Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Een dieet volg ik niet echt. Ik wilde eigenlijk vorige zomer beginnen met mijn afval race toen ik net afgestudeerd was. Doordat mijn leven op zijn kop stond en ik bomvol frustraties (lichamelijk slecht, geen werk kunnen vinden) zat ging dit alleen niet zo lekker.



Op 1 maart heb ik de knop omgezet en ben ik opnieuw begonnen. Ik zette mijn frustraties om in motivatie. Straks zou ik ook mijn streefgewicht behalen en het allemaal zelf hebben gedaan. Ik zou even een berg discipline opbouwen haha.



Ik tel voornamelijk calorieën en probeer creatief met mijn eten te zijn. Gezien ik in een klein appartement met vriendlief woon en een heel kleine keuken heb, aten we vaak het zelfde. Hij is niet zo van de groenten en gezonde dingen... Zegt al genoeg denk ik.

Nu probeer ik voor mijzelf iets anders te koken wat niet boven de 300 calorieën uitkomt, proteïne bevat en koolhydraatarm/suikervrij is. Over een tijdje hoop ik een blog te beginnen met mijn recepten.



Daarnaast laat ik de snoepjes, koekjes en vooral mijn boosaardige vriend meneer de heerlijke chocolade staan. Alle vruchtensapjes en softdranken heb ik vervangen door water en thee. Deze thee haal ik bij een Chinese Toko gezien er in Pickwick en Liptop thee te weinig thee zit (plus suiker en hout) om echt een goede werking te hebben.



Ik probeer ook nog zo 3 tot 5 keer per week te sporten (buiten en in sportschool). Dit doe ik wel rustig aan omdat ik vorig jaar te vaak mijn grenzen over ben gegaan en dan zit je weer stil om te herstellen. Ik probeer 2 tot 3 keer per week krachttraining met cardio te doen en daarnaast tweemaal een virtuele spinningsles. De andere groepslessen volg ik niet meer want ik merk dat ik die grote spiegels en veel mensen om mij heen te confronterend vind. Ik kom dan niet meer met een leuk gevoel thuis en dat heb je wel nodig om het sporten vol te blijven houden.

Met dit lekkere weer ga ik soms naar buiten ipv de sportschool. Net als morgen fiets ik naar mijn ouders toe (20 km heen) en ga ik daar een rondje lopen (5 tot 10 km) met de vriendin die ik hiervoor noemde.



Met mijn verjaardag eind juni hoop ik 10 kilo kwijt te zijn en eind het jaar hoop ik dat alle 35 eraf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Menu van vandaag zag/ziet er als volgt uit.

's morgens: 2 boterhammen met light kaas

tienuurtje: 2 appels+ 4 sushi( werden aangeboden en weigeren kon niet :( )

's middags: 100 g spaghetti en zelfgemaakte spaghettisaus ( was overschot)

vieruurtje: banaan

's avonds: wok scampi



2 liter water
Alle reacties Link kopieren
@hvm; goed dat je die zwangerschapskilo's er iedere keer weer af hebt gekregen. Mij lukte dat ook maar ik kwam dan ook niet zoveel aan. Zoals ik al zei; ik was al veel te dik voordat ik zwanger werd....



Mijn manier van afvallen is calorieën tellen. Veel mensen vinden dat bewerkelijk maar dat valt best mee. Ik heb een dagmenu dat ongeveer hetzelfde blijft en waarvan ik weet hoeveel calorieën dat bevat. Alleen het avondeten wisselt nogal maar aangezien we veel recepten van de Albert Heijn gebruiken, waar de calorieën altijd bij vermeld staan, is ook dat niet zo moeilijk.

Ik streef naar 2000 calorieën per dag. Dat lijkt heel veel als je wilt afvallen maar als je bijna 100 kg weegt, blijf je stabiel in gewicht bij ongeveer 2350 calorieën per dag (dat heb ik eens uit laten rekenen). Met 2000 calorieën val je dus echt af, althans, ik wel, weet ik uit ervaring.

Sporten doe ik wel maar niet heel veel. Ik sport de ene week 1 keer en de andere week twee keer (fitness). Met een baan en twee kleine kinderen is meer sporten bijna niet te doen. Daarnaast loop ik wel heel veel (met de kinderwagen!) en fiets ik één keer in de week een km of 10.

Ik wil de komende periode wel een goede vervanging vinden voor het eten van brood want ik eet ongeveer 7 snee brood per dag. Dat zijn behoorlijk wat koolhydraten. Ik wil zeker 3 boterhammen minder gaan eten maar ik zoek nog een alternatief. Ik denk aan fruit/yoghurt. Hebben jullie nog tips?



Uiteraard zal ik tips die ik vrijdag bij de dietiste krijg met jullie delen!
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
Aarghhh sneeuwwitje, ik kan op de een of andere manier niet meer inloggen op mijn mail, dus kan je niet beantwoorden. En ik denk heel slim nu pas aan t forum



Ben wel goed bezig, heb me zelfs gewogen. Weet niet of ik dat hier neer durf te zetten



Wel fijn om te zien dat t hier weer wat drukker is!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moeten we onze veranderingen doorgeven?



Momenteel

Leeftijd 26

Lengte 166

Startgewicht: 93,7

Huidig gewicht: 88,9 ( ja ben nog wat afgevallen)

Streefgewicht: 70 kg eronder mag ook
.
Alle reacties Link kopieren
Na een super drukke week, waarin ik me nog niet helemaal weer fit volede, heb ik nu weekend Ik heb gisteren niet meer gelopen, omdat ik laat thuis was en behoorlijk moe. Vandaag veel gefietst (lekker tegen de wind in...), dus mijn beweging heb ik wel weer gehad. Morgen en zaterdag wil ik naar de sportschool en gaan hardlopen, ligt even aan het weer wat ik wanneer ga doen. De komende dagen zal het qua eten wel iets minder gezond zijn, maar dinsdag ga ik gewoon weer vrolijk verder.



@ Cattura: het is me gelukt om in te schrijven voor de 4 mijl. De website was super traag, maar het was pas de volgende dag vol. Dus ik heb een startnummer bemachtigd. Wauw, wat loop jij lange afstanden zeg. Daar moet ik nu echt naartoe trainen (eind mei 10 km wedstrijdje). HOe heb jij het opgebouwd?

@ Mlsc: in principe is vrijdag weegdag. Maar als ik tijd heb pas ik ook wel een extra keer iets in de tabel aan. Ik zal de nieuwelingen binnenkort even in de tabel zetten.

@ Runrunrun: jaaaa, fijn om weer wat van je te horen. Ik zal je wel even een pb sturen. Wat goed dat je weer op de weegschaal gestaan hebt, viel het mee of tegen? En hoe gaat het verder met eten?

@ Margje: ik ben benieuwd wat de dietiste morgen zegt. Je eet inderdaad veel brood, ik zou dat vervangen door fruit en af en toe yoghurt of eens een keer een salade.

@ Miauw: haha, je vriend meneer chocolade baalt nu zeker wel dat jullie vriendschap voorbij is Je bent lekker aan het sporten. Je hebt best hoge doelen, realiseer je wel dat het afvallen nu snel gaat maar straks veel langzamer gaat.



Zo, en dan ga ik nu even lekker op de bank zitten en dan koken!
Alle reacties Link kopieren
Viel tegen!! Of nouja... Tegen..... Ik wist t wel alleen als je t dan ziet is t zo echt he



Nu wel echt goed bezig. Deze week twee keer gesport en gisteren zelfs 7 minuten gerend whoeeehoe! Merk wel dat t dan nu voor deze week ff op is, misschien dat t zaterdag weer gaat en anders volgende week weer. Allang blij dat dit kan!
Alle reacties Link kopieren
Wel echt mijn best gedaan, resultaat is niet heel groot, maar dat heb je soms.



76.6



Succes allemaal nog en een fijn weekend.
Alle reacties Link kopieren
Startgewicht: 93,7

Streefgexicht: 70( minder mag ook)

Lengte: 166

Huidig gewicht: 88,5



Nog niet super maar het beweegt...



Aan iedereen veel succes op deze weegdag!
Alle reacties Link kopieren
Daar gaat ie dan: 98, 4 (niets voor gedaan hoor!).

En ja, ik ben toch echt 37 jaar!
Elk pondje gaat door het mondje!
.
Alle reacties Link kopieren
Thanks cattura,

Ik vind t idd lastig, omdat ik veel was afgevallen en nu dus weer veel ben aangekomen. Ik heb een jaar niet kunnen sporten door een blessure, en in januari een ongeluk gehad waardoor ik thuis zat, dus op zich is het niet zo gek, maar het voelt echt als falen, omdat ik me had voor genomen et nooit meer zo ver te laten komen.



Maar goed, ik ga er weer voor en misschien helpt het als het er gewoon weer staat.



Zet maar in de tabel sneeuwwitje, woog vanmorgen 69. Als streefgewicht eerst maar eens 65.



Poe! Daar ga ik dan
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom. Gisteren 20 KM naar mijn ouders gefietst ipv een lesje spinning in de sportschool. Was heerlijk zo door de koeienlucht, gelukkig maakte de zon het goed.



Vind het echt heerlijk om al jullie verhalen te lezen!



Om nog even mijn gegevens door te geven voor de tabel @sneeuwwitje.

Naam: Miauw

Leeftijd: 25

Lengte: 1,68 cm

Start gewicht: 100

Huidige gewicht: 94,7

Afgevallen totaal: 5,3

Streef gewicht: 65



Vanavond ga ik lekker naar een concert met mijn vriend, morgen naar Riverdance in Amsterdam, zondag gourmetten en nog naar een concert. Druk weekend met slecht eten. Volgende week komt dat dan weer wel goed!



Ow om nog even duidelijk te maken. Van de 10 kilo die ik voor mijn verjaardag wil kwijt raken ben ik er dus al 5 kwijt. Dus het is nu nog 5 kilo in 10 weken.



Nogmaals bedankt voor het welkom!
Alle reacties Link kopieren
Wooooohooo, ik ben ff trots op mezelf.

Kreeg vanmiddag heeeele lekkere paaseitjes, maar heb ze in de kast gezet, en ga ze niet opeten. Neem ze mee naar iemand anders, dan krijg ik er vast zelf ook een paar haha, maar dan ga ik ze niet op zitten vreten.



Nu heb ik hartstikke trek in lekkere dingen. Vanavond zou ik naar de bioscoop gaan, maar dat gaat niet door, dus of we dan maar pizza zouden gaan eten, en ik heb gewoon nee gezegd omdat ik gezond wil eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag eindelijk weer gelopen, bijna 2 weken niets gedaan (behalve natuurlijk fietsen naar het werk). Het viel me niet tegen, eigenlijk viel het me mee. Wilde een klein rondje en niet te snel, maar liep de eerste kilometers toch al 6;08 min/km. Na 2 kilometer een stukje gewandeld en toen weer 2 kilometer gelopen. Voelde wel dat mijn spieren weer wakker werden



@ Runrunrun: haha, meenemen naar iemand anders, heel slim Wat ga je nou doen vanavond nu je bioscoopje niet doorgaat?

@ Miauw: soms heb je van die weekenden dat je veel afspraken hebt en daardoor wat minder gezond kunt eten. Maar ook dan kun je wat "gezondere" keuzes maken. En na het weekend gewoon weer lekker verder gaan!

@ Cattura: soms is het inderdaad meer mentaal, je weet meestal ook wel dat je het kunt maar toch wil je opgeven. En inderdaad; excuses genoeg. Ik ga nu in ieder geval weer snel opbouwen naar wat langere afstanden vanwege mijn 10 kilometer eind mei (voor je het weet is dat al zo ver!!)

@ De rest: hebben jullie nog plannen voor het paasweekend?



Ik ben benieuwd hoe het morgen met mijn benen gaat? Als ik er aan toe kom ga ik nog even langs de sportschool (heb inmiddels wel mijn abbo opgezegd, omdat ik bijna niet meer ga en ze een cheap-ass sportschool worden waardoor het super druk gaat worden). En ik hoop dat ik tussen de paasontbijtjes en brunches nog een keer kan lopen met de paasdagen! En dan vanaf dinsdag ga ik ECHT ECHT ECHT weer streng zijn voor mezelf, die laatste kilo's moeten er af.
Alle reacties Link kopieren
Hahah uhm heb ff nog wat meubeltjes opgeknapt die nog stonden te wachten, die kunnen nu van de week ook weg. Verder lekker tv kijken en vooral niet aan de paaseitjes denken!



Je hebt lekker snel gelopen zeg! Bijna 10 km per uur! En morgen ook nog sporten.. Top!!



Haha, ik hou je er aan vanaf dinsdag!



Ik wilde gaan sporten morgen, maar vandaag best weer veel last van die slijmbeursontstekingen, dus ik betwijfel of het gaat lukken. We gaan t zien! En anders toch 2 keer gesport deze week, ook al heel wat!
Alle reacties Link kopieren
Whoeeehoeee! Ik ging net ff wegen, gisteren hing de weegschaal al iets onder de 69, en hij stond nu op 68! Oh yeah oh yeah



Gisterenavond riep eerst die pizza naar me, maar nee gezegd en heel netjes thuis gegeten. Toen riepen de hele avond die paaseitjes naar me, paar keer bijna voor de kast gestaan om ze te pakken, maar niet gedaan, ook de wijn riep naar me, maar heb alleen maar thee op. En gisterenavond voelde ik me echt best zielig, maar zie nu, ik word beloond!! Yeaaah!



(Sorry ik ben echt extreem blij, ik kan het nog )
Alle reacties Link kopieren
Oef, ik heb me toch een partij spierpijn Vandaag de benen maar een beetje met rust laten!



@ Runrunrun: oooo, dat voor de kast staan herken ik zo goed. Wat goed dat je volgehouden hebt, inderdaad je kunt het!!! Balen dat je last hebt van je slijmbeursontsteking, gaat het vandaag al weer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Haha wat goed sneeuwwitje! Teken dat je flink hebt getraind!



Mwah, gaat wel hoor, maar moet het echt ff met rust laten. Geeft niks, ga ik volgende week gewoon weer sporten. Moet echt even zoeken naar de balans, wat kan wel en wat kan niet!



Vanmiddag een verjaardag, waarvan ik weet dat er heeeel veel lekkere dingen op tafel komen, maar ik ga het weerstaan!
Alle reacties Link kopieren
Zo verjaardag gered! Een stukje kaas en een tomaatje op en een glaasje sinas. Er was geen thee of koffie oid, en ik voelde me een beetje stom om een glaasje water te nemen haha.. Gek he? Straks lekker koken en vanavond weer een avondje paaseitjes weerstaan. Heb er wel vertrouwen in dat dat lukt ☺️.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, het bezoekje aan de diëtiste was shocking en leerzaam! Shocking omdat alle cijfers er niet om logen. Mijn vetpercentage was bijna 50%, ik besta dus voor de helft uit vet. Oeps! Ik heb daarnaast 10 kg vet rondom mijn buik (organen) en dat mag 2 kg zijn. Nog een keer oeps..... Als ik al niet gemotiveerd was om af te vallen dan ben ik het nu wel. Mijn ideale gewicht zou 67 kg zijn maar dat moest ik volgens de diëtiste helemaal niet willen. 20 kg eraf zou al heel mooi zijn. En dat zou volgens haar ook goed mogelijk moeten zijn. We hebben mijn dagmenu doorgenomen en wat betreft calorieën was dat best aardig, als ik er maar niet zoveel bij zou snoepen. Dat moet dus sowieso stoppen. Daarnaast vond ze dat ik teveel koolhydraten binnen kreeg (300 gram). Met een aantal kleine ingrepen in mijn menu is dat terug gebracht tot 150 gram per dag. In mijn geval gaat dat om 20 suikerklontjes per dag (!!!).

Dus....dinsdag ga ik vol goede moed beginnen. Ik heb er bijna zin in!

Nog een aantal tips waar jullie misschien ook wat aan hebben:

* vermijd zoveel mogelijk suiker. Suiker vraagt om suiker. Als je er aan begint, wil je steeds meer. Als je iets zoets neemt, kun je dat beter aan het eind van de dag doen zodat je niet in de verleiding komt om de hele dag door te gaan. Overigens geldt dit ook voor light frisdrank. Hier zit geen suiker in maar ook dit kan suikerzucht veroorzaken, ook al is het nepzoet.

* het is zeker goed om koolhydraten te verminderen. Niet alleen vanwege de calorieën maar het is ook bewezen dat het de kans op hart en vaatziekten verkleint als je matig bent met koolhydraten.

* groenten mag je onbeperkt eten, fruit NIET. Er zitten veel suikers in. 2 porties fruit per dag is oke. Een appel telt als een portie, dus van kleinere fruitsoorten mag je er meer (3 mandarijnen, 2 kiwi's).

* tussendoortjes die altijd mogen (uiteraard met mate); olijven, zongedroogde tomaatjes, augurkjes, plakjes komkommer met bv. light roomkaas, filet american, zalm etc.

* een stukje chocola mag maar dan liefst zo puur mogelijk (ook goed voor de bloeddruk).



Ik zal binnenkort mijn dagmenu opschrijven!

Goede stimulans is ook dat ik, als ik de 80 kg haal, een lingeriesetje van Marlies Dekkers van Manlief krijg. Woohoo!!! Ikke dat wel willen!

Fijne paasdagen!
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Margje... Ik hou al je tips zeker in het oog.

Ik heb vandaag een echte baaldag achter de rug. Van brunch naar ander feest. Op de brunch ging het nog maar daarna een ramp... 3 glazen echte cola binnen. Dacht dat het light was en veel te verl hapjes enzo...

Ben echt aan het balen want het ging goed met het gewicht! Morgen terug familiefeest



Zwaar ontgoocheld in mezelf!



Ps: vrolijk Pasen
Alle reacties Link kopieren
Mijn dagmenu, samengesteld door de diëtiste;

On3tbijt;

200 ml volle yoghurt met een handje walnoten en wat honing

Beker halfvolle melk

Tussendoor;

Anderhalve boterham met halvarine en vleeswaren of kaas

Lunch;

Twee boterhammen met vleeswaren of kaas

Kop soep

Beker halfvolle melk

Tussendoor;

Twee porties fruit

Avondeten;

Aardappels, pasta of rijst

Groenten

Stukje vlees of vis

Tussendoor;

200 ml volle yoghurt

Stukje pure chocolade

Onbeperkt; thee, water, komkommer, wortel, tomaat, rauwe paprika en light frisdrank



Absoluut geen uithongerdieet en dat voor 1650 calorieen en 150 gram koolhydraten!

Tips voor wat feestelijker tussendoortjes postte ik gisteren al.
Elk pondje gaat door het mondje!
Alle reacties Link kopieren
@mlsc; sterkte vandaag!!
Elk pondje gaat door het mondje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven