Side (Turkije) Tips???

09-04-2014 15:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee viva ladies!



Volgende week ga ik heerlijk een weekje naar Side met een vriendin.

Wat moet ik echt gedaan en gezien hebben??



Alle tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Efeze heel weg mooi om een dagje te doen! Heb mijn ogen uitgekeken daar! veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:SH1983 schreef op 17 april 2014 @ 15:27:

Ik vond Efeze heel weg mooi om een dagje te doen! Heb mijn ogen uitgekeken daar! veel plezier!Vanuit Side? dat is een takke eind weg, zeg maar, aan de andere kant van Turkije.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
HELP HELP, het regent...wat zijn ook leuke om dan te doen?? Tips zijn daarover zeeeeer welkom
Alle reacties Link kopieren
Regen is alweer gestopt



Ga je even bij Doruk een stuk gebak eten! Dat is een patisserie die je tegenkomt als je de straat tussen Side leder ( op de weg naar Kumköy) en een makelaar aan de andere kant inloopt. Na 5 minuten zie je hem aan de linkerkant zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, ik heb me hier eventjes aangemeld, want ik vertrek morgen voor de eerste keer naar Turkije. We gaan naar hotel Sensimar Side, en ik vroeg me af wat er zoal te zien is, behalve Side zelf.

Ik heb ook veel gelezen over een jeepsafari in het Taurusgebergte, maar alles wat ik lees is ofwel slecht vertaald ofwel onduidelijk waar/hoe je nu moet reserveren voor zoiets... Ben een beetje bang voor onduidelijkheden, aangezien ik overal lees dat men vooral Duits spreekt...
Alle reacties Link kopieren
Hallo Tineke, ik moest even Googlen waar je hotel is maar ligt het zo'n 7 KM van het centrum af van Side in Evrenseki. Mooi strand trouwens daar!



Een toer wordt vaak in verschillende talen aangeboden. Duits is wel de taak die hier door veel mensen wordt gesproken maar zijn er genoeg mensen die Engels spreken en toers die in het Engels gedaan wordt. Ik zou persoonlijk niet in het hotel boeken ook al lijkt dat het meest veilig! De zaken die ze in het hotel aanbieden zijn een stuk duurder als wat er buiten wordt aangeboden. En als je besluit een paar dingen te doen kun je over dat pakket ook vaak nog onderhandelen.



Met buiten bedoel ik ook echt buiten het hotel Tineke. Daar zie je verschillende toerbureau's die allerlei zaken aanbieden. Als je naar de markt in Manavgat wil zou ik geen toer doen maar gewoon op de hoofdweg de bus naar Manavgat pakken. De tijd die je hebt om te shoppen om ergens iets te gaan drinken is krap en kun je je eigen dag zelf invullen.



Jeepsafari, boottoer Taurus horen bij de leuke toers. Het dagvullend en zit er lunch bij in begrepen. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Geloof nooit dat iemand vanuit Side naar Efeze is gegaan. Dat zou hetzelfde zijn als vanuit Nederland een excursie in Barcelona gaan doen denk ik.



Tineke eens met Daisy, gewoon excursie boeken bij zo'n kantoortje. Veel goedkoper. Of je moet perse een Nederlandse gids willen dan moet je het bij de hostess doen maar dan ben je een dief van je eigen portemonnee.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Cappadocie ( ben wagenziek) al ver laat staan Efeze!



Veel mensen zijn bang dat als ze buiten het hotel boeken dit niet gaat bevallen of dat ze op de een of andere manier bedrogen zullen worden Dolfje. Maar vergeten voor de aardigheid dat de hostess ook nog moet verdienen aan dat geheel. Het hotel waar ik naast woon vroeg een jaar of wat geleden 65 euro pp voor de Hamam. Terwijl als je buiten vraagt wat dit kost dit zó om en nabij de 20 euro is. Inderdaad zou je een dief van je eigen portomonee zijn als je dat niet zou doen.



Tineke, zodra je je hotel uitloopt zie je tourbureaus aan beide zijden van de hoofdstraat. Evrenseki ligt aan de weg Side, Kumköy, Colakli, Evrenseki en Gündogdu en zitten echt overal van die zaken. Vraag wat brochures en vergelijk wat prijzen maar meestal scheelt dat niet of nauwelijks van elkaar. Mocht je besluiten dat je een paar dingen wil doen vraag je ze hoeveel korting ze je kunnen geven. Simple as that!
Alle reacties Link kopieren
quote:Daisy376 schreef op 19 april 2014 @ 09:47:





Veel mensen zijn bang dat als ze buiten het hotel boeken dit niet gaat bevallen of dat ze op de een of andere manier bedrogen zullen worden Dolfje.



Ja dat merk je,ze worden ook bang gemaakt door de hostess met '' je bent niet verzekerd'' etc. Echt onzin. Alleen in Egypte hebben wij het toen wel bij de reisleiding gedaan omdat dat gewoon een beetje raar land is. Oh en in Gambia bij lokale mensen geboekt en die excursies waren perfect en 1 meerdaagse trip bij de reisleiding en daar was van alles mee mis.



Maar in Turkije,Spanje en Griekenland is het echt goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Daisey, hoe is het weer vandaag? Ik ga zo de koffers van zolder halen, want zaterdag vertrekken we naar Alanya.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miepje, ik zit op dit moment in Side en heb net buiten ontbeten. Temperatuur is top. De zon schijnt vol op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de koffer al klaar staan want ik vertrek vandaag naar side!

Zo zin in!

Miepje, welk hotel zit je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet naar Side maar naar Alanya. We hebben daar een eigen appartementje.

Oh Bartjes, dat klinkt heerlijk! Heb er zo'n zin in!

Koffers staan open op de logeerkamer en ik heb er al twee boeken ingegooid. Het begin is er!
Alle reacties Link kopieren
Goede reis, miss-pierce!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik vertrek a.s maandag naar Side voor het eerst en ben erg benieuwd!

Goed te lezen dat je toers e.d. ook buiten het hotel om kunt boeken.



Ik wil graag iets romantisch doen, wat raden jullie mij aan in Side? Ik zit in hotel Linda.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven