Alpha vrouw/Beta man, of juist niet?

19-04-2014 23:47 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Artikel op nu.nl



In bovenstaand artikel wordt er gezegd dat "alpha" vrouwen beter af zouden zijn met een "beta" man.

Benieuwd hoe jullie dit zien? Wat voor type ben je, en is je partner tegenovergesteld?
Mijn man is ongeschoold dus ik heb geen idee of hij een wiskundeknobbel heeft
Alle reacties Link kopieren
ik ben neutraal.
wij slapen nooit.
Volledig eens met de uitkomst van het onderzoek. Ik ben een zogenaamde ''Alphavrouw''; dominant, assertief en zelfverzekerd. En ik bots gewoon met mannen die dat ook zijn. Mijn vriend is dus een ''Betaman'' Overigens geldt dit voor mij niet alleen in een relatie, maar ook in mijn vriendschappen zoek ik vooral (onbewust) beta's uit. Dat matcht gewoon het beste!
Alle reacties Link kopieren
Dus toch "opposites attract"



Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat ik graag samen ben met een beta man, maar toch sneller een alpha man aantrekkelijk/spannend/opwindend vind. (nu trouwens single )
quote:pippppa schreef op 20 april 2014 @ 00:21:

Dus toch "opposites attract"



Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat ik graag samen ben met een beta man, maar toch sneller een alpha man aantrekkelijk/spannend/opwindend vind. (nu trouwens single )Dat heb ik dan weer niet. Ik erger me bij die andere alpha juist aan de eigenschappen die ik zelf ook bezit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blaadje84 schreef op 20 april 2014 @ 00:27:

[...]

Dat heb ik dan weer niet. Ik erger me bij die andere alpha juist aan de eigenschappen die ik zelf ook bezit.Ik ook Daarom dus heerlijk single!
o nee, ik wil juist een alpha man, eentje die dominanter is dan ik waar door ik transformeer tot de betavrouw als jullie me nog snappen



ik vind de 'beta man' gewoon niet aantrekkelijk en sex er mee voelt als of je het doet met een broertje of zo (niet dat ik weet hoe dat is...).
Alle reacties Link kopieren
Verwarrende termen, ik dacht dat het om taal-alpha's en exacte-bèta's ging.



OT: ik herken het niet. Man en ik zijn beide ambitieus. Ik vind dat ook prettig in een relatie, dat de andere snapt dat je vrijwillig overwerkt. En ik heb gewoon tegengas nodig in een relatie. Voel me ongemakkelijk als ik het gevoel heb dat de ander alles van me pikt. Maar eerlijk is eerlijk: als we ruzie hebben, komt dat wel vaak voort uit situaties waar we allebei kapitein op het schip willen zijn.
beetje handige huisvrouw slaat een stel drukknopen in het kruis
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel vinden in die theorie. En ik maak met alpha en beta geen onderscheid in dominantie ofzo, maar meer in bepaalde eigenschappen die beter uitkomen in de ene situatie, tegenover andere eigenschappen die opbloeien in een andere situatie.



Twee haantjes die allebei een ego hebben die gezien en gestreeld en beloond moeten worden door de buitenwereld, die werken volgens mij niet zo goed langdurig samen.



Ik vind een beta man trouwens geen softie strikjemetstippels. Ik denk juist dat dit behoorlijk zelfzekere mannen zijn, die alleen niet zo snel onder de indruk zijn van drukdoende dominante vrouwen. Mannen die denken, kom maar hier schatje, aai over je bol, glaasje wijn erbij? En dan rustig verteld over zijn dag (al was dat grasmaaien, of zijn baan als groenteboer). Een man wiens ego niet gestreeld hoeft te worden door een volgzame en gedienstige vrouw, omdat hij zelf wel weet wat hij waard is. En ook zijn eigen boontjes kan doppen en met liefde ook wat boontjes voor jou dopt als je moe je hakken uitschopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het dus niet op een alphaman kunnen. Volstrekt onaantrekkelijk.

En mijn betaman geeft heus wel tegengas en is niet een soort worshipper in wiens ogen ik niets fout kan doen uit angst om me kwijt te raken ofzo.. Maar hij kan me laten uitrazen en dat heb ik echt nodig.



Ja ik neem vaak het voortouw, maar hij is niet per se volgzaam. Alleen 2 van mij bij elkaar? Ik denk dat ik zou gaan huilen haha
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 20 april 2014 @ 01:55:

Ik kan me wel vinden in die theorie. En ik maak met alpha en beta geen onderscheid in dominantie ofzo, maar meer in bepaalde eigenschappen die beter uitkomen in de ene situatie, tegenover andere eigenschappen die opbloeien in een andere situatie.



Twee haantjes die allebei een ego hebben die gezien en gestreeld en beloond moeten worden door de buitenwereld, die werken volgens mij niet zo goed langdurig samen.



Ik vind een beta man trouwens geen softie strikjemetstippels. Ik denk juist dat dit behoorlijk zelfzekere mannen zijn, die alleen niet zo snel onder de indruk zijn van drukdoende dominante vrouwen. Mannen die denken, kom maar hier schatje, aai over je bol, glaasje wijn erbij? En dan rustig verteld over zijn dag (al was dat grasmaaien, of zijn baan als groenteboer). Een man wiens ego niet gestreeld hoeft te worden door een volgzame en gedienstige vrouw, omdat hij zelf wel weet wat hij waard is. En ook zijn eigen boontjes kan doppen en met liefde ook wat boontjes voor jou dopt als je moe je hakken uitschopt.Dit geldt wel voor de betaman in wiens armen ik nu lig. En ik ben eigenlijk veel minder lief want ik dop zijn boontjes meer uit plichtsbesef. Maar hij is niet zelfverzekerd, het is ook geen wegcijferen. Hij vindt het gewoon niet prettig om vooraan te staan.. Aard van het beestje denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn allebei nogal aanwezig. Maar het werkt prima hoor.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
In het artikel zit een grote waarheid.

Twee dominante 'kapiteins' op een boot geeft gedonder. Ieder wil steeds gelijk hebben.

Twee 'onderdanige' typetjes is ook niet zo fijn. Dan wordt het al snel een beetje ingeslapen bedoeling. Wat ook weer voor spanning kan zorgen.



Het beste is dus 1 leidend figuur en de ander die daar in mee gaat.

En of de 'leider' nu een man of een vrouw is maakt minder uit.
Alle reacties Link kopieren
Beide Alpha's hier. Maar Ik ben in onze relatie duidelijk de nummer 1 Alpha. In die zin dat ik degene ben die dingen initieer. Echter. Stel dat ik iets initieer, er gebeurt niets totdat we het beide eens zijn met een bepaalde keuze. Zo kan de aanschaf van een bank rustig twee jaar duren . Man IS namelijk hartsikke Alpha, heeft dan ook een internationaal leidinggevende functie. Relationeel wordt hij een beetje 'overruled' door mij qua aanwezigheid. Je moet hetzo zien, ik bepaal dat er iets moet gebeuren (uit man komt dat niet snel), en hij heeft een hele dikke vinger in de pap over hoe die dingen gebeuren. Wil hij het niet op mijn manier, of vindt hij iets niet leuk of mooi, dan komt het er niet. Hij is dus niet 'meegaand'. En ik geen 'dwingeland'



Kortom, het kan prima om twee Alpha's te zijn, het duurt alleen een stuk langer voor er ergens een besluit over genomen wordt of iets aangeschaft kan worden vanaf het moment dat een van ons iets aangeeft tot de aanschaf...



Project eettafel gaat nu jaar 6 in. We worden het maar niet eens over welke eettafel het wordt. Is helemaal niet erg. We vinden hem vast. Vind ik het niks komt het er echt niet, vindt hij het niks evenmin. Maar aangezien het uiteindelijk met alles lukt komt ook dat vast goed. Kortom beide vetorecht. En nooit gedonder. Hooguit een kwestie dat we beiden hebben geleerd dat sommige dingen die hij of ik willen en de ander niet, gewoon echt nooit gaan gebeuren.

Zo zal ik nooit een muur in de slaap- of woonkamer een afwijkende kleur kunnen verfen, en krijg ik hem alleen een tent in met kist en al....





Zou ik nu WEL een muur afwijkend maken, staat hij dezelfde avond met een pot witte verf de muur over te doen. Nee is echt nee en wordt geen ja. Dat geldt voor mij maar ook voor hem.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Hier bèta's. Werkt prima.



De alpha's die ik ken, en dan heb ik het over alpha's in het algemeen en niet over partners, zijn niet de meest aantrekkelijke personen. Eigenlijk vooral grote ego's. Letterlijk en figuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is mijn Alpha een verschrikkelijk lieve zorgzame man voor ons. . Ook dat hoort bij het Alpha zijn. Een Alpha wil zijn positie behouden en zorgt ervoor dat hij die houdt. Naar elkaar toe zijn we dus heel zorgzaam.

Hiervoor alleen maar beta's gehad en daar wals ik overheen en voor mij is de uitdaging dan al heel snel weg. Ik zorg ook met minder overgave voor een beta dan voor een alpha.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Helemaal mee eens...al val ik zelf ook op alpha mannen. Het resultaat is dan idd 2 kapitein s op een schip en machtsstrijd. Het is wel veel opwindender. Heb ook relatie met beta mannen gehad en dat softe verveeld idd snel en vind de seks ook stuk minder...
Alle reacties Link kopieren
Broer zus gevoel?



Dat ik een dominantere man wil,zodat ik softer wordt herken ik wel...

Maar het liefst wil je toch dat het gelijkwaardig is? Of dat het elkaar goed aanvult ying yang
Alle reacties Link kopieren
Het leven is geen schip want het doel is onbekend. De ene keer staat hij aan het roer en copilot ik en de andere keer is dat andersom. In hoofdlijnen hebben we dezelfde visie en hadden we al dezelfde levensstijl. We zijn echter heel kundig geworden in compromissen. Ook op vakantiegebied. Gaan nu paasontbijten bij schoonmoe. Hoe wij de onmogelijke opgaaf 'vakantie' tackelen dus even later.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 20 april 2014 @ 08:25:

Overigens is mijn Alpha een verschrikkelijk lieve zorgzame man voor ons. . Ook dat hoort bij het Alpha zijn. Een Alpha wil zijn positie behouden en zorgt ervoor dat hij die houdt. Naar elkaar toe zijn we dus heel zorgzaam.

Hiervoor alleen maar beta's gehad en daar wals ik overheen en voor mij is de uitdaging dan al heel snel weg. Ik zorg ook met minder overgave voor een beta dan voor een alpha.Eerlijk gezegd zou ik dat niet zo'n leuke reden vinden dat er voor me gezorgd werd, al herken ik het wel, want dat is waarom ik voor mijn vriend zorg. Maar bij hem komt het gewoon vanuit hem, is het niet een soort 'tactiek' (weet ff geen beter woord). Ik vind dat dus nl echt een roteigenschap van mezelf. Hij kan het wel waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Adorabull haha sorry ik word al moe als ik het lees. 2 jaar nadenken over een bank, 6 jaar over een tafel, de vakantie 'tackelen'.



Nee ik ben duidelijk beter af met een beta haha. Achja ieder z'n meug.



Ik vind trouwens de seks met bèta's helemaal niet slecht. Wel anders, zeker, maar als ik met mijn vriend niet de beste seks had van allemaal dan had ik daar toch wel moeite mee gehad denk ik.



Grappig hoe het toch verschilt. Zo'n onderzoek is ook vaak natuurlijk een beetje BS
Wij zijn in alle opzichten beide beta's. Dat resulteert er in dat wij na niet bepaald stomende seks gezellig de nieuwe features van bijvoorbeeld Excel doornemen.....en dat is geen grapje.



Wij hebben nooit mot, hebben beide een prima baan, hij in de hardware, ik in de software. Wat zullen wij voor sommigen bloedstollend saai zijn.
Alle reacties Link kopieren
4 of 6 jaar doen over de aanschaf van een bepaald meubelstuk vind ik dan juist weer helemaal niet passen bij een alpha...



In de meeste reacties zie je ook een bepaald beeld wat iemand heeft van alpha/beta, bijvoorbeeld iemand die schreef dat een alpha iemand nodig heeft om z'n ego te strelen om te weten wat 'ie waard is? (dat is dus in mijn ogen geen alpha dan)



En natuurlijk is zo'n onderzoek maar een theorie. Rationeel gezien klopt het misschien, maar het gaat er natuurlijk vooral om hoe het per individu werkt in de praktijk.
Alfa man en alfa vrouw kan heel goed samengaan, alleen spatten regelmatig de vonken ervan af...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven