Vrije sector woning

19-04-2014 15:42 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik zit met een probleem en wil jullie mening daarover.



Ik woon op dit moment al 3 jaar bij mijn moeder met mijn partner

wij hebben in 2011 ons huis wegens omstandigheden moeten opzeggen heel erg jammer nu hebben wij in 2012 een kindje gekregen

nu is er voor sociale huurwoning een hele lange wachtlijst ruim 7 jaar voor een flat woning nu kan ik een woning krijgen in de vrije sector maar de huur daarvan is ruim 800 euro per maand wij hebben een inkomen rond de 2400 euro per maand samen.Ik weet dat ze elk jaar een huur verhoging hebben in de vrije sector dan word elk jaar de huur hoger en ben ik bang dat ik op een gegeven moment de huur niet meer kan betalen het gaat niet goed thuis wonen bij mijn moeder en wil heel graag samen met mijn gezin zijn wat zouden jullie in mijn plaats doen?



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even doorzoeken naar een huis tussen de zeshonderd en zevenhonderd euro. En je niets van ElNinjo aantrekken, we weten wie het zegt.
Beter een half motto....
Wat je ook kan doen is het nu wel accepteren, en ingeschreven blijven staan. Blijf dan actief op zoek naar een sociale woning en verhuis zodra je die hebt gevonden. Investeer dan natuurlijk niet te veel in dit huis.
Alle reacties Link kopieren
Sparen hebben we wel wat gedaan maar hebben hier ook genoeg betaald de hele huur bijna 700 euro boodschappen enz...
Alle reacties Link kopieren
¤800 aan huur?

Zoveel betaal ik nog niet eens aan hypotheeklasten!

Ik vind het nogal een bedrag zeg..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 19 april 2014 @ 16:44:

Wat je ook kan doen is het nu wel accepteren, en ingeschreven blijven staan. Blijf dan actief op zoek naar een sociale woning en verhuis zodra je die hebt gevonden. Investeer dan natuurlijk niet te veel in dit huis.Als je eenmaal huurt in de vrije vestiging is het héél moeilijk om na verloop van tijd weer onder die grens te huren. Kun je niet beter kopen?
verba volant, scripta manent.
To, ik schrijf bewust profiteren van. Dat is niet synoniem aan misbruik maken en dat schrijf ik ook nergens, toch? Er komen steeds stukjes informatie bij, hoe kun je van ons verwachten dat wij juist oordelen over jouw situatie als wij relevante informatie missen? Dus ook aan jou: wat minder snel (ver)oordelen ajb!



Hoe redden jullie het nu? Als jullie je momenteel goed redden met een huur van 700 en ook nog kosten van de boodschappen (plus kunnen sparen), geeft dat al wat inzicht of jullie het in een eigen woning ook zullen kunnen redden.



Hoe is het straks voor je moeder, kan zij zichzelf redden als jullie bijdrage wegvalt?
quote:Summerdance schreef op 19 april 2014 @ 17:05:

¤800 aan huur?

Zoveel betaal ik nog niet eens aan hypotheeklasten!

Ik vind het nogal een bedrag zeg..



Echt niet?

Vergelijk je wel incl je bijdrage VVE, je eigenaarsdeel gemeentelijke belastingen (OZB) en wat onderhoudskosten? Want dat zit allemaal verrekend in de huur.



Mijn netto hypo is ook lang geen 800, maar met alles wat erbij komt als huiseigenaar komt het aarig in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik een stukje zekerheid en hier hoef ik niet meer te Betalen ik vind 800 euro veel maar we moeten het best wel kunnen redden het is meer het gedeelte van als de huur omhoog gaat wat dan.



En dat stukje profiteren vond ik gewoon niet zo aardig klinken zoals je zelf misschien ook wel zult begrijpen toch?en ik veroordeel jou niet hoor!Vind het heel vriendelijk dat je met ons mee denkt!

Voor me moeder die krijgt straks gewoon weer huursub en mocht ze iets nodig hebben ben ik er voor haar zoals zij er ook voor ons is geweest.

Bedankt.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat er onaardig aan was.



Fijn dat je moeder in elk geval niet in de knel komt als jullie straks weggaan.
35.000 als jaarinkomen en daar maandelijks 2400 netto van overhouden?? Hoe doe je dat in hemelsnaam?



Of lees ik nou helemaal verkeerd?
Hou er even rekening mee dat bij sommige wbv zo is, dat als je ergens zelfstandige woonruimte accepteert, je inschrijftijd vervalt. Check dat goed voordat je iets gaat huren op de particuliere markt.



En 800 exclusief gwl, met jullie inkomen en vooruitzichten zou ik niet aandurven denk ik. Er mag niks gebeuren of het loopt mis.
En hoezo hebben jullie je vorige huis moeten opzeggen dan?
Alle reacties Link kopieren
Meiden,We hebben toch maar besloten het niet te doen.



Maar jullie toch bedankt voor het mee denken en tips!



Groetjes geluk2014
Alle reacties Link kopieren
Je kan er toch gewoon gaan wonen en dan van daaruit verder zoeken naar een andere/goedkopere woning

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven