Pakketreis boeken voor 1 persoon, met 2 personen op kamer

19-04-2014 22:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



In de zomer wil ik een weekje op vakantie naar land A naar persoon B.

Wij willen dan samen daar in een hotel verblijven.



Nu is de goedkoopste manier om een pakketreis te boeken. Dit is al zeer moeilijk als je dit voor 1 persoon wilt doen (zeer beperkte opties en in de meeste gevallen heb je slechts de optie om in een 1- persoons kamer te verblijven).



Nu heb ik toch een aantal opties gevonden waarbij ik voor 1 persoon een vlucht kan boeken met een 2-persoons hotelkamer.



Nu is mijn vraag: kan ik met persoon B gewoon samen op deze kamer verblijven?



Heeft iemand ervaring met deze constructie of weet iemand uit de reisbranche dit?
Als je voor 1 persoon een 2-persoonskamer boekt, dan kun je iemand laten slapen. Afhankelijk van de regels van het hotel, zal ontbijt wel extra betaald moeten worden en soms geld ook een toeslag voor de extra persoon in de kamer. Je kunt het best even een mail sturen naar het hotel van je keuze om te vragen hoe zij daar in staan (en dan heb je ook direct zwart op wit wat zij daarover gezegd hebben).
Alle reacties Link kopieren
Als jij voor 1 persoon boekt, dan wordt verwacht dat je ook alleen komt. Als je iemand meeneemt zal je toch echt voor 2 personen moeten betalen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op zaterdag 19 april 2014 23:06 Als jij voor 1 persoon boekt, dan wordt verwacht dat je ook alleen komt. Als je iemand meeneemt zal je toch echt voor 2 personen moeten betalen.Dat is niet per definitie zo. Zakelijke reizigers hebben ook vaak een partner of andere naaste mee en betalen dan alleen extra voor ontbijt en eventueel nog een (bescheiden) toeslag voor het gebruik van de kamer met 2 personen. Vaak is de prijs voor de kamer en niet voor het aantal personen dat van die kamer gebruik maakt. Het is dus verstandig contact te zoeken met het hotel om hun beleid na te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan de bestemming en het hotel. Veel hotels werken met kamerprijzen ipv prijzen per persoon.



Vaak is via een pakketreis indien er sprake is van verzorging (ontbijt, halfpension, volpension, all inn) wel rekening gehouden enkel met jou in de bezetting. Dit geldt ook voor de toeristenbelasting. Eventjes bellen of mailen dus!
Boek het landarrangement voor 2 personen en de vlucht voor 1 persoon.
Alle reacties Link kopieren
Bij een pakketreis is het vaak zo dat als je alleen reist, je een toeslag betaalt voor een 2 persoonskamer voor alleengebruik. De touroperator verkoopt immers geen tweede vliegreis.

Ik zou even contact opnemen met het hotel om te vragen of dit mogelijk is. Idd ivm toeristenbelasting zoals iemand hier al opperde maar ook ivm veiligheidsredenen. (Stel er breekt brand uit).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen voor de reacties tot dusver. Ik moet wel zeggen dat ik al veel meer betaal omdat ik alleen kom, dus dan zou je zeggen met een tweepersoonskamer waar je extra voor hebt betaald het wel zou mogen.



Echter eten etc is begrijpelijk dat ik maar voor 1 persoon heb betaald. Nu wil ik uberhaupt geen gebruik maken van het all inclusive concept, we eten liever bij familie of buiten de deur, maar als we allebei daar verblijven kunnen ze dat natuurlijk moeilijk controleren.



Het is dus niet mogelijk om een vlucht voor 1 persoon te boeken en dan het hotel-arrangement voor twee personen. Best gek eigenlijk, er zullen toch wel meer mensen in een soortgelijke situatie zitten...



Als ik het hele pakket voor 2 personen boek, betaal ik dus ook een extra vlucht waar geen gebruik van wordt gemaakt, ook dat kan niet uit.



Ik heb al verschillende hotels gemaild maar krijg geen reactie.

Anders zit er niets anders op dan vlucht en hotel los te boeken.
quote:muni schreef op 20 april 2014 @ 11:18:

Bedankt allen voor de reacties tot dusver. Ik moet wel zeggen dat ik al veel meer betaal omdat ik alleen kom, dus dan zou je zeggen met een tweepersoonskamer waar je extra voor hebt betaald het wel zou mogen.



Echter eten etc is begrijpelijk dat ik maar voor 1 persoon heb betaald. Nu wil ik uberhaupt geen gebruik maken van het all inclusive concept, we eten liever bij familie of buiten de deur, maar als we allebei daar verblijven kunnen ze dat natuurlijk moeilijk controleren.



Het is dus niet mogelijk om een vlucht voor 1 persoon te boeken en dan het hotel-arrangement voor twee personen. Best gek eigenlijk, er zullen toch wel meer mensen in een soortgelijke situatie zitten...



Als ik het hele pakket voor 2 personen boek, betaal ik dus ook een extra vlucht waar geen gebruik van wordt gemaakt, ook dat kan niet uit.



Ik heb al verschillende hotels gemaild maar krijg geen reactie.

Anders zit er niets anders op dan vlucht en hotel los te boeken.

In het verleden heb ik dat wel via een reisbureau gedaan: een pakketreis met vlucht voor 1 persoon en het hotel voor 2 personen.



Als je per se via internet wil boeken dan is het alternatief idd een losse vlucht en hotel apart boeken.
Alle reacties Link kopieren
Dag Naara,



Ik hoef het niet per se via het internet te boeken hoor. Ik had er gewoon nooit aan gedacht dat er ook nog gewoon reisbureaus bestaan



Dat is misschien inderdaad nog een optie; om het op die manier proberen te regelen.
quote:muni schreef op 20 april 2014 @ 11:32:

Dag Naara,



Ik hoef het niet per se via het internet te boeken hoor. Ik had er gewoon nooit aan gedacht dat er ook nog gewoon reisbureaus bestaan



Dat is misschien inderdaad nog een optie; om het op die manier proberen te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Maar als je toch geen all inclusive of wat dan ook wil... boek dan gewoon je vlucht via skyscanner, cheapflights, de luchtvaartmaatschappij.... wat dan ook voor 1 persoon en via booking of zo een hotel voor 2. Waarom zou je dan een pakketreis kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad vlucht en hotel apart boeken. Dan ben je waarschijnlijk ook een stuk goedkoper uit. Via expedia kun je trouwens wel een los 1-pers ticket en een hotel voor 2 pers boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit 1x gedaan toen ik naar Turkije ging. Ik had toen een goedkope pakketreis geboekt. Was wel alleen reis, transfer en hotel op basis van logies. Ik heb toen de touroperator gebeld en voor 95 euro ofzo voor 10dg 1 persoon bijgeboekt. Naam en geboortedatum doorgegeven. Kreeg vliegtickets voor mezelf een een hotelvoucher voor 2 pers.



Geen problemen mee gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven