Gezondheid alle pijlers

Ziek kind, wel /niet moeder laten logeren?

19-04-2014 00:11 25 berichten
Ik zit hier even vet te balen. Vandaag ben ik met de kinderen naar een pretpark geweest, het was best koud, ik had voor de zekerheid nog winterjassen extra meegenomen gelukkig. Heel de dag was er niks aan de hand, op de terugweg heeft dochter van 6 in de auto geslapen.

Net 10 meter voor we thuis waren riep ze dat ze moest overgeven. gauw uit de auto en ze heeft buiten overgegeven. Nu heeft ze hoge koorts en werd ze net wakker en vertelde ze dat ze misselijk is.

Mijn moeder van 78 komt logeren, helaas heeft mijn moeder de laatste jaren een broze gezondheid. Ze is net een paar weken weer hersteld van een flinke bronchitis tegen longontsteking aan. Mijn moeder keek er erg naar uit om met Pasen bij ons te komen logeren. Ik zit echt in dubio nu, wat zouden jullie doen? Zo sneu dit.
Alle reacties Link kopieren
Moeder zelf de keuze laten?
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
quote:ikbenmedereentje schreef op 19 april 2014 @ 00:14:

Moeder zelf de keuze laten?Die zegt direct dat ze gewoon komt denk ik. Maar de laatste tijd moeten wij als kinderen vaker dingen voor haar beslissen, ze is regelmatig in de bonen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend zeg!

Even afwachten of je dochter zich weer beter gaat voelen morgen.

Ik zou het sowieso voorleggen aan je moeder. Dan kunnen jullie samen beslissen wat jullie het beste lijkt. En anders ipv een weekend logeren een dagje weg oid.



Gezondheid gaat in mijn optiek voor.
I've got nothing to do today but smile.
Alle reacties Link kopieren
IK zou gewoon even afwachten tot morgen. En je vooral zelf niets verwijten, van wat kou wordt je niet ziek,

Bekijk morgen hoe het gaat, misschien valt het allemaal wel mee, en is het gewoon een combinatie van moe en nog wat andere dingen die met een nachtje slapen klaar zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even afwachten of het doorzet.
Het is heel besmettelijk, het enige wat je kunt doen is je moeder zeggen dat ze extra goed haar handen moet wassen, en iedere keer wanneer kind spuugt het in een emmer laten doen en die apart schoonmaken en weghouden bij je moeder, en wanneer ze een grote boodschap heeft gedaan of diarree heeft de wc totaal ontsmetten met chloor, inclusief lichtknopje, deurhendel, doorspoel knop wc bril etc dan is de kans klein dat ze het ook krijgt.



Let op, alleen pure chloor ( dunne bleek/dikke bleek) werkt tegen norovirus en minstens 20 min in laten trekken voordat je het afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Balen.

Ik zou overleggen met je moeder of zr misschien een dag later zou willen komen (zondag), dan wel een ander weekend (Pinksteren).
Wie zegt dat het om het norivirus gaat? Ik lees alleen dat dochter koorts heeft en moest overgeven.
quote:-moedersmooiste- schreef op zaterdag 19 april 2014 05:17 Het is heel besmettelijk, het enige wat je kunt doen is je moeder zeggen dat ze extra goed haar handen moet wassen, en iedere keer wanneer kind spuugt het in een emmer laten doen en die apart schoonmaken en weghouden bij je moeder, en wanneer ze een grote boodschap heeft gedaan of diarree heeft de wc totaal ontsmetten met chloor, inclusief lichtknopje, deurhendel, doorspoel knop wc bril etc dan is de kans klein dat ze het ook krijgt.



Let op, alleen pure chloor ( dunne bleek/dikke bleek) werkt tegen norovirus en minstens 20 min in laten trekken voordat je het afneemt. Huh? Jij smeert pure chloor op de wc bril, lichtknopje, deurklink etc.? Dan bijt dat toch helemaal uit? Hoeft trouwens niet eens het norovirus te zijn natuurlijk, maar dan nog...
Alle reacties Link kopieren
Kinderen knappen vaak net zo snel op als dat ze ziek geworden zijn, dus het kan morgen ook gewoon weer over zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten komen natuurlijk. Kind heeft overgegeven en heeft koorts. Waarschijnlijk gewoon een combinatie van een drukke en vermoeiende dag. En wat die kou er mee te maken heeft?? Van kou word je niet ziek! En al is het wel iets besmettelijks dan gewoon wat extra hygiëne in acht nemen.
Kotsen na 'n dagje pretpark vol heftige attracties en junkfood is op zich niet zo heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heeft mijn nichtje de laatste tijd vaak zo'n kotsvirus vlak voor wij een familie aangelegenheid hebben. Iedere keer lijkt zij beter te zijn, blijken haar ouders het ook al mee te dragen, en zijn wij vervolgens allemaal de sjaak, ik laat me ook steeds tegen beter weten in verleiden om mijn nichtje dan toch te zien, maar achteraf heb ik spijt. Voor een vrouw van 78 zou het gevaarlijk kunnen zijn dus kijk niet alleen naar de status van je dochter, maar ook of je zelf wel oke voelt..
Alle reacties Link kopieren
als het inderdaad een buikvirus is zou ik t niet door laten gaan: dat is enorm besmettelijk, zeker voor iemand met een lage weerstand, en je kan er echt ontzettend ziek van zijn. Voor gezonde mensen geen probleem, een paar dagen balen, maar voor je moeder wil je dat nu waarschijnlijk echt even niet....
Als 't een virus is dan wordt TO waarschijnlijk vandaag ook zelf ziek en dan kan ze de beslissing nemen dat haar moeder met de pasen niet komt. Er was nog sprake van 'n 2e kind? Is die nog niet ziek? Wat is de incubatietijd bij zo'n buikvirus eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
oops.. foutje
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog broers/zussen die je lief aan kan kijken? Misschien hebben zij er begrip voor en mag je moeder bij hen logeren dit weekend? Is ze er toch even uit en hoeft ze niet teleurgesteld te worden.
We wachten even af hoe het verder gaat. Dochter is nog steeds ziek. Vannacht was ze nog misselijk maar heeft verder niet meer overgegeven. Ze heeft ook geen diarree. Het lijkt op een griep, ze klaagt ook over zere ogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:-moedersmooiste- schreef op 19 april 2014 @ 05:17:

Het is heel besmettelijk, het enige wat je kunt doen is je moeder zeggen dat ze extra goed haar handen moet wassen, en iedere keer wanneer kind spuugt het in een emmer laten doen en die apart schoonmaken en weghouden bij je moeder, en wanneer ze een grote boodschap heeft gedaan of diarree heeft de wc totaal ontsmetten met chloor, inclusief lichtknopje, deurhendel, doorspoel knop wc bril etc dan is de kans klein dat ze het ook krijgt.



Let op, alleen pure chloor ( dunne bleek/dikke bleek) werkt tegen norovirus en minstens 20 min in laten trekken voordat je het afneemt.Wie zegt dat het het norovirus is?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
quote:clementien schreef op 19 april 2014 @ 13:04:

[...]





Wie zegt dat het het norovirus is?Het is geen norovirus inderdaad, kind heeft wel koorts en voelt zich ziek, maar verder helemaal niet meer overgegeven en ook geen buikpijn en diarree.
quote:clementien schreef op 19 april 2014 @ 13:04:

[...]





Wie zegt dat het het norovirus is?



Niemand, maar er is een kans dat het een virus is en alleen chloor helpt daar tegen, geen pure bleek natuurlijk ( sorry even vergeten te melden) er staat op de verpakking met hoeveel liter water je het moet mengen.



Ik zou in ieder geval het risico niet nemen wanneer iemand 78 is en een zwakke gezondheid heeft.
quote:netniet schreef op 19 april 2014 @ 14:49:

[...]



Het is geen norovirus inderdaad, kind heeft wel koorts en voelt zich ziek, maar verder helemaal niet meer overgegeven en ook geen buikpijn en diarree.



Hoeft ook niet hoor, heb wel waker geen diaree gehad met dit virus, maar wel het hele huis aangestoken, ook normale ontlasting brengt dan virusdeeltjes mee.

Gewoon ff de badkamer goed schoonmaken kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 april 2014 @ 07:45:

Kotsen na 'n dagje pretpark vol heftige attracties en junkfood is op zich niet zo heel vreemd.Dit. En zo'n dag brengt natuurlijk ook gezonde spanning met zich mee. Ik zou gewoon morgen pas verder kijken.
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem
quote:-moedersmooiste- schreef op zaterdag 19 april 2014 18:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="clementien in "Ziek kind, wel /niet moeder laten logeren?"" class="messagelink">clementien schreef op 19 april 2014 @ 13:04</a>:</b>

[...]





Wie zegt dat het het norovirus is?</div></blockquote>



Niemand, maar er is een kans dat het een virus is en alleen chloor helpt daar tegen, geen pure bleek natuurlijk ( sorry even vergeten te melden) er staat op de verpakking met hoeveel liter water je het moet mengen.



Ik zou in ieder geval het risico niet nemen wanneer iemand 78 is en een zwakke gezondheid heeft. In je vorige post had je het juist over pure chloor, vandaar mijn verbazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven