Zwanger worden na een miskraam jan/feb 2014

30-01-2014 20:29 3406 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een spannende tijd, zwanger worden en zwanger blijven. Na die eerste positieve test durf je het bijna niet te geloven, is het echt http://forum.viva.nl/temp ... bar/toolbar-sprite.gifzo? En dan (na misschien nog meer testen) en een menstruatie die uitblijft... dan moet het wel zo zijn. Zwanger! Maar ook het eerste trimester is spannend genoeg. Heb je wel kwaaltjes, of nemen ze af, bloedverlies en krampen. Het kan van alles betekenen en het lijkt een eeuwigheid te duren tot de eerste echo. Maar dan, opeens blijkt dat je voorgevoel misschien wel klopte; het zit niet goed en je krijgt een miskraam.



Dit is wat mij is overkomen, en als ik op het forum lees zijn er zoveel meer vrouwen die helaas een miskraam krijgen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout. Maar onbevangen een eventuele volgende zwangerschap ingaan lukt niet.



Ik zou het fijn vinden om hier met meiden te schrijven die (onlangs) een miskraam hebben gehad en er weer voor gaan begin 2014. Niet om hier een verdrietig topic van te maken, maar juist om samen uit te kijken naar een volgende zwangerschap die wél goed zal gaan.



Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.






NaamLeeftijdOvulatieNODKindjeOpmerkingeneyeswithlove28? afw.? afw. 1ste Poppy8429 - 39Begin januari miskraamFrekemama17 april miskraamKaatje19882609-1123-111e kindjemk rond 21 april Fall201331 ? ? 1emk dec 5w3d mk mei 5w Jippie23beide 34?nod 26 november 1emiskraam in februari Weekend25&2925-042eherstellen na curretage!vk23131&3116 oktober30 oktober1eMA feb 14 en MA jul 14. Zwanger! Lotus8726&3016 mei23-051eMiskraam Januari, Vroege miskraam Maart, Vroege miskraam augustus. Doorverwijzing fertiliteitsonderzoek. Zwanger! Lisch23&2625-0211-032eCestlavietje2719-0302-041eZwanger! Nina88828 laatste menstruatie 5 juni 1eZWANGER! 5e ronde na mk begin februari en vroege mk begin meiMuca8132&3716-23-31eZwanger! Meis29Zwanger! Poppie002238-27 juni2eZwanger! 5 maanden na miskraam, ronde 3loetje8429& 3217-25 maart1e kindjeZwanger! maybe-baby26&2823-0306-041e kindje Zwanger! Buuv.Betty3416-631-6 1e kindjeZwanger! 5 maanden na miskraam in feb. bb1431&3215 sept29 sept 1ste Zwanger! 7,5 mnd na MKjaimesblond36 en 34? Rond 28 april 1stemiskraam 26-03Beloved862724-0307-041eZwanger!!! 3 maand na vroege miskraam van 5,5 week (1e echo 29 april!)Lola8924 & 261e KindjeZwanger! Kiki1987 26 & 26 Laatste menstruatie 29 maart2e ronde na miskraam Zwanger! Twinklinstar 26&29 rond 10-17 juni 23 juni?1eNa MMM en 2mk

Zwanger!

Termijnecho 15-8 . Mila81 3327 mei 1e kindje ZWANGER 1e menstruatie na miskraam was 31 maart Doornroosje 28 & 361e kindjeZwanger! (2 maand na miskraam zwanger geworden) Suppio29 & 25 3 aug 17 aug 1e kindje Zwanger! Mylove 198827 en 25 15/16/07 02/08 2eZwanger!!





De tabel is vol! Meeschrijven mag altijd!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:51
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
1.25% gewijzigd
Hoi meiden, allemaal een heel erg fijn weekend toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben nieuw hier. Ik heb in februari een mk gehad met 6 weken.

Ondertussen zijn we weer aan het proberen, maar was hier al een paar keer geweest en nu toch maar besloten om te reageren.

Hoe langer het duurt hoe meer moeite ik heb met de mk. We zijn al langer bezig en elke keer weer de teleurstelling. Gemini83 ik zie ook iedereen in mijn omgeving zwanger worden en ik gun het ze ook maar het is wel moeilijk. Ik snap wat je bedoelt, maar onze tijd komt ook nog (en snel hopelijk).



Liefs Nina
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine egopost....



Ik ben vandaag 7 weken jeeeeej

Nu weer gauw verder met een beschuitje eten anders word ik weer misselijk.



Reageer vanmiddag op de rest x
Alle reacties Link kopieren
Loetje :jompel:
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, op de mobiel gaat dat niet zo goed met wat ik wil.



Maarre loetje, gaat lekker zo! Op naar de volgende 33 weken!
Hele veel sterkte Nina, volgens mij zitten we hier met veel mensen die in februari een miskraam hebben gehad, ik trouwens ook.



Gefeliciteerd Loetje, dat je maar heel erg snel langs die magische 12 weken grens bent!!



Ik moet de 26ste ongi worden dus duimen maar dat ik dat niet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden! Ik heb weer heeel veel te lezen! Leuk is dat altijd! Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft. Het weer is in ieder geval super!



Doornroosje1985: Ik zal je in de tabel zetten! Hmm.. Die testjes heb ik nog nooit gebruikt. ik moet zeggen dat ik het het fijnst vind om ze op internet te halen omdat ik inmiddels al wat langer bezig ben om zwanger te worden. Dan voel ik me op de een of andere manier niet zo op mijn gemak om elke maand bij de drogist testjes te kopen.. bovendien ben ik bang om een bekende tegen te komen. Stom eigenlijk he?

Ik heb nu casettes besteld van testpoint. Die maar eens proberen.



Vervelend dat het niet lukt bij je zusje.. Voor jullie beiden zal dat erg lastig zijn. Zij wil natuurlijk ook blij voor jou zijn maar denk wel dat het lastig is. Ik heb dit zelf ook met mijn zus...Maar heel gek. Met haar praat ik er nooit over. We hebben het altijd over haar wondertje, maar nooit over mijn miskraam. Ik merk wel dat ik dat heel moeilijk vind. Maar goed, voor sommigen die het niet meegemaakt hebben stelt het denk ik weinig voor. Ik denk dat als je ook interesse toont in hoe het met haar gaat je haar ook enorm kunt steunen! Bijvoorbeeld praten over of ze ook ovulatietesten gebruikt of temperatuurt.. Als ze daar voor open staat dan.. Maar goed. Is ook maar een tip vanuit mijn eigen gedachten. Blijft natuurlijk een moeilijk onderwerp..



@Loetje:

Bedankt voor de tip! Ik ben helemaal naar de action gehaald maar ze hadden die testen niet liggen?? Shit .. Ik wilde die gevoelige wel eens proberen.. Testte jij op je NOD duidelijk positief met een gewone test? Of nog steeds een licht streepje?



@Gemini:

Alles wat je zegt is herkenbaar voor me. Ook die jaloerse gevoelens. Ik voel zelf af en toe zelfs wanhoop.. Waarom wil het niet lukken? Maar eigenlijk mag ik dat niet voelen van mezelf. Dus dan probeer ik dat weer aan de kant te schuiven. Kom gezellig erbij en deel je gevoelens, je symptomen en alles wat je eruit wil spuien .

Wil je ook in de tabel?



@beloved:

Oke! Zet ik in de tabel! De dagen zullen inderdaad wel kruipen voor jou! Poeh zeg.. ik weet nog precies hoe dat voelt! Gelukkig heb je een paasweekend wat misschien wat afleiding kan geven...



@Jaimesblond:

Veel plezier in winterberg! Spannende week volgende week! (Voel je al iets?? )
Alle reacties Link kopieren
@nina888: Welkom! Het is ook erg moeilijk.. Het lijkt wel net alsof op zulke momenten iedereen ineens spontaan zwanger wordt he..



@Loetje:

GEFELICITEERD! 7 weken en nog 33 te gaan!!



@Kiki:

Ook NOD volgende week! Leuk! Jij, ik en Jaimesblond volgende week. Vergeet ik nog iemand???
Jeetje ik wist niet dat we alledrie NOD volgende week hebben, ben wel benieuwd hoor. Ik ben sowieso niet zwanger. Ik hoef geloof ik maar een uur zwanger te zijn en dan voel ik het al of nouja..Dat was de vorige keer tenminste zo. Ik denk dat mijn borsten direct na de bevruchting al een cupmaat waren gegroeid en ik ben een week door de grond gegaan van de rugpijn,.
Oh en trouwens mijn vriend weet ook niet dat ik hier meepraat maar ach ik moet iemand hebben om mee te praten
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik heb de tabel aangepast maar moest wat mensen verwijderen omdat anders doornroosje er niet in past! Ik heb Yasmine en Kyralynn er uit gehaald omdat ik die het langst niet gezien had dacht ik? Lastig om dat terug te vinden. Als iemand het er niet mee eens is let me know!



@Kiki:

Ik zou dat niet te hard roepen! Lees maar eens terug in dit topic, er zijn er meerderen geweest die uit frustratie niks te voelen ook riepen niet zwanger te zijn en dat WEL bleken te zijn! Vergeet niet dat elke zwangerschap anders is.. Misschien heb je deze keer wel helemaal geen kwaaltjes.. Je weet maar nooit! Ik had namelijk de vorige keer dat ik zwanger was pas kwaaltjes een week nadat ik getest had. Daarvoor kon ik dus uberhaupt niks merken!
Haha maar toch denk ik niet dat ik zwanger ben hoor Lotus.. Hebben jullie trouwens een goed middel voor jeuk? Ik heb nu al 3 dagen echt een verschrikkelijke jeuk op mijn rug en het maakt mij echt compleet gek!
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de steun, ik heb het er met niemand in mijn omgeving over gehad. Mijn schoonzusje maakte bekend dat ze zwanger was, toen wij het ook wisten. Wij hebben het toen bewust niet gezegd, omdat we "hun moment" niet wilden overnemen zeg maar. Achteraf ben ik blij dat we niks gezegd hebben, maar ja nu heeft iedereen het natuurlijk alleen maar over hun baby'tje en logisch ook. Ik voel me er dan niet fijn bij als ik over de mk begin. Mijn man is wel heel lief voor me, maar hij zegt ook ik weet niet hoe het voor jou is. Het is fijn dat hier mensen zijn, die begrijpen wat ik bedoel.



Nu ondertussen al 2x weer gemenstrueerd en ook weer regelmatig. We willen niks forceren en gewoon nog lekker met elkaar kunnen vrijen, dus we proberen het gewoon los te laten, maar ergens kan dat helemaal niet hè, want ik wil het zo graag.



Ik duim voor iedereen die volgende week nod hebben!! Ik hoop het zo voor jullie!



@kiki je gevoel zegt vaak meer dan alle verschijnselen, maar ik ken genoeg vriendinnen die zwanger waren zonder symptomen. Geloof zelfs dat bij de meeste de eerste symptomen pas in week 5/6 beginnen. Dus hou goede hoop!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, ik lees al een tijdje mee hier maar nog niet meegeschreven. Nu heb ik daar wel behoefte aan. Ik heb begin januari een miskraam gehad. Daarna ben ik 7 weken lang niet ongesteld geworden en daarna wel weer gelukkig. In maart niet zwanger geworden en inmiddels zit ik alweer een week op het wachtbankje. Ik mag aanstaande vrijdag testen en heb heel erg het gevoel dat ik zwanger ben. Ik heb al een week lang pijnlijke tepels en borsten en aan het begin van afgelopen week had ik veel steken en krampen in mijn onderbuik. Ben wel bang dat ik het mis heb want je lichaam kan je ook aardig voor de gek houden .

Ik ben 29, mijn vriend is 39. Mag ik ook in de tabel?

Wij zitten nu een jaar in de medische molen omdat ik pcos heb. Ik heb clomid gehad maar helaas ging er geen eicel groeien. Sinds november gebruik ik hormooninjecties om mijn eisprong op te wekken. T is een intensief traject met veel ziekenhuisbezoeken. We zijn bezig vanaf augustus 2012 dus mijn geduld raakt op en ik word steeds banger dat het nog lang gaat duren voor het raak is bij ons. Maar goed, laten we positief blijven, vrijdag mag ik weer testen..spannend! :Imao:
Alle reacties Link kopieren
Hoi poppy welkom!!



Spannende tijden zo. Kan me voorstellen dat je het wachten moe bent. Er zitten nog meer meiden vlak voor hun nod dus elkaar er doorheen kletsen is altijd fijn.



Ook zitten hier een aantal meiden bij die inmiddels weer zwanger zijn ( zoals ik) wij vinden hier ook veel steun want het is toch allemaal erg onzeker en spannend.



Ik weet niet of je bij de tabel er nog in kan. Lotus heeft een aantal meiden er al uit moeten gooien omdat hij vol zat.



Misschien een idee om na poppy erbij de vermelden dat de tabel vol is maar je altijd mee kan schrijven lotus? Dit ook om het een beetje leesbaar te houden en ik ook op iedereen kan reageren?
Poppy, welkom!! Ook in de MMM... Hopelijk mag het snel goed raak zijn na zoveel geduld!



Lotus, kiki en jaimesblond, ik doe mee volgende week!!

En hoe nuchter ik afgelopen week was, zo erg ben ik dit weekend.. Heb alweer allerlei dingen die me opvallen (nachtelijke honger, beetje ziekjes (was vorige keer ook bij innesteling) en allerlei gevoelens in onderbuik.. Beetje menstruatie achtig...)

Pff ik wil er niet mee bezig zijn, maar het lukt me niet!!



Hoe is het met jullie? Al een voorgevoel?
Alle reacties Link kopieren
@Poppy: welkom!! Ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!! Spannend, hou ons op de hoogte hoor! We duimen mee.



@Lotus: bedankt! Leuk dat ik erbij sta! Kan me voorstellen dat het hartstikke moeilijk is met je zus! Confronterend. Ik probeer dat mijn zusje niet aan te doen. Ik heb het zoveel mogelijk over "gewone" dingen en vraag altijd hoe t bij haar gaat. Ze appt me ook weer als ze ongesteld is geworden zoals nu, en dan kan ik haar wel steunen. En ze is nu op mijn advies idd begonnen met temperaturen en ovulatietesten. Ik hoop dat dat helpt!



@twinlinkstar en alle meiden voor NOD: ik duim op mijn hardst de komende dagen! Wat zou het leuk zijn, weer zwangeren erbij!!!



@kiki: ik gebruik mentholpoeder voor mijn benen sinds paar dagen. Werd ook gek vd jeuk. Tot nu toe helpt t wel!



@Nina: voor jou ook welkom en ook voor jou hoop ik dat t heeeel snel raak mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
Meiden! Ik reageer later even uitgebreid en zal dan poppy ook in de tabel zetten! Welkom poppy ?. Ik denk niet dat ik vandaag of morgen hier de mogelijkheid voor heb.. Druk weekend en geen computer bij de hand.. Zal idd ook in de tabel zetten dat ie vol zit!



Meiden vlak voor NOD: dat we maar niet ongesteld gaan worden! En iedereen een fijne Pasen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Dat moest natuurlijken uitroepteken zijn poppy! ik typ vandaag even op mobiel. Is toch lastiger merk ik! Haha...
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik altijd maar heel beperkt reageer. Ik heb het vaak erg druk en zit met een blessure aan mijn favoriete hand.



Het is hier zo te lezen wel heel gezellig. En wat fijn dat er alweer zoveel zwangeren zijn. Ik zou mezelf er graag gauw aan toe voegen, maar het is afwachten.



Hoe was jullie menstruatie na de miskraam/curretage?

Hier was ik na 30 dagen weer ongesteld, dus redelijk mijn normale cyclus. Maar de keet daarna ineens 27 dagen en het lijkt erop dat dat nu weet het geval gaat zijn. Korter dan voorheen (enkele dagen). Zegt dat iets? Heeft dat nog met de miskraam te maken?

We zijn sinds deze ronde weet aan de bak, maar de ovulatie is dus, vermoedelijk, eerder dan verwacht geweest. Lastig! Lijkt me ook niet zo positief als de boel minder lang kan rijpen?
Alle reacties Link kopieren
@poppie: Geeft toch niks joh. Mijn cyclus was voor de miskraam 27 dagen en de maand daarna een eisprong op dag 10 en toen was ik zwanger. Na de miskraam ongesteld na 30 dagen. Daarna een eisprong op dag 14 en weer zwanger. Ik heb dus ook nooit een lange cyclus gehad. Fijn juist: hoef je ook niet zo lang te wachten op je NOD ;) En als je je eisprong niet voelt, kun je 'm altijd even opsporen met een ovulatietest toch?
Hoe het zit met je menstruatie na een miskraam ligt bij iedereen anders. Ik had altijd een cyclus van precies 28 dagen en dan kon ik er ook nog eens de klok op gelijk zetten. Na mijn miskraam ben ik nog maar 1 keer ongesteld geweest en dat was 33 dagen.
Meiden ik moet jullie eerlijk toegeven dat er een kans inzit dat jullie mij de komende tijd hier niet meer zullen zien verschijnen. Dit omdat ik het viva-forum zo verschrikkelijk ziek vind en het heel erg vind dat op een forum zulke zieke geesten hun mening kunnen spuwen. Dit nav meerdere topics waarin kindermoord werd geopperd, abortussen met een zwangerschap boven de 20 weken en zelfs de dood. Ik vind dit zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Lieve iedereen.. even snel een berichtje van mij.. hopelijk hebben jullie gisteren een leuke dag gehad en wordt deze vandaag herhaald! Wat spannend alle nod's die eraan zitten te komen! Mijn duimen draaien overuren! Geen symptomen en of klachten zegt helemaal niets hè. . Look at me! Als iemand er van overtuigd wat niet zwanger te zijn was ik het wel.. zelfs met een negatieve test op nod! Ik mag deze week naar de verloskundige bellen om een afspraak te maken voor een echo volgende week... Zo spannend!!! Ik ben dan geloof ik rond 7 weken.. zeker weten doe ik het niet.. maar dat zullen we dan wel zien! Jullie horen het als ik een datum heb! Jeuk is overigens een symptoom die je kunt hebben bij een zwangerschap hè! !

Kiki:wat een vreselijke onderwerpen ben je tegen gekomen op het forum. Gelukkig heb ik ze niet gezien. Ik snap heel goed dat je je daar van wilt scheiden, alleen zijn wij een groep vrouwen die praten over een verschrikkelijke gebeurtenis diensten zoeken bij elkaar. Ik dank dat ik dan ook voor iedereen mag spreken als ik zeg dat ook wij hier niet mee geassocieerd willen worden! Zulke rare dingen zullen hier op dit topic dan ook niet geaccepteerd worden!

Hier verder: vandaag weer wat beter opgestaan. Afgelopen dagen heel veel last gehad van met name mijn maag. Geen maagzuur maar een opgezette zware pijnlijke met maag! Ik wist ook niet wat ik ermee moest. Ik dacht eerst dat het kwam Door te weinig eten.. maar na een 3 gangen menu ging de pijn niet weg.. volgende dag welles waar minder maar nog steeds last van.. tot nu toe gaat het goed. Hopelijk komt het niet terug! Slapen gaat wel goed, alleen ben ik vroeg wakker en droom echt heel veel en dan de meest erge dingen....

dikke x voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Hoi kiki, ik had normaal een cyclus van 27 dagen. Na de mk ben ik 1 keet ongesteld geweest, dat was na 39 dagen, dus ook langer dan normaal. Ik heb het idee dat ik vorige week maandag mijn eisprong heb gehad. Ik zou dan volgende week ongesteld worden. Maar geen idee of dat echt zo is.



Ik ga nog steeds niet op kraamvisite, hebben jullie dat ook? Ik vind het nog te moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven