Mode & Beauty alle pijlers

Goede lippenstift ?

20-04-2014 10:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik aan het experimenteren met lippenstift. Ik heb een redelijk kleine mond (aan de smalle kant), dus tot nu toe gebruikte ik alleen getinte lippenbalsem en zo, maar sinds kort vind ik wat fellere kleuren ook erg leuk staan.

Omdat ik echt een newbie ben vraag ik hier graag om wat tips



-Welke merken zijn echt goed (en te betalen)? Mijn lippen zijn vaak droog, dus wat hydraterende effecten zijn welkom...

-Helpt een potlood echt tegen het clown-effect ?

-Hoe kies je in godsnaam de juiste kleur uit (aangezien ik de testers alleen op mijn hand gebruikt, en het toch niet helemaal hetzelfde uitpakt als op mijn lippen) ?

-Is het misschien handig als ik met lipstains/chubby sticks start ? Wat is het verschil eigenlijk ?



Ik zoek ook een goede nude lipstick, kom er alleen niet uit welke tint (bruin/beige/roze nude...). Ik ben een herfsttype, groene ogen en donker haar. Mijn tanden zijn redelijk wit, maar ook niet fake à la amerikaanse soaps zeg maar



alvast bedankt voor alle tips !
Potloden van essence: honey bun en 'in the nude'

Ik gebruik die over mijn hele lippen en doe er soms rouge caresse lipstick over van l'oreal.

Potloden zijn 0,99 en die lipstick iets van 14 of 15 euro maar vaak ook in aanbieding.

Potloden blijven lang zitten zonder uit te drogen en als er een deel af gaat is het fijn dat die kleuren dicht bij je eigen kleur zitten dan valt het niet zo op dat er wat af is. Felle kleuren gebruik ik liefst matte lipstick van rimmel. Wel ook met een potloodje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de lippenstift van Catrice erg fijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Max factor Lipfinity, zonder potlood.
Ik heb alleen tips voor 'hoe kies je de juiste kleur'. Na jaren miskopen, na geadviseerd te zijn door mensen die ws gewoon een andere smaak hadden dan ik, werkte het volgende voor mij.



Kijk op http://www.taaz.com/ kan je diverse make up producten uitproberen op een door jou uitgekozen mevrouw die op je lijkt, of je eigen foto opladen (heb ik niet geprobeerd).



Naar een groot warenhuis gaan en je onder handen laten nemen met ideeen van die site en er een paar uitgeproberen -liefst als het niet druk is, nemen die meiden alle tijd - doen ze dan met een spateltje en een kwastje zodat het wel hygienisch is. Ik ben uiteindelijk idd uitgekomen op een kleur die dicht bij mijn eigen kleur ligt, maar iets donkerder/voller is.
De tint ´rozenhout´ staat vrijwel iedereen, dus dat is een prima basis.



Ik ben zelf fan van l´oreal en ik gebruik geen potlood. Die heb je wel nodig als je wat ouder wordt en rimpels langs je mond krijgt, dan zorgt zo´n potlood ervoor dat de lippenstift niet in de rimpels uitloopt. Ik héb overigens wel een potlood, soms gebruik ik dat ipv lippenstift.



Qua kleur uitzoeken hanteer ik zelf de methode ´haarverfmodel´.

Zoek bij de pakjes haarverf naar de dame die qua haarkleur, teint en kleur ogen op jou lijkt. Kijk dan naar de make-up die voor haar gebruikt is. De kleur oogschaduw en lippenstift kun je prima afkijken. Een andere goede methode is om bij douglas of ici paris na te gaan wanneer er een make-up sessie gehouden wordt. Daar kun je je voor opgeven en dan word je door een expert opgemaakt. Dan heb je meteen de juiste kleur te pakken. Zeg er wel meteen even bij dat ze een lippenstift van een betaalbaar merk moeten gebruiken, tenzij je er 50 euro (of meer) voor over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een goedkoop en net zo goed alternatief voor lipfinity is die van het etos eigen merk. Ook met twee sticks.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Mijn lievelings lippenstift is van Rimmel. Was een lijn met Kate Moss, nummer 1, roder dan rood. Deze droogt mijn lippen niet uit.



Hema niet doen, die zijn mooi, maar erg droog.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf erg te spreken over de Collection Privee van L'Oréal. De Nudes, zeg maar.

Ze zijn idd prijzig, maar je moet even op aanbiedingen letten van Kruidvat, Etos, of bijv. Bol, die had laatst 2 + 2 gratis. Ze zijn romig van textuur. En prachtige kleuren, van roze en abrikoos tot beige en bruin.



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Blijven die ook lang zitten?

De lippenstiften van Clinique zijn er heel snel vanaf bij mij. Geeft de hele dag af, daar kwam ik van de winter achter. Haren los, waaiden in mijn gezicht en toen ik thuis in de spiegel keek zag ik streepjes lippenstift over mijn gezicht zitten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van wel, ze werken voor mij ook als een lippenbalsem, zeg maar. Het kan wat vertekend zijn omdat ze licht van kleur zijn, waardoor enige vervaging wellicht niet direct opvalt. Ik merk het alleen aan mijn lippen dat het nog erop zit, als een balsem.



Wat ik doe als ik zeker wil zijn dat ze goed blijven zitten is mijn lippen eerst poederen, dan de lippenstift erop.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van pupa erg fijn. Blijven ook goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van de Hema, die is erg fijn en kost geen drol. Dan kun je het je veroorloven om een miskleun te hebben. Ik heb overal lippenstiften trouwens, badkamer, slaapkamer, tas, woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 april 2014 @ 11:05:

Max factor Lipfinity, zonder potlood.



Gebruik ik ook maar niet dagelijks. Ik krijg er droge van.

Blijft daarentegen wel heel goed zitten en ze hebben mooie kleuren.
quote:greenmoustache schreef op 20 april 2014 @ 11:52:

[...]





Gebruik ik ook maar niet dagelijks. Ik krijg er droge van.

Blijft daarentegen wel heel goed zitten en ze hebben mooie kleuren.In combinatie met vaseline heb je geen last van droge lippen.
Die van de Hema zijn erg fijn, ze blijven niet de hele dag zitten, maar dat vind ik niet zo erg. De lippenstiften zijn erg goedkoop en mooie kleuren. Ik heb ook lippenstiften van rimmel en l'oreal. Die van l'oreal blijven wel bijna 2 dagen zitten bij mij (superstay).
Een lippotlood gebruik ik trouwens niet. Met een tissue verwijder ik de overtollige lippenstift.
Alle reacties Link kopieren
leuke tips, bedankt !! ik dacht dat een lippotlood bedoeld was om contouren aan te brengen ?



Miss Marvellous en Gravinnetje, welke van de Hema bedoelen jullie precies ?

Die nudes van L'Oréal zien er ook supermooi uit zeg..
Die van 2,50 en 3 euro. Ze zitten in een zilverkleurige houder.
quote:Anna37 schreef op 20 april 2014 @ 11:15:

Ik heb alleen tips voor 'hoe kies je de juiste kleur'. Na jaren miskopen, na geadviseerd te zijn door mensen die ws gewoon een andere smaak hadden dan ik, werkte het volgende voor mij.



Kijk op http://www.taaz.com/ kan je diverse make up producten uitproberen op een door jou uitgekozen mevrouw die op je lijkt, of je eigen foto opladen (heb ik niet geprobeerd).



Naar een groot warenhuis gaan en je onder handen laten nemen met ideeen van die site en er een paar uitgeproberen -liefst als het niet druk is, nemen die meiden alle tijd - doen ze dan met een spateltje en een kwastje zodat het wel hygienisch is. Ik ben uiteindelijk idd uitgekomen op een kleur die dicht bij mijn eigen kleur ligt, maar iets donkerder/voller is.Dat taaz heb ik net getest, dat is heel leuk speelgoed . Ik moet mijn haar een paar cm laten groeien en eyeliner gebruiken, dat maakt veel verschil. Thanks!!!
Alle reacties Link kopieren
Aankomende week zijn oa. deze lippenstiften van LÓreal in de aanbieding bij Kruidvat: 10 euro per stuk.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Beginnen met budget merken is altijd het beste.

Kijk wat je leuk vind.. En welke kleuren je goed staan.

Zodra je beetje door hebt wat je leuk vind kan je naar wat duurdere merken kijken.



Wat de beste tip is, maar dan moet je wel wat geld uit willen geven.. Ga naar MAC

Bij mac mag je de lipsticks testen. Ze maken ze schoon in alcohol. Is het een wat diepere kleur of heftiger als bv nude kan je vragen ( meestal doen ze dit al wel) of ze hem bij je op willen doen.

Dan gebruiken ze er vaak een potloodje bij en kan je wat vragen stellen over je ondertoon bij bv rood en geven ze vaak advies.

Gewoon alles vragen niks is gek!



Lipsticks die goed bij je staan maken je hele gezicht tot leven of het nou een goede nude of rood is.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mac! Geeft compleet niet af (mits goed afgehapt met een tissue) en blijft erg lang zitten
Alle reacties Link kopieren
Mac Viva glam 1 staat iedereen. Verder vind ik de lippenstiften van de Bodyshop ook heel erg fijn. Vooral kleur 125 is heel erg mooi en die drogen je lippen echt niet uit. De Bodyshop heeft ook een doorzichtig lippenpotlood. Dan hoef je niet meer bij elke kleur lippenstift een bijpassend potlood te hebben.



Als je nog niet zeker bent van wat je mooi vind en wat je staat kan je beginnen met het uitproberen van kleuren van budgetmerken zoals Essence, Catrice, NYC, MUA, Hema, Etos. Als je dan weet wat je staat kan je een duurdere versie kopen. Of gewoon een middag uittrekken en een hele hoop testers proberen.



Heb je geen vriendin die iets van make-up weet? Of een vriendin waarvan jij vind dat haar make-up altijd goed zit. Die kan je ook meenemen op een middag shoppen. Op een terrasje gaan zitten en kijken wat andere vrouwen dragen. Zit er een mooie kleur lippenstift bij? Of kijken wat andere vrouwen dragen met dezelfde haar- en huidskleur als jou.
Alle reacties Link kopieren
Essence heeft sinds vorig jaar een nieuwe lipstick lijn.



Ze zijn heel goedkoop, er zitten mooie kleuren tussen en ze hebben een mooie finish.



link naar artikel: klik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven