Verliefd - dilemma

18-04-2014 20:34 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,





Tijd terug heb ik een meid leren kennen. In het begin liet ze me koud, bovendien heeft ze een vriend. Dus een dubbele reden om haar links te laten liggen. We hadden echter eerst wat gewoon contact. Dat is uitgelopen tot ik durf wel te zeggen een goede vriendschap. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, doen zo nu en dan wat samen. Vond ik ook leuk, wat onderbreking en wat gezelligheid, maar het is voor mij nu meer dan een vriendschap geworden. Ik ben verliefd.



Ik merk aan haar dat zij mij ook zo nu en dan meer dan leuk vind. Zij gooit bijvoorbeeld geen barrière op als dichtbij sta. Ze deinst niet terug...we lachen veel met elkaar, we hebben erg veel gemeen. Als zij geen relatie had gehad, dan hadden wij denk ik nu een relatie gehad.



Alleen nu ik vlinders in mijn buik krijg, begin ik onzeker te worden. Ik durf ook niet verder te gaan, omdat ik ook niet de vriendschap om zeep zou willen helpen.

Maar ik wil ook niet dat zij denkt dat ik wil dat het alleen bij vriendschap blijft. Zij heeft immers een relatie en zal naar mijn idee ook iets minder snel het initiatief durven nemen.

Ik heb haar als een heel leuk, spontaan, gezellig iemand leren kennen. Als mijn gelijke. Iemand waar ik verder mee wil in het leven.



Hebben jullie tips? Hoe kan ik subtiel als het ware pushen?

Of gewoon het gesprek brengen op dat ik gevoelens voor haar begin te krijgen? Ik ben begin gewoon zo onzeker te worden dat ik dat soort dingen gewoon minder goed durf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 19 april 2014 @ 19:13:

[...]



Over het belangrijkste wat er in een vriendschap is

Eerlijkheid over je gevoel!



Ik hoop, nee ik ga ervan uit dat mijn vrienden eerlijk tegen me zijn

En jij...jij bent dat nietEens. Als ik erachter zou komen dat 1 van mijn goede vrienden in zijn achterhoofd al weken plannetjes zit te smeden om mij van mijn vriend los te weken, dan vind ik dat wel van een koude kermis thuiskomen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt tips om 'subtiel' haar relatie om zeep te helpen ten gunste van jou?

Jij zit al te luchtfietsen over een relatie met haar beginnen terwijl haar vriend tijdens die 'overgangsfase' nog van niets weet?

Jij wilt dus aansturen op een ordinaire stiekeme verhouding?



Als jij echt iets om haar gaf zou je haar niet willen pushen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 19 april 2014 @ 19:04:

[...]





Mozes kriebel zeg, kan je er niet tegen dat iemand een andere kijk op de zaken heeft? Dan moet je geen topic openen (en dubbelnicken onder cowgirl2 btw).



WTF boebezoebe, hoe kom jij zo verbitterd en cynisch dat je TO meteen van dubbelnicken gaat beschuldigen zodra er zich iemand meldt die wat empathie toont voor zijn situatie?



Hier is niets anders aan de hand dan dat een passieve forummer zich herkende in een situatie en zich geroepen voelde zich dan toch een keer ergens tegenaan te bemoeien. Omdat er iemand oprecht met een dilemma worstelt en vraagt om advies maar in plaats daarvan voornamelijk weinig opbouwende kritiek over zich heen krijgt.



Misschien moeilijk te geloven maar er zijn naast TO nog meer mensen met andere meningen dan die van jou.
Alle reacties Link kopieren
En nu even inhoudelijk, ik denk niet dat je per se altijd eerlijk móet zijn. Als je gevoelens hebt voor je beste vriendin maar daar niets mee wilt doen kun je er prima voor kiezen dat voor je te houden, al maak je het daarmee moeilijk voor jezelf. Je kunt er ook voor kiezen afstand te nemen zonder te vertellen wat de reden daarvoor is, maar dat is niet heel aardig naar haar toe want dan is ze een vriend kwijt zonder te begrijpen waarom. Ik heb dat meerdere keren meegemaakt (of althans dat denk ik, want het werd dus niet uitgesproken) en ik vond dat best vervelend.



Als je het wel vertelt maak je m.i. de keuze om de bal bij haar te leggen en dan is het wel zo netjes om in de eerste instantie afstand te houden zodat je niet in een geheime affaire verzeild raakt, want daar is niemand bij gebaat. En je loopt uiteraard het risico dat ze je afwijst. Maar dat is dan een gecalculeerd risico.



En: niemand weet hoe zij erover denkt, jij niet, en de forummers hier die denken het allemaal zo goed te kunnen inschatten weten het ook niet. Alleen zij weet dat. De enige manier om daar achter te komen is door open kaart te spelen (of te wachten tot zij dat doet maar dan kun je wellicht heel lang wachten).
Alle reacties Link kopieren
Cowgirl2 schrijft in ieder geval in dezeflde stijl als TO.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:cowgirl2 schreef op 19 april 2014 @ 22:01:





Als je het wel vertelt maak je m.i. de keuze om de bal bij haar te leggen en dan is het wel zo netjes om in de eerste instantie afstand te houden zodat je niet in een geheime affaire verzeild raakt, want daar is niemand bij gebaat. En je loopt uiteraard het risico dat ze je afwijst. Maar dat is dan een gecalculeerd risico.



.

Say what?

Daar zijn volgens mij 2 mensen mee gebaat hoor

De vriendin EN haar vriend
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Eh, Summerdance, begrijp je me nou verkeerd? Niemand wordt er toch beter van als TO een affaire begint met zijn vriendin die nog een relatie heeft? Ik dacht dat we het daar toch tenminste allemaal wel over eens waren...
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 19 april 2014 @ 19:04:

[...]





Mozes kriebel zeg, kan je er niet tegen dat iemand een andere kijk op de zaken heeft? Dan moet je geen topic openen (en dubbelnicken onder cowgirl2 btw).



Boebezoebe. Ik had je eerdere bericht al gezien dat je begon over het toeval dat Cowgirl vandaag de dag haar account heeft aangemaakt. Ik kan er niet wakker van liggen dat jij denkt dat ik aan het dubbelnicken ben. Een moderator zou je prima kunnen vertellen dat wij twee verschillende IP's hebben. Maar daar zou je eventueel nog kunnen zeggen dat ik via één of andere proxy werk.

Alleen vraag je eens af waarom ik überhaupt de moeite zou nemen om dat te doen? Ik behoef geen speciale aandacht.



Ik zal je een paar tips geven, waarvan ik toch hoop dat je ze te harte zult nemen. Jij bent niet bij de situatie in persoon betrokken. Ga dus niet lopen invullen voor een ander omdat je het even beter denkt te weten vanachter je computer schermpje. En ik zal je zeggen...al spelen de gevoelens alleen bij mij...dan nog is het voor mij een dilemma waar ik mee om moet weten te gaan. Daar helpen jouw soort reacties geen reet bij. Mag toch hopen dat je in het echte leven wat hartelijker bent, anders lijkt het me toch dat je een zuur leven hebt. Prima, maar val mij er verder niet mee lastig.

Bovendien zijn de uitspraken die je doet een vorm van laster. Had je mij dit soort dingen beschuldigd buiten het internet om, dan had jij nu een misdrijf gepleegd. Het is maar dat je het weet.



Dus kap gewoon met dat kinderachtige gedoe en gedraag je. Help mee te denken om het dilemma voor mij op te lossen of als je dat niet wilt....niemand hier die je het verplicht om mee te denken.

De uitlatingen die je doet zeggen meer over jou dan over mij.



Doe je voordeel er mee...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het verkeerd inziet.

Ik zelf (ben een man) heb een hele goede vriendin, zij heeft een vriend. Spreek haar dagelijks en zij verteld mij haar diepste geheimen en ik ook. Ze zegt vaak dat ik de enige ben die haar zo goed begrijpt en dat ik als enige echt luister naar haar. Ze geeft mij kadootjes etc. Ze vind me ook nog eens knapper dan haar eigen vriend..

Toch zijn we "gewoon" vrienden.

En hebben we beide geen verdere gevoelens voor elkaar.

Je kunt soms een zielmaatje hebben dat betekent niet dat dat de ware is of dat je daar de rest van je leven mee moet delen.

Stel je eens voor dat die goede vriendin van jou een man is en dus een goede vriend. Wil je dan ook een relatie met haar als ze een man is?



Word wakker en denk goed na wat je doet. Vriendschap is in zo'n geval beter dan een liefdes relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 19 april 2014 @ 19:41:

Jij wilt tips om 'subtiel' haar relatie om zeep te helpen ten gunste van jou?

Jij zit al te luchtfietsen over een relatie met haar beginnen terwijl haar vriend tijdens die 'overgangsfase' nog van niets weet?

Jij wilt dus aansturen op een ordinaire stiekeme verhouding.

Als jij echt iets om haar gaf zou je haar niet willen pushen.



Nee highlander. Subtiel laten weten "ik voel meer dan vriendschap"....

Ik heb geen kwaad woord gesproken over haar huidige vriend.

En een overgangsfase als zij in een tweestrijd zit...ik wil haar de ruimte gunnen, wil eerlijk tegen haar zijn...maar ik weet niet hoe.



Je bent dus veel te voorbarig in je conclusie. Vraag me af of je nog open kunt oordelen, of dat jij mij in wezen al in een verdommenis hoekje hebt gestuurd? In het laatste geval zal jij mij niet verder tot hulp kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hesselv schreef op 20 april 2014 @ 02:04:

Ik denk dat je het verkeerd inziet.

Ik zelf (ben een man) heb een hele goede vriendin, zij heeft een vriend. Spreek haar dagelijks en zij verteld mij haar diepste geheimen en ik ook. Ze zegt vaak dat ik de enige ben die haar zo goed begrijpt en dat ik als enige echt luister naar haar. Ze geeft mij kadootjes etc. Ze vind me ook nog eens knapper dan haar eigen vriend..

Toch zijn we "gewoon" vrienden.

En hebben we beide geen verdere gevoelens voor elkaar.

Je kunt soms een zielmaatje hebben dat betekent niet dat dat de ware is of dat je daar de rest van je leven mee moet delen.

Stel je eens voor dat die goede vriendin van jou een man is en dus een goede vriend. Wil je dan ook een relatie met haar als ze een man is?



Word wakker en denk goed na wat je doet. Vriendschap is in zo'n geval beter dan een liefdes relatie.Ik wil ook niets heimelijk beginnen. Ik koester de vriendschap die we hebben.
Alle reacties Link kopieren
Oldspice, als jij echt de vriendschap die jullie hebben koestert dan laat jij jullie contact bij platonische vriendschap en ga jij niet proberen haar 'subtiel' uit haar relatie te 'redden' omdat jij meer droomt en wilt zien dan vriendschap.



Houd jouw dromelarij voor jezelf zolang zij in een relatie zit, houd jezelf op gepaste afstand van haar, richt jezelf op vrijgezelle vrouwen en leid jezelf af van jouw dromelarij over haar.

Toon op zijn minst dat respect voor haar en haar keuze voor haar vriend.



Zolang zij in een relatie zit leid jouw luchtfietserij over haar toch tot niets behalve tijdverspilling en frustratie voor jou.

Zij is geen kind meer, zij heeft een eigen mening en mocht zij uit haar relatie willen dan kan zij dat prima samen met haar partner afsluiten zonder gepush van jouw kant.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 07:43:

Zij is geen kind meer, zij heeft een eigen mening en mocht zij uit haar relatie willen dan kan zij dat prima samen met haar partner afsluiten zonder gepush van jouw kant.

Dat.



Daarom (en nu praat ik voor mezelf) zou ik het willen weten dat een goede vriend verliefd op mij aan het worden is! Ik ben zelf toch wijs en volwassen genoeg om daar dan iets (of niets) mee te doen!!!



Daarbij is het (als je ECHT verliefd) bijna onmogelijk om een 'gewone' vriendschappelijke relatie aan te gaan. Dat is zelfkastijding.
Je kunt niet wachten want dan kom je veel te laat
Alle reacties Link kopieren
Aurora, dat ben ik met je eens.

Als ik (en dan spreek ik ook alleen voor mezelf) in Oldspice's schoenen zou staan zou ik tegen haar zeggen dat mijn gevoelens voor haar geen puur vriendschappelijke zijn en ik om mezelf te beschermen tegen zelfkwelling afstand van haar neem.



Hij heeft geen kans van zijn verliefdheid af te komen zolang hij om haar heen blijft hangen en zijn verliefdheid blijft voeden met alles wat hij door zijn roze bril wil zien in hun contact.

Verliefdheid kan maken dat hij de zaken rozekleuriger inziet dan ze werkelijk zijn.

Wat hij wil zien als de opmaat naar verdergaande intimiteit kan zij alleen zien als een knuffel uit best friends forever gevoel.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
De vraag is dus eigenlijk wat je belangrijker vindt, het in stand houden van de vriendschap, of de mogelijkheid van een relatie met haar. In het laatste geval moet je het erop wagen, en open zijn over je gevoelens. De kans is best aanwezig dat ze de gok met je waagt, maar het risico is best groot dat het het einde is van de vriendschap. Als die vriendschap je veel waard is kun je dus beter je mond houden en hopen dat je over die gevoelens heen groeit. Maar ik weet uit eigen ervaring dat dat niet per se een eenvoudige opgave is. Het kan, zoals lady-aurora zegt, pure zelfkastijding zijn en misschien kom je uiteindelijk alsnog tot de conclusie dat je beter afstand kunt nemen.



Hoe lang ken je haar eigenlijk al? Hoe lang ben je al verliefd op haar?



Zoals gezegd zit ik in een vergelijkbare situatie alleen ben ik de vrouw met de relatie. Een goede en lange relatie die ik niet kwijt wil. Maar ondanks dat er niets mis is met mijn relatie ben ik toch verliefd geworden op mijn beste vriend. Ik heb vooralsnog besloten dat ik niets wil doen met die gevoelens, maar ook dat de vriendschap me teveel waard is om hem eenzijdig te beëindigen. Het resultaat is dat ik beste vrienden ben met iemand voor wie ik heel veel voel en dat is reteingewikkeld. Ik hoop dat ik eroverheen groei maar ik heb geen idee hoeveel tijd dat gaat kosten en of het me überhaupt gaat lukken. Het duurt nu inmiddels een maand of 6 en het einde lijkt nog niet in zicht.



Hoe mijn beste vriend erin staat weet ik niet. Het zou goed kunnen dat hij bepaalde gevoelens voor mij heeft maar hij respecteert mijn relatie en heeft nooit ergens op aan gestuurd, en dat waardeer ik aan hem. Maar het betekent ook dat er dus nooit iets zal gebeuren tussen ons en dat is af en toe heel frustrerend, ook al is het misschien beter zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 02:01:

[...]



Ik zal je een paar tips geven, waarvan ik toch hoop dat je ze te harte zult nemen. Jij bent niet bij de situatie in persoon betrokken. Ga dus niet lopen invullen voor een ander omdat je het even beter denkt te weten vanachter je computer schermpje. En ik zal je zeggen...al spelen de gevoelens alleen bij mij...dan nog is het voor mij een dilemma waar ik mee om moet weten te gaan. Daar helpen jouw soort reacties geen reet bij. Mag toch hopen dat je in het echte leven wat hartelijker bent, anders lijkt het me toch dat je een zuur leven hebt. Prima, maar val mij er verder niet mee lastig.





Het hele forum is invullen voor een ander en je voordeel doen met de dingen die je helpen. Maak jezelf toch niet zo belangerijk jongen.



Bovendien zijn de uitspraken die je doet een vorm van laster. Had je mij dit soort dingen beschuldigd buiten het internet om, dan had jij nu een misdrijf gepleegd. Het is maar dat je het weet.



Staf me maar als het zo erg is.



Dus kap gewoon met dat kinderachtige gedoe en gedraag je. Help mee te denken om het dilemma voor mij op te lossen of als je dat niet wilt....niemand hier die je het verplicht om mee te denken.

De uitlatingen die je doet zeggen meer over jou dan over mij.



Doe je voordeel er mee...Je maakt me in ieder geval wel hartelijk aan het lachen met je vermanende toontje. Zul je ver mee komen bij je vriendin.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De keuze maken om gewoon vrienden te blijven is voor mij redelijk simpel. Het is als het ware gewoon even een switch omzetten.

Ik wist dat ze in een relatie zat, maar ik heb haar leren kennen als een buitengewoon leuk iemand. Iemand waar ik verder gewoon prima mee kan opschieten.

Zo langzaamaan werd ik verliefd. Ik heb het zoveel mogelijk voor mij willen houden en verder gewoon mijzelf willen zijn. Ik sta gewoon op het punt om te zeggen "nee het heeft geen zin". Ik begon toch sterk te twijfelen en ik merkte voor mijzelf de bekoeling en werd afstandelijker.

Nog steeds mijzelf willen zijn, maar het zat er even niet helemaal meer in op sommige momenten.



Het kost me alleen ontzettend veel moeite om zo open te zijn. Dus direct de confrontatie aan gaan....ik zou gewoon een briefje willen schrijven van "Luister...ik was verliefd geworden, maar ik denk dat het beter is als ik even afstand neem...".

Schijterig...misschien....maar dan weet ze dat ik de komende tijd gewoon iets anders kan zijn dan anders. Ik denk dat ze van de ene kant wel verrast zal zijn, maar ik denk dat ze wel begrip gaat tonen. Of ze zal het zien als iemand die de handdoek in de ring gooit, maar dat denk ik niet...denk wel dat dit de juiste keuze zal zijn.



Het is alleen. Hoe zal het daarna verder vergaan? Ik hoop wel dat de vriendschap blijft, maar op dit moment weet ik even niets meer zeker. Zou het wel erg spijtig vinden, want heb haar daarvoor wel als een goede vriendin beschouwd.



Gewoon hier op het forum er over praten helpt al wel enorm. Hopelijk, als we het er uiteindelijk over hebben, komt ook die opluchting. Een briefje geeft haar misschien ook gewoon iets meer rust en gelegenheid er eerst zelf rustig over na te denken.



Of ik probeer gewoon alles voor me te houden. Gewoon mijzelf weer op te rapen en mocht het wat moeilijk worden, dat ik het dan uitleg, met toch wel wat moeite.



Het wordt sowieso moeilijk...maar mochten jullie nog tips hebben....ik hoor ze graag.
Je bent voornamelijk met jezelf bezig en niet bepaald met haar. Wat heb jij haar te bieden, als je dat doet?



Je zou ook gewoon blij kunnen zijn met de vriendschap en die beleven. Waarom de toekomst al helemaal willen sturen? Leef in het heden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom in godsnaam een briefje?

Wat een ontzettend laffe manier is dat om met je vrienden om te gaan
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:cowgirl2 schreef op 20 april 2014 @ 09:38:

De vraag is dus eigenlijk wat je belangrijker vindt, het in stand houden van de vriendschap, of de mogelijkheid van een relatie met haar. In het laatste geval moet je het erop wagen, en open zijn over je gevoelens. De kans is best aanwezig dat ze de gok met je waagt, maar het risico is best groot dat het het einde is van de vriendschap. Als die vriendschap je veel waard is kun je dus beter je mond houden en hopen dat je over die gevoelens heen groeit. Maar ik weet uit eigen ervaring dat dat niet per se een eenvoudige opgave is. Het kan, zoals lady-aurora zegt, pure zelfkastijding zijn en misschien kom je uiteindelijk alsnog tot de conclusie dat je beter afstand kunt nemen.



Hoe lang ken je haar eigenlijk al? Hoe lang ben je al verliefd op haar?



Zoals gezegd zit ik in een vergelijkbare situatie alleen ben ik de vrouw met de relatie. Een goede en lange relatie die ik niet kwijt wil. Maar ondanks dat er niets mis is met mijn relatie ben ik toch verliefd geworden op mijn beste vriend. Ik heb vooralsnog besloten dat ik niets wil doen met die gevoelens, maar ook dat de vriendschap me teveel waard is om hem eenzijdig te beëindigen. Het resultaat is dat ik beste vrienden ben met iemand voor wie ik heel veel voel en dat is reteingewikkeld. Ik hoop dat ik eroverheen groei maar ik heb geen idee hoeveel tijd dat gaat kosten en of het me überhaupt gaat lukken. Het duurt nu inmiddels een maand of 6 en het einde lijkt nog niet in zicht.



Hoe mijn beste vriend erin staat weet ik niet. Het zou goed kunnen dat hij bepaalde gevoelens voor mij heeft maar hij respecteert mijn relatie en heeft nooit ergens op aan gestuurd, en dat waardeer ik aan hem. Maar het betekent ook dat er dus nooit iets zal gebeuren tussen ons en dat is af en toe heel frustrerend, ook al is het misschien beter zo.



Ik ken haar bijna 3 maand en de verliefdheid speelt een rol sinds ongeveer twee weken. Kijk die verliefdheid...als het leven zo simpel zou zijn en zij denkt er net zo over...dan "ja!". Weet ze dat bij mij de verliefdheid opspeelt...nee, dat denk ik niet.



Ga ik haar er enorm mee voor het blok zetten? Gooi ik haar dan niet juist in een tweestrijd, dat ze moet gaan kiezen...?

Ze zit nu al in een relatie en ik weet gewoon...ieder mens is risico ontwijkend. Haar huidige relatie verbreken en een relatie met mij beginnen...er zitten natuurlijk risico's aan verbonden. Wat als het over een jaar toch wat minder goed gaat...en de relatie uitgaat...

Dan heeft zij en haar huidige (goede?) relatie verbroken en ze is mij kwijt. Dikke ellende...



Maar als zij zich er verder goed bij voelt en ik voel mij nu verder ook gewoon goed bij haar (dat is het punt niet)....dan biedt de kennis dat ik misschien meer voel dan vriendschap misschien juist de zekerheid die ze anders niet zou hebben.



Het maakt het gewoon zo lastig...

In de bovenstaande post heb ik al uit de doeken gedaan dat ik toch denk ik de afstand wil bewaren. Ik mag haar nog steeds ontzettend...

Ik weet alleen niet meer wat ik nu nog moet denken of doen..



Dat nu even opzij zetten, dat zal niet altijd lukken. Dus eigenlijk het enige is de confrontatie aangaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou eigenlijk je vraag aan ons? Jij bent verliefd, je denkt dat zij dat ook is en je wil niet de relatie met haar vriend verpesten. Wil je weten hoe je afstand kan houden? Vraag je je af of je met haar moet praten? Of wil je toch weten hoe jij haar zo kan beïnvloeden dat ze weg gaat bij haar vriend? (Maar wel een beetje subtiel graag want anders knap je op haar af? )
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 20 april 2014 @ 10:47:

Je bent voornamelijk met jezelf bezig en niet bepaald met haar. Wat heb jij haar te bieden, als je dat doet?



Je zou ook gewoon blij kunnen zijn met de vriendschap en die beleven. Waarom de toekomst al helemaal willen sturen? Leef in het heden.



Tja, ik worstel hier met mijn dilemma hè....als ik haar tegen kom vraag ik dikwijls hoe alles is, praten we over de dingen die we beleefd hebben. Kijken we voorruit op de dingen die komen gaan..



Zij is een heel zelfstandig iemand, ze weet van aanpakken...eigenlijk net zoals ik. We hebben op die manier ook al lol kunnen beleven.



En wat heb ik haar te bieden? T.o.v haar huidige vriend zou ik het niet weten. Ik ken hem verder niet, ik weet ook niet wat hij doet, hoe zij verder over hem denkt...



Wat heb ik verder te bieden? Een huis...? Nee, heb ik nog niet...Verdien ik veel? Nee, ik studeer nog...heb nauwelijks geld

Heb ik misschien rijke ouders? Nee....



Maar ik heb voor mijzelf de dingen goed op orde. Ik heb qua cv goede competenties die mij (als ik straks klaar ben) goed op weg zullen helpen. Ik heb voor mijzelf alles op een rijtje...zij weet dat ik een doorzetter ben. Ze weet dat ik er ben als dat nodig zou zijn.

Verder hebben we het gewoon erg gezellig, we kunnen veel met elkaar lachen. En af en toe....af en toe glundert ze helemaal, dat ik weet dat het verder gewoon goed zit en ik op mijn beurt.



Wat dat betreft, ik heb alles te bieden, maar tegelijkertijd ook helemaal niets...

We gaan grotendeels onze eigen gang, maar diep van binnen gloeit er een vlammetje bij mij. Dat vlammetje ben ik aan het uit doven, want ik heb twijfels gekregen of ze er net zo in staat als ik.

Dat is het dilemma waar ik nu voor sta...
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 20 april 2014 @ 10:59:

Wat is nou eigenlijk je vraag aan ons? Jij bent verliefd,

Dat klopt



quote:BWitched schreef op 20 april 2014 @ 10:59:

je denkt dat zij dat ook is en je wil niet de relatie met haar vriend verpesten. Of zij dat ook is....? Op sommige momenten, gewoon bepaalde interacties...denk ik ja, maar of het diep van binnen (net als bij mij) ook voelt als meer dan vriendschap...ik weet het echt niet. Het enige wat ik weet is dat ze een relatie heeft en zoals je zegt, die wil ik inderdaad niet verpesten. Ik ga en wil niet lopen stoken daarin.quote:BWitched schreef op 20 april 2014 @ 10:59:

Wil je weten hoe je afstand kan houden? In principe weet ik hoe ik afstand moet houden, maar mijn vraag was hoe ik het beste kenbaar zou kunnen maken dat ik afstand wil houden..quote:BWitched schreef op 20 april 2014 @ 10:59:

Vraag je je af of je met haar moet praten? Ja, want ik heb toch mijn twijfels. Ik wil er gewoon open en eerlijk in zijn. Zodat zij ook weet dat als ik afstandelijk ben, of me wat anders gedraag dan anders, dat ze gewoon weet dat ik mijn twijfels begon te krijgen en dat ik nu gewoon even afstand wil nemen. Als zij dat niet voor ogen had, kunnen we alsnog praten over hoe het dan verder moet, maar in principe heb ik mijn keuze nu gemaakt.quote:BWitched schreef op 20 april 2014 @ 10:59: Of wil je toch weten hoe jij haar zo kan beïnvloeden dat ze weg gaat bij haar vriend? (Maar wel een beetje subtiel graag want anders knap je op haar af? ) Eigenlijk zoals hierboven staat. Ik zal niet afknappen als ze haar relatie nu verbreekt en mij boven haar huidige vriend verkiest.

In principe voel ik mij gewoon erg goed bij haar en ik heb mij afgevraagd hoe ik subtiel kon laten merken aan haar "Hé...ik begin meer te voelen dan vriendschap"...dat zij gewoon genoeg weet. Gewoon zoals je elk andere relatie met elkaar zou beginnen.



Alleen wat ik nu zeg...ik heb nu mijn twijfels gekregen of dat zij er net zo in staat als ik. Ik merk aan mijzelf dat ik niet helemaal meer mezelf ben op sommige momenten en gewoon wat afstandelijker ben. Het vlammetje dooft nu langzaam.



Mijn vraag is. Zal ik het voor de boeg gooien? Zodat ze gewoon weet dat dit bij mij speelt? Ze zou dan alsnog kunnen besluiten van "Ik zou ik ook wel verder willen...", maar ze weet in ieder geval. "Ok dit speelt bij hem"...



Of zal ik het voor me proberen te houden en laat ik het verder over aan de goede vriendschap om dat proces van afsluiten op te vangen. Zij zou het soms kunnen merken dat ik soms zoiets zal hebben van "mwah...ja...leuk". Terwijl ik op andere momenten weer zoiets zal hebben van "Oh ja? Leuk joh!". Het enthousiasme wat ik over het algemeen gewoon kan hebben. Wat de vriendschap ook gewoon goed maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 20 april 2014 @ 10:57:

Waarom in godsnaam een briefje?

Wat een ontzettend laffe manier is dat om met je vrienden om te gaan



Summerdance, ik weet dat jij nogal snel je oordeel klaar hebt en verder weinig meer zegt dan wat jij er over denkt. Ik weet niet of het gewoon is om te stangen, om proberen mij een slechter gevoel te geven dan ik heb...of dat je het gewoon oprecht vindt.



Ik zal uiteindelijk toch de manier kiezen waarvan ik denk dat die het beste bij mij past. Als zij een echte vriendin van mij is, dan respecteert ze mijn gevoelens en de manier waarop ik die uit. Als het via een briefje is, so be it...

Op dit moment zou zo'n briefje ook voordelen voor haar kunnen bieden, dat ze even gewoon de tijd heeft er zelf eerst over na te denken. Praten kunnen we nog altijd en zal ik ook niet uit de weggaan, maar ik wil de ongemakkelijke situatie die het direct mondeling meedelen met zich mee kan brengen, voor mezelf en ook dat van haar, besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldspice schreef op 20 april 2014 @ 11:54:

[...]





Summerdance, ik weet dat jij nogal snel je oordeel klaar hebt en verder weinig meer zegt dan wat jij er over denkt. Ik weet niet of het gewoon is om te stangen, om proberen mij een slechter gevoel te geven dan ik heb...of dat je het gewoon oprecht vindt.

.

Tsja, je weet wat ze zeggen hè over Viva vrouwen

Vrouwen met een mening!

En laat ik die nou inderdaad hebben, een eigen mening

Het zou niet zo veel zin hebben om de mening van een ander hier te gaan verkondigen hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven