Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
@ Koolmeesje: Ja, wat goed van je kleinere kledingmaat!



@ Sophiepapa: haha, man van de lijstjes Het maakt mij niet uit.

Ik ben benieuwd naar het resultaat van die 12 weken! Je bent in elk geval al goed bezig geweest, deze week!



@ Moonlight: Goed bezig met bewegen en sporten! En die complimenten: fijn om te krijgen. Heb je vast verdiend!



@ Koolmeesje: Dikke cheer voor jou! Je hebt het maar even mooi gedaan, 8kg! Wauw!



@ Luneth: Mooi plan!



Ik heb best een goede week gehad, maar ben toch aangekomen :( 81,0, dus totaal -2,0



@
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Jammer genoeg hier de laatste tijd niet meer geweest. Heb het erg druk momenteel. Wel met leuke dingen gelukkig! Heb ook nog niet alles bij gelezen, maar heb even een beetje gescant. Ik zag wat goeie berichten staan en Sp die 12 weken flink aan de slag gaat! Ben benieuwd wat je resultaat gaat worden!



Hier gaat het niet zo goed. Ik eet veel en vaak . Zit dus even in een dip. Dat was ook terug te zien op de weegschaal. Ik woog 62,5 dat is in totaal -0,3. Hardlopen heb ik momenteel ook niet zoveel tijd voor, dus dan zit ik meteen al minder goed in mijn vel. Deze week is qua drukte ook nog even een rotweek, maar hopelijk gaat het vanaf het weekend weer beter. Dan gaat eten vast ook weer beter en dan weer hardlopen. Dan moet het wel weer goed komen.
Alle reacties Link kopieren
*
plukkie80 wijzigde dit bericht op 14-04-2014 21:51
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En welkom nieuwelingen :-)
Alle reacties Link kopieren
@moonlight leuk die complimenten! Dat zal wel motiverend werken?



@koolmeesje. Waauw goed bezig!!



@sophiepapa ook lekker veel aan het sporten dis. Klink goed



@5x5 vervelend van je enkel.



Ik ben ook weer terug van weggeweest. Ik ga komende maandag weer wegen. Ik weet niet meer wie het zei: maar ik heb ook last van die weekenden. Door de week alles prima, maar de weekenden niet.
@Koolmees: Ja, ik wil zeker niet (noooit:) helemaal stoppen met snoepen, want daar vind ik het veels te lekker voor! Ik zou alleen wat meer zelfbeheersing willen hebben. Ik denk dat het wel een goed plan is om niet alleen de snaaimomenten in te plannen, maar ook in te plannen wat dat dan precies wordt (zodat ik achteraf ook geen spijt ervan heb). En verder ben jij goed bezig volgens mij: supergoed, hou vol!



@Moonlight: Bij mij is dat ook leeftijdsgebonden, toen ik begin 20 was, smolten de kilo's eraf als ik een paar dagen even niet snoepte: nu is het letterlijk een meerjarenplan



@Sophiepapa: Ja, gaat weer goed hoor, dank je! En goed dat je lekker aan het sporten bent: hou vol!



@Luneth: Mooie planning!



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nee zwemmen is niet echt wat voor mij, vind er niet zoveel aan. Ben wel nu al een paar weken met fysiotherapie bezig. Maar dat heeft even tijd nodig voor ik verbetering merk denk ik.



Ik ben wel weer rustig aan begonnen met dansen (na een week of 3 al voorzichtig) maar kan nog lang niet alles meedoen.
Alle reacties Link kopieren
5x5: goed dat je toch nog bent afgevallen, ondanks je enkelblessure. Wel fijn dat je toch wat kunt dansen. Hopelijk merk je snel effect van de fysiotherapie.



Fruitella: inderdaad helpt het bij mij wel om niet alleen de snoepmomenten zelf in te plannen, maar ook precies wat ik ga snoepen. Zo heb ik bijvoorbeeld een zak popcorn in huis: 525 kcal. Die plan ik gewoon een keer in, met broodmaaltijden/tussendoortjes op die dag van zo'n 700 kcal in totaal en een avondmaaltijd van 600 kcal. In totaal dus 1825 kcal: niks aan de hand!



Florienepien: he wat jammer dat je toch bent aangekomen deze week. Zou het vocht kunnen zijn? De tijd van de maand? Of minder gesport? In ieder geval weet je dat je goed en gezond hebt gegeten, dat is toch het belangrijkste. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Plukkie80: jammer dat je even in een dip zit en dat het hardlopen erbij inschiet. Maar je weet het van jezelf en dus kun je er ook iets aan doen! Vandaag nog :-) Succes!



Sophiepapa: jij bent ook lekker bezig, goed hoor. Inderdaad zul je nu wel wat gewicht erbij krijgen door spieren, maar dat is alleen maar mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn middel opgemeten. Hoewel mijn BMI nog op gezond gewicht zit, zijn de centimeters dat niet helemaal. Gezond zou onder de 80 cm zijn, ik zit op 84 cm. Dus dat is gevarenzone. Geeft maar weer aan dat het belangrijk is om rust in mijn eetpatroon te creëren en weer van eten te genieten en die 4 cm kwijt te raken. Ik blijf nog wel even van de weegschaal af, ik ga er 28 april weer op staan.



Vandaag gaat goed. Niet gesnoept en ook netjes mijn groente tussendoor gegeten, plus twee stuks fruit. Vanavond eten we asperges, aardappelen en een tartaartje. Heb er nu al zin in. De beweging heb ik ook gehad, 45 minuten gewandeld.

Verder probeer ik wat minder in mijn eentje tv te kijken, omdat dan vaak de snoepbuien komen. Dus ik ben druk aan het lezen (de nieuwe Bridget Jones), heerlijk!



Dit weekend heb ik twee verjaardagen. Gelukkig zijn ze op de hoogte dat ik graag wat wil afvallen .
Alle reacties Link kopieren
@koolmeesje, dat is inderdaad zo! Vanaf morgen (vandaag kan niet meer, want vandaag is al beetje mislukt) pak ik het juiste ritme weer op!



Alleen wel lastig dat het nou weer net paasweekend is, ik eet graag veel paaseitjes en het excuus wat ik dan gebruik is dat je in het paasweekend wel paaseitjes mag eten want daarna zijn ze er niet meer.



Maar ik voel me nu zo slecht en bij al het slechte eten moet ik maar denken: ik voel me na het eten daarvan alleen maar slechter. Daarnaast ben ik nu ook wel bang dat er straks weer flink wat kilo's aanzitten en dat ik helemaal terug ben bij af. Het gaat zoooo slecht de laatste tijd .Dus ik moet nu ingrijpen. Gelukkig heb ik het vanaf nu wat rustiger, dan heb ik ook weer tijd om hier te schrijven en dat helpt me ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Paasweekend is inderdaad lastig he? Ik vind paaseitjes ook heerlijk, maar de afgelopen 2 dagen heb ik ze gelukkig kunnen weerstaan.



Het is me vandaag gelukt om niet te snoepen en ik heb ook nog kunnen sporten, dus ik ben tevreden. Heb nu drie dagen vrij en thuis vind ik het makkelijker, dus dat scheelt.



En qua genieten, ik heb heerlijk gegeten vanavond. Ik heb een salade met gerookte forel gemaakt en daarbij pommes duchesse uit de oven. Was heel goed gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Luneth, goed dat je niet gesnoept hebt en ook nog gesport hebt! Hier gelukkig hetzelfde. Niets in huis, dus ik kon niks snoepen en heb nog 3 kwartier hardgelopen. Geeft wel weer een goed gevoel!

Pommes duchesse zijn echt lekker! Mmmm misschien dit weekend ook maar eten (niet teveel) en er nog iets bij verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Luneth: wat ben jij goed bezig. Een keer per maand gebruik ik ook het meetlint. Broekriem helpt ook, vandaag heb ik weer een extra opening kunnen prikken.



Plukkie: waauw, 3 kwartiers lopen. Lopen, lijkt me echt niet makkelijk. Dat vind ik echt moedig.



Van de paaseitjes blijf ik af. Gelukkig begrijpt mijn omgeving dit ook. Ik constipeer snel van chocola. En als ik toch eentje zou nemen, nouja dan is de zak meteen leeg.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie: Ik vind ze ook echt heerlijk. Ik reken meestal 5 per persoon, dan kom je ook precies uit met zo'n diepvrieszak.



Vanavond heb ik een verjaardag, we eten daar ook. Ik geloof dat het soep wordt, dus ik verwacht dat er genoeg mogelijkheid is om gezond te eten.

Heb vandaag wel steeds trek in iets zoets, maar tot nu toe gaat het goed. Vanochtend 6 km gefietst en net ook nog 45 min gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Titike: Dat is pas dag 3 hoor. Maar ik geloof dat ik te pakken heb wat goed voor me is. Het helpt ook erg dat ik mensen om me heen verteld heb dat ik wil afvallen (thuis en op stage). Ze bieden me nu niet meer zoveel aan.
Alle reacties Link kopieren
Titike, 3 kwartier hardlopen is voor mij eigenlijk maar een kort stukje :-). Ik denk dat iedereen het wel kan (tenzij je lichamelijke beperkingen hebt), als je maar een goed opbouwschema hebt.



Luneth, vandaag pommes duchesse gehaald. Die gaan we morgen eten :-). Nu al zin in! Jij hebt je beweging voor vandaag wel al gehad! Goed bezig. Is het nog gelukt om gezond te eten bij de verjaardag?



Mijn dag vandaag was heel slecht. Overdag qua eten en beweging (tennis) viel wel mee, maar vanavond thuis heb ik iets van 20 paaseitjes gegeten (40 kcal per stuk)! Daarnaast had ik me vanochtend gewogen en ik woog 62,9 kg! Bijna 63 en ondanks dat vreet ik toch heel veel paaseitjes! Met mezelf afgesproken dat ik vanaf morgen weer in een app bij hou wat ik eet, zodat ik iets bewuster ben van wat ik allemaal naar binnen schuif. En met mezelf afgesproken dat ik alleen 1 of 2 paaseitjes mag als het nog binnen de calorieën van de dag past en meer dan 2 ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie: Ik heb gisteren wat teveel gegeten bij de verjaardag! Doorgegeten terwijl ik eigenlijk al vol zit en ook nog vrij laat op de avond, vlak voor het naar bed gaan. En dan krijg je karma, want nu heb ik dus last van maagzuur. Lesje geleerd.



Vanavond op het menu: ovenschotel met zoete aardappel, chorizo en ei. Erbij maak ik een salade.
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het al weer weegdag.



Ik heb deze week week 2 van mijn fitness-schema gedaan.



Vrijdagavond ben ik uit eten geweest in een goed restaurant. We hadden een drie gangen verrassingsmenu met een fles water en een glas witte wijn. Ik zat na het diner heel erg vol omdat ik ook bijna de helft van het diner van mijn vrouw heb gegeten. Het diner was wel gezond en heel erg lekker.



Ook had ik een uitgebreide familielunch zaterdagmiddag. Ik heb extra de moeite gedaan om zaterdagochtend ook nog naar de sportschool te gaan. Ik had helaas maar 20 minuten de tijd voor de crosstrainer, maar ik ben toch gegaan, omdat ik wist dat ik anders zou gaan balen.



Zondag was de sportschool sowieso gesloten vanwege Pasen.



Deze week heb ik aardig wat paaseitjes gegeten. Het aantal calorieën valt mee. Mijn gemiddelde aantal calorieën per dag is nog onder de 2100 kcal.



De paaseitjes zie ik wel terug bij mijn verzadigd vet. Verzadigd vet heb ik iets te veel binnen gekregen deze week en staat op geel. Verzadigd vet stond vorige week nog op groen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 13 april 2014 @ 15:24:

[...]



Sophiepapa, wat een ambitieus plan, wat goed! Slim idd om het zo af te wisselen dat je zonder rustdagen kunt trainen.

[...]



Dat schema heb ik niet zelf verzonnen maar komt van deze website http://buff-dudes.com/

Buff is een acroniem voor Better understanding of food & fitness.



Volgens mij is het ook wel een klassiek en slim schema. Je traint 4 dagen per week best wel zwaar. Je begint met dag 1 en 2 met je bovenlichaam. Dag 3 train je benen, waardoor je bovenlichaam ook weer een dag rust wordt gegund en op dag 4 train je schouders en nek. Na dag 4 heb je je hele lichaam getraind. Waarna je dag 5, 6 en 7 weer rust hebt om daarna weer te beginnen met dag 1 en verder.



quote:Moonlight82 schreef op 13 april 2014 @ 15:24:

Ik heb afgelopen week op woensdag en vrijdag hardgelopen. Geen zware trainingen, wel volgens mijn programmaatje. Dinsdag nog half uurtje gezwommen en gisteren een wandeling van 25 km gedaan.

Vandaag rustdag qua beweging.Moonlight, jij bent ook goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 13 april 2014 @ 11:23:

Sophiepapa, interessant hoor. Wat zal jij een gespierde adonis worden...

[...]



Dat is nog afwachten omdat ik een veertiger ben. We zullen zien.



quote:koolmeesje123 schreef op 13 april 2014 @ 11:23:

Wat die bmi betreft, misschien kan iedereen die zelf doorgeven aan jou? Hoef jij niet steeds 20x te rekenen...



[...]De BMI uitrekenen is niet zo veel moeite, aangezien ik de BMI niet iedere week ga uitrekenen en bovendien voer ik de gegevens in op een website dat de BMI voor mij uitrekent.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewogen: 79,5 kg, in totaal -8,5 kg.

En dat is -0,5 kg t.o.v. vorige week.



Ik had het niet verwacht, want ik heb afgelopen week heel slecht nieuws gekregen.Sindsdien heb ik de eetmeter niet meer ingevuld. Het interesseerde me niet meer. Heb ook nauwelijks meer gesport.



Nu gaat het iets beter, en ik heb besloten door te gaan met deze gezonde levensstijl. Dat ik zelfs nu nog afgevallen ben valt me mee. Ik ga weer sporten en de eetmeter weer invullen.



Nu ben ik eindelijk onder de 80 kg. Een mijlpaal.





Ben benieuwd naar jullie gewichten.
Alle reacties Link kopieren
Sophiepapa, dat driegangen verrassingsmenu klinkt erg goed. En ik vind het ook goed dat je zaterdag toch nog bent gaan sporten, ookal kon het maar kort. Iets is beter dan niets, en voor de moraal is het heel belangrijk om te blijven gaan.



Op naar week drie van het fitness schema!
Alle reacties Link kopieren
Jaja, daar ben ik weer. De ziekenhuisonderzoeken zijn over. Helaas hebben ze geen vetrolletjes weggesneden, haha. Weeg 61.2 kg, maar er staat me niets meer op mijn weg (voor zover ik weet) om mijn doel na te streven
Alle reacties Link kopieren
Koolmeesje, Sterkte gewenst met betrekking tot het slechte nieuws. Dat klinkt heftig.



Wat goed dat je onder de 80,0 kg bent gegaan met je gewicht. Nu is het een kwestie van een gezonde levenstijl te houden.



Ik ben vanochtend al begonnen met week 3 van mijn fitness-schema.



Vinatic, Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven