Racisme en intimidatie in Haagse woonwijk

17-04-2014 22:13 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruiten die worden ingegooid, graffiti met hakenkruizen, intimidatie en een varkenskop tegen een gevel: in de Haagse volkswijk Duindorp zijn sinds eind vorig jaar minstens zes van zulke incidenten geweest tegen allochtone bewoners en woningzoekenden.



Foto: ANP

De gemeente Den Haag liet donderdag weten ''dit gedrag niet te tolereren'' en kondigde maatregelen aan.

Omroep West kaartte de problemen als eerste aan na een rondgang in de wijk. Diverse 'oorspronkelijke bewoners' zeiden tegen de regionale omroep dat ''buitenlanders niet in Duindorp horen''.



''Wij vinden dit heel ernstig en zijn bezig het op te lossen met de betrokken partijen. We willen dit in de kiem smoren'', zegt een woordvoerster van woningcorporatie Vestia, die woningen verhuurt in de wijk.

Zij kent één concreet geval van een huurder die na een maand vertrok vanwege intimidaties. Volgens Omroep West worden allochtonen ''stelselmatig weggepest'', maar in die omschrijving kan Vestia zich niet vinden.

De corporatie kent een aantal buurtbewoners die betrokken zijn geweest bij de incidenten. De vestigingsmanager gaat met hen in gesprek om duidelijk te maken dat ze grenzen overschrijden.

In het uiterste geval kunnen bewoners die anderen intimideren worden uitgezet, aldus Vestia. Volgens de woordvoerster is van een aantal incidenten aangifte gedaan. Cijfers kon de politie niet direct geven.

Burgemeester

''Dit gedrag tolereren we niet'', liet ook burgemeester Jozias van Aartsen via zijn woordvoerder weten. ''Niet in Duindorp, niet in Scheveningen, nergens in de stad.''

Hij verwijst naar soortgelijke incidenten in de burgemeestersbuurt in Loosduinen, ongeveer drie jaar geleden. ''Toen hebben we hard en direct ingegrepen in samenwerking met de politie en de woningcorporatie. Dat doen we nu ook in Duindorp.''
quote:emmetje2 schreef op zaterdag 19 april 2014 10:42 Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in dat tokkiedorp...verschrikkelijk wat er uit die monden kwam.Ik dacht precies hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 10:41:

[...]





Dit is nog altijd geen reden om bij nieuwe buurtbewoners de ruiten in te slaan, varkenshoofden aan de deuren te hangen etc.



Waarom moet die zgn gesloten gemeenschap gerespecteerd worden als zij zelf anderen niet respecteren? Ik ben wel voor spreiding van allochtonen en autochtonen in dezelfde wijken.



Ruiten ingooien en dergelijke ongein kan nooit door de beugel.



Maar ik vind wel dat de inwoners van zo'n apart dorp (wat Duindorp dus in feite is, het is niet "zomaar een wijk") er óók recht op hebben dat er rekening met hun en hun cultuur wordt gehouden als het om vestigingsbeleid gaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 april 2014 @ 10:56:

[...]

Ruiten ingooien en dergelijke ongein kan nooit door de beugel.



Maar ik vind wel dat de inwoners van zo'n apart dorp (wat Duindorp dus in feite is, het is niet "zomaar een wijk") er óók recht op hebben dat er rekening met hun en hun cultuur wordt gehouden als het om vestigingsbeleid gaat.Eens. In mijn stad hebben we trouwens ook zo'n volkswijk, als je van 'buiten' komt kom je daar ook echt niet in. Dat is al tientallen jaren bekend. Ook bij de instanties. Nooit echt een probleem geweest, maar als het om allochtonen gaat gaat de overheid zich er opeens mee bemoeien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 10:52:

[...]





Brrrr liever een allochtonenwijk dan een Tokkie wijk!Alsof er geen allochtone tokkies bestaan. Ook die wijken zitten vol met analfabeten, laaggeschoolden, werkelozen en intoleranten. En de criminaliteitscijfers liegen er ook niet om. Precies de reden dat de verkondigers van de multiculturele droom allemaal in blanke enclaves wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 19 april 2014 @ 11:03:

[...]





Eens. In mijn stad hebben we trouwens ook zo'n volkswijk, als je van 'buiten' komt kom je daar ook echt niet in. Dat is al tientallen jaren bekend. Ook bij de instanties. Nooit echt een probleem geweest, maar als het om allochtonen gaat gaat de overheid zich er opeens mee bemoeien?





Wel als er bakstenen bij je naar binnen worden gegooid. Ik weet niet of je 1 van de filmpjes hebt gezien,maar als jij of je kind zo een baksteen tegen je hoofd zou krijgen-als je toevallig thuis zou zijn- dan ben je dus of dood of hersendood!

Dan heeft het niks meer te maken met behoud van onze wijk, het wordt gemunt op onschuldige mensen die niks misdaan hebben.

Dan kun je wat mij betreft met je we-willen-onze-wijk-behouden-praat echt de boom in!

Waarom moet zo een populatie in zo een wijk behouden blijven, de wereld bestaat uit wel meer dan die wijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 11:07:

[...]





Wel als er bakstenen bij je naar binnen worden gegooid. Ik weet niet of je 1 van de filmpjes hebt gezien,maar als jij of je kind zo een baksteen tegen je hoofd zou krijgen-als je toevallig thuis zou zijn- dan ben je dus of dood of hersendood!

Dan heeft het niks meer te maken met behoud van onze wijk, het wordt gemunt op onschuldige mensen die niks misdaan hebben.

Dan kun je wat mij betreft met je we-willen-onze-wijk-behouden-praat echt de boom in!

Waarom moet zo een populatie in zo een wijk behouden blijven, de wereld bestaat uit wel meer dan die wijk!



Nogmaals, het is niet zomaar een wijk. Het is een apart dorp.



En die dorpelingen hebben er net zo goed als allochtonen recht op dat er rekening wordt gehouden met hun geschiedenis, hun cultuur en hun gemeenschap.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Again: ruiten die ingegooid worden, intimidatie en pesterijen zijn al jaren schering en inslag in veel (zwarte) wijken. Het homostel uit Utrecht is niet de enige geweest. Maar nu zijn het allochtonen en kan er opeens wel actie ondernomen worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 april 2014 @ 11:10:

[...]





Nogmaals, het is niet zomaar een wijk. Het is een apart dorp.



En die dorpelingen hebben er net zo goed als allochtonen recht op dat er rekening wordt gehouden met hun geschiedenis, hun cultuur en hun gemeenschap.





Ja en anders maar varkenskoppen ophangen en bakstenen door ruiten gooien toch?

Welke cultuur bedoel je dan? Ik zie alleen maar scooters, tatoos, bontjassen en gescheld. Wat voor cultuur hebben ze dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:newmamma schreef op 17 april 2014 @ 22:17:

Zeer triest dit. Dat filmpje......te erg gewoon http://www.gelderlander.n ... iet-in-duindorp-1.4320506

Die man in het filmpje!



"Ik juich het juist toe" (dat ze de ruiten van niet-blanken ingooien). Als er zo'n klapperaap in komt, ja. Als er een blanke in komt doe ik helemaal niets"



KLAPPERAAP? Really?



Werkelijk in- en intriest
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 19 april 2014 @ 11:12:

Again: ruiten die ingegooid worden, intimidatie en pesterijen zijn al jaren schering en inslag in veel (zwarte) wijken. Het homostel uit Utrecht is niet de enige geweest. Maar nu zijn het allochtonen en kan er opeens wel actie ondernomen worden?Er moet ALIJTD actie worden ondernomen ongeachte om welke doelgroep het gaat. Het is toch van het gekke dat iemand bepaalt waar jij wel of niet kunt gaan wonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:dirndl43 schreef op 19 april 2014 @ 11:12:

[...]



Die man in het filmpje!



"Ik juich het juist toe" (dat ze de ruiten van niet-blanken ingooien). Als er zo'n klapperaap in komt, ja. Als er een blanke in komt doe ik helemaal niets"



KLAPPERAAP? Really?



Werkelijk in- en intriestEn dan te bedenken dat er sommige mensen hier zijn die begrip kunnen opbrengen voor die ingeslagen ruiten en bedreigingen omdat ze hun cultuur (welke?) willen behouden! Het gaat hier gewoon om racisme. Triest gewoon
Alle reacties Link kopieren
Niet zozeer begrip voor het vandalisme, maar meer onbegrip voor het meten met twee maten vanuit o.a. de overheid. En je mag wel een hele wijk wegzetten als racisten en tokkies (terwijl er ook bewoners zijn die de acties niet goedkeuren), maar oh wee als je allochtonen over 1 kam scheert.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 11:12:

[...]





Ja en anders maar varkenskoppen ophangen en bakstenen door ruiten gooien toch?

Welke cultuur bedoel je dan? Ik zie alleen maar scooters, tatoos, bontjassen en gescheld. Wat voor cultuur hebben ze dan?



Verdiep je eens in de materie alvorens dingen te gaan roepen, zou ik zeggen. De cultuur in traditionele vissersdorpen is heel anders dan de cultuur van een grote stad. Dat zie je ook in Volendam, in Marken, ion Staphorst, in Bunschoten-Spakenburg, in Urk, enzovoort. Dat Duindorp (deel van het vissersdorp Scheveningen) het "ongeluk" had als "stadswijk" bij Den Haag te worden ingelijfd, maakt nog niet dat het opeens een grotestadswijk als iedere andere is. In de kern is het qua gemeenschap nog steeds de traditionele vissersgemeenschap met hun eigen cultuur en gebruiken.



(En heb je zelf door dat je hierboven gedeponeerde uitspraak in feite net zo racistisch is als wanneer ik zou zeggen "wat voor cultuur hebben Marokkanen dan? Ik zie alleen maar hoofddoekjes, baarden en inteelt".)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 11:07:

[...]





Wel als er bakstenen bij je naar binnen worden gegooid. Ik weet niet of je 1 van de filmpjes hebt gezien,maar als jij of je kind zo een baksteen tegen je hoofd zou krijgen-als je toevallig thuis zou zijn- dan ben je dus of dood of hersendood!

Dan heeft het niks meer te maken met behoud van onze wijk, het wordt gemunt op onschuldige mensen die niks misdaan hebben.

Dan kun je wat mij betreft met je we-willen-onze-wijk-behouden-praat echt de boom in!

Waarom moet zo een populatie in zo een wijk behouden blijven, de wereld bestaat uit wel meer dan die wijk!Die Duindorpers hebben vele wijken in Den Haag zien veranderen van een arbeiderswijk in een allochtonenwijk. Autochtonen gingen van armoede maar verkassen omdat deze wijken onleefbaar voor hen werden. Ik keur de actie van de Duindorpers niet goed maar heb wel begrip voor hun standpunt dat ze met deze wijk niet hetzelfde willen laten gebeuren.
quote:beetjegek schreef op 19 april 2014 @ 10:43:

Een Marokkaanse kennis van mij verkondigt op fb al een actie te plannen in Duindorp ..sjonge jonge die ga ik maar ontvrienden, zo komt het toch nooit meer goed..Domme actie van die kennis. Ongeveer net zo dom als die mafkezen die aan het demonstreren waren in Deurne omdat die bovenstebeste jongens die nog geen vlieg kwaad zouden doen neergeknald werden bij het uitoefenen van hun broodwinning.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 19 april 2014 @ 10:43:

Een Marokkaanse kennis van mij verkondigt op fb al een actie te plannen in Duindorp ..sjonge jonge die ga ik maar ontvrienden, zo komt het toch nooit meer goed..



Dit komt ook nooit meer goed!



De Nederlandse overheid en daarmee dus de Nederlandse burger steunen de zgn Vrijheidsstrijders/ De Rebellen in Syrie.



Je moet maar eens een middagje (zijn zat filmpjes) Syrië executies of Syrië onthoofdingen googelen, dan zie je wat moslims andere moslims van het zelfde geloof, maar alleen een andere vertakking versplintering elkaar aandoen. Je kunt jezelf dan neem ik aan wel voorstellen wat ze dan wel niet met ongelovigen kunnen doen.



Ook voor de andere landen, Libië, Egypte, Irak, Nigeria etc duiken er zat van dit soort filmpjes op.



200 meisje worden ontvoerd:

http://nos.nl/artikel/636 ... -ontvoerd-in-nigeria.html

http://www.elsevier.nl/Bu ... hool-in-Nigeria-1504073W/



Dit soort figuren worden als ze voor hun gevoel uit geoorloogd zijn worden weer met open armen in de Nederlandse samenleving ontvangen/ losgelaten.

Want zij gingen uiteraard naar Syrië voor ondersteuning en verpleging van de gewonden de ziekenboeg.



Het komt allemaal steeds dichterbij en het Nos journaal en de verder linkse media houdt zijn snavel.

En de Nederlandse burger maakt zich liever druk om minder, minder, minder en een klein incidentje als een steentje door een ruit.
Alle reacties Link kopieren
quote:carola_c schreef op 19 april 2014 @ 12:06:

[...]





Dit komt ook nooit meer goed!



De Nederlandse overheid en daarmee dus de Nederlandse burger steunen de zgn Vrijheidsstrijders/ De Rebellen in Syrie.



Je moet maar eens een middagje (zijn zat filmpjes) Syrië executies of Syrië onthoofdingen googelen, dan zie je wat moslims andere moslims van het zelfde geloof, maar alleen een andere vertakking versplintering elkaar aandoen. Je kunt jezelf dan neem ik aan wel voorstellen wat ze dan wel niet met ongelovigen kunnen doen.



Ook voor de andere landen, Libië, Egypte, Irak, Nigeria etc duiken er zat van dit soort filmpjes op.



200 meisje worden ontvoerd:

http://nos.nl/artikel/636 ... -ontvoerd-in-nigeria.html

http://www.elsevier.nl/Bu ... hool-in-Nigeria-1504073W/



Dit soort figuren worden als ze voor hun gevoel uit geoorloogd zijn worden weer met open armen in de Nederlandse samenleving ontvangen/ losgelaten.

Want zij gingen uiteraard naar Syrië voor ondersteuning en verpleging van de gewonden de ziekenboeg.



Het komt allemaal steeds dichterbij en het Nos journaal en de verder linkse media houdt zijn snavel.

En de Nederlandse burger maakt zich liever druk om minder, minder, minder en een klein incidentje als een steentje door een ruit.Ben je er weer, word je nou echt nooit moe van jezelf? Van Duindorp naar Nigeria...
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 19 april 2014 @ 11:28:

[...]





Die Duindorpers hebben vele wijken in Den Haag zien veranderen van een arbeiderswijk in een allochtonenwijk. Autochtonen gingen van armoede maar verkassen omdat deze wijken onleefbaar voor hen werden. Ik keur de actie van de Duindorpers niet goed maar heb wel begrip voor hun standpunt dat ze met deze wijk niet hetzelfde willen laten gebeuren.





Overdrijven is ook een kunst zeg. Genoeg wijken waarin autochtonen en allochtonen zeer prettig naast elkaar wonen. Je moet het niet goed proberen te praten wat die Duindorp people daar aan het doen zijn, gewoon niet doen, ok want het is zo doorzichtig.

Ik heb GEEN begrip voor hun standpunt, zij mogen niet bepalen wie waar te wonen komt, klaar. Wie zijn zij om hun eigen regels te bepalen?
quote:pejeka schreef op 19 april 2014 @ 11:26:

[...]





Verdiep je eens in de materie alvorens dingen te gaan roepen, zou ik zeggen. De cultuur in traditionele vissersdorpen is heel anders dan de cultuur van een grote stad. Dat zie je ook in Volendam, in Marken, ion Staphorst, in Bunschoten-Spakenburg, in Urk, enzovoort. Dat Duindorp (deel van het vissersdorp Scheveningen) het "ongeluk" had als "stadswijk" bij Den Haag te worden ingelijfd, maakt nog niet dat het opeens een grotestadswijk als iedere andere is. In de kern is het qua gemeenschap nog steeds de traditionele vissersgemeenschap met hun eigen cultuur en gebruiken.



(En heb je zelf door dat je hierboven gedeponeerde uitspraak in feite net zo racistisch is als wanneer ik zou zeggen "wat voor cultuur hebben Marokkanen dan? Ik zie alleen maar hoofddoekjes, baarden en inteelt".)Maar dat maakt nog niet dat ze boven de wet staan.
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 12:17:

[...]





Overdrijven is ook een kunst zeg. Genoeg wijken waarin autochtonen en allochtonen zeer prettig naast elkaar wonen. Je moet het niet goed proberen te praten wat die Duindorp people daar aan het doen zijn, gewoon niet doen, ok want het is zo doorzichtig.

Ik heb GEEN begrip voor hun standpunt, zij mogen niet bepalen wie waar te wonen komt, klaar. Wie zijn zij om hun eigen regels te bepalen?





Ik overdrijf totaal niet. Autochtone Nederlanders zijn weg gevlucht uit wijken waar veelal allochtonen, die vaak analfabeet zijn en een cultuur hebben die haaks staat op de westerse cultuur, voor in de plaats kwamen.



Nederland heeft wel degelijk een cultuur waar vrouwen, homo's, joden en moslims allemaal dezelfde rechten hebben. Noem dat maar niks. Dat dat in hoofddoeklanden niet bepaald het geval is, weet iedereen. Intolerantie en vrouwen-, homo's - en jodenhaat hebben we ervoor in de plaats gekregen. Ik zit daar niet bepaald op te wachten en vele Nederlanders met mij. Maar ons is niks gevraagd, wij kregen die massa-immigratie gewoon door onze strot geduwd. Ik vind het trouwens behoorlijk vreemd dat jij je totaal niet in die gedachtegang kunt verplaatsen.
@carola: weet je wel dat het niet goed is voor je om altijd maar filmpjes te kijken en artikelen te lezen over allerlei narigheid? Daardoor krijg je een vertekend wereldbeeld en kun je depressief en angstig worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 19 april 2014 @ 12:14:

[...] Ben je er weer, word je nou echt nooit moe van jezelf? Van Duindorp naar Nigeria...



Ik kan het heel dichtbij houden voor je hoor: Duitsland!



Iedere week worden er gemiddeld 7 Duitsers door voornamelijk islamitische migranten vermoord, en 3000 mishandeld. In totaal zijn al 3 miljoen Duitsers het slachtoffer van migrantengeweld geworden. Nog altijd weigeren de Duitse politiek en media er serieuze aandacht aan te besteden (2).



Zware kritiek op het Westerse politiek correcte denken, de islam en de massa-immigratiepolitiek van de EU –niet van een Europese, maar van een Turkse auteur. Akif Pirincci zorgde in Duitsland voor woedende reacties bij ‘links’, omdat hij in zijn nieuwe bestseller ‘Deutschland von Sinnen’ (‘Duitsland van het pad af’, of ‘Gestoord Duitsland’) de vloer aanveegt met het politiek correcte denken, dat in zijn ogen samen met de immigratie en de islam de complete Duitse –en daarmee Europese- samenleving verwoest.



Duitsland presteert al jarenlang steeds minder, en dat komt volgens Pirincci door het steeds groter wordende aantal Turkse immigranten. Als een blanke Europeaan dit had gezegd of geschreven, was hij zonder twijfel onmiddellijk aangeklaagd voor racisme en discriminatie



http://info.kopp-verlag.d ... deutsche-duckmaeuser.html



http://zoelibat.blogspot. ... n-migranten-getoetet.html



Ik vrees dat deze man net als Salman Rushdie op 1 of andere Fatwa lijst wordt gezet



Wederom zijn dit de echte problemen die spelen, maar waarvan weggekeken wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:carola_c schreef op 19 april 2014 @ 12:53:

[...]





Ik kan het heel dichtbij houden voor je hoor: Duitsland!



Iedere week worden er gemiddeld 7 Duitsers door voornamelijk islamitische migranten vermoord, en 3000 mishandeld. In totaal zijn al 3 miljoen Duitsers het slachtoffer van migrantengeweld geworden. Nog altijd weigeren de Duitse politiek en media er serieuze aandacht aan te besteden (2).



Zware kritiek op het Westerse politiek correcte denken, de islam en de massa-immigratiepolitiek van de EU –niet van een Europese, maar van een Turkse auteur. Akif Pirincci zorgde in Duitsland voor woedende reacties bij ‘links’, omdat hij in zijn nieuwe bestseller ‘Deutschland von Sinnen’ (‘Duitsland van het pad af’, of ‘Gestoord Duitsland’) de vloer aanveegt met het politiek correcte denken, dat in zijn ogen samen met de immigratie en de islam de complete Duitse –en daarmee Europese- samenleving verwoest.



Duitsland presteert al jarenlang steeds minder, en dat komt volgens Pirincci door het steeds groter wordende aantal Turkse immigranten. Als een blanke Europeaan dit had gezegd of geschreven, was hij zonder twijfel onmiddellijk aangeklaagd voor racisme en discriminatie



http://info.kopp-verlag.d ... deutsche-duckmaeuser.html



http://zoelibat.blogspot. ... n-migranten-getoetet.html



Ik vrees dat deze man net als Salman Rushdie op 1 of andere Fatwa lijst wordt gezet



Wederom zijn dit de echte problemen die spelen, maar waarvan weggekeken wordt.Ik wil niet meer op jou ingaan sorry, wie weet slaan jouw reacties bij anderen wel aan maar bij mij niet helaas. Je hebt idd zoals hierboven juist is gezegd een heel vertekend beeld van de wereld.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 19 april 2014 @ 12:50:

[...]





Ik overdrijf totaal niet. Autochtone Nederlanders zijn weg gevlucht uit wijken waar veelal allochtonen, die vaak analfabeet zijn en een cultuur hebben die haaks staat op de westerse cultuur, voor in de plaats kwamen.



Nederland heeft wel degelijk een cultuur waar vrouwen, homo's, joden en moslims allemaal dezelfde rechten hebben. Noem dat maar niks. Dat dat in hoofddoeklanden niet bepaald het geval is, weet iedereen. Intolerantie en vrouwen-, homo's - en jodenhaat hebben we ervoor in de plaats gekregen. Ik zit daar niet bepaald op te wachten en vele Nederlanders met mij. Maar ons is niks gevraagd, wij kregen die massa-immigratie gewoon door onze strot geduwd. Ik vind het trouwens behoorlijk vreemd dat jij je totaal niet in die gedachtegang kunt verplaatsen.



Prima dan is dat gelijk het antwoord op deze hele discussie, die Tokkies hebben dus geen enkel recht op welke grond dan ook om iemand die niet in HUN cultuur past weg te pesten. Dus wat ze nu doen is wel degelijk racistisch.

Zo topic sluiten dan maar
quote:malu3 schreef op 19 april 2014 @ 12:50:

[...]





Ik overdrijf totaal niet. Autochtone Nederlanders zijn weg gevlucht uit wijken waar veelal allochtonen, die vaak analfabeet zijn en een cultuur hebben die haaks staat op de westerse cultuur, voor in de plaats kwamen.



Nederland heeft wel degelijk een cultuur waar vrouwen, homo's, joden en moslims allemaal dezelfde rechten hebben. Noem dat maar niks. Dat dat in hoofddoeklanden niet bepaald het geval is, weet iedereen. Intolerantie en vrouwen-, homo's - en jodenhaat hebben we ervoor in de plaats gekregen. Ik zit daar niet bepaald op te wachten en vele Nederlanders met mij. Maar ons is niks gevraagd, wij kregen die massa-immigratie gewoon door onze strot geduwd. Ik vind het trouwens behoorlijk vreemd dat jij je totaal niet in die gedachtegang kunt verplaatsen.



Die rechten zijn met veel moeite bevochten en waren tot halverwege de vorige eeuw nog lang niet overal vanzelfsprekend. Ik ben het met je eens dat we ervoor moeten blijven waken om ze niet te verliezen, maar het zijn zeker niet alleen bepaalde groepen allochtonen die eraan proberen te knabbelen als ze de kans krijgen. Er zijn ook zat autochtonen met homo-haat, en Nederlandse mannen die de vrouw het liefst achter het aanrecht zouden zien. Wat dat betreft is het slechts een dun laagje vernis.



Ook moet je niet vergeten dat er altijd slechte wijken zijn geweest. Alleen heette dat in de tijd dat mijn moeder jong was, "buurten waar je als net meisje beter niet kon komen". Met andere woorden: als je iets overkwam, dan was dat je eigen schuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven