Gezondheid alle pijlers

Hernia? Het doet zo'n pijn!

14-04-2014 21:53 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers, heeft iemand ervaring met een soort hernia? Ik lig al twee dagen onbeweeglijk stil in bed, kan helemaal niks meer en heb inmiddels morfine voorgeschreven gekregen. Maar ook met morfine kan ik mijn bed niet uit. Ik hoor van de artsen verschillende verhalen, dat dit nog dagen tot weken aan kan houden. Wie weet iets meer? Wat kan ik waarschijnlijk verwachten?



Merci
quote:lamaatje schreef op 17 april 2014 @ 00:10:

[...]



Mij ook. Ik heb meds nog nooit zulke lange posts zien schrijven

She's in lohove Basisschool groep 5 of 6 schat ik
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 april 2014 @ 00:32:

[...]



Basisschool groep 5 of 6 schat ikAch, kalverliefde
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
Even een update van deze kant:



ik ben wonderwel alweer een heel eind op de been. Vandaag heb ik de keuken gepoetst en dit ging best goed. Moest af en toe even zitten, maar in principe kan ik alweer bijna alles. Dat had ik niet verwacht na al die horrorverhalen! Ik zat in mijn hoofd al te denken in weken en nu blijkt het in dagen te zijn. Uiteraard zit ik nog aan de zware pijnmedicatie en als ik die niet op tijd inneem, weet ik ook alweer wat er aan de hand is, want dan komt de pijn rap terug. Maar verdooft en al doet mijn lichaam aardig wat ik wil. Dus heppie de peppie hier
Alle reacties Link kopieren
Goed om te horen schouderklopje!



Told you net als velen hier, dat je over een paar dagen wel uit bed zou komen en kunnen rondlopen.



Heb je een vervolgafspraak / rontgen / fysio in de planning?
Geniet van elke dag!
quote:schouderklopje schreef op zaterdag 19 april 2014 22:44 Even een update van deze kant:



ik ben wonderwel alweer een heel eind op de been. Vandaag heb ik de keuken gepoetst en dit ging best goed. Moest af en toe even zitten, maar in principe kan ik alweer bijna alles. Dat had ik niet verwacht na al die horrorverhalen! Ik zat in mijn hoofd al te denken in weken en nu blijkt het in dagen te zijn. Uiteraard zit ik nog aan de zware pijnmedicatie en als ik die niet op tijd inneem, weet ik ook alweer wat er aan de hand is, want dan komt de pijn rap terug. Maar verdooft en al doet mijn lichaam aardig wat ik wil. Dus heppie de peppie hier Ik zou toch even uitkijken met keukens soppen. Het is fijn dat je weer op de been bent en door de medicatie weinig pijn hebt, maar dat betekent ook dat je makkelijk over je grenzen heen kunt gaan en daarmee het probleem dus langer in stand houdt. Bewegen is goed, maar wel met mate en geen huishoudelijk werk. Dat kun je beter laten liggen totdat je zonder de medicatie weer pijnvrij bent.
Alle reacties Link kopieren
Oei, als ik dat huishouden zolang moet laten liggen, dan vrees ik dat ik een ernstig vervuild huis heb tegen die tijd. Want ik denk dat afbouwen van de medicatie wél eens die weken kunnen gaan duren Want ik moet van de huisarts gewoon nog 2 weken alle medicatie blijven slikken en pas daarna zou er enige sprake kunnen zijn van afbouwen.

En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me best verveel na 4 dagen plafondstaren vanuit bed.



@mrsnem, ik heb geen afspraak meer met de huisarts. Die hoeft mij in principe niet te zien, tenzij er verergering optreedt. En rontgen e.d. doen ze in principe niet meer.

De fysio komt a.s. dinsdag langs, maar dat wou ik dan tevens de laatste afspraak laten zijn. Ik spaar mijn budget van mijn aanvullende verzekering liever voor wat er evt. nog allemaal kan gebeuren in de rest van 2014.



Maar goed, zoals jullie begrijpen valt het herstel me (tot nu toe) alles mee (niet de acute pijn hoor, om daar maar even duidelijk over te zijn )



Bedankt voor jullie steun!
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op zondag 20 april 2014 00:48 Oei, als ik dat huishouden zolang moet laten liggen, dan vrees ik dat ik een ernstig vervuild huis heb tegen die tijd. Want ik denk dat afbouwen van de medicatie wél eens die weken kunnen gaan duren Want ik moet van de huisarts gewoon nog 2 weken alle medicatie blijven slikken en pas daarna zou er enige sprake kunnen zijn van afbouwen.

En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me best verveel na 4 dagen plafondstaren vanuit bed.



@mrsnem, ik heb geen afspraak meer met de huisarts. Die hoeft mij in principe niet te zien, tenzij er verergering optreedt. En rontgen e.d. doen ze in principe niet meer.

De fysio komt a.s. dinsdag langs, maar dat wou ik dan tevens de laatste afspraak laten zijn. Ik spaar mijn budget van mijn aanvullende verzekering liever voor wat er evt. nog allemaal kan gebeuren in de rest van 2014.



Maar goed, zoals jullie begrijpen valt het herstel me (tot nu toe) alles mee (niet de acute pijn hoor, om daar maar even duidelijk over te zijn )



Bedankt voor jullie steun! "



@mrsnem, ik heb geen afspraak meer met de huisarts. Die hoeft mij in principe niet te zien, tenzij er verergering optreedt. En rontgen e.d. doen ze in principe niet meer.

De fysio komt a.s. dinsdag langs, maar dat wou ik dan tevens de laatste afspraak laten zijn. Ik spaar mijn budget van mijn aanvullende verzekering liever voor wat er evt. nog allemaal kan gebeuren in de rest van 2014.

!"



Je weet dat dit echt niet slim is? Fysio word een bepaald aantal behandelingen vergoed, als je iets chronisch hebt 100%. Ik denk nog steeds dat je spit hebt gehad, echt dat acute. Als je nu je rug niet gaat trainen en de keuken gaat soppen, lig je over 3 weken weer zo met een beetje pech. En dan nog ietsje erger..



Ik ken er een paar waarbij het echt zo ging.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Nee, had/heb echt geen spit. Ik had geen lage rugpijn, maar zenuwpijn in mijn been. Fysio doet een testje met terugdrukken van delen van je been, voet en tenen en er zat bij mij uitval in mijn tenen (terwijl ik dat zelf niet eens in de gaten had). Dat is een klassiek beeld wat hoorde bij een zenuwbeknelling bij wervel nog wat. Neemt niet weg dat ik rustig aan moet blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op zondag 20 april 2014 01:43 Nee, had/heb echt geen spit. Ik had geen lage rugpijn, maar zenuwpijn in mijn been. Fysio doet een testje met terugdrukken van delen van je been, voet en tenen en er zat bij mij uitval in mijn tenen (terwijl ik dat zelf niet eens in de gaten had). Dat is een klassiek beeld wat hoorde bij een zenuwbeknelling bij wervel nog wat. Neemt niet weg dat ik rustig aan moet blijven doen.



Snap ik , maar zenuwbeknelling kan er ook "in schieten".. Alles loopt door dat gebied heen, klein zwellinkje en je hebt die pijn weer.

Helaas blijf ik die pijn altijd houden.
Geniet van elke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven