Ik wil een hond, maar partner niet

03-02-2014 09:21 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zitten met een probleempje. Ik wil namelijk dol graag een hond. Ik heb er ontzettend veel over gelezen, en aan mensen gevraagd die een hond hebben etc, hoe zij het vinden een hond te hebben en de voor en nadelen ervan.

Ik ben degene die straks de hond gaat uitlaten, en die ermee naar cursussen gaat. Het is niet zo dat de hond er direct moet komen. Kwa werk wil ik het eerst draaiende hebben. De situatie is straks als volgt. Ik werk de ene week 2 hele en 3 halve dagen (4uurtjes) en de week erna 3 hele en 2 halve dagen. Hij werkt 5 hele dagen. Nu weet ik wel dat het niet de bedoeling is om een hond een hele dag alleen te laten, maar ik geloof zeker dat als je maar de hond de volle aandacht geeft als je er wel bent en zijn beweging. En beweging is niet een blokje om, daar ben ik mij van bewust. Ik weet dat een hond ingrijpend is in je leven en dat je niet zomaar weg kan. Mijn vriend wil geen Labrador, want daar gaat het om, omdat hij vindt dat dit grote honden zijn. En voelt zich niet prettig erbij dat een hond altijd binnen is als je niet aan het wandelen bent. Ook vindt hij het huis te klein voor zo 'n hond. Dit is best wel een dilemma, want ik wil erg graag een hond voor de gezelligheid, wat meer leven in huis de uitjes naar het bos, wat vaker van de bank af, zo kan ik nog wel ff doorgaan. En mijn vriend ziet alleen het nadeel enorm van het hebben van een hond. Dat je niet zomaar weg kan.
Als je geen zin hebt om aan de verantwoordelijkheden vast te zitten moet je het zeker niet doen, nee. En als je honden wel heel leuk vindt en graag wat met ze onderneemt kan je er toch wel af en toe even eentje lenen van iemand uit je omgeving? Ik heb een hond die veel verschillende oppassen heeft. De meeste van die oppassen houden erg van honden en zouden er het liefst zelf eentje hebben, maar het hebben van een hond past niet in hun leven. Wij delen onze hond met liefde met hun, ook op momenten dat er geen oppas nodig is maar iemand gewoon zin heeft in een wandeling oid met de hond. Heb ik soms lekker onverwachts een middagje "vrij", haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 15 april 2014 @ 11:50:

Kinderen gaan meer en meer zelf doen, een hond houdt altijd dezelfde afhankelijkheid.



Al met al: een kind is in een hoop opzichten makkelijker dan een hond.



Dat klopt. Op een gegeven moment kunnen ze zelf hun boterhammen smeren. Eigen kamer opruimen. Afhankelijk in hoeverre ze hierin worden opgevoed.

Een kind hoef je niet 3x daags uit te laten want dan zijn ze zindelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen met een asielhond is dan een beter idee!



Hier wilde ex dolgraag een hond en vooruit ik streek mijn hand over mijn hart. 7 jaar later gingen we uit elkaar en heeft hij niet meer omgekeken naar 'onze' hond...... Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen de hond naar het asiel te brengen, ook al moest ik veel gaan werken en dus sprongen mijn ouders in overdag.

Twee weken terug heb ik haar helaas in moeten laten slapen, ze is 15 jaar geworden. Het is stil in huis, simpele dingen zoals haar nageltjes over de houten vloer mis ik. Maar een nieuwe hond komt er zeer zeker niet!

1. Ik kan vast niet meer zo'n ontzettende lieverd als haar vinden.

2. Je moet toch behoorlijk wat kosten maken zoals voor de dierenarts.

3. Zomaar een weekend weg gaan zit er echt niet in, mag je opvang regelen, ook dat kost geld!



Kortom je bent behoorlijk gebonden! En nogmaals ik mis mijn hondje ontzettend, maar ik vind het ook heerlijk om weer wat vrijheid terug te hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 04 februari 2014 @ 16:48:

[...]



Klopt, ik kwam er laatst een tegen, hier in het hondenlosloopgebied!

Kat zat toen in no time met tuigje en al bovenin een boom en mijn honden stonden onder die boom. En ik kreeg de schuld!

Ga lekker weg met je kat-in-tuigje...Nou zeg! zijn er eindelijk mensen die hun kat aan een tuigje uitlaten ipv zomaar in het rond laten poepen, is het wéér niet goed!
Bij ons ook zo situatie alleen andersom, Ik moet er niet aan denken en mijn man wil graag een hond.

Ik ben geen hondenmens en moet er ook echt geen.

Vind ze leuk om te zien bij anderen. Geen hond hier omdat we het niet samen willen.
Alle reacties Link kopieren
Maar vind je dan zelf ook niet dat jullie huis en situatie ongeschikt zijn voor een hond? Ik zou ook best een hond willen. Als ik op een boerderij zou wonen met veel grond en alle tijd van de wereld voor hem had. Helaas is de realiteit dat ik In een nieuwbouwwijk woon en veel werk. Daar wordt een hond toch doodongelukkig van? Je vriend ligt niet dwars, hij is gewoon realistisch. Je kan nogzoveel Willem, sommige dingen kunnen niet.
quote:koekkie schreef op 18 april 2014 @ 22:23:

Wandelen met een asielhond is dan een beter idee!

Niet iedereen woont naast 'n asiel. Je gaat geen kilometers rijden om 'n hond te halen voor 'n wandeling natuurlijk.
Mijn man en ik zijn gek op honden en we hebben er ook eentje(geen grote). Ik werk vanuit huis dus dat is perfect maar wat nog veel belangrijker is, is dat je eigenlijk een buien mens moet zijn en niet lui.



Je moet het echt lekker vinden om door weer en wind naar buiten te gaan en dus ook 's ochtends als je bed nog zo lekker aanvoelt en 's avonds als je al half op de bank ligt te doezelen en dat een jaartje of 14.En dan heb je een goed netwerk nodig voor vakanties en weekendjes weg. Daarnaast heb je geen idee van te voren of je hond tegen autorijden kan, hyperactief is, een wegloper enz.



Daarnaast word er wel eens gekotst in huis, schijterij, wordt er stiekem op de bank geslapen, of rent ie met zijn modderpoten door het huis omdat ie je te snel af is of ligt er een berg zand in je huis na een strandwandeling.



Kosten:

Voer

verzekering

vlooienpipetten

asiel

snoep/botten

inentingen

hondenbelasting



Kortom, je moet het echt beide super leuk vinden en als ik kijk naar hoeveel asielhonden er zijn vergissen toch heel veel mensen zich in de hoeveelheid werk.
Alle reacties Link kopieren
Binnenmensen, buitenmensen. Dat heeft niets met luiheid te maken.



Het gaat om de liefde, verzorging, aandacht, investering die je doet in de hond. Daar heb je veel voor over. Ook het lopen door weer en wind.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
En een partner die geen hond wil en veel buitenhuis werken, zodat je hond vaak alleen is.

Dat kan echt niet.

Hoe lief je honden ook vindt, doe het niet.

Je situatie is niet geschikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond twee keer per week een vissenkom verschonen al doodirritant. Ik zou best graag een kat willen, maar ik doe het niet omdat ik weet dat ik ervan ga balen. Uitlaten, poep opruimen, viezigheid in huis, haren... ik wil geen derde kind vanwege de drukte, dus een hond gaat em ook niet worden. Maar als je daar geen problemen mee hebt, kun je het natuurlijk altijd doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn hond voor geen goud willen missen. Ik werk fulltime, de ene week werk ik 6 dagen p/w, andere week 4 dagen p/w.



Buiten werktijd om breng ik veel tijd met haar door, mooie parken en uitlaatvelden (ook hondenbos) in de buurt. En oa in mijn moeder heb ik een fijne oppas gevonden.



Verder heb ik een huis gekocht in de buurt van mijn werk, dus 2 dagen per week (mits ik geen oppas heb) kan ik tussen de middag naar huis. Maar het komt ook wel eens voor dat ze alleen is, en dat gaat prima.



Nu moet ik ook wel zeggen dat ze een makkelijke hond is hoor, ze is wel (voornamelijk buiten) een energiebom, en ze verhaart ontzettend, maar het is geen stinkhond. En ik ben heel blij dat ze niet bang is voor de douche. Sterker nog, ik heb een soort van zwembadje voor in de tuin gekocht voor haar.



Kortom er is altijd wel iets te regelen met een baan en een hond, maar je vriend moet er grotendeels wel achrer staan. Maar hoeveel heb jij er voor over als je dit alleen moet gaan doen.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 19 april 2014 @ 11:36:

Binnenmensen, buitenmensen. Dat heeft niets met luiheid te maken.



Het gaat om de liefde, verzorging, aandacht, investering die je doet in de hond. Daar heb je veel voor over. Ook het lopen door weer en wind.Precies! Als je maar gek genoeg bent met je hond heb je het er prima voor over. Je krijgt er immers zoveel voor terug.(klinkt eigenlijk heel cliche, ik denk nu aan al die ouders die dat over hun kinderen zeggen,"je krijgt er zoveel voor terug". Ik zeg precies hetzelfde over honden)
Alle reacties Link kopieren
quote:jose-je schreef op 19 april 2014 @ 05:27:

Bij ons ook zo situatie alleen andersom, Ik moet er niet aan denken en mijn man wil graag een hond.

Ik ben geen hondenmens en moet er ook echt geen.

Vind ze leuk om te zien bij anderen. Geen hond hier omdat we het niet samen willen.

Dan mis je eigenlijk de gunfactor naar je man toe.



Als mijn man mij een hond zou ontzeggen, dan was dat een dealbreaker. Het is te belangrijk voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven