verliefd op mijn moeders neef(je)

18-04-2014 14:02 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



ik zit met een dilemma.

zoals de titel al zegt ik ben verliefd op het neefje van mijn moeder, mijn achteroom dus. Ik vroeg mij af wat de buitenwereld ervan zou vinden als dit uit zou komen?
Alle reacties Link kopieren
Ach tja, ik zou wel even vreemd opkijken, maar verliefd is verliefd. Als jullie elkaar echt leuk vinden dan zou ik blij voor jullie zijn, net als bij ieder ander. Verder niks, maar 't is misschien even wennen.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel voor alle meningen :)!
Alle reacties Link kopieren
Neef en nicht vrijt licht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een echte neef zou ik zelf apart vinden (buiten dat moet iedereen zelf weten wat hij doet als ze maar gelukkig zijn), maar dan zou ik wel even denken van: huh? Maar zijn vader is de broer van je opa? Ik vind dat verre familie, dus qua kids hoef je je vast ook niet druk te maken. Ga er gewoon voor, snap dat je het lastig vind maar het is jou leven en jou geluk. Ik vind dat dit makkelijk kan ;)
Alle reacties Link kopieren
Voor kids krijgen maakt het wel degelijk uit hoor, veel mutaties en ziekten die normaal niet ten uiting komen doordat ze maar op 1 allel liggen..



Maar to weet dat vast wel:)
quote:masque schreef op 18 april 2014 @ 18:34:

Voor kids krijgen maakt het wel degelijk uit hoor, veel mutaties en ziekten die normaal niet ten uiting komen doordat ze maar op 1 allel liggen..



Maar to weet dat vast wel:)



Blijkbaar valt dat mee. Ik heb in een van die tientallen zwangerschapsbladen dat ik de afgelopen tijd geleden heb ( geen idee meer welke overigens) dat de kans dat een kind tussen neef en nicht een afwijking heeft kleiner is dan dat een moeder rookt tijdens haar zwangerschap.



Dit vond ik zo verrassend dat het is blijven hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 18 april 2014 @ 18:34:

Voor kids krijgen maakt het wel degelijk uit hoor, veel mutaties en ziekten die normaal niet ten uiting komen doordat ze maar op 1 allel liggen..



Maar to weet dat vast wel:)Valt reuze mee hoor

Risico's



Voor ouders die niet verwant zijn is het algemene risico op een aangeboren/erfelijke afwijking bij hun kind ongeveer 2,5%;

Het gemiddeld algemene extra risico voor een neef-nicht paar ligt rond de 2 tot 2,5% (het totale algemene risico is dan dus 4 tot 5%);

Voor achterneef-achternichtparen, is het extra algemene risico 0,5 à 1%. (Het totale algemene risico is dan 3 tot 3,5%);

Als er een positieve familieanamnese is voor een erfelijke aandoening, komt het specifieke risico op deze ziekte bij het kind nog bovenop bovengenoemde risico’s



bron; http://www.huisartsengene ... C3%AFniteit-en-kinderwens
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 15:54:

[...]



Kan je lachen het is nu eenmaal incest en ik vind het echt niet kunnen. Ik ben zelf verloofd met de zoon van mijn moeders ex man. Is ook wel lastig ook al zijn wij helemaal niets van elkaar.



Dat vind ik dan weer veel en veel incestueuzer dan de situatie die TO beschrijft.

Je definitie van incest klopt trouwens niet.
quote:Maryemma schreef op 18 april 2014 @ 18:59:

[...]





Dat vind ik dan weer veel en veel incestueuzer dan de situatie die TO beschrijft.

Je definitie van incest klopt trouwens niet.

Ik denk dat ik wat moet verduidelijken.



Mijn moeder en zijn vader zijn ooit getrouwd geweest, ze zijn gaan scheiden hebben beide nieuwe partners gekregen en zijn vader kreeg mijn verloofde en mijn moeder kreeg mij. Hij is dus nooit mijn stiefbroer geweest en we zijn dus ook niet samen ofzo opgegroeid.Wij zijn helemaal niks van elkaar alleen zijn onze ouders exen.
Alle reacties Link kopieren
Hou maar op jongens, we zijn d'r uit:



Kiki vindt het incest.





Topic kan gesloten worden. Dus.





Nu kruipt Kiki weer met d'r bijna-stiefbroer in de bedstee.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is niet alleen zo dat ik het incest vind, maar het is ook nog eens zo. Er is een bloedband tussen hun wat ze daarmee doen moeten ze zelf weten.
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 23:37:

Het is niet alleen zo dat ik het incest vind, maar het is ook nog eens zo. Er is een bloedband tussen hun wat ze daarmee doen moeten ze zelf weten.Er is al een paar keer voorbij gekomen dat het geen incest is. Oost-Indisch blind?
Als je familie van elkaar bent dan is het incest, er is voorbij gekomen dat het wettelijk toegestaan is maar niet dat het geen incest is.
Ik heb voorbij zien komen dat het pas incest is bij familieband die niet met elkaar mogen trouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 23:54:

Als je familie van elkaar bent dan is het incest, er is voorbij gekomen dat het wettelijk toegestaan is maar niet dat het geen incest is.



Nee hoor, bij incest is er sprake van machtsmisbruik. Lijkt me in het geval van TO niet aan de orde.



Ontopic: een vriendin van me is ook dolverliefd op haar achterneef. Ze zijn niet samen opgegroeid en hebben elkaar pas op hun 30e via via leren kennen. Ja, het blijft familie maar zo voelt het voor hen niet. Ik vind daar niet zoveel van. Ik vind het overigens wel een ander verhaal als je een volle neef en nicht bent en je bent samen opgegroeid. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
quote:theedoekje schreef op 18 april 2014 @ 23:59:

Ik heb voorbij zien komen dat het pas incest is bij familieband die niet met elkaar mogen trouwen.Ach, Kiki is niet zo goed in begrijpend lezen, dat kan natuurlijk....
Nee oke geen machtsmisbruik maar dan nog.. Ik zou echt niet op mijn familie leden verliefd kunnen worden ik vind het meer vies. Mijn ding is het iig niet.



Evyblissy: Onze ouders zijn 10 jaar voordat wij geboren waren gescheiden..Dan is het ook mijn bijna stiefbroer niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 18 april 2014 @ 14:20:

Volgens mij mag je sinds kort niet meer met volle neven/nichten trouwen. Een situatie als bij TO zou ik niet heel erg gek vinden. Voordat je aan kinderen begint zou ik wel een erfelijkheidsonderzoek laten doen.Dit.
Alle reacties Link kopieren
@winterteen.. Zou je niet eerst even werkelijke feiten doorspitten voor je klakkeloos "dit" gaat roepen?



Beide beweringen van betjebig slaan namelijk helemaal nergens op
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
En TO, de incest beweringen van Kiki1987 slaan ook geheel nergens op, gewoon overslaan dus
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Je mag zelfs met je oom trouwen. Wel opletten met kinderen krijgen.
quote:kiki1987 schreef op 19 april 2014 @ 00:13:





Evyblissy: Onze ouders zijn 10 jaar voordat wij geboren waren gescheiden..Dan is het ook mijn bijna stiefbroer niet.Sterker nog, dan is het helemaal niks van je. Dan is het eerder de appel valt niet ver van de boom verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom en tante zijn achterneef en nicht van elkaar. Niemand die erover valt en ze zijn bijna 40 jaar getrouwd inmiddels. Hebben ook een gezonde zoon, hij heeft inmiddels zelf ook kinderen. Gaat allemaal prima.
Beste aardbeithee



Het zou natuurlijk het leukst zijn dat terwijl wij hier bekvechten of het incest is ja of nee jullie gewoon je nog een keer omdraaien-;)
quote:kiki1987 schreef op 18 april 2014 @ 23:54:

Als je familie van elkaar bent dan is het incest, er is voorbij gekomen dat het wettelijk toegestaan is maar niet dat het geen incest is.Haal je kop eens uit je kont, dan zie je het misschien wat duidelijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven