Goedkope vliegmaatschappij

18-04-2014 23:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag in de zomervakantie samen een vriendin een leuke steden trip doen ( We zijn er nog niet over uit dus tips zijn altijd welkom!)

Ik heb al wel op internet gekeken maar de meeste vliegmaatschappijen zijn als je het mij vraagt nogal duur

Misschien zie ik natuurlijk iets over het hoofd dus ik vroeg me af of dat jullie misschien nog goedkope vliegmaatschappijen weten?

Ik heb al op Ryan Air gekeken maar was het aanbod wat te klein voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je bij Ryanair Dusseldorf of Brussel aanklikken.



Beter misschien om eerst te bedenken waar je heen wil..



Transavia, Vueling (Spanje etc) hebben ook vaak goedkope vluchten.
Geniet van elke dag!
http://www.lowcostairlines.nl en www.skyscanner.nl
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je duur? Je kan erg mazzel hebben met Ryan air ergens heen maar vaak liggen die vliegvelden een eindje buiten de stad dus vervoerkosten naar centrum komen er nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Duur? Ik zie juist overal goedkope tripjes. Snap eigenlijk niet dat ze met zulke lage prijzen nog winst maken. Met Transavia kun je al naar verschillende steden vliegen voor zo'n 45 a 50 euro. Je gaat wel met het vliegtuig he. Een treinreis binnen Nederland is bijna duurder.



Hoe verder je weg gaat hoe duurder het wordt maar dat lijkt mij logisch.
Alle reacties Link kopieren
En waarom niet met de trein ? In NL hebben de treinen de grootste moeite om te bewegen, maar in Duitsland, Frankrijk, Spanje en zelfs Italië brengen die dingen jou met snelheden van 300 km/h van de ene stad naar de andere en volgens mij bestaan er zelfs speciale zomer railpassen .....

Met vliegen ben je volgens mij veel minder flexibel.........Ligt er aan natuurlijk waar je graag heen wilt.
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Alle reacties Link kopieren
Wel handig om te vermelden wat je budget is.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik wil voor de reis er naar toe eigenlijk niet meer dan 250,- euro uitgeven
Alle reacties Link kopieren
Hou tickeyspy en pirate holidays ook even in de gaten, of anders de vakantie aanbieders van jab.nl, die hebben ook regelmatig leuke deals voor vluchten en stedentrips.
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip:



qfly.com





Handige site waar je op budget kan zoeken en vanaf stad waar je wil vertrekken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Buiten het hoogseizoen gaan en vroeger boeken. Ga in september ipv in juli/augustus bijv. Dan is het vaak nog mooi weer, maar minder heet en minder druk.
Alle reacties Link kopieren
250¤ per persoon of totaal? Je kan ook met de trein naar Berlijn dat is geloof ik ook niet zo duur.



Gewoon goed zoeken.

Of toch ook eens kijken naar een pakketreis stedentrip bij d- reizen. Barcelona is meestal ook niet zo heel duur daar.
Alle reacties Link kopieren
Aan wat voor soort steden zit je te denken?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
noenanoeni, 7 uur geleden

Nou ik wil voor de reis er naar toe eigenlijk niet meer dan 250,- euro uitgeven



Dat red je toch makkelijk met Transavia, Easyjet of Ryan Air?
.
Alle reacties Link kopieren
250 euro? daarmee kan je zelfs met een normale maatschappij vliegen.



Wij vliegen bijvoorbeeld altijd voor 99 euro retour naar Boedapest met Brussels Airlines. Vanuit Nederland kan dat toch niet veel duurder zijn...



Andere lage kost maatschappijen zijn:

Hop

Wizzair
Alle reacties Link kopieren
travelbird.nl
Goed zoeken en een beetje flexibel zijn in je dagen. Op vrijdag heen en zondag terug willen vliegen drijft de prijs nog weleens op.
Als je op skyscanner kijkt en Eindhoven en Düsseldorf weeze als vertrekplaats invult kun je kiezen uit rond de 40 bestemmingen waaronder Londen, veel in Italië, veel in Spanje ed. Daarnaast nog easyJet, Transavia en de trein.

Ik denk dat je niet goed zoekt, en wat jij duur vind?
Alle reacties Link kopieren
Voor die 250 euro kun je zelfs met de KLM veel steden bereiken. Dan hoef je niet eens met een budgetmaatschappij te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Denk er ook aan dat als je ruimbagage wil meenemen een lagekostmaatschappij niet altijd voordeliger uitkomt dan een gewone maatschappij. Dus altijd goed de totale kostprijs vergelijken!
Als je alleen met handbagage vliegt is de trein tegenwoordig vaak duurder dan vliegen. Als je echt no-budget wilt moet je met de bus (Eurolines), maar dat kan ik je niet aanraden, want uren vertraging is eerder regel dan uitzondering.



Let er idd op dat de meeste low-cost airlines vliegen op vliegvelden (ver) buiten de stad en je nog extra kosten en tijd kwijt bent ( Als je met ryanair naar 'Parijs" vliegt, landt je in Rijssel of Lille en moet je nog 2,5 uur rijden, 'Londen vlieg je op Luton en ben je aan trein/metro kosten ongeveer kwijt als wat een KLM-ticket meer kost.
Alle reacties Link kopieren
Alleen lopen is goedkoper
quote:forumfossiel schreef op 22 april 2014 @ 16:21:

Let er idd op dat de meeste low-cost airlines vliegen op vliegvelden (ver) buiten de stad en je nog extra kosten en tijd kwijt bent ... 'Londen vlieg je op Luton en ben je aan trein/metro kosten ongeveer kwijt als wat een KLM-ticket meer kost.Trein vanaf Luton is iets van 15 pond tijdens de spits en dan sta je in 1 uur 15 in hartje Londen. Stukken goedkoper dan de Express en volgens mij zelfs nog net sneller dan de tube vanaf Heathrow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven