De bemoeienis van schoonmoeder

20-04-2014 03:02 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben herkend..
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je haar dan die paar keer per week binnen? Of heeft ze een sleutel van jullie huis?
Hoe en wat voor contact wil jouw vriend met zijn moeder?

Dit klinkt als te lang en teveel over jouw grenzen.

Misschien moet je vriend daarheen en is ze gewoon niet meer welkom bij jullie thuis muv speciale gelegenheden?
Alle reacties Link kopieren
Brrr, wat naar TO. Je hebt niet altijd zin in haar? Nou, ik zou daar nóóit zin in hebben het zo'n type.



Mijn schoonouders hebben gelukkig een overweldigend eigen leven, het is fantastisch. Dus tips heb ik helaas niet voor je.



Ik vind eigenlijk wel dat dit iets is wat je vriend af zou moeten handelen. En laat je vooral niet aanpraten dat je dingen moet gaan doen, of je er nou wel of niet medisch toe in staat bent. Het is niet haar huis, maar dat van jullie.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 20 april 2014 @ 05:49:

Misschien moet je vriend daarheen en is ze gewoon niet meer welkom bij jullie thuis muv speciale gelegenheden?Precies, wanneer Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere mensen lopen we toch rond (in dit geval je schoonmoeder). Ik begrijp dat ze psychiatrisch patiënt is uit je OP.

Ik denk dat je vriend de aangewezen persoon is om afspraken te maken over wanneer ze 'welkom' is en wanneer hij naar haar gaat. Daarbuiten om geen onaangekondigde bezoekjes accepteren, hoe lastig ook. Als je niks doet blijft dit zo doorgaan en dat gaat ten koste van jou en uiteindelijk je relatie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag hoor maar heb je wel eens gewoon tegen haar gezegd dat haar opmerkingen je kwetsen? Slechter dan dit kan het toch bijna niet worden dus wat heb je te verliezen? Verhuizen kan nu voelen als de beste oplossing maar wat als ze toch een manier vindt om vaak langs te blijven komen? Moet je dan weer verhuizen? Hoe lastig ook, dit probleem moet bij de wortels aangepakt worden. Je vriend mag daarin zeker het voortouw nemen maar jij moet ook leren om voor jezelf op te komen. Ook richting die andere familieleden die rare dingen zeggen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Jouw huis jouw regels. Echt no way dat iemand bij mij binnen gaat roken, die schop ik hoogstpersoonlijk naar buiten. En honden mee naar binnen? Die kunnen ze in de tuin onder 't afdak laten. Ik zou er echt klaar mee zijn en vriend er op aanspreken een hartig woordje met zijn moeder te spreken over jullie huisregels. Ook hoeft ze niet zomaar langs te komen als vriend er niet is. Ze maakt maar 'n afspraak om haar zoon te bezoeken als hij zelf thuis is. Waarom laat jij haar uberhaupt binnen?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wordt het zomer dan kan zij lekker buiten haar koffie opdrinken en sigaret roken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit waarom mensen als jij TO, niet gewoon op je strepen gaan staan. Het is tkch jouw huis? Jouw regels dus. Daarnaast aangeven dat je niet gediend bent van haar praatjes. Of heeft ze een sleutel van je huis?
Alle reacties Link kopieren
TO, je hebt waaaaaaay over je grenzen heen laten walsen. Jezelf niet goed beschernd. Tijd om terrein terug te winnen.Met behulp van joyw vriend,hij moet jou hierin helpen en steunen.



Geen gerook meer in jouw huis, honden binnen niet welkom, schoonmoeder eigenlijk ook niet, maar oke...1x in de maand of zo moet kunnen. En dan hooguit een uur of zo. En niet naar boven, want daar heeft zij niets te zoeken.



Jij bent ziek meid, die schoonmoeder van jou veroorzaakt stress en verdriet. Ik zeg altijd: NEE zeggen tegen een ander is JA zeggen tegen jezelf! Laat je niet langer kwetsen en wees niet bang om je schoonloeder te kwetsen. Die heeft zo te lezen een vette plaat voor haar kop.



Doen hoor TO! Je zal zien,dat lucht zo op! En je vriend moet zijn meisie beschermen door zn moeder wat op afstand te houden. Succes!
Een eventuele sleutel zou ik haar afnemen.
Alle reacties Link kopieren
TO waarom is jouw huis niet schoon?
Alle reacties Link kopieren
Staat in de OP, benasir. Natte honden, roken, slechte gezondheid TO sums it up.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
TO is ziek en heeft een conditie van zero.

Neem aan dat zij daarom geen huishouden doet.



Laat je schoonmoeder anders poetsen TO...oke je mag binnen komen,maar dan handjes laten wapperen. Dan heb je er nog wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel extreem dat je gaat verhuizen om een confrontatie uit de weg te gaan. Laat je vriend dat gesprek voeren, het is zijn moeder. Jij lijdt hieronder.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Zij gaat ver boven jou grens, en je laat dat zelf toe



- Vanaf nu belt ze maar van tevoren maar als ze wil komen

- GEEN honden in JOUW huis

- Voeten vegen of schoenen uit

- Zij heeft geen enkel recht om naar boven te gaan

- NIET roken in JOUW huis



En dit zou jij haar even haarfijn kunnen vertellen, en schijt aan wat zij ervan vindt.

En je vriend zou jou hierin bij kunnen staan.
Het is echt belangrijk dat jullie grenzen aangeven.

In dit geval goede en duidelijke afspraken maken met je partner en hem het woord laten doen!

Wanneer jij het woord doet ben jij het haasje (het is Pasen dus deze beeldspraak matcht). Schoonmoeder zal zich eerder aangesproken voelen door zoon dan door schoondochter.



En echt......neem afstand. En wees duidelijk in de reden. Weet je....wanneer iemand niet word aangesproken op gedrag weet die persoon niet dat hij/zij iets niet prettig doet. Dus met duidelijke en open communicatie begint het.



En ja, ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen. Je bent in je eigen huis de baas. Wellicht vaak al niet helemaal lekker in je vel gezien de medische situatie. Dan sta je niet te wachten op ongevraagd commentaar en bemoeienis.



Go girl!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen gaan gewoon door met hun bezigheiden tot dat jij to een grens trekt. En dan hoef niet in je te zitten. Ik houdt er ook niet van om sommige grenzen te trekken. Nou ja meer om er flink voor op te treden.



Maar sommige types die denken dat je het leuk vindt.



En als jij een goed pilaar bent voor je schoonmoeder om tegen aan te hangen. Dan zal ze blijven hangen. En omdat ze pyschische iets heeft moet je nog duidenlijker zijn. En misschien zal er wel een zwaar beledigde schoonmoeder uitkomen.



Pech. Laat haar eens aanbellen met haar honden. Ik zou die honden en rooklucht ook niet paar keer per week in huis willen hebben. En wat ben jij verplicht haar zoon is er niet eens.
Er spelen twee problemen. Ten eerste laat jij over jouw grenzen heen gaan, en daar moet je zelf in optreden. Wees duidelijk en zeg dat ze alleen welkom is op afspraak. Laat haar daarna maar een paar keer aan komen waaien, en dan zeg je vriendelijk doch beslist "sorry, het komt niet uit, je kunt de volgende keer beter eerst even bellen". En ten tweede heb ik het idee dat jij je persoonlijk aangevallen voelt door haar geroddel. Doe dat niet meer! Ze is psychisch niet in orde. Als je weer eens wat terug hoort, dan kun je ook zeggen dat zij zo haar eigen kijk op de wereld heeft en dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent. Leer voor jezelf opkomen, daar heb je veel meer aan dan aan een verhuizing. En je bent gezegend met perfect oefenmateriaal!
Zeggen tegen schoonmoeder dat ze belt of het gelegen komt als ze langs wil komen, zo moeilijk is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Zoals anderen ook zeggen, bewaak je eigen grenzen. En begin daar nu mee, de band met je schoonmoeder is toch slecht. Wat heb je te verliezen.



Het verhuizen vind ik echt heel ver gaan. Denken jullie daar wel gelukkig te worden?
Alle reacties Link kopieren
Als mensen niet positief en respectvol reageren wanneer jij je grenzen aangeeft kun je die beter helemaal uit je leven gooien.

En die vriend van je kan er achteraan want hoezo krijg je nare opmerkingen via hem? Hij speelt liever postbode dan uitsmijter, heb je niks aan dus.

Blijf je omdat je financieel afhankelijk bent?
Bah
Alle reacties Link kopieren
-*
Alle reacties Link kopieren
Er zit niets anders op dan stoppen met ruzie maken en beginnen met zwart-wit duidelijk gaan communiceren over wat jullie wel en niet toestaan in je eigen huis. Regeltjes voor mevrouw de psycho opstellen en keihard handhaven.
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven