UITGEREKEND IN AUGUSTUS 2014; DE ZOMERKINDJES!

08-12-2013 18:36 1023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een (tweede) topic voor dames die in de eerste helft van Augustus zijn uitgerekend!



We hebben de tabel (weer) een beetje opgeschoond. Sta je er niet meer in en wil je graag weer meeschrijven, dan ben je uiteraard weer welkom!



NaamLeeftijdUitgerekendHoeveelste kindje?BijzonderhedenDinanone29/3001-081e kindje jongen

14-03 20wk echoBloemetj8627/3105-081e kindje meisje 14-03 20wk-echoAdrienne_28/3310-081e kindje meisjeMargje833010-083e kind Chocolademelk3110-081e kindje jongenSo_8727/2711-081e kindje meisje Pruim2828/3012-081e kindje Apie013016-082e kindje jongen Apo27/3118-081e kindje Maikuh8825/2819-081e kindje



Een voor: Nienna84, Loolaa78, Muca81 en Cestlavietje.



Wanneer je je gegevens aan wil passen:

Account: mama-aug

Wachtwoord:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:42
Reden: Ww verwijderd
2.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben trouwens vorig weekend een babykamer gekocht! Ik zag er een op marktplaats en was verliefd!! Eigenlijk zijn de kast en de commode te laag, maar deze gaan we nog verhogen. Alles is door de vrouw net opgeknapt en opnieuw geschilderd, dus we hoeven er verder niets aan te doen. Het zijn oud grenen meubelen, geverfd met witte krijtverf, met een soort klassieke/romantische uitstraling. Zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Maikuh, klinkt als een super mooie kamer!

Klinkt goed NY, is van mij ook nog een grote droom, maar wordt 'm voorlopig even niet denk ik, maar goed, je moet ook dromen houden!

Vervelend van je spataderen, gaan ze je daar ook aan opereren of voorlopig alleen steunkousen?



Uitzet, ik vind het spul voor de eerste weken ook erg lastig, denk dat ik wat info ga inwinnen bij vriendinnen en collega's..



Dinanone, wat fijn dat je dit weekend gaat verhuizen, is ook een beetje vakantie de eerste dagen dat je er woont moet je maar denken:-)

Hoop dat je jezelf qua helpen en klussen een beetje in kunt houden, is altijd erg moeilijk vind ik om niks te (kunnen) doen.



Fijn Adrienne dat je 2 weekjes vrij bent, aan jezelf denken is zo gek nog niet,

Geniet er lekker van de komende week samen met je vriend en de week erna samen thuis, heerlijk!



Opvang, wij hebben inmiddels alles rond, schoonouders passen 1 dag op, 2 ochtenden gastouder en voor de rest is 1 van ons thuis.Betekend dat we financieel best een heel groot bedrag inleveren, maar daar kiezen we bewust voor.

Hebben als uitgangspunt rust en regelmaat genomen en dat is erg goed gelukt, geen gevlieg 's ochtends vroeg of 's avonds rond etenstijd en dat geeft me nu al een erg fijn gevoel :-)
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede dik buikjes.



Zoals ik het lees zijn we allemaal aardig rond aan het worden. Ik had het de vorige keer ook, maar ben toch stiekum trots op mijn ronde buik. Terwijl ik normaal juist zoveel moeite moet doen om niet rond te zijn.



Maikuh welkom terug en wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad in New York. Ook hier is het nog steeds een droom om te gaan net als naar Florida. Wel heel vervelend dat je last van je spataderen en rug hebt. Wat voor klachten heb je eigenlijk met spataderen?



APO wat een heerlijk gevoel dat je de opvang geregeld hebt. En is het een gastouder aan huis of breng je de kleine naar de gastouder?



Dinanone heerlijk dat jullie nu kunnen verhuizen, als het straks achter de rug is kun je extra genieten in jullie nieuwe huis. Ik kan me voorstellen dat het wel lastigs dat je zelf niet veel kunt doen. Hier raad de bekken fysio een bekkenband echt af omdat het de spieren lui maakt, maar ben heel benieuwd wat jou fysio roept.



Adrienne geniet lekker van je vrije weken. Nu het nog kan moet je dat zeker doen. En wat ontzettend aandoenlijk dat je vader vraagt of je in je pauze naar huis kan komen als hij straks op jullie kleine past



So en chocolademelk jullie zijn ook al goed inkopen aan het doen. Leuk om zo te neuzen en wat is er toch veel.



Als ik iedereen een tip mag geven, koop niet te veel kleine maatjes kleding (maat 50) sommige baby's zijn al groter dan deze maat of ze zijn er heel snel uit. Ik had vorige keer kleding die nooit is gedragen omdat ik ook ontzettend veel had gekocht en gekregen. Als mensen vragen wat je eventueel wilt hebben vraag dan ook grotere maten of bijv een bon zodat je later als ze wat groter zijn nog nieuwe spullen kan halen.



Wat betreft de eerste weken zou ik de kleine lekker kleden in zachte en soepele materialen. Je hebt ook hele kleine spijkerbroekjes maar ik geloof dat dat niet echt lekker zit bij zo'n baby.



Ik ben inmiddels ook een paar dagen eropuit geweest en we hebben onze kinderkamer vandaag helemaal af gekregen. Ik kan er volgens mij echt uren zitten. Ons zoontje heeft ons ook echt geholpen met de kamer. Super lief.



Met mijn bekken gaat het nog steeds berg afwaarts en ben nu volledig ziek gemeld op het werk waardoor ik nu 3 dagen op therapeutische basis werk, hierdoor kan mijn werk iemand anders zo lang inhuren de komende periode en ik kan gaan en staan waar ik wil. Ik heb er nu wel vrede mee, en ik hoop dat ik zo uithoud tot het einde.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan aan de spataderen nog niks doen, alleen steunkousen. Alshet goed is, trekjen de spataders na de bevalling weg/bij, maar mocht dit niet het geval zijn dan kunnen ze weg gespoten worden. Ik heb er nog geen last van, soms iets meer vermoeide benen.



Apo: lekker gevoel om de opvang helemaal rond te hebben. Fijn dat jullie zelf veel thuis zijn. Zo lang je dat financieel kunt veroorloven, zeker doen denk ik!



Apie: dank voor de tip! Vervelend dat het met je bekken de verkeerde kant op gaat. Wel fijn dat je nu therapeutisch werkt, dan zit er tenminste geen druk meer achter.



Trouwens, vriendlief heeft me kei hard uitgelachen met mn steunkousen. Hij vindt me een oud wijf
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden, ik heb hier in het begin mee geschreven maar kreeg een MK. Ik heb gelukkig nu goed nieuws; ik ben weer zwanger! Ik ben er zo ontzettend blij mee!! Heb afgelopen tijd best wat verdrietige dagen gehad en erg onzeker over m'n lichaam af en toe. Ook nu is het nog even spannend, vorige week mocht ik een vroege echo alleen ik was wat korter zwanger dan gedacht dus helaas nog geen vruchtje of hartje. Komende week mag ik weer en dan hoop ik dat het dooierzakje een mooi vruchtje heeft!!

Al alles goed gaat ben ik 15 dec uitgerekend. Ik had een zomerkindje erg leuk gevonden en hoop nu dat het geen Sint of kerst kindje wordt maar eigenlijk maakt het me niet zoveel meer uit: als het maar gezond is!!



Ik heb stiekem hier de laatste pagina's ff gelezen. Jee het is wel gek, dat ik nu ook 20 weken had kunnen zijn, rond buikje, babykamer in huis ik zit nu weer in een compleet andere fase van "ons geheimpje" en een beetje denken wie we het wanneer gaan vertellen. Ik wens ie allemaal een hele fijne mooie 2e helft van de zwangerschap toe en geniet ervan!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi celavietje gefeliciteerd met dit goede nieuws. Echt geweldig.



En kan me indenken dat het een beetje dubbel voelt als je onze verhalen leest. Maar voordat je het weet ben je zelf over de 20 weken en denk je weer terug aan de begin periode



Ik wens je een hele mooie zwangerschap en ik hoop echt dat je er nu van kunt gaan genieten
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Cestlavietje ! Gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Ik kan me goed indenken dat het nu dubbel zo spannend is en dat je onzeker bent over je lichaam. Ik hoop heel erg dat je een positieve zwangerschap tegemoet gaat!

We gaan mee duimen met je echo aankomende week.



Ach Maikuh, steunkousen en dan ook nog uitgelachen worden. Niet leuk. Hopelijk helpen die kousen wel! En je babykamer klinkt mooi!



Dinanone: succes met de verhuizing vandaag. Hier schijnt het zonnetje, hopelijk bij jou ook.

Hoe is je gesprek met de fysio gegaan?



Apo: an sich wel lekker dat je op therapeutische basis verder kan werken, dat is toch een druk minder. Wat doe je zoal om de dag door te komen?



Uitzet: ik kreeg ook de tip om niet teveel van de eerste maten te kopen, en een tripje naar de Hema om even wat extra's in te slaan is ook zo gemaakt.



Wat betreft opvang: de kleine gaat naar de opvang en ik ga minder werken. Ik maak hiervoor gebruik van het ouderschapsverlof. Apo, ga jij dat ook doen wanneer je een dag inlevert? Rust en regelmaat (samen met reinheid ) is ook belangrijk. Adrienne, jouw situatie lijkt ideaal. En lief van je vader dat hij je vraagt om langs te komen. Maar ga je dan alsnog kijken naar kinderopvang/gastouder?
Alle reacties Link kopieren
(nogmaals) gefeliciteerd Cestlavietje!!Het zullen nog wel onzeker weken voor je gaan zijn, maar geloof in jezelf en in je lichaam!



Maikuh, ja dat je vriend je uitlacht krijg je er ook nog eens gratis bij!

Hopen dat het straks na de beavlling weer een stuk beter lijkt en anders is het weg laten spuiten ook een goede optie, ben je maar eventjes mee uit de running...maar goed, wel erg vervelend, zulke kwalen!



Apie, bedankt voor de tip over de kleertjes, het lijkt me sowieso wel erg fijn om cadeaubonnen te krijgen zat ik laatst te denken, je hoort zoveel die 101 knuffels/truitjes/sokjes hebben liggen die ze gekregen maar nooit gebruikt hebben.Is wel een beetje zonde...

Vervelend van je bekken, maar wel fijn dat het op je werk nu zo is opgelost, maar goed, daarnaast zijn er nog zoveel dingen te doen dat het je wel elke dag enorm in de weg zit natuurlijk!

Had je hier met de eerste ook last van?En was het toen na de bevalling een stuk beter of bleef je wel last houden?

Fijn dat de kamer af is, zal vast genieten zijn!Wij gaan dit weekend aan de slag en hoop dat het een beetje wordt zoals we in gedachten hadden!



Wat lief van je vader Adrienne, mannen zijn soms toch wel heel erg onzeker he, schattig!



Chocolademelk, je haalt Apie en mij soms door elkaar, lijkt ook wel veel om elkaar natuurlijk en het is geen ramp, maar dan weet je het even :-)

Ik ga eerst voor ongeveer 4 maanden elke week 10 vakantieuren opmaken, zodat ik daar langzaam doorheen kom en nog wel een tijdje voor fulltime werken betaald krijg.

Daarna ga ik per 1 maart denk ik 9 uren ouderschapsverlof opnemen, ik werk dan nog 28 uur.

Vriend neemt 8 uren ouderschapsverlof op en werkt dan nog 32.



Hoe is het met de verhuizing gegaan dinanone?



Hier een drukke week achter de rug en ben nog steeds erg veel moe, heb elke middag zo'n 2 uren geslapen en krijg ook steeds wat meer last van m'n rug, vooral rond m'n stuitje.

Wordt elke week gemasseerd vanwege de hernia, maar deze week kon ik wel door de tafel zakken van de pijn, dus ben bang dat de bekken hier ook aan de beurt zijn.

Maar goed, nu eerst 2 dagen vrij om uit te rusten en leuke dingen te doen en dan volgende week maar weer eens zien!



Fijne paasdagen alvast allemaal
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Cestlavietje!!!! Wat ontzettend fijn om te horen! Ik kan me voorstellen dat je wat onzeker bent, maar probeer ook een klein beetje te genieten van het wondertje in je buik. Ik ga duimen op een goede eerste echo met een mooi kloppend hartje Laat maar snel weer iets van je horen!



Jaaa die uitlachende vriend.. Ach ja, hij plaagt me graag een beetje haha!

Gister heb ik trouwens nog iets veel minder leuks ontdekt: ik heb ook een spatader op mn schaamlip!!! Zo ontzettend lelijk, was er gister helemaal verdrietig over. Ook omdat ik op internet lees dat je daar goed last van kunt hebben, dus hopelijk gaat dat meevallen..



Apo: zo te horen komt een lang en rustig paasweekend jou goed uit! Denk goed aan jezelf!
Alle reacties Link kopieren
quote:apo schreef op 19 april 2014 @ 17:08:

Chocolademelk, je haalt Apie en mij soms door elkaar, lijkt ook wel veel om elkaar natuurlijk en het is geen ramp, maar dan weet je het even :-)Oh oeps...en ik probeer er nog wel op te letten . Jullie nicks lijken inderdaad op elkaar. Nog beter opletten dus!
Alle reacties Link kopieren
Wat een drukte.. uhhh gezelligheid ineens weer hier



Cestlavietje, gefeliciteerd. Ik hoop op een mooie en goede zwangerschap. Sterkte met de spannende tijd.



Maikuh wat balen van je spataders. En je vriend, ja dat lachen hoort er gewoon een beetje bij toch. Het is toch ook belachelijk allemaal. Kan je er maar beter een beetje om lachen af en toe (janken doen we al genoeg Die op je schaamlip is echt balen, hoop dat het meevalt.



Over de uitzet (weet even niet meer wie het vroeg). Ik heb verschillende uitzetlijstjes vergeleken en een aantal topics bekeken over wat onzin is op de lijstjes en toen mijn eigen lijstje gemaakt.



Apo, pas je op jezelf?! Echt je grenzen aangeven hoor!



Wat fijn dat zo veel de opvang rond hebben. Hier alleen op een wachtlijst. Toch geen idee wanneer ik weer aan het werk ga/kan. Wil in juli ofzo maar weer eens rond gaan kijken naar een baan als ik er dan nog kracht voor heb.



Apie, wat balen van je bekken, maar wel fijn dat er wordt nagedacht over hoe het kan op je werk. Ik vraag me wel af als je zo'n last hebt of het echt goed voor je lijf is zo veel werken. Bedoel het kost je werkgever zo toch niks, dus zou je niet gewoon wat rustiger aan kunnen doen? Als het zo fijn is, is het oké hoor, maar blijf wel kritisch!



Ik mag donderdag weer naar de bedrijfsarts. Verwacht geen grote veranderingen eigenlijk, maar toch wel weer een beetje spannend. Klachten zijn nog steeds even erg eigenlijk en af en toe zelfs met pittigere periodes er tussen.



Dinanone, ben ook wel benieuwd naar je verhuizing en je gesprek met de fysio. Mijn fysio is er op zich niet op tegen, maar gaf aan dat het voor mij geen zin heeft.
Alle reacties Link kopieren
So: zou jij je lijstje hier willen delen? Ben er wel benieuwd naar, zeker omdat er zoveel verschillende lijstjes zijn!



Vervelend dat er bij jou geen vooruitgang in zit qua afnemen van de klachten. Grote kans dus dat je de hele zwangerschap uit de running bent.. Maar als dat het beste is voor jezelf en je kindje: niks aan te doen!
Alle reacties Link kopieren
Dat wil ik wel hoor Maaikuh. Hierbij:



minimaal 6 rompertjes in maten 50 - 56 (van alle maten wat, lange en korte mouw, overslag en gewoon)

minimaal 6 setjes kleding maat 50-56 (van alle maten wat)

minimaal 3 paar sokjes (heb ik er nu al meer van in newborn, mensen geven dat makkelijk ofzo)

2 mutsjes

12-16 hydrofielluiers

3 flanellen luiers (discussie over of het nuttig is, want lijkt op hydrofiel, maar ja het kost toch geen drol)

6 hydrofielwashandjes

6 spuugdoekjes

2 moltons

3 hoeslakentjes

3 bovenlakentjes

3 dekentjes (2 is ook genoeg, maar wilde een gehaakte voor in de wagenbak en beneden)

2 metalen naadloze kruiken (is discussie over vanwege seizoen, ik kan ze lenen)

2 kruikenzakken (mogen van de ene kraamverzorgster nog wel, andere willen een hydrofiel)

1 aankleedkussen

3 aankleedkussenhoezen (als je er een hydrofiel op legt kan 2 ook)

1 babybadje

2 digitale koortsthermometers (mama+baby)

1 badthermometer

verzorgingsproducten (billenspul, iets om te wassen,, olie en iets voor in bad)

1 haarborstel

nagelschaartje e.d.

2 badcapes

Kasten (commode iig)

Wieg

Matras

Box

1 Boxkleed (of 2, ik ga voor iets wat als reserve kan dienen dat minder duur is)

Wippertje

kinderwagen

autostoel + hoes (ik leen hem, vandaar de hoes en is ook wel lekker zacht van badstof)

draagdoek (geweven)

wasmand (voor op haar kamer, wil apart wassen met neutral)

voedingskussen

2 voedingskussen hoezen

1 fles met speen (zit in blije doos)

verschoningsmatje (ik ga voor het gebruik van een kleine dry/wet bag met daarin verschoningsmatje die in mijn of mans tas past)

bio kunstvoeding (kraamverzorgster heeft kleine verpakking gewone altijd wel, maar ik ga me daar niet goed bij voelen weet ik nu al)

vitamine d en k

voedingsbh/hemdjes (ik wil 1 bh en 2 hemdjes van henm op advies vriendin, de rest koopt een vriendin maar bij de eerste week ofzo)

(wasbare) zoogkompressen

kraampakket

spullen voor thuisbevalling (zie kraamzorg)



Omdat ik wasbaar wil luieren ook nog het volgende:

1 pak wegwerpluiers (zou ik 2 van gedaan hebben als ik voor wegwerp ging, nu voldoende aan die uit de babydoos voor de zekerheid)

wasbare luiers (een heel lijstje apart, maar denk niet relevant voor jullie)

wetbag en wet/dry bag

katoenen billendoekjes+toebehoren (als voor gewoon gaat, moeten die ook nog op het lijstje)

3 navelbandjes (is volgens velen niet nodig, maar ik dacht misschien ineens toch met wasbare luiers dus voor de zekerheid)



Verder staan wel op ons lijstje, maar pas voor na de geboorte:

borstkolf

babyfoon (weten nu niet goed of we met beeld belangrijk vinden)



Missen jullie nog iets?



Goed dan was dit mijn spreekbeurt



Ik ben echt al een heel eind, dat thuiszitten ga je veel te snel van Momenteel vooral druk met het verzamelen van 2ehands en nieuwe luiertjes
Alle reacties Link kopieren
Celavietje gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles nu helemaal goed! Er is vast ook een gezellig decembertopic gestart!



Hebben jullie allemaal lekkere paasdagen gehad?



So dank voor je lijstje, heel handig maar jeetje wat moet ik nog veel Eerst maar eens wat meubels zoeken om alles in op te bergen. Helaas niemand die mijn favo kamertje op marktplaats zet...



Vrijdag van de fysio toch bekkenband mee gehad om uit te proberen. Zoals gezegd is zij ook geen voorstander, zeker niet zo 'vroeg' in de zwangerschap. Maar ga m nu alleen gebruiken voor echt heftige dagen of als ik een wat langer stuk moet lopen.



We zijn zaterdag verhuisd. Was een zware lange dag maar bijna alles is over naar t nieuwe huis en veel al in elkaar gezet. Huis begint al beetje op een thuis te lijken, al is het nog wel een zooitje en liggen er nog veel klussen te wachten. Heb dus zaterdag de hele dag bekkenband om gehad en kon het daardoor veel beter volhouden dan anders. Het geeft veel steun. Is daardoor ook wel heel verleidelijk...



Eerdaags maar eens kijken wat er inmiddels allemaal ligt in de babykamer en wat er in het kraampakket zit, kan ik dat vast van het lijstje afstrepen. Heb in elk geval een kruik en een wipstoeltje gekregen en wat kleertjes, dus die kunnen er vast af
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend fijn So! Ik zal het lijstje eens op mn computer opslaan en eens afstrepen wat ik al heb. Helaas is dat nog niet zoveel, maar dat betekent wel dat ik nog lekker kan shoppen



Ik weet niet of er iets mist, maar het ziet er zeer volledig uit!



Jij gaat met wasbare luiers werken? Wat is hiervoor je keuze geweest? (ik weet er niks vanaf maar ben wel benieuwd!)



Dinanone: fijn dat jullie verhuist zijn! Het zal vast nog wel even duren voordat het als 'thuis' voelt, maar daar kun je nu natuurlijk in je eigen tempo mee bezig. Fijn dat je de bekkenband kon uitproberen en dat het voor zaterdag hielp!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog wat lijstjes te bekijken, en misschien ter aanvulling (of misschien had je ze er bewust uitgehaald):

- slaapzakje (al heb je deze niet direct in het begin nodig)

- babyfoon

- luieremmer (vuile luiers)

- eventueel tummy tub
Alle reacties Link kopieren
Fijn Dinanone dat het gelukt is de verhuizing en dat de band je helpt. Als je te veel wil gebruiken, moet je maar even denken aan na je bevalling straks. Kies voor rust als het even kan! (verveelt het al dat ik dat blijf zeggen )



We hebben nog alle tijd om te shoppen, dus rustig aan. Ik vind het juist raar dat ik al zo ver ben.



Over je aanvullingen Maaikuh: een tummitub kan idd, maar ik vind het een beetje dubbelop, dus zou voor badje of tub kiezen, of je moet geld en ruimte te veel hebben haha. Babyfoon stond er op voor na de geboorte idd. Slaapzakje heb ik ook gelezen idd. Maar ook dat je het pas na een paar weken nodig hebt op z'n vroegst als je het nodig hebt en ze zijn best duur als je ze uiteindelijk niet nodig blijkt te hebben. Maar weer dat met ruimte en geld enzo Luieremmer is een goede! Ik heb daarvoor in de plaats dus een wetbag op het lijstje staan.



Ik heb deze besteld





En als ik dan toch aan het spammen ben, mijn dry/wetbag voor onderweg die ik besteld heb





met bijpassend zakje voor schone natte doekjes





Je begrijpt Maaikuh dat de mooie printjes (ook van de luiers) de grootste reden zijn Nee had ik al verteld dat ik biologisch linksgedraaid ben? Ik heb in de zwangerschap (tot nu toe) heel erg mn best gedaan om alle dingen te vermijden die niet goed zouden zijn (ook naar aanleiding van die uitzending over hormoonverstorende stoffen) en wil dat graag doorzetten de eerste tijd. In luiers en bijvoorbeeld babydoekjes in Nederland zitten veel dingen die er niet in zouden moeten zitten. Het is niet perse schadelijk, maar het zou schadelijk kunnen zijn, dat vind ik al genoeg rede om het anders te doen als het kan. Dus dat was rede 1, toen kwam nog het milieu en daarbij ook vooral die berg afval die ik wil voorkomen, dan nog de lagere kosten en tot slot dus de prachtige printjes. Ik wil het juist gelijk een kans geven, omdat ik in verlof tijd heb om te wassen en te proberen enzo, mocht ik straks toch een baan van 32 of 40 uur gaan vinden, dan is het weer een ander verhaal en zien we wel weer.



Deze is bijvoorbeeld 2e hands naar me onderweg





En deze voor de allereerste weken





Ik zal weer ophouden nu
Alle reacties Link kopieren
So, wow wat een lijst nog. Dank voor het delen. Fijn dat je die kruiken kan lenen, dat vind ik eigenlijk ook wel een goede tip. Heb je een idee hoe lang je kruiken zou moeten gebruiken (als het geen hele warme zomer gaat worden)?

Wij proberen overigens thuis ook zoveel mogelijk milieuvriendelijke producten te gebruiken, eten biologisch en houden van natuurlijke producten. Maar desondanks gaan we toch voor de luiers, toch iets met gebruikers gemak/tijd. Ik ben wel benieuwd hoe het jou gaat bevallen t.z.t. Jammer alleen dat ze geen luiers verkopen met kekke printjes .



Dinanone, fijn dat je verhuist bent en dat het ook al op een thuis begint te lijken. En het lijkt mij ook prettig dat je bekkenband verlichting geeft, nu idd nog de verleiding weerstaan om hem vaak te gaan gebruiken. Kun je nog wel rust pakken na de verhuizing?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezelligheid weer hier, leuk!



Ziet er goed uit je lijst so, als ik het zo lees kan ik ook pas een stuk of 4 dingen afstrepen..nog een hoop te doen dus!

Print je lijstje even uit en neem hem binnenkort mee naar de winkel, dan maar zoveel mogelijk in één keer aanschaffen denk ik.

Ben ook erg benieuwd hoe het je gaat bevallen met de luiers, klinkt eigenlijk ook erg logisch allemaal wat je zegt...we gaan er hier nog even over nadenken!



Vervelend van je spatader op je schaamlip Maikuh, daar zit je natuurlijk niet echt op te wachten!

Doet het ook pijn of is het nu alleen nog het beeld ervan wat je dwars zit?



Fijn dat er al veel gedaan is Dinanone,hopen dat je je er snel thuis voelt!

Wel verleidelijk met zo'n band idd...maar ook wel moeilijk om dan nog een beetje rustig aan te blijven doen terwijl er nog zoveel klussen op je liggen te wachten.



De babykamer begint hier aardig vorm te krijgen en ben er zelf erg blij mee tot nu toe, dus nu alweer zin in het weekend, dan kan ik er weer verder mee!
Alle reacties Link kopieren
Ps, er is op het forum van kinderen nu een topic gaande over aankopen/miskopen voor baby/kind.

Misschien kunnen jullie daar ook wat mee?
Alle reacties Link kopieren
Ps2, er staan in de folder van de trekpleister leuke babydingen deze week, o.a. boxkleed, lakentjes etc.
Alle reacties Link kopieren
Hmm zal me toch eens gaan verdiepen in wasbare luiers. Ik heb er nooit over nagedacht en vind dat dat opzich een kleine moeite is. Kan dan alsnog een besluit nemen, maar voor nu lijkt gemak te winnen.



Apo: het beeld zit me dwars. Mn schaamlip is onderhand twee keer zo dik, dus het ziet er gewoon stom uit. Ik heb er nu nog geen last van, maar ben benieuwd of dit nog gaat komen.. Morgen worden mn steunkousen iig aangemeten. Ben echt een oud wijf



Ga het topic eens bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Het idd weer erg gezellig hier. Ik vind de wasbare luiers een super goed initiatief, echter zie ik het niet zitten en vind de weggooi luiers echt zo praktisch dat ik daarvoor niet ga wijken.



Nog een aanvulling op de lijst.



Infacol tegen darm krampjes. (Heel fijn om in huis te hebben)

Baby neuspompje. Mocht de baby verkouden zijn kan je niet zonder.

En wij hebben vorige x enorm veel profijt gehad met het inbakeren, dus wij hebben een puckababy aangeschaft.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de aanvullingen Apie, toch fijn zo'n ervaren moeder in het gezelschap Hoe is het met jou?



Fijn dat iedereen zo blij is met mijn lijstje haha. Shopze allemaal. Mocht er iemand serieus interesse hebben in de luiers dan wil ik natuurlijk van alles er over delen en meedenken enzo, maar voorlopig val ik jullie er verder niet mee lastig



Choco over de kruiken.... Volgens mij gaat het echt om de eerste paar dagen, zeker in de zomer. Zelf ben ik wel een koukleum en gebruik ik in de winter ook een kruik, dus wie weet gebruik ik ze straks later weer. Daardoor ook al wel bedacht dat ik ze wilde aanschaffen, maar toen kon ik ze ineens lenen (zo lang ik wil).
Alle reacties Link kopieren
Ah Apo, jouw tip over het topic aankopen/miskopen baby en kind is ook een goede!



Maikuh, lijkt me heel naar van je schaamlip. Wellicht een domme vraag; maar kan dit ook vanzelf overgaan?



Kruik: ik zal het eens gaan overleggen met de kraamzorg tijdens de intake.



Hebben jullie ook wel eens een klein steekje in de buik wanneer iemand anders zijn hand erop legt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven