Is een goede vriendin zijn uit de mode tegenwoordig?

18-04-2014 19:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit stond ik paraat met 3 verschillende vriendengroepen, waaronder allemaal meisjes. Toen viel het me nooit zo op hoe vals iedereen eigenlijk is tegen elkaar. Iedereen is er zogenaamd voor elkaar, totdat het moment daar is.



Doet dat ene meisje in je vriendengroep opeens raar? Er wordt niet meer stilgestaan bij het feit dat er misschien wel iets ergs aan de hand is, en inplaats van dat worden zulk soort meisjes keihard uit de groep gezet, of er wordt eerst een aantal maanden flink over geroddeld onderling. Ik stond er nooit zo bij stil, totdat het dus mij overkwam.



Men heeft je nodig en wanneer het andersom eens het geval is, wordt je aan de kant gezet als oud vuil. Ik hoor het ook steeds vaker. Is het mode ofzo? Vriendinnen verslinden? Dat vele geroddel over elkaar? Ik wordt er echt simpel van ondertussen. Tegenwoordig heb je vriendinnen waar je mee op stap kunt gaan, maar meer inhoud heeft het niet. Als je ergens mee zit, wordt je raar aangekeken.



Nieuwe hype? Bestaan echte vriendinnen tegenwoordig niet meer?

Ik sluit wel aan bij een jongensgroep..
Alle reacties Link kopieren
Heb al aardig wat vriendengroepjes versleten, en er zijn twee meiden overgebleven, diegene die ik het langst ken.

Die komen gewoon steeds weer op mijn pad, ookal hebben we elkaar soms jaren niet gezien...
Alle reacties Link kopieren
Wat erg zo jong en dan al een vriendin verliezen! Belachelijk hoe die andere vriendin reageert probeer er boven te staan. Jij weet in ieder geval dat je er voor je vriendin bent geweest, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! *dikkeknuffel*
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Daarom doe ik niet aan "groepjes". Dat heeft niks te maken met meiden of jongens of met vroeger of nu, dat is gewoon groepsdynamiek.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Adorabull, gecondoleerd met je vriendin. En wat een vreselijk verhaal van die hypocriete vriendin. Ik neem aan dat je daar nu wel klaar mee bent.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen dat meerdere tegen dit 'probleem' zijn aangelopen



Ik heb nu een vriendengroepje van nog 2 meiden, beide toppertjes en ik ken ze al heel lang, heb daar ook eigenlijk nooit ruzie mee. Merk alleen wel dat ik veel meer behoefte heb om leuke dingen te doen dan hun. Hun zijn altijd druk, druk met school enzo. En ik maak graag tijd vrij voor stappen, filmavondje hier en daar, lekker lachen! En hun kunnen daar best een week of 2 zonder. Voel me altijd zo 'rot' als ik iedere keer dingen moet verzinnen en regelen, beetje in de steek gelaten ofzo. Mis het soms om een vriendin te hebben die net zoveel leuke dingen wil doen als ik altijd wil. Hoe meer gezelligheid hoe beter.



Nu het ook uit is met mijn vriend heb ik vooral zo iets van ja, als dat nou meer was geweest En heb ik heel erg de neiging om weer zo genoemde 'stapgroepjes' te zoeken waar ik bij voorbaat al weet dat dat nooit lange liefde zal worden. :')



Wat doen jullie als jullie je eenzaam voelen, of in zo'n lonely-feeling fase zit net zoals ik nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zon groepje.

Helaas toen ik ziek werd is er na 3 maanden maar een enkeling langs geweest.. Als er 1x in de 4 maand een vriendin langs komt is dat veel. Ik heb het heel moeilijk gehad en veel in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend kon niet altijd bij me zijn (werken, etc) dus ik ben nog nooit zoveel alleen geweest.. Erg jammer..

*en het is kut om dit te schrijven..*
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op zaterdag 19 april 2014 02:03 Ik heb ook zon groepje.

Helaas toen ik ziek werd is er na 3 maanden maar een enkeling langs geweest.. Als er 1x in de 4 maand een vriendin langs komt is dat veel. Ik heb het heel moeilijk gehad en veel in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend kon niet altijd bij me zijn (werken, etc) dus ik ben nog nooit zoveel alleen geweest.. Erg jammer..

*en het is kut om dit te schrijven..* Ik bedoel dus; de eerste 3 maanden wel, ziekenhuisbezoeken enzo, maar na die 3 maanden nog maar een enkeling. Speelt nu 2 jaar..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Vriendengroepjes werken voor mij alleen als er evenwaardige vriendschappen zijn tussen alle mensen. Ik heb een groepje van drie waar ik ook gewoon afspreek met A als B niet kan. We maken regelmatig tijd vrij voor elkaar, en je weet wat je aan ze hebt.



Mijn andere groep (van 4) is echter een ramp. Ik merk dat we elkaar echt niet even hoog op de prioriteitenlijst hebben staan. Als vriendin X hemel en aarde verzet om af te kunnen spreken, zegt Y doodleuk een paar dagen van tevoren af. En we maken niet vaak tijd voor elkaar, dus als iemand afzegt kunnen we doorgaans de hele afspraak verplaatsen, want als iemand een afspraak mist dan ziet die vriendin de groep gewoon 4 maanden niet, en dat kan natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere vrienden. Maar ik heb één echt goede vriend die ik altijd zou kunnen bellen als er iets is. Ik geloof niet zo in tientallen goede vrienden die je eigenlijk alleen op facebook spreekt. Maar dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta, 9 uur geleden

Vriendengroepjes zijn slangenkuilen.

Zonder uitzondering.





Wat een ontzettend zure reactie.

Dan ben ik blijkbaar gelukkig een uitzondering op jouw regel, want ik heb dat in mijn vriendengroepen niet meegemaakt. Vroeger niet en nu niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf heb niet z'on behoefte aan allemaal vrienden groepjes, krijg ik alleen maar stress van. Vroeger had ik veel vriendinnen maar waren uiteindelijk of jaloers, achterbaks of bezittelijk. Nu 1 hele goede vriendin andere is ver weg verhuisd en zie ik niet vaak, twee geweldige buurvrouwen en twee meiden die flink wat jaartjes ouder zijn dan mij waar ik gezellige dingen mee onderneem eens in de zoveel tijd. Heerlijk een verademing na aardig wat vriendschappen gehad te hebben die mij benauwde.
Alle reacties Link kopieren
TO, misschien moet je je ook eens afvragen hoe jij zelf met de vriendinnen in je groepje omgaat. Er werden meisjes uit de groep gegooid, hoe ging jij daarmee om? Hield jij daarna nog contact met die meiden? Wist jij wel wat er in hun leven speelde? Kwam jij voor hen op als ze in de groep over de tong gingen? Wat deed jij als er over hen geroddeld werd?



Zo'n groep met de bijbehorende morele en gedragsnormen vorm je namelijk zelf.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Mensen praten altijd over elkaar. Maar blijkbaar vinden ze elkaar toch niet zo vervelend dat ze elkaar niet meer opzoeken. Gedoe hoort een beetje bij groepen. Daarom heb ik veel 1 op 1 vriendschappen hoewel zo'n groep ook leuk is op zijn tijd.



Het zou je enorm helpen als je iets minder bezig was met de fouten van anderen en gewoon zou genieten van wat er wel leuk is. Als je dan nog iets mist dan zoek je dat elders.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 19 april 2014 @ 09:45:

TO, misschien moet je je ook eens afvragen hoe jij zelf met de vriendinnen in je groepje omgaat. Er werden meisjes uit de groep gegooid, hoe ging jij daarmee om? Hield jij daarna nog contact met die meiden? Wist jij wel wat er in hun leven speelde? Kwam jij voor hen op als ze in de groep over de tong gingen? Wat deed jij als er over hen geroddeld werd?



Zo'n groep met de bijbehorende morele en gedragsnormen vorm je namelijk zelf.Ik geef eerlijk toe dat ik dat jaren niet gedaan heb. Het opnemen voor anderen dan in de zin dat ik ook echt kwaad op de rest werd. Ik weet nog heel goed dat er ruzie ontstond in 1 van de groepjes omdat er een meisje dus wat raar deed de laatste tijd. Ik was toen wel diegene die meerdere keren had voorgesteld het gewoon uit te praten en om tafel te gaan. Die optie werd toen niet getolereerd. En ik had ook niet de ballen om tegen de rest verder in te gaan. Nu ik het zelf heb meegemaakt sta ik er heel anders in, en neem ik het wel op voor de ander. Want diezelfde fout wil ik niet meer maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 19 april 2014 @ 02:03:

Ik heb ook zon groepje.

Helaas toen ik ziek werd is er na 3 maanden maar een enkeling langs geweest.. Als er 1x in de 4 maand een vriendin langs komt is dat veel. Ik heb het heel moeilijk gehad en veel in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend kon niet altijd bij me zijn (werken, etc) dus ik ben nog nooit zoveel alleen geweest.. Erg jammer..

*en het is kut om dit te schrijven..*

Klote is dat, het overkwam mij ook toen ik ze echt nodig had.

Je voelt je dan zo in de steek gelaten..
Alle reacties Link kopieren
quote:potmetperen schreef op 19 april 2014 @ 13:48:

[...]



Ik geef eerlijk toe dat ik dat jaren niet gedaan heb. Het opnemen voor anderen dan in de zin dat ik ook echt kwaad op de rest werd.



Er zijn meer mogelijkheden om voor iemand op te komen. Kwaad worden op de rest is er eentje van. Gewoon de vriendschap 1 op 1 in stand houden was een andere mogelijkheid geweest.



Ik weet nog heel goed dat er ruzie ontstond in 1 van de groepjes omdat er een meisje dus wat raar deed de laatste tijd. Ik was toen wel diegene die meerdere keren had voorgesteld het gewoon uit te praten en om tafel te gaan. Die optie werd toen niet getolereerd.



En jij kon niet gewoon zelf 1 op 1 met dat meisje rond de tafel om te praten? Je gaat gewoon mee met wat de rest zegt en laat al jouw eigen bewegingsvrijheid inperken door wat de groep als geheel vindt. Had je die ruimte wel genomen dan had je misschien nog steeds een leuke vriendin gehad.



En ik had ook niet de ballen om tegen de rest verder in te gaan. Nu ik het zelf heb meegemaakt sta ik er heel anders in, en neem ik het wel op voor de ander. Want diezelfde fout wil ik niet meer maken.



Kijk, en daar komt de aap uit de mouw. Je wekt nu enorm de indruk dat je al die tijd eigenlijk gewoon blij was dat jij "er nog bij hoorde". Nu ben je zelf de lul, omdat het uit is met je vriend, en deugen de dames niet meer. Voorheen had je daar blijkbaar niet zo'n last van.



Het is niet zo dat echte vriendschap uit de mode is. Het is zo dat jij geen echte vriendschappen meer blijkt te hebben. Daar heb je zelf de hand in gehad, maar het goede nieuws is dat het nog niet te laat is om daar iets aan te gaan doen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ooooow, ik zie het al. Je bent pas 18. Dat is nog erg jong en het verklaart veel. Meisjes van jouw leeftijd zijn vooral bezig met zichzelf en de korte termijn. Leer je lessen hieruit. Volwassen worden doet daarna de rest.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Opzich is dit al 2 jaar geleden gebeurd

Ik was toen der tijd veel te bang om vervolgens zelf het slachtoffer te worden maar dat is toen vanzelf alsnog gebeurd, toen ik eenmaal mijn zwakke kant blootstelde omdat ik ergens mee zat.



Ik heb dit nu niet meer bij mijn huidige groepje. Nogsteeds wel dat gekibbel en gestook soms, maar daar pas ik nu voor om daar in mee te gaan. Vind het alleen zo jammer, roddelen oke, maar niet over je eigen vriendinnen.





quote:BWitched schreef op 19 april 2014 @ 16:03:

[...]





Kijk, en daar komt de aap uit de mouw. Je wekt nu enorm de indruk dat je al die tijd eigenlijk gewoon blij was dat jij "er nog bij hoorde". Nu ben je zelf de lul, omdat het uit is met je vriend, en deugen de dames niet meer. Voorheen had je daar blijkbaar niet zo'n last van.



Het is niet zo dat echte vriendschap uit de mode is. Het is zo dat jij geen echte vriendschappen meer blijkt te hebben. Daar heb je zelf de hand in gehad, maar het goede nieuws is dat het nog niet te laat is om daar iets aan te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:potmetperen schreef op 19 april 2014 @ 16:49:



Vind het alleen zo jammer, roddelen oke, maar niet over je eigen vriendinnen.

[...]



stop met roddelen, echt, daar schiet je niets mee op.

Als een vriendin van mij roddelt, wil ik het niet horen, en dat niet alleen, ik ga ook twijfelen of ze ook zo over mij spreekt. Ik ben er vanaf mijn 19e/20e op gaan letten, roddel zelf niet meer en heb ook geen roddelden vriendinnen meer. Roddelaars zijn onbetrouwbaar
Alle reacties Link kopieren
Adorabull! Wat erg voor je. Heel veel sterkte!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wat naar. Nee, niet herkenbaar. Dat zijn toch geen vriendinnen? Zijn mensen die je gebruiken om zichzelf op te krikken door anderen naar beneden te halen. En die je ‘nodig’ hebben als ze toevallig niets beters te doen hebben. Ben je misschien vooral erg bezig met ‘veel vriendinnen hebben’ en populair zijn? Echt joh, kijk eens goed om je heen en toon echte belangstelling voor iemand van wie je denkt dat ze uit het goede hout gesneden is. Als je dan niets terug krijgt weet je genoeg. Beter 3 echt goede vriendinnen die je kunt vertrouwen en die iets voor je over hebben dan 20 van die namaak madammen.
Helaas heel herkenbaar.



En ja ik vind mezelf een goede vriendin... Veel mensen zeggen ook wel dat "te veel" van mensen verwacht, puur omdat ik het zelf ook terug zou geven. Maar ja, ik verwacht van een vriendin dat ze er ook voor me is in slechtere tijden en weet wat er speelt.



Veel anderen helaas niet. Geen energie in steken, is nu eenmaal zo. Zoek mensen die er hetzelfde over denken als jij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er veel aan gehad om vriendschappen te spreiden. Ik heb niet meer een groep, maar meerdere mensen (sommige daarvan zijn met elkaar bevriend) met wie ik wel eens afspreek. Ik ken er een paar via mijn werk, via mijn hobby, enzovoorts. Dus als je meer mensen wilt tegenkomen en nieuwe vrienden wil maken: ga iets nieuws doen, zorg dat je niet in je eigen kringetje blijft hangen. Je hoeft je bestaande vriendschappen niet dood te laten bloeden, zeker omdat nieuwe vriendschappen tijd nodig hebben. Maar ik merkte zelf dat ik meer van de positieve kanten van bestaande vriendschappen kon genieten toen ik nieuwe vrienden kreeg. Als een bestaande vriendin in een vervelende fase zat sprak ik gewoon wat vaker met iemand anders af.



Tot slot een ouwe wijven opmerking: als je ouder wordt, wordt het vaak beter. Toen ik 18 was zat ik in net zo'n situatie als jij. Zelf wat meer levenservaring krijgen en je blik wat verbreden zorgt er op den duur voor dat het vanzelf beter gaat.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel allemaal voor jullie reacties en jullie ervaringen! :D
Alle reacties Link kopieren
quote:potmetperen schreef op zaterdag 19 april 2014 13:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Is een goede vriendin zijn uit de mode t..."" class="messagelink">mrsnem schreef op 19 april 2014 @ 02:03</a>:</b>

Ik heb ook zon groepje.

Helaas toen ik ziek werd is er na 3 maanden maar een enkeling langs geweest.. Als er 1x in de 4 maand een vriendin langs komt is dat veel. Ik heb het heel moeilijk gehad en veel in het ziekenhuis gelegen. Mijn vriend kon niet altijd bij me zijn (werken, etc) dus ik ben nog nooit zoveel alleen geweest.. Erg jammer..

*en het is kut om dit te schrijven..*</div></blockquote>

Klote is dat, het overkwam mij ook toen ik ze echt nodig had.

Je voelt je dan zo in de steek gelaten.. Ik woonde maar op 5 minuten afstand. Inmiddels verhuisd omdat ik bij vriend wil zijn. Daarna kwamen ze helemaal niet meer; ik koet echt daarheen wil ik ze zien. Ik heb dit een tijd geleden uitgesproken naar twee van hen en ze vonden het jammer en gaven me gelijk, maar deden er niks mee. Maargoed, en zo ziek zijn, je niet meer mooi voelen, je woont ergens waar je niemand kent en je ziet alleen je schoonmoeder (die me echt aan het huilen maakt af en toe). What Goes around comes around en ik hoop echt voor de andere vriendinnen dat als hun iets gebeurd, er wél mensen langskomen.
Geniet van elke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven