoor vaak dat allochtonen ontevreden zijn over hun huisartsen. Vreemd
Alle reacties Link kopieren
Ik hou heel veel van mijn huisarts
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je niet serieus genomen voelt door je huisarts zou ik inderdaad overstappen. Maar ligt ook aan de grond van je 'klacht' heeft het alleen met die cholesterolwaardes te maken of zijn er meer dingen geweest? Je zou dit ook eens kunnen voorleggen?

Misschien heb je met de volgende een betere klik, en het is wel je gezondheid. Maar mocht de volgende ook niet werken, dan is er misschien echt niets om je druk over te maken. Je kunt natuurlijk niet bezig blijven met overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet tevreden over mijn huisarts, als werkende is het voor mij bijna onmogelijk om een afspraak te maken, nl. telefonisch tussen 8.30 en 9.00 uur, veel in gesprek en door mijn werk niet altijd gelegenheid om te bellen, langs gaan en aan de balie een afspraak maken kan niet, heb ik al eens gedaan, en met de mail of plannen via internet werken ze niet..



Na aan de balie te hebben gestaan voor een afspraak, maar gebeld naar het telefonisch spreekuur voor een uitstrijkje, allergie test en moedervlekken controle.. antwoord van de huisarts dan moet je een afspraak maken, ik heb hem fijntjes verteld drie dagen aan het bellen te zijn geweest, en ook al aan de balie had gestaan voor een afspraak maar dat zijn assistente geen afspraak kon maken.. Toen mocht ik wel komen, en niet voor niets bleek..
"De arts kan niet aan je neus zien wat jouw verwachtingen zij hè."



Briljante opmerking van een huisarts die ik ooit had: "wat wil je van me?". Op vriendelijke toon he, niet sarcastisch. Zij wilde weten of ik gerustgesteld wilde worden, of een verwijzing wilde, of het nog even aan wilde kijken. Dat werkte prima.



Sindsdien zeg ik het tegen mijn huisarts wat ik wil. Ik zeg het beleefd en vriendelijk, maar dat maakt de communicatie een stuk makkelijker. Voorbeeld bij een gynaecologisch dingetje:

Zij: "tsja, de uitslag is niet slecht, maar ik zou je door kunnen verwijzen als je dat wil"

Ik:"oh nee hoor, ik wil alleen maar weten of ik me zorgen moet maken, anders laat ik het gewoon zitten, ik heb er niet heel veel last van en heb geen zin in gedoe"

Zij:"oh dat is prima, je hoeft je helemaal geen zorgen te maken"

Ik:"mooi, dan laten we het er lekker bij".



Maar dat werkt alleen bij een huisarts die het ook serieus neemt als je wel zorgen hebt. Wat ik hierboven schets vergt een vertrouwen dat je alleen krijgt bij een huisarts die je ook doorverwijst als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer komt er uitleg over de allochtonen opmerking?
Alle reacties Link kopieren
quote:Christiana, 9 minuten geleden

Ben niet tevreden over mijn huisarts, als werkende is het voor mij bijna onmogelijk om een afspraak te maken, nl. telefonisch tussen 8.30 en 9.00 uur, veel in gesprek en door mijn werk niet altijd gelegenheid om te bellen, langs gaan en aan de balie een afspraak maken kan niet, heb ik al eens gedaan, en met de mail of plannen via internet werken ze niet..



Na aan de balie te hebben gestaan voor een afspraak, maar gebeld naar het telefonisch spreekuur voor een uitstrijkje, allergie test en moedervlekken controle.. antwoord van de huisarts dan moet je een afspraak maken, ik heb hem fijntjes verteld drie dagen aan het bellen te zijn geweest, en ook al aan de balie had gestaan voor een afspraak maar dat zijn assistente geen afspraak kon maken.. Toen mocht ik wel komen, en niet voor niets bleek..



Bij zo'n praktijk zat ik tot een aantal jaar geleden ook, vreselijk. Lag niet aan mijn huisarts, maar aan de assistentes. Nu zit ik bij een praktijk waar men bereikbaar en behulpzaam is, wat een verademing. Geen discussies meer over hoe laat ik had moeten bellen.



Mijn oude huisarts was trouwens ook een eikel van een vent, hoe vaak die me niet met dingen eindeloos door heeft laten lopen en verkeerde diagnoses heeft gesteld, niet op één hand te tellen. De laatste keer dat ik er ben geweest stond ie ook aardig voor lul toen ie beweerde dat het tussen mijn oren zat, er zat echt iets tussen mijn oren wat blijkbaar gewoon verwijderd kon worden op de SEH.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een super fijne huisarts die helaas met pensioen ging.

Toen kreeg ik 1 die het niet helemaal snapt.

Ik had/heb allergische klachten, waarop hij gedragstherapie voorstelde.

Gezien de pufjes en pilletjes mij niet hielpen, wist hij het niet meer.

Dus zal het wel stress zijn, wel zo handig.

Gezien mijn zelf reflectie in prima staat is, kon ik hem vertellen dat dat niet nodig was.

Tevens snapte hij het eea niet.

Als hij moeite had gedaan om mijn dossier door te nemen, had hij kunnen weten dat het vrij gecompliceerd is.



Een HA kan zeggen dat mijn bloed goed is, maar dat zegt mij niets.

Als mijn B12 waarde op "normale" waarden staan is dat voor mij veel te laag.

Dus ik wil altijd weten wat de exacte bloedwaardes zijn.

Mijn HB, crp etc.



Inmiddels heb ik weer een fijne huisarts.
Als je jezelf kan diagnosticeren kan je er ook zelf wat aan doen toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 19 april 2014 @ 00:38:

Wanneer komt er uitleg over de allochtonen opmerking?Ja, daar wacht ik ook op.quote:Aardbeienthee schreef op 19 april 2014 @ 00:54:

Als je jezelf kan diagnosticeren kan je er ook zelf wat aan doen toch?
Had ik maar een motto.
Ik ben tevreden. Ondanks vele - onbegrepen- '' fouten "" .



Met heel veel aandacht verzonden.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-06-2014 14:30
Reden: privacy
% gewijzigd
Mijne is te gek. Het is een beetje een popie jopie, maar hij neemt mij altijd serieus en ik krijg waar ik voor kom. Een consult duurt meestal maar 1 minuut, omdat ik heel duidelijk ben, en hij snel kundige en goede besluiten neemt.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts zijn lijkt me een heel moeilijk beroep. Je krijgt allerlei mensen met allerhande klachten en moet de ernstige dingen eruit vissen.

De meeste huisartsen die ik ben tegen gekomen zijn erg vriendelijk en sociaal, maar ook erg van t afwachten.

Zo heeft mijn huidige huisarts een aantal ernstige diagnoses gemist en onterecht weer 'even afwachten' geadviseerd, binnenkort gaan we waarschijnlijk verhuizen en dan ook overstappen naar een ander.
Ik vind het wel apart dat je ontevreden bent over je eigen huisarts en hij dat zelf niet weet. Je vervolgens een andere praktijk hebt benaderd om patiënt te worden en daar telefonisch bespreekt dat je oude huisarts niet fijn is voor jou. Wellicht eerst je eigen huisarts informeren. Huisartsen hebben zo'n 10 minuten per patiënt. Jij moet dan inderdaad vertellen waarvoor je komt, zij maken een inschatting. Je zit er niet om te theeleuten, dus verwacht geen diepe psychologische gesprekken. Zorg dat je je eigen verhaal helder hebt. En je je zorgen of dingen die je niet fijn vindt ook duidelijk benoemt. Een huisarts heeft geen tijd om alles uit je te trekken (even los van de diagnose vragen).
Alle reacties Link kopieren
Mijn huisarts is te gek..zeeeer kundig, menselijk en eerlijk.
Als jij je cholesterol waarden zo hoog vindt dan begin eens met goed te eten en dan bedoel ik plantaardige en vooral -dierlijke vetten.

Gebruik roomboter, vette vis, olijfolie over de sla en gooi de zonnebloemolie die je eventueel hebt het huis uit. Geen halvarine, margarine en spuitboter gewoon zo natuurlijk mogelijk.

Hetzelfde geldt voor de suikers. Laat pakjes, zakjes, koekjes ed liggen. Eet fruit en noten, een wortel oid als je trek hebt in een tussendoortje. Zo moeiilijk is het niet.



Een niet al te hoog cholesterolgehalte is helemaal niet zo hevig want het zorgt ervoor dat je vaten elastisch blijven.

Wij worden voor teveel dingen bang gemaakt. Medicatie is pas slecht.

http://www.niburu.nl/chol ... varen-van-statines-video/

http://melchiormeijer.wor ... wondermiddel-of-tragedie/

http://www.greenmedinfo.c ... ype-cholesterol-heres-why
Ik ben ook helemaal niet tevreden. En daar heb ik goede redenen voor. Ga daar ook met tegenzin geen als het echt moet. Heb mij gisteren aangemeld bij een een ander en hopelijk hebben ze plek en kan ik snel over.



Als je iemand naar huis stuurt met pillen voor een maagzweer, terwijl hij een familiegeschiedenis heeft met hartaandoeningen, zijn hele leven rookt, al minstens 10 jaar een te hoge bloeddruk en cholesterol heeft. Om er achteraf achter te komen dat die klachten voor de "maagzweer" kwamen door een hartinfarct doe je echt iets niet goed. Mijn vader is wel 4 keer naar de dokter geweest met hele duidelijke klachten. Maarja zo is mijn moeder wel vaker weggestuurd met allergiemedicijnen terwijl ze heel.erg hoestte, en nog tig symptomen had terwijl ze rookte vanaf dat ze 12 jaar oud was. Uiteindelijk had ze vergevorderde long kanker en nog maar drie maanden te leven. Daar kwamen we achter doordat ze zo doodziek was en opgehaald moest worden door de ambulance niet dankzij een doorverwijzing van de huisarts. Dit was weer een andere HA



Er zullen vast wel goede huisartsen zijn maar er zijn helaas ook een hoop artsen die helaas niet goed hun werk doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel tevreden met de mijne maar zijn praktijk stopte helaas. Toen werd ik automatisch doorverwezen naar een andere en dat bleek een lul. Ongetwijfeld doet hij zijn werk naar behoren maar totaal geen interpersoonlijke skills. Dus toen ben ik rond gaan shoppen voor een nieuwe. Geluk dat de eerst volgende prima beviel anders was ik door blijven shoppen. Heb ik ook met de gyneacoloog gedaan. Waarom niet? Dus je hebt maar 1 andere gebeld, heb je nou daadwerkelijk alles gedaan om eentje te vinden die bij je past?



Over dat allochtone gedoe laat ik me maar niet uit. Dat is een te domme opmerking om op in te gaan. Succes ermee he
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet tevreden over huisarts. Weken last gehad van klachten die bij een blaasontsteking horen. Pijn ging gewoon niet weg, werd alleen maar erger. Aantal kuren en kweken verder was ik het zat, en hij ook. Hij vond dat ik me niet zo moest aanstellen en gewoon meer drinken. Hoort er allemaal bij, volgens hem. Ik heb eerder een blaasontsteking gehad en dit klopte gewoon niet. Ik nam er geen genoegen mee en hij raadde me aan lekker een andere huisarts te zoeken want ik verwachtte teveel van hem.



Uiteindelijk door een ander doorverwezen waar een operatie nodig bleek... Had meneer mijn dossier bekeken of naar me geluisterd had ik geen weken met veel pijn rond te hoeven lopen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens was het heel lastig om een andere huisarts te zoeken. Ze namen of geen nieuwe patienten aan, ook niet bij uitzondering. Ik woonde niet in de juiste wijk of men nam geen patienten van elkaar over. Uiteindelijk wel gelukt en nu een iig vriendelijke arts met een goed luisterend oor. Pas 1 keer geweest maar vooralsnog tevreden
Mijn huisarts heeft me op het juiste moment doorgestuurd, me subtiel gestuurd om spoedig tot een diagnose te komen en vinger aan de pols gehouden toen er toch wel iets serieus aan de hand bleek. Ze heeft medische kennis, sociale vaardigheden en is verder gewoon een leuk mens. Ik ben heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij opvalt is dat veel van de leden tevreden zijn met hun huisarts, terwijl ik (allochtoon) ook ontevreden ben over mijn huisarts. Dit zegt toch genoeg mensen.
Leef je leven alsof het je laatste dag is
O ja?



Ik begrijp niet waar je op doelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:depressief, 40 minuten geleden

Wat mij opvalt is dat veel van de leden tevreden zijn met hun huisarts, terwijl ik (allochtoon) ook ontevreden ben over mijn huisarts. Dit zegt toch genoeg mensen.

Goh, mij viel juist op hoeveel mensen ontevreden zijn met hun huisarts. Wie er wel of niet allochtoon zijn weet ik niet, kan dat niet zien aan de nick. Dus nee, het zegt niet genoeg. Jij ziet dingen die er niet zijn. Maakt mij verder niet uit, jouw probleem.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook ontevreden bij 2 maar liefst en heb nu dus een 3de huisarts.



De eerste vertelde mij toen ik 15 was en naar hem toe ging vanwege hartkloppingen ik dat ik een gat in m'n hartklep had en dat ik hypertensie had op basis van 1 keer luisteren en 1 keer meten. Werd direct aan de b-blokkers geslingerd en naar de cardioloog verwezen: niets aan de hand, af en toe een extrasystole en de bloeddruk was goed op basis van meerdere metingen. Maar een andere gezocht dus,



De tweede vertelde me dat ik een leveraandoening had omdat ik wat gelige ontlasting had. Verwezen naar MDL-arts en kwam helemaal niets uit; bleek gewoon te gaan om te veel 'slechte' bacteriën in mij darmen en te weinig 'goede'. Ik was toen student en had een slecht eetpatroon. Na beter eten was mijn ontlasting weer helemaal normaal.
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven