Lijf & Lijn alle pijlers

Intermittent Fasting.

18-04-2014 22:22 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dat? En wat zijn de ervaringen?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik kan beter vasten op dagen dat ik wel sport. Als ik relaxt ben heb ik veel meer behoefte om te grazen.
Alle reacties Link kopieren
8 uur eten is goed te dien. Na het avondeten niets meer eten. 'S morgens kun je het rekken zodat je misschien op 6 of 7 uur uitkomt. Lukt dat niet, geen probleem, je hebt gevast.

Soms kun je met een hap kokosolie het nog prima een uur rekken.

Dit werkt voor mij vele malen beter dan een vastdag met Max 500 kcal.

Door de regelmaat is dit beter vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ga vanaf volgende week maandag 8 uur proberen. Dat moet idd te doen zijn.



Oh Nien echt als ik een Hiit doe zonder voedsel moet ik echt daarna eten wil ik niet tegen de vlakte gaan.



Ik weet niet of je Facebook hebt maar op mijn publieke YoSport pagina zie je wat ik ongeveer doe! Tis een soort verslaving!
Alle reacties Link kopieren
quote:linnoya schreef op 20 april 2014 @ 09:01:

8 uur eten is goed te dien. Na het avondeten niets meer eten. 'S morgens kun je het rekken zodat je misschien op 6 of 7 uur uitkomt. Lukt dat niet, geen probleem, je hebt gevast.

Soms kun je met een hap kokosolie het nog prima een uur rekken.

Dit werkt voor mij vele malen beter dan een vastdag met Max 500 kcal.

Door de regelmaat is dit beter vol te houden.Even een vraag tussendoor. Vasten is toch niet tussen avondeten en opstaan niet meer eten? Ik eet altijd om 18:00 en dan in de ochtend weer om 7:30 (12,5 uur). Ik heb dat altijd als normaal gezien.
Alle reacties Link kopieren
Om de voordelen van intermittent vasten te benutten moet je als vrouw minimaal ongeveer 14 tot 16 uur achter elkaar vasten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Esfa,

Ik bedoel met de 6 en 7 uur de periode dat je mag eten. 8 is ook goed.

Ik eet van 17:30 tot 9:30 niets. Meestal wordt het 10:30 of 11 uur dat ik ga eten.
Alle reacties Link kopieren
Ah, oke. Dank je ik snap het.
quote:ednaloy schreef op 20 april 2014 @ 09:09:

Oké ik ga vanaf volgende week maandag 8 uur proberen. Dat moet idd te doen zijn.



Oh Nien echt als ik een Hiit doe zonder voedsel moet ik echt daarna eten wil ik niet tegen de vlakte gaan.



Ik weet niet of je Facebook hebt maar op mijn publieke YoSport pagina zie je wat ik ongeveer doe! Tis een soort verslaving!

Het klinkt in elk geval actief ja. Zo fanatiek ben ik niet meer met sporten. Bovendien heb ik door ervaring geleerd dat ik nog zo hard kan sporten, maar als ik ondertussen niet lijn, kom ik nog gewoon steeds aan. Ik stond op 'n gegeven moment ook 5 keer per week in de sportschool 45 min cardio te doen en 20 minuten spiermachientjes, maar zolang ik gewoon eet, had dat dus geen effect en ik raakte dat sporten dus ook kotsbeu. Dus ik hou t nu bij flinke wandelingen. Was op 26 maart begonnen het op runkeeper bij te houden en ben net de 100 km al gepasseerd. Niet slecht, vind ik zelf!



Ben nu dus net terug van 'n wandeling en heb nog steeds niets gegeten. Zometeen eerst douchen en dan heerlijk gaan genieten van mijn pistolet met prepare en 'n gekookt eitje: jammie!!
quote:viva-amber schreef op 20 april 2014 @ 08:52:

Een raam van 8 uur is ook een optie, voor vrouwen is vasten zwaarder dan voor mannen tgv onze hormoonhuishouding.Is er niks aan onze hormoonhuishouding te doen eigenlijk? Vind het sowieso al zwaar oneerlijk dat 'n man die op gezond gewicht zit 2300 kcal per dag kan hebben en 'n vrouw maar 2000. En hoe ouder je wordt hoe minder je eigenlijk per dag mag hebben. *Slik* hoe moet dat dan later in 't bejaardenhuis als je niets anders te doen hebt dan 'n hele dag zitten snaaien?
Verdorie ik wil het vasten ook weer oppakken maar ik verpest het steeds weer.



Tot 15:00 eet ik niks,drink alleen koffie of water. Maar zodra ik ga eten, kan ik niet stoppen en vreet dan uiteindelijk veel te veel. Dan doe ik de volgende dag opnieuw een poging maar weer kan ik geen maat houden...



Vorig jaar ging het zo goed, voelde me geweldig, ruim 5 kilo afgevallen en nu??



Ook eet ik gezond, groenten, vetten en noten maar blijf grazen.
Momodoe, ik wil je echt die sole aanraden om uit te proberen. Bij mij werkt het hongerstillend en oppeppend, ik krijg geen hoofdpijn of andere lamme verschijnselen.



Ik bestel overigens Keltisch zeezout online voor ¤ 3,99 per kilo, hier. Ik doe er gefermenteerde, natuurtroebele appelazijn door (ongepasteuriseerd) van het merk Fertilia, te koop bij elke natuurwinkel.
quote:linnoya schreef op 20 april 2014 @ 07:58:

Nee, mijn ex is ook niet meer in beeld. Voor mezelf vind ik het niet erg. Maar voor mijn dochtertje des te meer. Wat vertel jij haar?Er is nog sporadisch contact, dan belt hij haar (verjaardag, Kerst, Nieuwjaar). Hij woont in het verre buitenland en net wat jij zegt: voor mezelf vind ik het niet erg, juíst niet zelfs, maar voor haar is het niet altijd leuk. Ik ga er zo luchtig mogelijk mee om, praat niets goed, het/hij is zoals het/hij is. Ik heb ook gewoon wat foto's in huis staan van hem en ik zeg bijvoorbeeld: "eerst waren we heel erg verliefd op elkaar, maar nu niet meer".
Mijn ervaring met vasten is dat ik trek krijg als ik iets eet, al is het maar iets heel kleins. Ik eet dus niks tot 18:00u en eet dan zelfgemaakte (dikke, gepureerde) groentesoep (2 kommen) met bijvoorbeeld gehaktballetjes en later nog een warme chocomelk (geitenmelk, rauwe cacao, stevia- en vanilledruppels). Dan de volgende ochtend weer gewoon ontbijt. Ik tel nooit de calorieën van die avondmaaltijd, ik doe maar wat.



Van Amber Albarda heb ik meegepikt dat je bij elke maaltijd iets moet eten van eiwit, dus ei, vlees, vis, kip, kaas en/of noten, om ervoor te zorgen dat je bloedsuikerspiegel in balans blijft en je geen gierende trek krijgt.



Elninjoo, in fruit zit suiker (wel natuurlijke, maar voor je lijf toch suiker) en suiker lokt trek uit, dus het kan goed kloppen dat je trek krijgt van jouw fruitmomenten. Probeer bij je fruit bijvoorbeeld wat noten te nemen of een stuk kaas.
quote:patra schreef op 20 april 2014 @ 11:52:

Momodoe, ik wil je echt die sole aanraden om uit te proberen. Bij mij werkt het hongerstillend en oppeppend, ik krijg geen hoofdpijn of andere lamme verschijnselen.



Ik bestel overigens Keltisch zeezout online voor ¤ 3,99 per kilo, hier. Ik doe er gefermenteerde, natuurtroebele appelazijn door (ongepasteuriseerd) van het merk Fertilia, te koop bij elke natuurwinkel.

Hoe smaakt appelazijn? Naar appel of naar azijn? Het schijnt ook goed voor de lijn te zijn he?

Ik denk dat ik me wel 'n keer aan dat keltisch zeezout ga wagen. Kan weinig kwaad en kost niet veel. Het is 'n soort sportdrank die je zelf maakt. Al die felgekleurde sportdrankjes bestaan tenslotte ook uit toegevoegde mineralen.
De appelazijn smaakt gewoon eh... zuur . Het was in het begin even wennen, maar nu vind ik het echt lekker.

Op een liter water doe ik een afgestreken halve theelepel (kookmaatschepje) Keltisch zeezout en iets van 12 gewone theelepeltjes appelazijn, even schudden en klaar! Je zou even de voor jou best te pruimen verhouding moeten uitproberen. Ik kan en wil niet meer zonder .
Jij maakt dus je drankje met een schepje zout en niet zo'n zoutwateroplossing waarvan je elke keer 'n scheutje door je water moet doen?

Klinkt op zich wel haalbaarder dan ergens zo'n fles instant zeewater moeten bewaren koel en donker maar niet in de koelkast...
Ja precies, ik doe niet 1/3 Keltisch zeezout op 2/3 water in een pot en dan daarvan telkens een theelepeltje in mijn glas, dat vind ik teveel gedoe. Ik ben van het makkelijk .

Ik maak gewoon elke ochtend een liter van de drank in een lege (glazen) fles en op vastendagen eentje extra zodra die ene liter op is.
Dat gemakkelijke spreekt mij ook meer aan!

Koop jij het grijze zeezout of het wittere gemalen? Of maakt dat niet veel uit als je het toch oplost?

http://www.gekruid.com/keukenkruiden/filter/zout.html
Ik heb deze. Ik heb ook wel de grove, meer grijze, maar die gebruik ik voor voetenbaden. De andere zeezouten van deze website heb ik geen ervaring mee. Ik vind 3,99 voor een kilo zeer schappelijk, goedkoper dan in de winkel.
Gebruik je ook de appelazijn van diezelfde website? De verzendkosten zijn best wel hoog, dus het loont om meerdere dingen tegelijk te bestellen
Kan je het ook in gerechten gebruiken?



Of alleen om het water mee te zouten.



Ik drink altijd water met een paar druppels citroen, dan is het ook wat smakelijker.



Appelazijn heb ik ook staan, ga dat ook eens in mijn water doen, proberen of dat lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Interessant topic dit, ik doe zelf paleo. Via een recepten site weet ik van WP maar nooit echt de moeite genomen om me erin te verdiepen. Het is wel erg extreem, vooral tov ontgiften! Het is mij nog steeds niet duidelijk wat dat H202 precies is. Anyway, schijnbaar is de 1 nog 'verrotter' van binnen dan de ander en ieder behoeft weer een speciale dosis etc. Ik geloof best dat iedereen naar zijn of haar lichaam moet luisteren met gezond eten en dat er niet one way to go is alleen kan het dat giftige stoffen jarenlang opgeslagen blijven in je lichaam? En dit merk je dus ondanks dat je supergoed eet? Ik krijg stiekem een beetje een gevoel van 'ben ik nog wel te redden'?



Mijn vraag is: wat is beter, citroen of appelazijn? En dan vooral met het oog op suikers want ik eet bijna geen fruit meer (om af te vallen) maar nog wel een halve citroen per dag in mijn water. Het lijkt me ook een goed idee om sole te proberen als ik je ervaringen zo lees Patra, bedankt voor de tip! Vooral 1 week in de maand heb ik heel veel last van de zogenaamde cravings..



Het vasten durf ik nog niet zo goed aan, maar misschien als ik op een bepaald gewicht blijf hangen ondanks gezond eten/beweging is dit een optie zo te lezen.
Nien, nog even over dat Keltisch zeezout. De sole die je daarvan maakt is hartstikke zout als je een theelepeltje neemt máár je doet die tl in een beker water. Je proeft het zout bijna niet. Wat ik al eerder schreef: het water smaakt romiger, lekkerder. De sole hoeft niet in de ijskast als het maar donker staat. Ik maak het zelf in een oud klein potje met schroefdeksel.

De drap kun je gewoon weer door het mengel roeren want dat is klei en dat is ook weer gezond. Ik heb overigens de grovere variant.

Ik koop 't overigens bij een afhaalpunt hier in de buurt.

http://www.keltischzeezout.com/

Uiteraard kun je hem hier ook online bestellen.

In de natuurwinkels kun je t ook krijgen maar vaak is deze niet biologisch en slechter van kwaliteit.



Appelazijn gebruik ik voor het fermenteren van noten samen met KZZ en ik laat de botten daar een nacht in weken. Ook gebruik ik het als crèmespoeling.

No way dat ik het drink, yachh Een halve citroen met warm water op de nuchtere maag vind ik fijner en lekkerder. Wel altijd met een rietje maar dit geldt ook als je appelazijn drinkt.

De appelazijn, troebele, haal ik in de biologische winkel.



KZZ kun je uiteraard in gerechten gebruiken. Het zout kun je niet in een zoutmolen doen want de zout is nat. Je zou het met een vijzel fijn kunnen stampen als je vlees wilt kruiden. In soepen ed kun je het zo toevoegen want het smelt. Gebruik niet te veel, het is erg smaakvol dus je hebt al gauw teveel.
Linette, mijn moeder drinkt sinds een week citroen 's morgens (dus in warm water nuchter) en zelfs zij merkt het alhoewel ze de eerste dagen wel kon vervloeken Zij is 80+ dus dan moet het bij jou zeker helpen.

Baadt het niet dan schaadt het niet en beter ooit dan nooit toch
Patra, denk je om je tanden als je de appelazijn de hele dag door drinkt? Hetzelfde geldt voor citroen in het water.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven