Vrije sector woning

19-04-2014 15:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik zit met een probleem en wil jullie mening daarover.



Ik woon op dit moment al 3 jaar bij mijn moeder met mijn partner

wij hebben in 2011 ons huis wegens omstandigheden moeten opzeggen heel erg jammer nu hebben wij in 2012 een kindje gekregen

nu is er voor sociale huurwoning een hele lange wachtlijst ruim 7 jaar voor een flat woning nu kan ik een woning krijgen in de vrije sector maar de huur daarvan is ruim 800 euro per maand wij hebben een inkomen rond de 2400 euro per maand samen.Ik weet dat ze elk jaar een huur verhoging hebben in de vrije sector dan word elk jaar de huur hoger en ben ik bang dat ik op een gegeven moment de huur niet meer kan betalen het gaat niet goed thuis wonen bij mijn moeder en wil heel graag samen met mijn gezin zijn wat zouden jullie in mijn plaats doen?



Bedankt!
Ook bij sociale huur wordt de huur ieder jaar hoger hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar tot een bepaalde grens toch?

en mijn partner werk in een sociale werkplaats en heeft vanaf volgend jaar geen loonsverhoging meer.
Met dit inkomen krijg je geen sociale huurwoning meer. Ga zoeken op de particuliere markt.
Kom je wel eens in aanmerking voor sociale huur? Wat is jullie gezamenlijke bruto jaarinkomen?
Alle reacties Link kopieren
Voor vrije sector moet je meestal aan een inkomenseis voldoen. Meestal is dat 4 of 5 x de huur als brutoinkomen. Dat hebben jullie niet, dus dit huis is te duur.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bijna 34000 en de grens gaan ze optrekken tm 38000
Alle reacties Link kopieren
Nee voor dit huis niet.Sorry even nagekeken we zitten op de 35000 euro op jaar basis voor dit huis moet je een inkomen tussen de 34000 en 50000 euro hebben
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook vrije sector woningen van 670,- en 700,-. Dan zou ik daarvoor gaan. Dat scheelt toch 100,- die het eventueel omhoog zou kunnen gaan.



Het kan wel, die huur met dat inkomen. Je houd alleen niet zoveel over maandelijks, dus jullie kunnen niks hebben qua baanverlies etc..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Voor sommige woningen heb je geeneens een eis nodig voor inkomsten! Ik zit ook met mij partner in de vrije sector, met een blik op zijn salaris strook mochten wij het gewoon huren! kijk wel uit met voor hoeveel jaar je doet, dit is onze 2de vrije sector woning. Onze eerste was aan ons verhuurd eerst voor een jaar om te kijken of het goed ging, uiteindelijk moesten wij eruit omdat zijn relatie was beëindigd en hij er weer zelf in ging wonen.
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook wel zitten rekenen enz maar als elk jaar de huur omhoog gaat dan redden wij het gewoon niet maar thuis gaat het gewoon niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Gaat jullie huur ook elk jaar omhoog?
Alle reacties Link kopieren
Het is zon mooi huis vloer ligt er nieuwe badkamer,keuken,wc alles is in perfecte staat!!alleen die huur 800 euro wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen het in preciepe wel doen maar wij wonen hier pas een half jaar en hebben het er ook niet over gehad,eventueel vast zetten in contract? Wij hebben 2 jaar voor 700 euro huur.. Is die 800 met of zonder g/w/e?
Just love your life.
Alle reacties Link kopieren
zonder g.l.w
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens via de woningbouw.
Vind 't best schandalig dat je bij je moeder bent blijven wonen terwijl je een kind nam. Dat je door pech tijdelijk weer bij je ouders gaat wonen okee, maar in die tijd dat je daar woont dan ook nog zo dom zijn zwanger te raken? Best wel aso t.o.v. je moeder die je op die manier met 'n hoop drukte in huis hebt opgezadeld. Ik zou maar gewoon pakken wat er op je pad komt en als je eenmaal op jezelf woont kun je altijd verder kijken of je wat beters tegenkomt.
In de vrije sector via een woningbouwvereniging heb je als huurverhoging alleen inflatiecorrectie.



Die nieuwe regels van huurverhoging in combinatie met je inkomen i.v.m. scheefwonen gaan alleen over sociale huurwoningen.





(Ik woon zelf in een vrijesectorwoning van een woningbouwvereniging)
Alle reacties Link kopieren
Eininjoo Toen ik zwanger was van mijn eerste kind is mijn kindje overleden verder wil ik er niet veel over vrijlaten maar er is niks aso aan hoor dus hou je opmerking aub voor je!!
Alle reacties Link kopieren
Rubber gaat de huur dan niet elk jaar omhoog?
Bij zoveel twijfel moet je het niet doen. De baantoekomst van je partner is niet zo zeker volgens mij. Als de nieuwe participatiewet wordt ingevoerd kan het maar zo zijn dat hij wordt ontslagen. Daarnaast zeg je dat hij geen loonstijging meer kan verwachten. De huur zal zeker elk jaar (fors) stijgen, dus dan heb je steeds minder te besteden . Verder krijg je bij teruggang in het inkomen geen huurtoeslag omdat de huur te hoog is.



Sta je wel ingeschreven voor de sociale woningbouw?
Ik heb het even opgezocht: 2,5% verhoging per jaar.
EN zegt het wat ongenuanceerd (zoals altijd ), maar ergens vind ik ook dat je nu wel lang genoeg van je moeders welwillendheid geprofiteerd hebt. Het wordt tijd dat jullie een eigen woning regelen en voor jezelf gaan zorgen.



Heb jij ook een stabiel eigen inkomen? Heb jij nog ruimte om te groeien qua salaris? Ik neem aan dat je de afgelopen jaren goed hebt kunnen sparen omdat je vaste lasten laag waren?



Een huur van 800 kaal is vrij hoog, maar met een stabiel inkomen van netto 2400 per maand (is dat in- of exclusief vakantiegeld, 13e maand etc?) moet je het kunnen redden. En voor als je ooit toch in nood komt, blijf ingeschreven staan bij de WBV zodat je alvast jaren opbouwt.
Alle reacties Link kopieren
gismo, Ja staan bijna 5 jaar ingeschreven?wat jij allemaal zegt dat gaat ook elke dag door mijn hoofd maar thuis gaat het niet goed vandaar dat ik alles probeer te overwegen.
Alle reacties Link kopieren
En ik profiteer niet van mijn moeder hoor niet oordelen als je het verhaal er niet achter kent!! Wij zijn er zelf zeker wel van bewust dat we een eigen woning nodig hebben maar de woningen liggen niet voor het oprapen helaas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven