Moeders van maart, april en mei 2013 kletsen nog even verder

24-08-2013 11:28 1970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Hier schrijven mama's uit het Uitgerekend half april / begin mei 2013 topic.



Aangezien wij niet meer zwanger zijn, zijn we verhuist naar "kinderen".



Schreef je voorheen nog niet mee met dit groepje, maar ben je wel een "maart/april/mei 2013 mama"? Dan ben je van harte welkom!



Naam Leeftijd Hoeveelste kind Geb. datum kind GeslachtDaisy19861e (+ nu zwanger)1 maartmeisjeReLeaf1e1 maartmeisjeJanie14031e19 maartmeisjeWoepsie281e21 maartjongenRonkel2e24 aprilmeisjeBeng2e26 apriljongenLiselotyve291e (+ nu

zwanger)27 aprilmeisjeJennecke341e (+ nu zwanger)3 meimeisjeRainbow13261e (+ nu zwanger)17 meimeisjeHebjehaarookweer1e18 meijongen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!



Ik vind dat ook zeker niet weinig hoor 1x per 2 weken. Mijn ouders zien zoon 2x per week, want ze passen op als ik werk. Schoonouders zien zoon heel wisselend. Soms werk ik extra en dan passen zij op. Soms zien ze hem 3 weken niet. Ja.. Jammer. Het zij zo.



Passen zij bijv niet op als jullie samen een dagje weg gaan of een feestje hebben? Wij doen dit namelijk zo, om het een beetje te compenseren met dat mijn ouders zoon wel wekelijks zien. (verschil is wel dat schoonouders wel graag een vaste dag hadden gewild)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Blij te lezen dat jullie 1x per 2weken ook niet weinig vinden.dacht al dat het aan mij lag haha. Man gaat op zijn papadag eigenlijk ook niet zo graag naar z'n ouders(dat zegt genoeg toch)hij zit liever heel dag bij mijn ouders,die naast ons wonen,schoonouders wonen wel in zelfde dorp.

woepsie waarom passen jou schoonouders dan niet op,op een vaste dag?
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik dat niet wil! :-)

Ten eerste ben ik t niet eens met bepaalde dingen, waardoor ik het erg lastig vond zoon daarheen te brengen. Dat is nu gelukkig niet meer zo erg, anders had ik zoon morgen nooit daar laten slapen!

En ten tweede.. Dan moet zoon 2x 1 dag ergens heen. Nu gewoon 2 dagen naar dezelfde oma en op de route naar mijn werk op 1 dag (werk bij clienten thuis). En op mans route om zoon weer op te halen.



En daarom passen schoonouders op als ik extra werk. Dat is maar af en toe en nooit een hele dag. En als wij weggaan. Dan brengen wij hem ook vaak wat eerder, zodat ze ook echt nog iets leuks kunnen doen met zoon.



Ouders en schoonouders wonen beiden in een ander dorp vlak bij onze stad.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@janie, en als je pap geeft ipv een fles? Misschien lukt dat wel en krijgt ze toch wat vocht binnen.



@slapen, wat slapen jullie kindjes veel. Hier met geluk 2 uur per dag en ongeveer 11 uur nacht. Is nog steeds beetje lastig hier het in slaap vallen. Afgelopen week ook een paar onrustige nachten gehad. Maar ze heeft denk ik ook last van een Tandje, dunne luiers, rode billen. En ze is erg druk met alles ontdekken.



@schoonouders, lastig is dat he. Hier passen mijn ouders op op de dagen dat ik werk. Soms schoonouders. Vask zien die haar ook 2 wkn niet.



@pasen, vanavond komen ouders en schoonouders hier om te gourmetten. Morgen willen we misschien even naar een trouwlocatie gaan kijken voor onze bruiloft. Verder niet echt plannen.



@zwangerschap, gaat wel oke. Heb alleen best last van mijn buik. Krampen, trekkerig gevoel, last van mijn darmen. Dinsdag weer afspraak bij vk.



Fijne dagen.
Alle reacties Link kopieren
@pap;,poosje geleden gruwelde ze daarvan dus heb het daarna niet meer aangeboden.



Gisteren ging het drinken erg goed. Vandaag weet wat minder. Hebben de laatste dagen de fles s ochtends weggelaten omdat ze die niet meer wilde en bij de boterham water gegeven. Dat ging prima. Maar vandaag wilde ze geen water. Ik weer melk uit fles gegeven... Dronk ze het wel! Vanmiddag bij boterham weer geen water maar wel fles melk..... Af en toe snap ik er echt helemaal niks meer van ha ha!!! Zolang ze nog voldoende plasluiers heeft zal het wel goed zijn. Gelukkig eet ze genoeg fruit. Vanmorgen ook nog een halve sinaasappel op. Dat vindt ze heerlijk.



Dochter heeft laatste week ook last van opstandige kuren. Als iets afgepakt wordt, wordt ze boos en gaat huilen. Aan ons om nu consequent te handelen en te reageren.



Lekker gourmetten Rainbow. Veel plezier. En iedereen fijne Paasdagen!
Alle reacties Link kopieren
Even ego post.



Gister avond in bed nog liggen janken :-S Wat nou als ie weer zo'n pijn heeft aan zijn tandjes en huilend wakker wordt bij opa en oma? En als ie smorgens wakker wordt en papa? Papa? Roept... :(

En dan ziet ie ons niet...



We zijn naar vrienden gegaan en net een hapje gegeten ergens. Zometeen naar een verjaardag en dan gaat man nog wel even bellen hoe het is gegaan. Ben benieuwd of we morgen uit kunnen slapen of dat we gewoon vroeg wakker worden.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Oh woepsie moeilijk hè, maar het komt echt wel goed! Probeer toch te genieten, en uitslapen....ik denk het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik hoop het wel ben zoooo moe vandaag.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Janie , maar aanblijven bieden en dan merk je vanzelf wel waar ze zin in heeft.

Rainbow, had je vorige keer ook zo last van je buik tijdens zwangerschap?

Ik morgen eerst ontbijten bij schoonouders en dan kinderboerderij en s'avonds gourmet bij ouders, tweede paasdag misschien naar dierentuin,maar weet nog niet of dat doorgaat. Vindt het zonde van geld omdat dochter er weinig van meekrijgt en ze slaapt echt niet meer in kinderwagen en slaapje overslaan is zo geen succes,dus dan zijn we daar maar even. Dan is kinderboerderij beter alternatief

Fijne Pasen !!!
Zo, ik moest even bijlezen na een weekje vakantie.



Jennecke, gefeliciteerd met je goede echo. Ben je nu al wat meer aan het idee gewend?



Woepsie, wel genieten vanavond hè. Met zoon gaat het vast prima.



Eten: zoon eet hier echt als een bootwerker. En tot nu toe ben ik nog niets tegen gekomen wat hij niet lust, hij eet echt alles met smaak op (ben benieuwd wanneer dit gaat veranderen). En echt grote hoeveelheden: 5 boterhammen per dag, een bord vol 's avonds, ca. 2 stuks fruit en een flinke bak yoghurt. En dan nog in tranen uitbarsten als het bord leeg is . Hij doet me denken aan zijn grote broer, die heeft ook altijd honger en kan altijd eten.



Slapen: veel slapen lijkt me geen probleem. Soms zijn ze net niet lekker, of ze leren in eens veel bij (zoals de zoon van hebjehaarookweer: wat een ontwikkelingen in korte tijd voor je zoon). Zoon hier slaapt niet veel overdag en slaat het slapen overdag ook steeds vaker over. Als hij wel slaapt, slaapt hij vaak een uurtje.



Praten doet zoon hier nog niet veel. Alles is Bah of Da (en dan vooral dat wijzende vingertje er bij).



Janie, drinken is ook hier vaak een probleem. Zo veel als zoon eet, zo weinig drinkt hij. Hij krijgt nog borstvoeding, maar dat loopt behoorlijk terug. Hij krijgt dus nu 2 keer per dag een fles met warm water met een scheutje diksap, want dat is het enige waar hij meer dan een paar slokken van drinkt. Warme thee dronk hij wel, maar dat blieft meneer niet meer.



De 11 maanden controle ook hier gehad: zoon was 80 cm en woog bijna 12 kilo. Tja, daar blijft dat eten dus. Arts had hem lichter geschat, maar ik voelde wel aan mijn armen dat hij zwaar was.



Vandaag een pechdag voor zoon, hij had al een paar dagen last van zijn oren (de kno-arts begint al over buisjes), vanmorgen was hij zijn stem kwijt en kan hij alleen nog maar heel schor huilen en als klap op de vuurpijl werd hij ook nog door (ik denk een bij) iets gestoken in zijn vinger. Hij zat een beetje te huilen op het gras en toen zag ik pas een fikse angel in zijn vinger. Heel zielig, want het deed duidelijk nog een helf uur ofzo pijn.
Alle reacties Link kopieren
@Woepsie, lastig heh, vooral nu hij zo'n last heeft van tandjes, maar als je het vaker doet, wordt het gevoel wel beter. Vertrouw erop dat ze zoon ook goed zullen verzorgen en als er iets is dan bellen ze vast! En anders: als je morgen vroeg wakker bent, gewoon er naar toe gaan . Geniet van je avond (en lekker slapen vannacht).

Hier 4 doorkomende kiezen dus het is hier ook feest



@anky ach wat een pech met zoon, af en toe is het zo lastig dat ze nog niet kunnen praten. Was je vakantie leuk?



@daisy: ik geef je helemaal gelijk, ik vind het zelf ook nog te vroeg voor een dierentuin oid. De kinderboerderij is al indrukwekkend genoeg en kosteloos.



@ouders/schoonouders: hier wonen mijn ouders in het dorp en schoonouders 2 uur rijden hiervandaan. Ik denk dat we mijn schoonouders elke maand wel een keer zien.



Wij hebben beide gescheiden ouders die allemaal weer een nieuwe partner hebben, dus je kan je voorstellen dat als we die elke twee weken zouden moeten zien, we elk weekend helemaal volgeboekt zouden zitten. Dochter heeft dan ook veel opa's en oma's. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, dat is het nadeel van dat we zo ver weg wonen.



@ziek: hier een ziek dametje, 39.2 gister de hele dag en slecht gegeten, wel voldoende plasluiers, dus het gaat goed. Heel de dag jammeren en bij me willen zijn. Vandaag nog niet helemaal beter, maar ze eet en drinkt wel beter.



@eenkennig: ze is enorm eenkennig naar mij toe, als er iets gebeurd, bijvoorbeeld als ze pijn heeft en papa zit naast haar, dan komt ze helemaal naar mij toe gekropen. Papa heeft daar wel echt moeite mee (ik heb gezegd dat het een fase is).



@eten: hier eet ze lang niet zoveel als die van jullie. Even een schema (is dit niet te weinig?):



7:30 papfles 150cc

10:00 1 stuks fruit (vaak minder) paar slokjes water

12:00 1 boterham met beleg (vaak blijft er wel wat liggen) en een half bekertje melk.

13:00 120cc kv

15:00 1 nijntje koekje of een halve rijstewafel en een paar slokjes water

18:00 een heel kinderbord eten (ligt eraan wat we eten) en een half bekertje water, een bekertje yoghurt

19:00 120cc kv



Over een week gaan we de ochtendfles eraf halen en een boterham geven. De middag fles laten we nu al soms weg dus dat zal geen probleem zijn. Ik hoop eigenlijk dat ze dan wat meer gaat eten van het 'normale' eten.



@woordjes: hier hoor ik de hele tijd: mama, mama, maar ook af en toe 'papa', 'die' of 'kaaaalr' (haar uitspraak voor klaar). Heel soms horen we ook 'ja'. Ik begin te merken dat ze me begrijpt (dat is zo leuk!)



@Pasen: wij hebben een lekkere rustige Pasen met z'n drieën. Dochter mag nog even uitzieken en volgend weekend gaan we uitgebreid haar verjaardag vieren, we hebben er heel veel zin in!



Oma heeft al iets heel erg moois voor haar gemaakt: een verjaardagsslinger van stof (stofjes zelf uitgekozen en letters van filt erop geplakt) met hoera [naam] is jarig! hij is echt prachtig geworden!



Dinsdag heb ik een dagje extra vrij dan ga ik voorbereidend werk doen voor haar verjaardagstaart, leuk leuk! Deze week even lekker genieten van het lekkere weer, daar boffen we dan maar weer mee.



Fijn Pasen iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@ rainbow

Dat was ik al vergeten dat jullie ook geen trouwen! Leuk hoor een locatie kijken, dat maakt het misschien weer een stuk echter.



@ anky

Je zoon groeit goed :-D Ah gossie! Een angel in zijn vinger :(



@ liselot

Het zijn niet weinig eetmomenten. Alleen ze eet wel at minder per eetmoment vind ik. Mja.. Als ze het niet op eet? Je kan het er niet in proppen! :-)



Ik voelde me gister aaf niet lekker. Uiteindelijk trok dat redelijk weg op de verjaardag. Het werd 1.30 uur. Het was erg gezellig en om 9.30 wakker geworden vanmorgen. Wel al vroeg wakker geworden, maar in slaap gevallen.. Man had savonds laat nog n berichtje naar opa gestuurd. Zoon had niet gehuild vd tandjes en sliep als een roosje :-)

Zo maar s opstaan en hem ophalen. Het was allemaal toch niet zo erg :-)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@woepsie, fijn dat zoon goed is gaan slapen. Ik had dochter laatst ook een nachtje uit logeren. 2 dagen ervoor had ze in de navht heel onrustig geslapen dus ik maakte me ook zorgen. Gelukkig was alles goed gegaan. Ga hem dadelijk maar lekker halen.



@eten, hier ook niet zo heel veel.

7.30 bordjd pap vann180cc met 6 kv

9.45 fruit met water. Soms eet ze veel soms ook niet,

12 uur boterham met boter en 150cc kv uit rietjesbeker

14.30 fruit of koekje met water.

17.30 warm eten met yoghurt

19 uur 150cc kv.



@daisy, ik kan me die pijn in mijn buik bij mijn vorige zwangerschap niet herinneren. Heb nu wel al een dikkere buik dan bij mijn dochter met dit aantal weken. Lijkt wel of het sneller gaat.





@
Anky: wat een grote vent is jouw zoon al zeg, ongelofelijk! En zielig van die vinger. Als de angel er nog in zat, was het inderdaad waarschijnlijk een bij. Hoe is het nu? En hoe was jullie vakantie?



Woepsie: gefeliciteerd met je eerste nacht Zonder Zoon! Ik kan me levendig voorstellen dat je dat niet makkelijk vond, maar super dat je zelfs hebt uitgeslapen en fijn dat alles goed is gegaan. En wie weet is het voor herhaling vatbaar



Liselot, volgens mij eet je dochter helemaal niet zoveel minder dan de meeste kindjes hier. Hier krijgt zoon ongeveer het volgende binnen op een dag:

7.30-8 uur: papfles 210cc

10-11 uur: fruithap (banaan, peer of mango, banaan gaat meestal schoon op maar de rest wisselt nogal)

12 uur: 1 of 2 boterhammen, paar slokjes water

14-15 uur: fles 180 cc

18.15 uur: bordje warm eten (wat hij meestal niet wil) of boterham/fruit, paar slokjes water, soms nog yoghurt met wat drupjes diksap

19.30 uur: fles 180cc



Zoon blijkt een beetje een angsthaas trouwens. We waren gisteren bij vrienden met grote tuin en gazon (een zeldzaamheid in onze vriendenkring). Ik zette hem in het gras neer, maar meneertje begon meteen hartverscheurend te brullen. Het was ook wel erg prikgras, maar het duurde een hele tijd voor hij eraan durfde te voelen. Hij is nu ook erg eenkennig aan het worden, dus misschien hangt alles wel samen. Angst voor onbekende mensen, omgevingen, structuren en smaken. Komt een van jullie dat bekend voor? Hopelijk is het een faaaaaase. Het gekke is dat hij nu vooral bij mij wil zijn, terwijl zijn papa veel vaker bij hem is en hem verzorgt (die is nog steeds werkzoekend).



Hij zegt nu ook 'mama' maar heeft nog niet helemaal door dat ik dat ben, net als bij 'papa'. Het kwartje dat mensen en dingen een naam hebben, moet hier nog vallen. Benieuwd wanneer dat komt. Gisteren heeft hij trouwens bij diezelfde vrienden ineens een stuk gekropen in plaats van getijgerd, en wilde hij ook ineens staan. Allemaal nieuwe dingen. Sodeju wat gaat dat hard ineens!
Oh en Rainbow, wat jammer van die buikpijn steeds. Hoop dat het snel wegtrekt. Weten jullie al wanneer jullie gaan trouwen?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het je is meegevallen woepsie!!

Eten:

7:00 120 melk, beschuitje

10:00 banaan (enige fruit dat er ingaat)

12:00 halve boterham met smeerworst (enige beleg dat er nog ingaat met brood)

15: 00 1 Nijntje koekje

17:30 3 strookjes broccoli (1van de weinige groente die ze nog eet)

19:00 180 melk



Dit is een gemiddelde ,op een goeie dag eet ze van alles het dubbele en op een slechte dag van bovengenoemde alles de helft.

Ook niet echt gevarieerd meer,maar ben het ook zat om steeds maar eten weg te gooien,dus geef ik toe aan wat ste wel lust.



Ach Anky een bijensteek is erg pijnlijk zeg!!

Liselot succes met voorbereidingen!



Ga morgen even shoppen en wil voor dochter duwwagentje/fietsje kopen. Iemand suggesties?????

Ik dacht zelf aan een driewieler van intertoys die je al vanaf 1 jaar kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hjhow, heb wel eens vaker gelezen dat kinderen gras vreemd gevoel vinden in begin,ze moeten even wennen. Toen ik voor eerst met dochter op gras zat,durfde ze niet van kleedje af te gaan,dat kwam pas dag 2 of 3
Alle reacties Link kopieren
Hier kunstgras. Zoon durfde eerst ook niet van de stoep af te komen



@ daisy

Je bedoeld iets wat jij dan kan duwen? Of wat je dochter kan duwen? Hier een Puky driewieler met afneembare duwstang. Wel een gordel erbij.



@ eten

Misschien eet zoon hier dan gewoon veel :-)

melk + 1 a 2 sneetjes brood

1 a 2 stuks fruit + water

2 boterhammen + melk

Koekje + water

Warm eten + water

Fles 120cc



@ hjhow

Misschien wel juist, omdat jij minder thuis bent. Hij is al veel bij papa en als jij dan thuis bent is het "mama"?



Jeeuuh, zoon liep vandaag bij opa en oma in de tuin opeens 3 passen "los" :-D
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Allemaal fijne pasen gehad? Wij geen familieverplichtingen. Er wordt nooit zo aan Pasen gedaan. Dus we konden doen en laten wat we wilden. Waren fijne dagen. Lekker gefietst, met haar nichtje gespeeld, naar geitenboerderij geweest. En....heerlijke asperges gegeten van de boer vlak buiten A'dam. Heerlijk vers. Dochter heeft ze ook op klassieke wijze gegeten (met aardappels, ham en ei). Ze heeft er van gesmuld!

Eten doet dochter hier ook als een bouwvakker trouwens, haha. Ze lust alles. Gisteren witlof geprobeerd (met aardappel en appeltje) en ook dat vond ze heerlijk. We staan er soms versteld van wat ze allemaal wel niet naar binnen werkt. Ben benieuwd hoe lang dit blijft.

07:00: boterham en halfvolle melk

09:45 1 a 2 stuks fruit met thee of water

12:15 2 boterhammen met water of melk

15:30 koekje met thee

17:45 eten (200 gr) met water

18:15 yoghurt



Vanmorgen heb ik haar fles melk niet aangelengd met opvolgmelk maar de halfvolle melk beetje warm gemaakt in pannetje en ze heeft de hele fles opgedronken.



Lopen: nou nog steeds niets hoor. Ze zit het liefst op haar billen en dan gaat ze op haar handen en billen de hele kamer rond. Heel gek gezicht. En tijgeren doet ze ook. Maar echt kruipen, nog steeds niet. Hoorde van schoonmoeder dat man pas liep toe hij 1,5 was ofzo. Nou, hoop dat zij iets eerder gaat lopen zodat ze al 'goed' kan lopen als de volgende geboren wordt.



Praten: ze kletst heel veel maar nog geen herkenbare woorden. Als ze heel hoog 'tietie' roept dan weet ik wel dat ze nijntje bedoelt. Daar is ze helemaal weg van. Ik laat voor haar verjaardag dan ook een 'tietie' taart maken

Mama zegt ze wel maar daar bedoelt ze mij niet mee. En ze begrijpt het wel als we papa of poes zeggen.



@ anky, zo, dat is idd een goede gezonde jongen! Heerlijk die eetlust en dus herkenbaar!

Zwangerschap is wel wat meer 'ingedaald' ;) Wel heel gek hoe anders je met een 2e zwangerschap bezig bent. Ik vergeet het steeds, ik denk er niet aan wat ik wel of niet mag eten. Foliumzuur was ik helemaal vergeten. Bij de 1e zwangerschap googlde ik alles en deed ik niets wat niet zou mogen.



@hjhow: laatst gingen man en ik na een dag werken dochter ophalen bij opa en oma. Helemaal blij dat ze ons zag. Ik neem haar over van oma. Steekt ze meteen haar handjes uit naar papa en begint ze te miepen dat ze bij hem wil zijn. Nou jaaaaa! Dus andersom kan het ook ;) En ik ben idd vaker bij dochter dan man dus misschien heeft het daarmee te maken zoals Woepsie al zei.

Eenkennig begint dochter nu ook wat meer te krijgen. Als ze ergens binnenkomt waar het al druk is dan heeft ze echt even haar tijd nodig om te acclimatiseren.



Verjaardag: we gaan waarschijnlijk voor de bobby car die anky als tip gaf. Lijkt me leuk en iets waar ze nog wel even plezier van gaat hebben.



@woepsie, fijn dat je eerste nacht zonder zoon goed is bevallen. Dochter slaapt best vaak bij opa en oma. Ergens anders nog niet. Maar dat komt omdat we problemen met de opvang hadden. En opvang is net per direct helemaal dicht. Morgen een kennismaking bij een ander kdv. Pff vind het nogal wat om naar een nieuw kdv te gaan. Dat zal wel echt wennen worden voor haar.

Dochter heeft wel wat last met geluid. Ze moet echt slapen in absolute stilte want anders wordt ze snel wakker zo lijkt het. Best irritant.



Nou, straks werken. Ben de ochtend vrij want geen opvang dus...en oma kon pas 's middags oppassen. Mijn vrije dagen gaan wel snel zo. We hopen maar dat de wendagen op andere dagen gepland mogen worden dan haar vaste dagen....
Jennecke, even over dat kruipen; wij hadden een tip gekregen omdat zoon ook alleen tijgerde, en dat heeft binnen twee weken gewerkt!



Het advies was om met baby op de grond te gaan zitten, je benen te strekken en dan tussen je benen een speeltje te leggen zodat hij/zij over je been moet klimmen om erbij te komen. Daardoor komen ze vanzelf in de kruiphouding en ervaren ze 'hoogte' in die stand. Hier werkte dat dus echt razendsnel, ik heb het elke dag een of twee keer gedaan en zoon kruipt nu alsof hij nooit iets anders heeft gedaan.



Woepsie, drie stappen los, wat een mijlpaal weer! Wat zul je trots zijn!



Hier trouwens groot drama vanochtend. Normaal brengt vriend zoon naar het kdv en ik haal hem dan weer op als ik van m'n werk kom. Maar vanochtend moest vriend vroeg de deur uit, dus bracht ik zoon weg. Het ging allemaal prima, hij zat rustig en tevreden in z'n stoeltje om zich heen te kijken met een speeltje in z'n handen. Tot ik wegliep. Helemaal in paniek en dikke tranen, want Mama Ging Weg. Ik vond het zo erg! Ben maar snel vertrokken, want rekken helpt natuurlijk helemaal niet, maar voelde me nog wel een uur echt een monster. Ik wist wel dat dit moment ooit zou komen maar oioioi, wat is dat lastig! Voortaan mag vriend hem weer wegbrengen, daar reageert hij vooralsnog een stuk rustiger op.
Wauw Woepsie! Knappe vent hoor.



Eenkennigheid: check. Zoon is hier ook heel erg eenkennig, sinds een maand of 8. Gelukkig speelt het doorgaans alleen maar als hij me Ziet. Ben ik uit beeld dan laat hij zich ook prima door anderen troosten.



Zoon is hier nog steeds niet fit. Slaapt al een aantal nachten bij ons in bed en is heel onrustig en wordt heel vaak huilend wakker. Ik heb zelf ook keelpijn en ik vermoed hij ook. Arme vent.
Alle reacties Link kopieren
@woepsie, wat knap. Al 3 stappen los?



@lopen, hier kan dochter sinds gisteren als een speer achter haar loopwagentje lopen. Ze botst nog wel ovel tegenaan en soms vliegt ze uit de bocht, maar ze gaat als een speer. Echt mooi om te zien hoe trots ze dan is.

Vandaag ook schoentjes voor haar gekocht. Sjemig wat duur zeg.



@praten, ze brabbeld ook onverstaanbare dingen. Ze brgrijpt het wel als ik zeg, waar is de poes of waar is papa. Maar echte woordjss zijn er nog niet bij. Mama soms, maar of ze mij ermee bedoeld...ik heb geennidee. Als ze zielig ligt te jammeren in bed dannhoor ik wel amamamamamam.



Slapen is hier overdag nog steedz wisselend. Ze ligt er nu vanaf 3 uur in maar zlapen ho maar. Ze is wat rond aan het draaien, kruipen, praten. Pffff ga slapen.....



Vanmorgen bij vk geweest. Alles gaat goed. 2 juni 20 wkn echo. Spannend.



Trouwen, we hebben het plan om 15-05-2015 te trouwen. De trouwlocatie waar we zijn gaan kijken vond ik niets. Te klassiek. Zo lastig. Hebben jullie geen goede tips? We zitten ook in dubio met de gasten. Wie daggast, wie avond, of alleen receptie. We weten het eigenlijk nog niet zo.



Morgen weer werken voor 3 dagen en dan heb ik 2 weken vakantie. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
@ jennecke

Jullie eetschema is vergelijkbaar met de onze.

Wat ontzettend lastig dat de opvang is gesloten! Ik hoop voor jullie dat de andere opvang wat is en dat dochter daar snel haar plekje weer heeft gevonden.



@ hjhow

Lastig he?! Zelf nog nooit gehad, maar wel veel meegemaakt toen ik nog in de kov werkte. Ouders die snikkend in de gang stonden etc. Heb je nog gebeld daarna? Of weet je niet of het huilen snel over was?



@ anky

Arm mannetje..



@ rainbow

Zo begon t hier ook. Eerst achter t karretje en nog snel ook! Echt gek hoe snel ze dat doorhebben. Misschien gaat het los lopen boj jullie daarna ook snel!



Zondag bij opa en oma dacht mijn man lollig te zijn door zelf achter het karretje van zoon te lopen Zoon kwam zo mijn man achterna gelopen, 3 passen. En wij allemaal "waaaaaaaaaaahh!" :-D



Misschien was dit het wel waarom zoon laatst zo lang sliep. Opeens kon ie de trap op, stapjes doen, tand nr 5 door en gister sliep ie maar 1 x .. Alles tegelijk. Benieuwd of 1x slapen t nieuwe ritme is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Woepsie, nee, ik heb niet gebeld. Ik vertrouw er blind op dat zij bellen als er echt wat is. En als ik hem nog zou horen huilen, zou ik helemaal beroerd worden terwijl ik hier eigenlijk niet weg kan. Ja, moeder is een zacht ei. Ik mag hem gelukkig alweer bijna ophalen, zo benieuwd hoe het is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
@woepsie: wauw wat gaat je zoon hard, wat goed al drie stappen los, vond hij het niet een beetje eng (of had hij het niet door ;))?



@eten: oow gelukkig is het wel normaal (ik dacht het zelf dat het wat weinig was), maja inderdaad kan het er niet in proppen. Misschien eet ze nu ook wat minder omdat ze ziek is. Der hele bed zit elke ochtend onder de snot, bah!



@hjhow: ik breng haar ook het liefste niet (eenkennigheid is hier ook toegeslagen), halen daarentegen vind ik ook geweldig.



Ze is vandaag voor het eerst zelf gaan staan! Op het kdv dan wel, maar we zijn zo trots Ze wist vervolgens niet meer hoe ze nabeneden moest dus dat was een uitdaging. Hier lijkt ze dus het zelf gaan zitten over te slaan en zo vanuit tijgerstand, naar 'op der knietjes', naar zelf staan te gaan. Iemand tips voor goede antislip sokken / schoenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven