Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Goede plannen Annapalona!



Teuntje, joh, lekker zeg, vakantie! Geniet er lekker van. Kom je ook fijn thuis straks, door alles klaar te hebben.



Ik heb toch nog wat voor elkaar gekregen, heb de doos met kleding nogmaals doorspit. Kwamen toch weer twee volle plastic tassen met kleding uit. Ik heb een nostalgie stapeltje (bandshirts) behouden en er zaten een paar kleren tussen waar ik nog over twijfel. Die heb ik dus terug in de doos gestopt en kijk er na de bevalling nog eens naar. Nu heb ik enkel de stukken behouden die ik écht mooi vind en ook echt wil bewaren. Er zit nog kleding bij die ik waarschijnlijk niet direct pas daarna (ben van maat M naar L gegaan), maar dan stop ik dat ook na de bevalling in de doos, ga dan shoppen in mijn huidige maat en ga ik mijn best doen weer in maatje M te komen.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk Teun, vakantie !!! Geniet ervan !



Oh jemig fleetfox, bandshirts !! Gaaf hoor. Mijn vriend heeft er ook nog een paar.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een bandshirt? Of ben ik nu erg dom Hier niets grdaan, lig al 2 dagen ziek op bed. Mooi balen.want ik heb heel veel werk af moeten zeggen en dat is niet zo eenvoudig met mijn werk. En een chaos in huis . Maar ja, nu eerst maar uitzieken en dan volgende week maar weer verder.



Lastig hè, Fleetfox, kleren die niet meer passen en over een pasr maanden zit je weer met hetzelfde probleem.



Fijne vakantie Teuntje!
quote:Phips schreef op 18 april 2014 @ 20:22:

Wat is een bandshirt? Of ben ik nu erg dom

Een shirtje van een bepaalde band, dus met de naam of afbeelding van een band (band als in muziekgroep) erop.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Phips!!
Beterschap Phips! Ziek toch maar eerst lekker uit, dat is het belangrijkste nu.



Ik heb wel nog wel wat kleding in maat M nu in de kast liggen, hopelijk kom ik er vrij gauw weer in. Maar anders koop ik een minimale garderobe in maat L en zien we wel waar het schip strandt. Ik zag op de site van H&M een zwarte skinny voor ¤ 20,-. Nou, ik weet dan wel waar ik ga shoppen in mijn verlof!



Vandaag gaat man gras maaien en ik ga babykleding wassen. Ik krijg nog een babyshower en dus weer wat kleding, maar zo houden we onszelf maar bezig.
Beterschap phips!



Hier haag al.gesnoeid, man ismet dochter de eerste lading naar de stort aan het brengen, zo nog een tweede keer na gras maaien, dan nieuw stukje inzaaien en dan hopen dat het goed groeitals we op vakantie zijn.
Zo Teuntje, vroeg bezig zeg! Meestal groeit gras vrij snel met de nodige afwisseling regen en zon. Al hoop ik dat een stuk inzaaien beter gaat dan bij ons, wij hebben een stuk later ingezaaid en dat blijf je zien helaas.



Ik heb de wasmand met strijkgoed die al eeuwenlang op de slaapkamer stond, eindelijk gestreken. Ben blij dat ik het even gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
o, zo'n bandshirt! Collectors items dus.



Ben alweer beetje op de been gelukkig, een was draaien kan ik al weer doen. Verder beetje koest want moet morgen echt nog aan de bak.

Man heeft gestofzuigd en dan ziet het er al meteen een stuk opgeruimder uit.

Gras maaien moet ik ook hoognodig doen en strijken ook.......
Kan je man het gras niet maaien Phips? Hier doet mijn man het eigenlijk altijd. En gelukkig



Ik zit nu rustig op mijn krent, mij lekker te vergapen aan alle mooie (niet - zwangerschaps) kleding. Wel een fijn idee dat ik straks een nieuwe garderobe kan aanleggen. En dit keer ga ik niet meer ongepland en impulsief kopen, maar ben braaf een lijstje aan het maken met wat ik écht nodig heb. Dan hoop ik dat die opruimsessies ieder half jaar (met meer dan een paar stukken kleding die richting het Leger Des Heils gaan) tot het verleden behoren.



Vandaag heb ik nog de winterjassen opgeborgen en de winterkleding van mijn man in een doos gedaan en ook die opgeborgen. Dadelijk nog een was opvouwen en dan ben ik klaar voor vandaag.
Alle reacties Link kopieren
De tuin is mijn afdeling Fleetfox, dus pas als de nood aan de man kom vraag ik of hij het wil doen. En dan doet ie dat wel hoor.

Slim om alleen kleren te kopen waar je wat aan hebt en ook echt leuk vindt, spaart veel geld, tijd, ruimte en ergenis (kast vol kleren en niets om aan te trekken)
Ook ik heb eindelijk echt schoon schip gemaakt in mijn kast, heb een stapeltje MP/FB en de rest 3 zakken naar kledingbak gebracht.

Mijn schoenen had ik al uitgezocht en weggedaan, heb een paar nieuwe slippertjes nodig en wat zomerjurkjes en ondergoed. Meer niet

Ik zit nog steeds met zwangerschapskilo's die er door medicijn gebruik er niet zo snel afgaan, maar wel een goede reden om gewoon niet zo veel te kopen.

Ik hoop toch met een kilo per maand er vanaf te komen uit eindelijk.



Boven ruikt alles lekker fris en stofvrij nu, alleen de badkamer moet weer een beetje netter, maar dat komt na de paasdagen, nu relaxen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet veel gedaan vandaag... Ja, boodschappen gehaald, en daarna een verjaardag. Straks hebben we een housewarming feestje bij schoonzus. Is gelukkig op loop afstand. Dus verder in huis niets kunnen doen.... bah
Hé Phips, hoe gaat het ondertussen met je? Kun je weer volop aan de slag na vandaag?



Annapalona: ook al goed aan het uitmesten zie ik.



Fanatic: hopelijk heb je volgende week meer tijd. Niet zo fijn als je maar niet aan je huis toekomt.



Ik ben vanochtend fanatiek aan de slag gegaan. Heb ondertussen een hoop gedaan, al zeg ik het zelf.



- wc's boven en beneden gepoetst;

- slaapkamer van stof ontdaan (man moet alleen nog even stofzuigen voor me, dan ga ik er nog even met de dweil door);

- dekbedovertrek in de was gedaan en straks even een nieuwe opleggen;

- winterschoenen in onze opbergkast gezet;

- speciale gelegenheidskleding in de opbergkast gehangen;

- al onze nette schoenen even in de spray gezet, twee paar schoenen even ingevet en opgeboend (mén, wat een klus is mij dat zeg...).



Onze slaapkamer is dus nu klaar voor de zomer en weer lekker fris. Morgen ga ik beneden aan de slag (alleen poetsen). Onze kelder staat ook nog te wachten op een opruimbeurt, eens kijken of we dat komend weekend kunnen tackelen. We willen daar namelijk nu de frisdrank e.d. gaan opbergen voor al het kraambezoek dat binnenkort gaat komen.



Ik ben wel blij dat we er aan begonnen zijn om ons huis op te ruimen, ik word gewoon zelfs een beetje verslaafd aan het opruimen! Voelt aan als een nieuwe start, dat is heel erg fijn, zo met het begin van ons nieuwe leven.



Geniet nog van de feestdag vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt op dreef fleetfox! Heerlijk gevoel, dat opruimen.



Gisteravond heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik binnen 3 weken afgevinkt wil hebben. Na het maken ben ik in slaap gevallen... zo moe... en dan de komende 2 weken ook extra werken. Nou ja, dan maar een aantal keer om 21 uur naar bed.



Het lijstje zet ik hier neer zodat ik een stok achter de deur heb!



- wasmand leegmaken (de wasmand waar ik prullen in gooi)

- carnavalskleren opruimen (erg... I know)

- kledingkast opnieuw organiseren en te grote kleding apart leggen

- stellingen in waskamertje opruimen

- kelderkast opruimen

- winterjassen en jasjes naar stomerij brengen

- gangkast boven opruimen

- boekenkast schoonmaken

- dvd's ordenen.



En dit alles met een grote vuilniszak bij de hand!
Alle reacties Link kopieren
Wat een ijver overal! Ik ben weer bijgekomen, nu weer moed verzamelen .

Voor de meivakantie de "schuur uitmesten en opnieuw indelen" project, dat gaan we samen doen want anders verdwijnen er allemaal goeie gereedschappen enzo en dan krijg ik erg veel ruzie . Verder vandaag maar weer gewoon beginnen met mijn lijstje af te werken en dan komt het vanzelf wel weer een keertje goed (hoop ik)

Mocht je nog energie overhebben Fleetfox: kom gerust naar hier om je verder te vermaken met opruimen
Alle reacties Link kopieren
[quote]noopes schreef op 22 april 2014 @ 08:58:



- wasmand leegmaken (de wasmand waar ik prullen in gooi)

- carnavalskleren opruimen (erg... I know)

- kledingkast opnieuw organiseren en te grote kleding apart leggen

- stellingen in waskamertje opruimen

- kelderkast opruimen

- winterjassen en jasjes naar stomerij brengen

- gangkast boven opruimen

- boekenkast schoonmaken

- dvd's ordenen.



[quote]
Nou Phips, na die dag is mijn energieniveau gezakt naar het dieptepunt. Gisteren niets gedaan in huis (en dan bedoel ik ook écht niets, zelfs de vaatwasser niet uitgeruimd) en nadat ik gisteren naar de fysio en de Zwanger Fit was geweest kwam ik doodmoe thuis. Nu mijzelf met pijnlijke spieren het bed uit gesleept, dus helaas.



Moet wel van mijzelf even het dekbed opvouwen en opbergen, de handdoeken en vaatdoekjes uit de droger halen en opvouwen en ik denk dat ik nog even een wasje draai. Heel minimaal, maar voldoende voor vandaag.



Noopes: yay! Weer één item van je lijst afgestreept, wat goed!
Alle reacties Link kopieren
ah, jammer Fleetfox, ik had me er net zo op verheugd

Maar pas op jezelf hè!



Noopes, goed zo, ga door! Hoewel, die carnavalskleren kan je bijna al weer gebruiken, dat zou ik nog even zo laten
Misschien een andere keer Phips. Heb gisteren nog lekker taart gegeten bij jarige vriendin, lekker in de zon gezeten. Daarvoor toch nog twee wasjes gedraaid, de wasmand is nu weer bij.



Vandaag moet ik de diabetestest gaan doen in het ziekenhuis, zit nu al met een knorrende maag. Vanmiddag moet ik ook nog werken, dus ik denk dat boodschappen doen de max. is vandaag.



Iemand nog plannen vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik! Ben weer helemaal op dreef! Gisteren ramen gezeemd op onze slaapkamer en de spiegeldeuren van onze kast gedaan. Konijnen en poes van schone spullen voorzien, net bij de dierenarts geweest en zo de tussenverdieping onder handen nemen. Verder nog wat werken en de dagelijkse klusjeslijst afmaken. Pff......

Succes straks in het ziekenhuis! (en eet smakelijk daarna....)
Woa, weer netjes bezig Phips! Je bent weer goed op dreef. Lekker als de zon zo schijnt hè?



Ziekenhuis stelde niet veel voor, zal volgende week wel van de verloskundige horen wat de uitslag is. Was goed gegaan in ieder geval.



Ik heb de wasmand die beneden staat voor handdoeken, vaatdoekjes, dekens e.d. leeg gemaakt vandaag. Zat propvol, ook met een paar kussentjes en zwemkleding. De derde was zit intussen in de droger. Die ga ik nog opvouwen alvorens naar het werk te gaan. Ook heb ik nog mijn juwelenkistje eens uitgemest, ik bedacht me dat ik de grote armbanden geeneens droeg. Hoef nu niets bij te kopen, want alles wat ik draag zit er in.



Zondag nog maar eens naar Ikea gaan, ik moet nog een opbergdoos hebben voor mijn positiekleding, had een handige kleerhanger gezien (waar je 5 broeken aan kunt hangen) en moet sowieso nog kleerhangers hebben, en zag deze nog: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70250811/



Kan ik daar mijn basic truitjes in hangen, leek mij wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn inderdaad hele handige dingen! Ik heb ze ook, heb er schoenen inzitten. Alleen moet je er niet teveel gewicht in doen want dan scheurt het ophangsysteem.... Zo hier nog wat werken en dan hoop ik nog wat te doen. Was inderdaad nog even ophangen en wat kleine klusjes. De komendev2 weken zijn de kinderrn vrij, ik ben benieuwd of ik dan zo ijverig blijf of dat het weer versloft en.ik weer opnieuw kan beginnen na de vakantie......
Lekker dat de kinderen vrij zijn Phips, ook al is dat funest voor het huishouden. Misschien toch minimaal één flylady per dag doen of zo?



Wij mogen weer oppassen vanmiddag, de ouders van ons neefje moeten beiden werken, dus hij is hier van 10:00 - 18:00u. We gaan even met hem naar de speeltuin hier in het dorp en de rest zien we wel. Geen Koningsdag perikelen voor ons vandaag, wij houden het lekker rustig. In mijn waggel toestand niet zo'n goed idee.



Daarom heb ik maar even de vrijheid genomen onze benedenverdieping even te stofvrij te maken en man gaat dadelijk even met de stofzuiger er door. Dweilen laat ik maar even, want gegarandeerd dat ik aan het einde van de dag opnieuw kan beginnen, neefje is namelijk 4... Dus dat bewaar ik dan maar voor morgen.



Veel plezier voor diegenen die lekker gaan feesten vandaag, of lekker de markt over gaan struinen!
Alle reacties Link kopieren
Zo, hoe gaat het hier.

Ik had dinsdag vrij, lekker veel op MP gezet en op FB. Ook al het een en ander verkocht / weggegeven.

Maar ja, vandaag was het vrijmarkt he, dus dochter heeft weer nieuwe spulletjes erbij (want ze had nog niet genoeg...)



Opruimen gaat nog steeds niet heel goed. Ben wel bijna bij met de was. Maar we hebben gewoon teveel andere dingen / verplichtingen waardoor we haast nergens aan toe komen (ja en ik geef het toe, ik ben het type dat doodmoe uit het werk komt en liever op de bank ploft dan iets in huis te doen.)



Ik hoop morgen nog het een en ander te doen..

Heb wel mijn dochter een eigen wasmand gegeven. Ze had er een handje van om overal haar vuile kleding neer te leggen (ellende begint dus al met 4 jaar !). Dus nu heeft ze een wasmand in haar kamer en doet ze het keurig daarin (vindt ze nog leuk ook !!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven