November/december 2011/januari 2012 (4)

11-11-2013 20:39 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren
*Poef, weg!*
Alle reacties Link kopieren
Ja Lelie jij bent de volgende!



Pom dank je voor je mail! Heel blij mee! Ik ga morgen aan de slag.



Ik heb 2 weken vrij! Volgende week op vakantie....



Schaap.... die Lammetje. Hij is ook iedere keer zo blij met zijn nieuwe vaardigheden.



Modus hoera! Wat fijn! En die Minimodus. Lekker zijn broer beschermen. Dat doet hij goed.



Weetje voor jou ook opluchting, wat fijn!



Mims, vandaag die magnesiumvlokken geprobeerd maar Rougefils stuiterde nog behoorlijk.



Morgen meer, nu even lekker borrelen met vriend!
Fijn Rouge, ik zo zeker ook Mims om raad vragen; die heeft natuurlijk met een open sollicitatie gewoon een baan gekregen in nog geen 2 weken! Misschien kan zij jou haar sollicitatiegeheimen vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Rouge, heb je rougefils er wel 20 minuten ingehouden of stuiterde hij alweer verder? Ze zeggen dat zo'n badje wel 20 minuutjes moet duren



Als jullie borrelen zie ik het helemaal voor me. Lekker rood wijntje, broodje, kaasjes.... Nog een paar weken en dan wil ik ook gewoon zo borrelen. En niet met een casis/sinas of watertje...



Straks nog maar boodschappen doen. Was de maandag vergeten... Gistermiddag was ik het ook van plan... Maar mensen kinderen, wat was het druk. Nu gaan we zo maar om 8 uur. Hopelijk pakken de meeste mensen op dat tijdsstip nog een uurtje rust.



En dan strakjes nog maar even achter m'n naaimachine...
Alle reacties Link kopieren
Lelie... ik heb er ook nog niet aan gezeten Ja, 1 artikeltje gelezen bij het uitpakken! Maar verder ook nog geen rust gehad. En wat was ik gister moe! Lag er dus om 9 uur uitgeteld in.



Kijkt er nog iemand vanavond? Alleen om 8 uur eventjes Ach, het is ook amper de moeite. Zit te twijfelen of ik nog even met de jongens langs de bakker ga voor ik weg moet. Wil graag een zuurdesem en die hebben ze alleen in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Schaap, iedere keer vergeten. Vanavond nieuwe poging!



Zeeph, flesje gaat goed, ik vind het erg fijn vooral. Heb niet de illusie dat hij dan doorslaapt hoor, het is nog een uk.

Gisteren werden Boekie en Biboekje vanaf 2.00 om en ommelk uur wakker.... Gaaaapppp...... Biboekje was ziek en Boekie had voornamelijk knuffelbehoefte.

Vannacht was beter: 23.00- 3.15- 7.30 En tussendoor één keer een speentje dat soort nachten zijn heerlijk!



Die Lammetje, hij gaat zo rap!

Rouge, succes met schrijven!

Pom, snap heel goed dat het spannend was, fijn dat het positief was!

Lelie, ik blijf met verbazing lezen hoe actief je nog bent. Nou ja, ik ben ook wel een luie donder en die milestone cards zijn echt geweldig!

En jeeejjj voor de zindelijkheid, fijn!!

Modus, toch leuk om te merken dat minimodus een echte beschermende grote broer is! En modusje nog vaker zo goed geslapen?

Weetje, fijn die goede echo!



En er was nog zoveel meer maar tijd om te gaan douchen, we moeten naar de speeltuin van Modus straks.

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
De speeltuin van modus! Dat is ook een mooie :-p! Waarom meeten we daar dan niet elke keer! Gewoon een heuse speeltuin!

Maar hij is wel leuk! Naast Artis wil ik jullie daar dit jaar ook weer zien!



(Ik heb trouwens 1 extra kaart voor 1 van jullie voor Artis. Ik weet niet hoe de rest heeft gespaard? Dus daar mogen we ook een date voor prikken ~ wel voor 5 oktober).



Schaap, ik ga er dit keer echt aan proberen te denken. Die van vorige week heb ik terug gekeken via youtube. Ik kon je er alleen niet uithalen maar goed, de uitzendkwaliteit was dan ook wel om te huilen!



En biboek, het valt wel mee hoor, hoe actief ik ben. Alles gaat in half tempo. En achter de naaimachine zitten is ook op je luie gat zitten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt geen magnesium meer. Rougefils heeft er uitslag van gekregen... Arm kereltje.. Hij heeft zeker 20 minuten in bad gezeten.. vond hij wel heel fijn..

En ik ben bijna een week te vroeg ongesteld geworden.

Fijn begin van de vakantie.. (teleurstelling is morgen weer weg hoor... waarschijnlijk vanavond al )



Schaap, wij gaan ook kijken!



Lelie, nee we hebben meestal geen kaasjes. Is vriend niet zo ge k op. Ik wel.



Biboek, wat fijn dat vannacht wel goed ging!



Mims zal ik zeker vragen!

En daar ga ik nu dan maar aan beginnen de brief!

Kom vanavond wel even terug denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Artiskaart sparen lukte hier niet zo. Bevalling kwam er tussendoor, dus ik heb geen kaart over.



De speeltuin in Modusdorp vind ik ideaal om te meeten. Ik heb nog kortingsbonnen ook op de entree soort van onbeperkt met ons abonnement. Biboek - het weer zat je vanochtend niet mee. Hopelijk hebben jullie wel een leuke dag gehad vandaag.



Ik was in Romostad winkelen. Ik vond het maar koud, dus we hebben meer in cafes en restaurants gezeten. Wel goed geslaagd in de enige winkels waar we zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Romo, hoe staat het eigenlijk met jullie trouwplannen? Jullie trouwen toch september aanstaande? Lukt het allemaal een beetje met de voorbereidingen?



Modus, het was vanmorgen inderdaad fris! Vanmiddag was het lekker. Leliepeuter heeft zelfs haar zomerjas (onder enige dwang) aangehad.

We zijn alleen niet met de fiets weggeweest, want die sleutel ben ik kwijt. En ik wil dolgraag leliepeuter de schuld geven... Maar om eerlijk te zijn vertrouw ik die grijze massa in mijn hoofd ook niet meer zo.

Ben je voor jezelf geslaagd of voor je mannen?



Weet iemand waar je aluminium wegwerpovenschalen kan kopen? Eigenlijk veels te laat, om te vragen als de winkels dicht zijn. Maar A-ction & Blok-ker hebben ze niet. De Deka ook niet...



Hoe kan rougevriend nou niet gek zijn op kaasjes? Heerlijk! Jammer dat je ongesteld bent geworden. En dan vooral in je vakantie... Een beetje een dubbele teleurstelling.

Wat voor magnesium had je voor rougefils?



Ik ga weer naar de naaimachine. Ben bijna klaar met een paardenjurk! (En nee, ik heb niet genoeg voor alle andere paardenmeisjes n.a.v. de foto's van de meet )
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd heb ik nog een beetje hoop Lelie...

Het is echt 5 hele dagen eerder gekomen. Het 'klopt niet', voor mijn gevoel, maar mijn gevoel heeft me de afgelopen tijd wel vaker in de steek gelaten.

En eerlijk gezegd zie ik voorlopig geen zwangerschap komen... Ik zit niet helemaal goed in mijn vel, ik ben fors aangekomen het afgelopen jaar en er is teveel stress op het werk.

En he.. dan gebeurt het ook niet waarschijnlijk.

Maar goed, we zien het allemaal wel verder..



Oh en er waren niet alleen paardenmeisjes hoor.. Rougefils was ook behoorlijk onder de indruk. Vanmiddag zagen we een paard en toen riep hij: oh paard van Mopsey!! Sorry Minimodus...



Het was inderdaad fris vanmorgen! Maar vanmiddag was het heerlijk! Rougefils heeft lekker gefietst op zijn loopfietsje.



Het waren trouwens magnesiumvlokken, die van Mims.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat ben ik lekker tegenstrijdig!!
Alle reacties Link kopieren
Dat mag hoor, Rouge. Daarvoor zijn wij vrouwen maar 5 dagen... Dat is wel veel.



Ik weet dat er niet alleen paardenmeisjes waren. Maar het is zo'n uberzoet stofje. Rood met roze paardjes . Nu weet ik dat roze best bij jongens kan, maar toch... Bij de rauwdouwers van hier?



En nu durf ik het bijna niet te schrijven, Schaap, maar ik heb je wéér gemist. Ik heb namelijk óók nog het jurkje dat leliepeuter aan mag bij de geboorte van de baby. Beide gemaakt van dezelfde stof
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook vergeten....



Oh en als het wel mijn menstruatie is dan snap ik heel goed dat er niets is, want dan was mijn eisprong in het weekend dat ik ziek was.



Mooi Lelie, ik ben benieuwd wat je allemaal maakt. Zo goed bezig met kleding maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen met Minimodus naar het grote park hier in het dorp. Daar kun je in het weekend een rondje op een pony rijden voor ¤0,50. Lijkt me een ideaal uitje voor hem en misschien dat hij dan een ander paard adopteert?



En in Romostad ga ik eigenlijk nooit naar kinderkledingwinkels. Voor mijzelf heb ik een zomerjurk, een jasje voor naar mijn werk en twee nette shirtjes ook voor werk gekocht. Voor Modusje een t-shirtje.



En Schaap heb ik ook weer gemist - sorry. We hebben bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Shit... Borstontsteking !! :(

Wat doet dat pijn! Aanleggen likt echt niet dus al twee kolfsessies achter de rug. iemand ervaring hiermee?



Morgen lactatiekundige en hap bellen.

Na spruw nu dit. Grrr.....
Alle reacties Link kopieren
Biboek, zelf gelukkig geen ervaring...



Maar aanleggen, aanleggen en aanleggen. Kolven inderdaad als aanleggen niet wilt. Nakolven wilt ook helpen, die borst herstelt het snelst als die leeg is. Eventueel ook gebruik maken van warmte kompressen.

En... Erg belangrijk: neem zelf ook echt je rust. Trek je terug in bed met boekie. Boekman/ opa&oma de zorg over biboekje laten overnemen.



En vergeet je andere borst niet. Daar wil je straks niet ook een ontsteking...



Beterschap!!
Alle reacties Link kopieren
Shit biboek! Ik heb er ook geen ervaring mee. Inderdaad wat lelie zegt, aanleggen, aanleggen, aanleggen. En jezelf goed in de gaten houden.
Sorry biboek, ook geen ervaring mee. Heel veel sterkte toegewenst! heb verder geen tips om aan te voegen. Staat mij wel iets bij van koude koolbladeren in je bh doen, misschien helpt dat een beetje?



Mijn, dank voor de geboortekaart. Lief, schattig en toch ook rustig ogend, een echt babykaartje.
Alle reacties Link kopieren
Pom, koolbladeren zijn bij stuwing

(Voelt ook rot, maar gelukkig nog lang niet zo rot als een bo!)



Leliepeuter moest vanmorgen even passen. En haar jurkje in hetzelfde stofje van de baby krijg ik dus niet meer uit... Verkeerde volgorde gepakt met passen.



Straks lekker lelieman ophalen!
Oh lees net bij bo een ab kuurtje of phytolaccakuurtje (is plantaardige oplossing), het gaat om bacteriën en verder idd laten doorstromen de melk
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet per se om bacteriën pom. Het kan ook een steriele ontsteking zijn. Dan is er wat melk de borst in gelekt en het lichaam herkent dat als lichaamsvreemd en zet de aanval in. Biboek, je kan ook info vragen op het bv topic hier, daar zitten wel een aantal dames met ervaring...
oh op bv.com wordt alleen over bacteriën gesproken. Maar goed, blijkbaar kunnen ontstekingen ook steriel zijn, Biboek!
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik heb mijn steriele verhaal ook van bv com. Ik heb de eerste hit die ik kreeg op googlen op borstontsteking geopend en daar stond het.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij juist goed warm houden. Douchen en losmasseren voor aanleggen, na de voedig srl gelei. En kolven! Wat Lelie zegt, de borst moet leeg.



Jammer dat jullie me gemist hebben. Ik was dit keer goed in beeld En ze lieten sowieso veel meer zwemmen zien, dus echt leuk!!



Worden er nog paaseieren gezocht vandaag? Wij houden het hier bij een brunch. Ei schilderspullen waren vrijdag al op bij de H ema. En ik heb rust nodig, dus we doen het makkelijk vandaag



Rouge Ga eerst maar zorgen dat je zelf weer happy bent Rouge. Dan komt er daarna vanzelf plek vrij voor een zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Dank dames.

Inmiddels huisarts gesproken en een lk.

Ik krijg een AB kuur. (Nog lastig met mijn penicilline allergie, dus veel ab icm borstvoeding valt af) Verder elke drie uur borst legen door voeden of kolven. Rust nemen en ondergaan.

Voeden doet echt te veel pijn, dus kolven dan maar.



Ik voel me hondsberoerd :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven