vriendschap?

19-04-2014 13:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
poezewoefje wijzigde dit bericht op 20-04-2014 12:44
Reden: geen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom is deze persoon zo belangrijk voor jou?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt hij, of zijn vrouw, appen en sms'en net even te ver gaan. Waarom spreken jullie niets af met zijn vieren, als iedereen elkaar aardig vindt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 19 april 2014 @ 13:51:

Waarom is deze persoon zo belangrijk voor jou?Het is meer dat ik hem dingen in vertrouwen vertelde en ik hoop dat ik er goed aan deed. Ik beschouw niet rap iemand als vriend maar hem nu wel. Ja hij is belangrijk voor mij. Waarom? Omdat ik er een goed gevoel bij heb. Geen verliefdheidsgevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 april 2014 @ 13:57:

Misschien vindt hij, of zijn vrouw, appen en sms'en net even te ver gaan. Waarom spreken jullie niets af met zijn vieren, als iedereen elkaar aardig vindt?Vroeg dat eens maar hij reageert daar niet echt op. Moet wel zeggen hij heeft meer contact met mijn man dan ik met zijn vrouw. Logisch. Zijn vrouw is de enigste die niet bij ons op het bedrijf werkt.
Alle reacties Link kopieren
Je opent een topic over hem, het houdt je behoorlijk bezig. Zeker weten dat je niet net iets teveel voelt voor hem? Had het ook zo gevoeld voor je als je met een vrouwelijke collega vertrouwelijke dingen had gedeeld? Had je je dan ook afgevraagd waarom zij niet wat meer initiatief neemt in de vriendschap?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wat BGB zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Op zicht is dit wel vriendschap. Alleen de ene die gooit er meer moeite in dan de ander. Ik heb ook wel vrienden die ik 4x per jaar zie. En af en toe reageren we op elkaars facebook statussen. Dat was het. Maar ik beschouw het absoluut als vrienden. Maar de meeste vrienden zie ik iedere maand wel een paar keer. En sommigen zie ik zelfs meerdere keren per week.

Maar alles vind ik vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat jij andere type gevoelens begint te krijgen voor deze 'vriend'. hij voelt het aankomen en wil daar duidelijk afstand van nemen en ik kan hem geen ongelijk geven. respecteer dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:benasir schreef op 19 april 2014 @ 15:01:

ik denk dat jij andere type gevoelens begint te krijgen voor deze 'vriend'. hij voelt het aankomen en wil daar duidelijk afstand van nemen en ik kan hem geen ongelijk geven. respecteer dat.



Dan denkt hij dat al van in het begin want hij is van dan al zo. Hij is tegen iedereen zo. Alleen zegt hij dat ik voor hem een vriendin ben en velen anderen niet. Misschien geef ik hem wel de indruk dat ik meer voel

In het verleden dacht ik dat ik een goede vriendschap had met een jongen (ook platonisch) maar dat was blijkbaar niet zo. Vergiste mij serieus in die persoon. Daarmee dat ik redelijk sceptisch sta als iemand zegt dat we vrienden zijn.
quote:poezewoefje schreef op 19 april 2014 @ 13:39:

..................................

....................................

Mijn partner kent hem; zijn vrouw kent mij. We zijn vrienden. Ale dat hoop ik toch. Hij zegt van wel maar toch...

...................................

....................................

Is dat vriendschap?



Iemand veel/ iets in vertrouwen vertellen, zegt niets over de vorm van de relatie (bekenden, kennissen of vrienden)

Moet deze omgang een naam hebben?

Heb zelf na mijn kindertijd nooit meer aan een ander gevraagd of die persoon en ik vrienden waren oid. Het klikt met de ander of niet. Dat anderen mij letterlijk hun vriendin noemen en echt van alles vertellen, moeten zij weten. Dat wil nog niet zeggen dat ik hun ook als vriendin zie.



Ik heb niet het idee, dat er nu sowieso van TO haar kant meer gevoelens zijn voor de betreffende man.
Alle reacties Link kopieren
Je bent voor hem een leuke collega op het werk. Nu ben je thuis en dan is dat blijkbaar anders. Maar dat niets af aan het contact dat jullie op het werk hadden

Ik kan me ook voorstellen dat hij niet weet wat te berichten tegen een zwangere vrouw die thuis zit. Hij berichtte sowieso al niet veel toch?
Je bent zelf een theepot
Jij hebt hem vertrouwelijke dingen verteld, doet hij dat ook bij jou?



Want dat zou voor mij een belangrijkere graadmeter voor de vriendschap zijn dan het al dan niet initiatief nemen tot contact.



Feit dat hij vraagt of je boos bent betekent imo wel dat hij op z'n minst bezig is met hoe jij tov. hem staat, ik vind dat wel voor hem pleiten.
Alle reacties Link kopieren
quote:poezewoefje schreef op 19 april 2014 @ 13:39:

In een aantal maanden tijd bouwde ik een goede band op met een collega. Vertelde hem redelijk veel in vertrouwen en hij aan mij. Mijn partner kent hem; zijn vrouw kent mij. Misschien vinden ze het een beetje too much?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij verwacht je een beetje teveel. Die man heeft ook gewoon een vrouw, die ook graag aandacht van hem wil. Kun jij met je man of met vriendinnen niet over vertrouwelijke zaken praten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen andere vriendinnen/ vrienden? Misschien nu maar die vertrouwelijke dingen met je partner bespreken? Jouw verhaal klinkt in ieder geval niet fris en denk dat je collega nu goed doet om afstand te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega deed steeds zo. Het is niet dat hij nu plots afstand neemt.

Wie zegt dat ik met mijn man geen vertrouwelijke gesprekken heb? Raar dat er een paar vanuit gaan dat ik dat niet heb. Soms is het eens leuk om iets in vertrouwen te zeggen aan iemand die bij bepaalde dingen buiten staat.

Ja ik heb vriendinnen. Mag toch ook vrienden hebben? Mij maakt niet uit of het nu een man of een vrouw is dat ik kan vertrouwen. Alleen is die collega tegen iedereen vriendelijk of hij nu van die persoon moet hebben of niet. Daarmee dat ik me afvraag is hij tegen mij oprecht of niet.

Mijn man heeft geen problemen met die vriendschap; zijn vrouw hoorde ik ook nog niet klagen.

Misschien verwacht ik inderdaad wel te veel van hem.



@bubblesdevere ja hij vertelt mij ook vertrouwelijke dingen. Onlangs zei hij mijn man dat hij bezorgd is omdat mijn zwangerschap niet van een leien dakje loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven