Geld & Recht alle pijlers

Onze financiële toekomst

19-04-2014 02:52 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 13-11-2014 21:27
Reden: privacy
% gewijzigd
Een huis met 3 kamers, bedoel je dan 3 slaapkamers, of 2?

2 Slaapkamers is op zich geen luxe, daar zou ik zeker voor gaan. De kinderen van je vriend hoeven voor een logeerpartij echt niet ieder een eigen kamer, maar wel logisch dat er mogelijkheid is om ze te laten logeren.



De hoogte van de huur: ook gezien de onzekerheid van jullie inkomsten, zou ik uitgaan van 1 salaris, en dan het jouwe want het laagste.
Alle reacties Link kopieren
Je kán wel zonder samenlevingscontract, maar het heeft wel z'n voordelen. Je kan ook zelf een contract opstellen, maar dat van een notaris heeft wel meer rechtskracht. Je kan er bijv. aanspraak mee maken op partnerpensioen. Je kan erin vastleggen welke spullen van wie zijn, en wat er gebeurt met het huis als jullie uit elkaar gaan.



Als jij je onzeker voelt bij bepaalde dingen dan moet je dat bespreken met je partner, zodat je niet tegen verrassingen aanloopt. En dan is het misschien helemaal niet zo'n gek idee om op papier te zetten waar jullie het over eens kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Er is geen goede reden te bedenken waarom je afspraken over geld 'organisch' zou moeten regelen.

Je vriend lijkt me iemand die hier lekker los mee omgaat, maar er tussen de regels wel een beetje op rekent dat jij zijn pensioen aan kan vullen tegen die tijd.



Geld is zo belangrijk dat jullie dit op een fatsoenlijke, doordachte manier moeten gaan aanpakken. En dat begint met een goed gesprek.



Over inkomens(-verdeling), woonwensen, toekomst (gaan zijn kinderen nog studeren ofzo?) en over pensioenen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op termijn beter gaan samenwonen op 1,5 inkomen dan is er nog ruimte voor tegenvaller en/of minder werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou wachten met samenwonen tot zijn kinderen het huis uit zijn, maar 3 slaapkamers is natuurlijk geen overbodige luxe. Je hebt 'n logeerkamer nodig en 'n kamer die je in kunt richten als soort werkkamer.
quote:Naara schreef op zaterdag 19 april 2014 04:35 Een huis met 3 kamers, bedoel je dan 3 slaapkamers, of 2?

2 Slaapkamers is op zich geen luxe, daar zou ik zeker voor gaan. De kinderen van je vriend hoeven voor een logeerpartij echt niet ieder een eigen kamer, maar wel logisch dat er mogelijkheid is om ze te laten logeren.



De hoogte van de huur: ook gezien de onzekerheid van jullie inkomsten, zou ik uitgaan van 1 salaris, en dan het jouwe want het laagste. Een tienermeisje en tienerjongen zet je niet samen op een kamer.
Ik vind jullie niet heel handig bezig. Hij betaalt nu een poosje en dan straks betaal jij voor vele jaren? Denk je ook niet dat het veel verstandiger zou zijn als jij nu gewoon netjes meebetaalt, zodat hij wat geld overhoudt en dat kan gebruiken om meer pensioen op te bouwen? Dat lijkt me een veel gelijkwaardigere situatie voor jullie allebei. En bovendien blijft je vriend dan niet berooid achter, mocht het ooit uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je straks een huis op 2 inkomens gaan huren als hij de komende jaren niets bijdraagt omdat jij dit nu ook niet doet?



En met 'jullie afspraken op een organische (..) manier regelen' bedoel je dat jullie eigenlijk niks goed en officieel hebben geregeld? Zou ik niet blij mee zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als hij kinderen heeft zal je toch moeten verhuizen naar een huis waar ook zijn kinderen kunnen komen logeren.

Ik vind wel dat jullie er een zooitje van maken. Dit gaat problemen opleveren.
Daarom wachten ze wellicht wel met naar haar huis gaan tot die kinderen het huis uit zijn. Als de kinderen volwassen zijn hoeven ze niet meer te logeren, dan kunnen ze 's avonds gewoon naar huis rijden.
Klinkt mij een beetje als 'kop in het zand'. Maar als jullie er gelukkig mee zijn...
TO zit goed, die laat zich nu onderhouden en als het haar beurt is is het nog maar afwachten of ze uberhaupt nog bij elkaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft nu een huis met kinderkamers nodig, maar gaat wegverhuizen naar een andere stad en daar hoeven de kinderen niet meer te wonen, alleen soms maar te komen logeren?

Daar zou ik al volledig op afknappen. Waarom regelt hij het niet in eerste instantie goed voor zijn kinderen?



Ook financieel overigens. Straks moet hij niet alleen jullie huur betalen, maar wellicht ook die van hun studentenkamers.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik je post lees lijkt het net of er heel veel leeftijdsverschil zit tussen jullie? is dat zo TO?



Verder, tja.. 3 kamers is niets aparts hoor, dit heb je al nodig als iemand een keer komt logeren en hij heeft dus kinderen dus logisch dat hij ze wil laten slapen daar... Je hebt vertrouwen in je relatie en je gaat ervoor, of niet.. Maar dan zal het ook nooit slagen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je geen serieuze afspraken over geld op papier? Durf je je eigenlijk wel te binden? Durf jij ook je verantwoordelijkheden te nemen? Zoals jij nu woont is voor jou erg voordelig. Als jij opstapt heeft hij jaren voor "niets" betaald.



De constructie die jullie hebben is raar, echt een kop in het zand constructie. Maar als jullie daar gelukkig van worden?



Natuurlijk wil hij een huis waar zijn kinderen kunnen slapen, lijkt mij logisch. Heeft hij nu co-ouderschap?



Het klinkt alsof het leeftijdsverschil tussen jullie behoorlijk groot is.
Alle reacties Link kopieren
Tegen de tijd dat jij gaat werken gaat hij met pensioen? Begrijp ik dat nou goed?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je geld niet belangrijk vindt. Maar het tegendeel is waar. Als je geld niet belangrijk zou vinden, zou je het juist niet uitgeven en op een spaarrekening zetten.
Jullie hebben het niet erg slim voor elkaar en hebben wat vreemde afspraken gemaakt.



Hoe zit dat met die kinderen? Hoe oud zijn die? En hoe oud is hij en jij?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bijna als een Peter Jan Rens leeftijdsverschil.

Als je nu de moeite neemt om een topic te openen zit het je toch niet lekker denk ik dus is het misschien tijd om het met hem te bespreken.
Het Viva forum is papaja.
Maar TO zit hier aan de goede kant van de deal. Zij profiteer nu van haar vriend en als vriend denkt te kunnen gaan profiteren van haar, is zij er allang met 'n jongere vent vandoor.
ik huur niet dus misschien een domme vraag: hoe wil je op 1 inkomen huren als je er straks met 2 inkomens woont?

ik dacht dat tegenwoordig inkomensgegevens verstrekt werden ivm scheefhuren?



in elk geval zou ik betere afspraken maken: wat hier ook gezegd wordt: hij zal moeten bijdragen als de kinderen gaan studeren, wellicht willen ze logeren als jullie ergens anders wonen.

als jij 3 jaar zonder kosten bij hem hebt gewoond en het misloopt nadat hij 3 maanden bij hem hebt gewoond, moet hij dan die 3 jaar uitzitten of kom jij hem tegemoet?



ik vind het zo vreemd klinken dat je elkaar tegemoet moet komen in inkomsten?

wij gooien de inkomsten op 1 hoop en de uitgaven ook, we hebben niet elk ons eigen geld ofzo?



kan je eens rondvragen bij bv vrienden, hoe die dit hebben afgesproken? ik zou in elk geval een samenlevingscontract willen als ik jou was
Nee, ik zou niet kosteloos bij iemand anders gaan wonen. Dat voelt niet lekker vind ik.
Dan zou ik me een maintenee voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen? En je partner en jijzelf?



Wonen de kinderen nu af en toe bij je vriend en komen ze alleen nog maar logeren als jullie gaan verhuizen? Begrijp ik dat goed?



Ik zou mezelf er niet prettig bij voelen als ik niets bijdraag aan de huur, en gas-water-licht van vriend. Wat doe je als het uitgaat? Ga je hem dan terugbetalen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven