Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:



Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?



Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"



Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 09:15:

Ik denk dat ik inmiddels anders met mijn gevoelens omga.

Ik heb gevoel, gebruik mijn gevoel en identificeer mezelf niet meer zo met mijn gevoel dat mijn gevoel mij volledig beheerst of meesleept.

Denk dat je hiermee de spijker op de kop slaat. Goed dat jij dat wel kan. Voor mij is dat hele minaargedoe nieuw, ik moet dat gevoel dus nog uit zien te schakelen. En daar worstel ik dus mee op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Hoi highlander, haha je hebt helemaal gelijk... dat we ons zelfbeeld niet door een man moeten laten bepalen maar het maakt je als vrouw toch onzeker als hij eerst een poos geil en lekker met je bezig is op de mail en de whatsapp en dan heeft ie je gezien en met je in bed gelegen, en dan is de context van de berichtjes ineens heel anders. Zeker na de eerste date, die ik weer had met m na 11 jaar had ik zoiets van "oh". Misschien niet meer zo lekker als vroeger, niet meer zo strak, weet ik veel. Maar inmiddels weet ik t nou wel dat ie zo doet en dat t weer omslaat na verloop van tijd (steeds sneller gelukkig),, maar ja weet je, je wilt gewoon lekker gevonden worden, en dat ook nog merken als vrouw, ook nog na die date. Zeker net wat mikmakk ook zegt, als er gevoel bij komt kijken. Maar daarom vind ik het zo leuk dat je jouw mannenkijk op de dingen met ons deelt.
Alle reacties Link kopieren
Almost, wil jij voor jouw gevoel toch het idee hebben dat hij van jou alleen is?



Ik denk dat er voor hem ook een stuk omschakeling inzit.

Hoe je het ook wendt of keert seks met een vast iemand is altijd een bindmiddel.

Ook al is het geen liefde en alleen lust je raakt door de sekshormonen toch aan elkaar gehecht.

Na de seks zul je toch weer een stuk moeten onthechten om te voorkomen dat je doorschiet in allerlei luchtfietserij over samenzijn.



Lotje, ik had na een hete date met mijn minnares altijd even koelte nodig om weer in de aardse realiteit te komen.

Ik denk dat er wel meer mannen zijn die koel reageren na de seks om die reden.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk wil je als vrouw het gevoel hebben dat hij van jou alleen is. Zit je als man toch ook niet op te wachten, een minares waarvan je weet dat die de dag daarvoor nog een ander gebruikt heeft? Tenminste, nr 2 heeft mij altijd gezegd: 'ik hoef niet in een ander zijn pap te roeren.' (daarbij refererend naar mijn nr 1)



Onthechten? Ja, moet zeker gebeuren na de seks. En ik besef ook dat seks een hechtmiddel is. Hoe vaak heb ik tijdens seks wel niet op de lippen moeten bijten om niet 'ik hou van je' uit te schreeuwen. Want ik hou ook niet van hem maar voel wel voor hem. Ik vind het maar een gevaarlijk en complex spel, dat minnaarschap. Pfft..
Alle reacties Link kopieren
quote:almost schreef op 20 april 2014 @ 09:43:Tuurlijk wil je als vrouw het gevoel hebben dat hij van jou alleen is. Zit je als man toch ook niet op te wachten, een minares waarvan je weet dat die de dag daarvoor nog een ander gebruikt heeft? Van alledrie mijn voormalige minnaressen ken ik de mannen ook persoonlijk en weet ik hoe hun seksleven thuis er ongeveer uit zag tijdens mijn seksrelaties met die dames.



Mijn eerste wisselde haar man idd af met mij, mijn tweede had nog 3-4 minnaars naast mij èn haar man en mijn derde had in het begin van onze seksrelatie ook nog seks met haar man op de paar momenten per jaar dat zijn lichaam nog mee wilde werken.



Ik denk dat het "jij hebt alleen seks met mij" idee in tegenspraak is met het delen van het minnespel.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Tnx highlander!

Overigens zou ik het niet zo leuk vinden als nr2 nog andere minnaressen zou hebben of ik andere minnaars. Misschien, of eigenlijk waarschijnlijk, er dan zelfs mee kappen. Weet eigenlijk niet waarom. Wil m toch exclusief houden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En onze minnaars hebben, net als wij, toch gewoon ook sex met hun nr1? Daar heb ik dan weer niks mee. Niet jaloers op of zo, maar dat zou tov een andere minnares wel zo zijn denk ik. En hij net zo.
Ik heb niet gezegd dat hij me liet twijfelen aan m'n bed prestaties. Onmogelijk, daarvoor was het te mindblowing

Is het ook niet enigszins normaal/menselijk dat je gaat invullen wat een ander denkt/voelt wanneer je daar geen duidelijkheid over hebt?
Ik denk ook dat het misschien een man vrouw verschil is. Als vrouw wil je graag nog even samen na genieten en samen in die bubbel zijn. Als man is dat denk ik toch anders. Hier viel het mij gisteren ook op dat ik de hele dag nog niets gehoord had. Mijn handen hebben de hele dag gejeukt en om 22.00 uur trok ik het niet meer en heb toch hem even een berichtje gestuurd. Alleen een domme foto van mijn keuken kunsten. Niet lang daarna kreeg ik antwoord. Maar inderdaad, het is weekend en hij heeft dan wel geen vrouw, maar wel zijn kinderen dit weekend, bovendien zijn ze voor het eersg sinds tijden alle 3 weer eens bij hem. Dus kan ik me ook goed voorstellen dat hij daar te druk mee is en te veel van geniet.



Meerdere minnaressen heeft/had mijn nr2 ook. Ik vind dat ook niet altijd leuk, maar ik wist dit van hem voordat ik er aan begon. Ik weet nu inmiddels ook dat er twee zijn af gehaakt en toen ik dit donderdag hoorde merkte ik toch even dat mij hart stiekem wel een klein sprongetje maakte. Nr2 weet dit niet en dit zal ik ook niet tegen hem zeggen. Hij is vrijgezel en heeft alle recht om te doen wat hij wil. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Jane, je zag jezelf ook niet verliefd worden op nr 2.. maar dat pakt ook anders uit. Ben jij jezelf niet gewoon dingen aan het inpraten, zodat je niet hoeft te zien hoe de werkelijkheid eruit ziet?



Almost, klinkt alsof het einde in zicht is. Hij is aan het verder kijken en je kunt dat niet tegenhouden. Niet door die andere dame op te peppen tav haar nr 1 en af proberen te houden van jouw nr 2. Niet door nr 2 te vertellen dat je het niet zo goed trekt als hij flirt met iemand anders. Het lijkt erop dat ze elkaar interessant zijn gaan vinden en jouw antennes pikken dat uitstekend op.



Dat je die dame probeert weg te houden van jouw nr 2, is toch eigenlijk te gek voor woorden?? Hij is single, jij bent bezet. Hij mag doen en laten wat hij wil. Wie ben jij om je daar mee te bemoeien?

Volgens mij, als je op zo'n punt komt, is het echt tijd om knopen door te hakken en afstand te nemen.

En hoezo wil jij het idee hebben dat hij alleen van jou is? Hij is single, hij is niet alleen van jou.



Apollonia, jij wilde toch de snelle gebruikseks en niet lange duur?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Alle reacties Link kopieren
Almost, je hebt wel tegen nr2 gezegd dat je moeite hebt met hoe hij met haar omgaat, heb je m ook gezegd dat je zn geflirt met haar in jouw bijzijn niet zo leuk vindt? En dat je natuurlijk niet echt recht van spreken hebt, maar dat t je toch kwetst op een of andere manier? En begreep hij dat, ook dat je zei dat t contact tussen jullie misschien daardoor wat minder zou worden? Hoe reageerde hij eigenlijk? Wel geeindigd in een vrijpartij, maar ook een soort van richting t afscheid. Was dat voor hem dan net zo? Of had hij t niet zo door? Dat je bijna volschoot? Of was hij alleen te druk met de sex bezig?

Oranje, knap van je! En leuk dat je weer wat in t vooruitzicht hebt! Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Jane: heerlijk.. dat hartsprongetje. Kan ik me goed voorstellen... maar idd, wat heidi zegt, klink je ook in love! En op jezelf inpraten dat je m moet kunnen delen, maar dat eigenlijk ook niet wilt. = toch menselijk als je verliefd bent! ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 09:59:

[...]

Van alledrie mijn voormalige minnaressen ken ik de mannen ook persoonlijk en weet ik hoe hun seksleven thuis er ongeveer uit zag tijdens mijn seksrelaties met die dames.

Dat zal inderdaad ook wel schelen. Dat plus het gegeven dat jullie in een open relatie zitten. Wellicht geeft het 'ik zet er ook nog wat voor op het spel' gevoel onbewust het gevoel dat je daarom meer van je partner mag verwachten. Geen idee of het echt zo is hoor, het schiet me nu spontaan te binnen.



quote:Ik denk dat het "jij hebt alleen seks met mij" idee in tegenspraak is met het delen van het minnespel.

Ben ik met je eens. Zo kijk ik er ook tegenaan, vanaf een afstandje dan. Als het ineens mezelf betreft voelt het blijkbaar toch net weer effe anders. Maarja, ik denk dat dat voor een groot deel komt omdat ik die andere vrouw ook goed ken, en het onder mijn neus gebeurt. Met iemand uit de kroeg zou ik minder moeite hebben denk ik.



Fijn te horen dat ik in het gevoel wat ik heb voor nr 2 toch niet helemaal alleen sta. Dat het gevoel begrepen wordt. Thanks meiden!

quote:Heeeidi schreef op 20 april 2014 @ 11:50:

Almost, klinkt alsof het einde in zicht is. Hij is aan het verder kijken en je kunt dat niet tegenhouden. Niet door die andere dame op te peppen tav haar nr 1 en af proberen te houden van jouw nr 2. Niet door nr 2 te vertellen dat je het niet zo goed trekt als hij flirt met iemand anders. Het lijkt erop dat ze elkaar interessant zijn gaan vinden en jouw antennes pikken dat uitstekend op.



Dat je die dame probeert weg te houden van jouw nr 2, is toch eigenlijk te gek voor woorden?? Hij is single, jij bent bezet. Hij mag doen en laten wat hij wil. Wie ben jij om je daar mee te bemoeien?

En hoezo wil jij het idee hebben dat hij alleen van jou is? Hij is single, hij is niet alleen van jou.

Tsja, ik zei toch ook al dat ik me bewust was van dat ik mijn antwoorden naar eigen in eigen straatje praatte. Weet ik echt wel. En ook dat ik weet dat ik geen exclusiviteit kan en mag verwachten. Nogmaals, en dat komt waarschijnlijk niet helemaal duidelijk over in mijn verhaal, ik wil hem helemaal geen andere vrouw weigeren. Dat zou gewoon belachelijk zijn. Het probleem is gewoon het gevoel wat ik erbij heb als hij dat wel doet / zou doen, en hoe ik daarmee om moet gaan.



Zoals Highlander al eerder memoreerde: het gevoel moet je onder controle hebben, en dat heb ik niet. En als me dat eerdaags niet gaat lukken, dan zal ik moeten stoppen. Dat zal dan de enige manier zijn om het een halt toe te brengen waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotje_42 schreef op 20 april 2014 @ 11:51:

Almost, je hebt wel tegen nr2 gezegd dat je moeite hebt met hoe hij met haar omgaat, heb je m ook gezegd dat je zn geflirt met haar in jouw bijzijn niet zo leuk vindt? En dat je natuurlijk niet echt recht van spreken hebt, maar dat t je toch kwetst op een of andere manier? En begreep hij dat, ook dat je zei dat t contact tussen jullie misschien daardoor wat minder zou worden? Hoe reageerde hij eigenlijk? Wel geeindigd in een vrijpartij, maar ook een soort van richting t afscheid. Was dat voor hem dan net zo? Of had hij t niet zo door? Dat je bijna volschoot? Of was hij alleen te druk met de sex bezig?

Ja, heb gezegd dat ik er een slecht gevoel bij had. Hij vroeg 'jaloers'? Heb ik met ja op geantwoord. Hij begreep het. Zei dat hij dat ook bij mij wel eens had. Begreep ook dat het waarschijnlijk ook met mijn thuissituatie te maken heeft. (Ben nu gevoeliger voor aandacht nu ik dat rhuis niet krijg) Heel begripvol allemaal.



De vrijpartij was een paar dagen later. Denk niet dat hij voelde dat het anders was, hoewel hij misschien wel zijn eigen gevoel er wat minder ingooide dan voorheen. Maar dat kan ook mijn eigen fantasie weer zijn die met me op hol gaat, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel wat je bedoelt geloof ik. Minnares zijn van een bezette man brengt andere gevoelens met zich mee. Het maakt de situatie duidelijker. Het is meestal een vaststaand feit dat ze sex hebben met hun partner.

Bij een single man bestaat de kans dat hij iemand vind die hem echt iets doet. En dan ben je hem kwijt.



Althans zo lijkt het mij.
Alle reacties Link kopieren
Almost, ik snap heel goed dat je met je verstand je nr2 een andere vrouw niet kan of mag weigeren, maar tja. Gevoelens spelen ook een rol!

En bella, zo treffend verwoord! Vooral dat laatste. Toch een soort van angst dat je dan als minnares aan de kant zou kunnen worden geschoven. Als hij iemand vindt die meer is dan een fling. Iemand waar hij echt iets mee op zou willen bouwen. En je wilt m niet meer missen... eigenlijk. Verlust vs verliefd? Blijft moeilijk. Hart en verstand...
quote:highlander schreef op 20 april 2014 @ 08:48:

[...]



[...]



[...]



[...]

Typisch dat jullie jullie zelfbeeld zo laten beïnvloeden door een man.

Waarom betrekken jullie zijn gedrag gelijk op jullie persoonlijk?

Een man is ook maar een mens en jullie maken het idd alleen moeilijker voor jezelf door zo te doen.



Almost, jij vertelde van de week dat jij jouw minnaar puur voor de seks hebt.

Waarom zou hij jou niet voor de seks mogen hebben?

Ik draai het om, ik denk juist dat (veel) vrouwen een minnaar hebben omdát ze onzeker zijn en juist deze man hun "gevoel voor eigenwaarde" komt brengen. Ik heb het al tig keer gezegd, je hebt geen minnaar voor de seks maar voor de aandacht. De seks is -denk ik- 5-10%.

Als de aandacht vermindert, vermindert de eigenwaarde ook weer. Logisch.

Het is het gat in onszelf dat we opvullen met van alles, drank, sigaretten, eten en minnaars.

Om te constateren dat het allemaal maar een zeer kort gevoel van opvulling geeft.

Ik spreek even in zijn algemeenheid hoor, het zal beslist niet voor iedereen gelden.
Dat ben ik wel met je eens roos, althans in mijn geval klopt dat wel. Ik was (of ben) vooral gek op de aandacht en het spel. In eerste instantie zelfs nooit gedacht dat we seks zouden gaan hebben... Omdat ik dacht dat ik niet in die mate vreemd zou gaan, en omdat ik geen seks mistte thuis. Het ging gewoon vrij ongemerkt steeds een stukje verder.... Maar werkelijk oprecht nooit gedacht dat het zo ver zou gaan als het nu is.
Alle reacties Link kopieren
Heidi, dat klopt maar ik probeer mijn collectie te beperken. Na sportschoolvlam ben ik wel gaan nadenken. En alhoewel ik nog steeds geen hechte relatie wil met een minnaar wil probeer ik wel minder te sloeren dan ik deed. Volgens mijn psycholoog ben ik seksverslaafd. Ik ben 24/7 met seks bezig. Met zijn advies en begeleiding probeer ik een "normale" manier te vinden voor het hebben van een minnaar en het hebben van seks. Deze piloot heeft ook zijn ding en we hebben daarom een enorme klik. Het gaat vanzelf allemaal en we vullen elkaar perfect aan in bed.
quote:lotje_42 schreef op 20 april 2014 @ 12:00:

Jane: heerlijk.. dat hartsprongetje. Kan ik me goed voorstellen... maar idd, wat heidi zegt, klink je ook in love! En op jezelf inpraten dat je m moet kunnen delen, maar dat eigenlijk ook niet wilt. = toch menselijk als je verliefd bent! ;)Hmm, misschien hebben jullie gelijk. Ik weet op dit moment zelf niet zo goed of ik nu wel of niet verliefd ben op nr2. Maar gezien mijn gedachten en gevoellens denk ik zelf dat ik dit onbewust inderdaad wel ben en mezelf probeer wijs te maken dat dit allemaal niet zo is.
En nog steeds niks aan de hand, Jane? Nog steeds alles onder controle? Je zou toch direct stoppen als je verliefd was?
Dat klopt barb, maar ik weet op dit moment niet zo goed wat mijn gevoellens zijn naar nr2. En ik kom inderdaad tot de ontdekking dat dit een stuk makkelijker gezecht dan gedaan is.
Op 26-3 schreef je:

"Voorlopig wil ik gewoon lekker genieten.



van verliefdheid is hier geen sprake. Juist als ik denk echt verliefd te gaan worden weet ik ook dat ik moet maken dat ik weg kom. Mede omdat er geen sprake is van verliefdheid kan ik het nu prima aan."



Je gevoelens zijn aan het veranderen, dat merk je zelf ook. Je kunt nu gewoon doorgaan, totdat je zeker weet dat je verliefd bent, of iets in de kiem smoren en die bak ellende voorkomen. Want je weet zelf vast ook wel dat je niet kunt doorgaan zonder je verder te verliezen in je nr 2.
Cljane, ik heb heel lang tegen mezelf gezegd dat ik verliefd was op het spel en de spanning en niet op hem. Nog steeds denk ik dat af en toe. Ik kan ook wel momenten hebben dat ik even totaalniet met hem bezig ben en ik zelfs geloof dat ik het prima zou vinden als ik zou stoppen. Het is een grijs gebied denk ik, en omdat je niet verliefd wilt zijn, lukt het waarschijnlijk nog best goed om eea te sturen met je verstand.
Klop barb, ik kan niet door gaan zonder mezelf op de langere termijn te verliezen in nr2 en toch ben ik op dit moment echt zwak. Ik wil het niet stoppen. Ik geniet er te veel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven