bijna geen seks meer met mijn man

10-04-2014 15:12 48 berichten
klaar.
anoniem_198658 wijzigde dit bericht op 11-04-2014 09:13
Reden: krijg ook veel nare reacties!
% gewijzigd
Misschien is het gewoon ouderdom van je man Grapje!



Kan het komen dat zijn libido lager is geworden door de sterilisatie? Vervelend dat je er zo van baalt; ik zou proberen een scheiding echt tot allerallerallerlaatste optie te verkiezen en eerst alle andere mogelijke wegen te bewandelen. Probeer met hem te praten over wat jij graag zou willen. Misschien dat je elkaar in het midden kan treffen? Dat je het bijvoorbeeld 1 keer per week doet? Dat is voor hem al een stap erbij (vergeleken met nu), en voor jou dan wat minder dan dat je eigenlijk zou willen (elk moment van de dag). Je zal allebei wat water bij de wijn moeten doen en hopelijk komen jullie er dan samen uit.
Tja, als je zo bewust hier voor gekozen hebt, onderdruk dan ook die aandacht voor anderen. Je jongste is 0. Twee kinderen en een ongezonde hele jonge moeder (generatie kloof qua interesse?) die niet kan werken... sexy is het niet.



Ook voor een vent gaat geen seks willen verder dan mooie lingerie. Aantrekkingskracht is belangrijk. Vraag hem waar het aan schort en wees bereid het antwoord te horen. Je hebt kans dat je momenteel alles behalve spannend bent. Geeft niet, kan je aan werken.



(spannend op niet seksueel gebied)
Alle reacties Link kopieren
quote:ponny schreef op 10 april 2014 @ 17:09:

Misschien is het gewoon ouderdom van je man Grapje!



Nou, misschien sla de spijker op de kop. Bij de meeste mannen vertoont het libido na hun 30e een gestage lijn naar beneden. Dat zie je niet in films en dat lees je niet in romans omdat het niet past in de "eeuwig fris en fruitig" cultuur van tegenwoordig.

In de populaire media hebben ze het liever over vrijende bejaarden dan over het lage libido van 30+ mannen (geldt ook voor vrouwen trouwens...)

Wat ook geldt is dat veel mensen seks na verloop van tijd gewoon saai vinden, en geen zin hebben in seks in een pashokje of andere vorm van kinky seks o.i.d. om het spannend te maken...

Ze laten het er liever bij zitten...
Alle reacties Link kopieren
Een oplossing weet ik niet, en goede raad krijg je al genoeg, zo te zien.

Ik kan wel vanuit mijn ervaring spreken. Ik (man) heb een relatie waar ook een (te) groot verschil in libido speelt.

Zij wilde bijna nooit seks (mijn subjectieve opvatting) en ik wilde altijd maar seks (haar subjectieve opvatting).

En dat werd op den duur een te groot issue. Zo groot dat het ook op andere gebieden de boel begon te verzuren.



We wilden per se ons huwelijk in stand houden, want we vinden elkaar toch echt wel heel leuk en tof, en zijn samen op veel gebieden een groot succes.



Daarom afspraken gemaakt over dat het tekort buiten de deur aangevuld kan worden.

Voorlopig werkt dat goed (al meer dan 10 jaar).



De stelling van een eerder bericht in dit topic, dat mannen na hun dertigste lijden aan een verminderd libido, kan ik vanuit mijn persoonlijke situatie niet onderschrijven. Het lijkt voor mij alsof het met de jaren leuker en interessanter wordt.
Ironbutterfly sdc, kwetsbaarheid kan niet zonder kracht
Alle reacties Link kopieren
quote:ainne schreef op 10 april 2014 @ 15:51:

Ga de scheiding maar vast aanvragen dan. Twee keer per maand is vast een goede reden (moet je eigenlijk een reden geven als je gaat scheiden?).Dat is afgeschaft is 1972 ( geloof ik)
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Heb je misschien heftige bevallingen gehad?

Dat zou ook een reden voor je man kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je aan hints? Wat gebeurt er als je 's avonds op de bank begint met een potje zoenen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen seks meer willen vind ik gelijk staan aan ontrouw. Je onthoudt je partner dan iets wezenlijks wat een liefdesrelatie anders maakt dan alle andere relaties. Misschien een ouderwets standpunt.
Love is the meaning of life
quote:tekenis schreef op 10 april 2014 @ 17:24:

Tja, als je zo bewust hier voor gekozen hebt, onderdruk dan ook die aandacht voor anderen. Je jongste is 0. Twee kinderen en een ongezonde hele jonge moeder (generatie kloof qua interesse?) die niet kan werken... sexy is het niet.



Ook voor een vent gaat geen seks willen verder dan mooie lingerie. Aantrekkingskracht is belangrijk. Vraag hem waar het aan schort en wees bereid het antwoord te horen. Je hebt kans dat je momenteel alles behalve spannend bent. Geeft niet, kan je aan werken.



(spannend op niet seksueel gebied)+1
Alle reacties Link kopieren
quote:lady-aurora schreef op 10 april 2014 @ 16:54:

zo zijn mannen....Pardon?
Delen doe je samen
quote:lady-aurora schreef op 10 april 2014 @ 16:54:

zo zijn mannen....



Nou, dan ontmoet ik toch hele andere mannen hoor!



Wat al eerder werd gezegd/gevraagd, wat doet TO om aantrekkelijk te blijven voor haar man? En nee, aantrekkelijkheid zit niet alleen in uiterlijk......
Alle reacties Link kopieren
Seks in een pashokje? Dat is lachwekkend ipv spannend.

Ik heb ook zo iets van been there done that dus ik heb ook geen zin om het spannend te maken. Seks met iemand met wie je het al 10 jaar doet word niet meer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het niet om de seksfrequentie maar om jullie ingedutte relatie



Maken jullie tijd voor elkaar, gaan jullie samen geregeld weg?

En dan bedoel ik nog niet eens een heel weekend maar op vaste basis een oppas om 's avonds of een weekenddagdeel weg te kunnen
Je bent zelf een theepot
wat is dit nou weer, een topic openen en na een dag alles veranderen in klaar, ik ben er klaar mee.

Ik weet niet wat je probleem precies is behalve dat je niet genoeg neukt met je man, maar als je zo'n typje bent dat bij de eerste persoon die je niet gelijk geeft gelijk 'klaar' klaar gaat roepen en niet meer wil praten, ja dan snap ik wel dat die kerel op je uitgekeken raakt.

Grow up!
Was de opmerking dat je ook een aandeel in dit probleem hebt al te pijnlijk?
Alle reacties Link kopieren
Sex = overrated
Wel als je het doet met iemand die je niks zegt.



Sex is belangrijk in een romantische relatie omdat het als een soort cement werkt. Is er geen sex, dan worden de fundamenten van de relatie wankel.



Vandaar dat het dus toch wel belangrijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 18 april 2014 @ 09:17:

Sex = overratedTja.... Lekker eten en drinken misschien ook.
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 18 april 2014 @ 09:17:

Sex = overratedDat zeggen alleen mensen die weinig of slechte seks hebben.
quote:joop_2000 schreef op 18 april 2014 @ 13:08:

[...]



Dat zeggen alleen mensen die weinig of slechte seks hebben.





Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle reacties nog eens gelezen maar ik zie echt geen reacties die heel erg raar of onaardig zijn. Veel oprechte vragen om achter het probleem te komen. Het kan hier zooooo veel botter! Raar.
Alle reacties Link kopieren
quote:wamozart schreef op 18 april 2014 @ 09:17:

Sex = overratedwat een onzin... wat is er mis met seks? seks is 1 van de vele vormen om je liefde voor elkaar te uiten, intimiteit, seks is lekker, het kersje op de taart, seks hoort erbij, tesamen met alle andere vormen van gevoelens, intimiteit, laten zien dat je van elkaar kunt genieten, ontspanning, geiligheid, en noem maar op..Sex is helemaal niet overrated, wie dat zegt heeft een probleem, ergens..
Alle reacties Link kopieren
quote:lady-aurora schreef op 10 april 2014 @ 16:54:

zo zijn mannen....WAT? zo zijn mannen? hallelujah zeg..pfff..wat is er mis met mannen dan? Of gaan we alles over 1 kam scheren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven