zorgen om ex

19-04-2014 20:06 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik wil jullie wat vragen want soms begrijp ik mijzelf niet. Ik vraag mij af of jullie mij wel begrijpen.



Sinds 2 Jaar ben ik gescheiden. Het kwam alleen van mijn kant. Nu zijn we 2 jaar verder en ik maak mij nog steeds zorgen om mijn ex. Ik betrap mijzelf er steeds op dat ik mij zorgen maak of hij wel weer gelukkig wordt. Zo lukt het mij niet om iets met een andere man te beginnen. Omdat ik dan bang ben dat hij weer instort als hij het hoort. Ik vind het zelf een raar verhaal en vraag mij af of er mensen zijn die zich herkennen in mijn verhaal.



Fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je gescheiden?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je toch stiekem zin om bij hem terug te gaan ?
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het je ex?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat ik nog gevoelens heb voor hem. Ik heb een moeilijke tijd gehad en hij steunde mij altijd. Daarna ben ik erg veranderd. Het wilde gewoon niet meer. Nog wel in relatie therapie geweest. Maar heeft niet geholpen. Denk dat ik mij nog steeds schuldig voel dat ik hem pijn heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat moet je loslaten. Geef hem de kans om zijn eigen leven op te bouwen. Je bent niet verantwoordelijk voor hoe hij zich voelt.

Je maakt jezelf nu ook een beetje te belangrijk... Ook zonder jou gaat zijn leven door.
Ik herken je wel. Ik had het zelf ook bij mijn ex. Nu paar jaar verder niet meer. Ik had overigens wel al een andere relatie.

Ex was nadat wij uit elkaar gingen erg depresief geworden. Daarom maakte ik mij zorgen. Ik gunde hem ook gelukkig te zijn, dat was ik ook. Wij zijn ook niet met ruzie uit elkaar gegaan.



Jouw eigen geluk moet niet geblokkeerd worden door de zorgen die je voor je ex hebt. Het is niet normaal dat jij daardoor niet aan een nieuwe relatie kunt beginnen.

Je kunt moeilijk gaan zitten wachten tot hij weer een relatie heeft. Je eigen geluk gaat voor.

Je schrijft dat je bang bent dat hij weer instort, is dit al vaker gebeurd? En krijgt hij hier dan hulp voor? Want hoe erg ook, je kan niet daarom maar vrijgezel blijven.
Wat lila ook schrijft: hem proberen los te laten.
Alle reacties Link kopieren
Was jullie relatie al zo afhankelijk dat het je is opgebroken ??



Heeft hij iets psychische dat hij weer op instorten staat ??



Dat is dan toch zijn eigen probleem. ?
ik vind ook dat je jezelf wel heel belangrijk maakt. Is het echt zo dat hij op instorten staat door jou of was hij altijd al een zwakke broeder. Of wellicht is het helemaal niet aan de orde dat hij een breakdown krijgt en zit het probleem vooral tussen je oren?
Alle reacties Link kopieren
Hij lag als een zombie op de bank en maakte mij voor alles uit. Ik had zijn leven kapot gemaakt. Ik ben super gevoelig. Ik heb mij dat zo aangetrokken. Hij was wel een beetje psychisch in de war. Ook weet ik dat hij onzeker is in relaties. Hij zei ook ik begin nooit meer een relatie met iemand. Voelt net alsof het mijn schuld allemaal is.
Florence Nightingale



Ben je echt zo uber geweldig dat hij nooit over je heen zal komen?



Doe even normaal en start een leven. Jullie zijn uit elkaar, handel daar dan ook naar.
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 19 april 2014 @ 20:37:

Florence Nightingale



Ben je echt zo uber geweldig dat hij nooit over je heen zal komen?



Doe even normaal en start een leven. Jullie zijn uit elkaar, handel daar dan ook naar.

Makkelijker gezegd dan gedaan BM.

Heeft niets met jezelf geweldig vinden te maken.

Eerder met gevoeligheid.

Trouwens, schuldgevoel in dit geval is moeilijk te verklaren, maar wel reëel.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel mij absoluut niet super geweldig. Juist niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar wel bedankt voor jullie reacties. Ik moet hem inderdaad loslaten. Ik moet ook door.
Alle reacties Link kopieren
Zien en spreken jullie elkaar nog veel?
Alle reacties Link kopieren
Af en toe op verjaardagen v gezamenlijke vrienden
Alle reacties Link kopieren
ok, dat is dan prima. Hoor je dan van anderen hoe het nu met hem gaat? Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar dat is niet meer aan jou. Het is nu 2 jaar geleden en nu is hij weer verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Je kan je daar niet meer verantwoordelijk voor voelen. Sterker nog het is zelfs vreemd als je je daar nog verantwoordelijk voor voelt.



Ga weer leven!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zich obsessief op een studie geworpen. Gaat weinig weg. Maar hoe het gaat weet ik niet.
Het is jouw verantwoordelijkheid niet



Steek die energie in je zelf
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 19 april 2014 @ 21:06:

Hij heeft zich obsessief op een studie geworpen. Gaat weinig weg. Maar hoe het gaat weet ik niet.



Er is iemand die zegt dat het obsessief is? Misschien vindt hij het gewoon razend interessant en gaat hij er gewoon helemaal voor. En heeft hij niet zo'n behoefte om weg te gaan....



Kortom; probeer het niet in te vullen. Je weet niet hoe het precies zit en hoe het met hem gaat. Ga er dan gewoon vanuit dat hij zichzelf wel redt. En laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw reden om zo met jouw ex bezig te zijn? Waarom doe je dat?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk hoor. Ik moet hem loslaten
Alle reacties Link kopieren
quote:dropje1979 schreef op 19 april 2014 @ 21:26:

Jullie hebben gelijk hoor. Ik moet hem loslaten

Jawel....



Maar jij geeft hier aan dat je aan hem denkt, denkt dat je hem pijn gaat doen etc. Nu kan je hier wel zeggen dat wij gelijk hebben en dat staat ook erg vriendelijk hoor, maar hoe komt het nou dat jij nog zo met hem bezig bent?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Je weet wel wat moet, maar dat lukt je dus blijkbaar niet. En dat is jammer. Enn stelt een goede vraag?



Is het echt alleen puur uit schuldgevoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven