Mama worden in mei 2014 - deel 2

29-09-2013 11:20 1690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaa!! We zijn zwanger en in mei 2014 mogen wij onze lentekindjes gaan verwachten!!

NaamLeeftijdUDKindjeGeslachtBijz.hedenGDNaamMamaroos882529 april 20142emeisjeOrchidee_27276 mei 20142ejongen 02-05-2014mini orchideeMamanique298 mei 20142everrassing17-05-2014le petitJenn88259 mei 20141everrassing16-05-2014It's a Girl!!Oranje_vaas3012 mei 20142emeisje 13-05-2014vaasjes-t-b-r2213 mei 20141ejongen Nijntjelief3216 mei 20141ejongen 20-02-2014 Jayden Gordijn872619 mei 20141everrassing 4theroses3423 mei 20141everrassing sanny_823124 mei 20142ejongen Pistachio2924 mei 20141ejongen Dominoo2928 mei 20141emeisjeUkkepuk852829 mei 20141ejongen 09-04-2014 Joël





Vanaf nu kan iedereen de tabel bijwerken. Je kunt gewoon inloggen met de gebruikersnaam en het wachtwoord



Lukt het je niet de tabel aan te passen dan is er altijd wel iemand die het wel kan
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:45
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.22% gewijzigd
Oh ja tip, c&a webwinkel op veel kleding 40% korting en geen verzendkosten, heb er vandaag kleren gekocht voor zoonlief en meteen paar lieve pakjes voor baby voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren
@4theroses; fijn dat het goed gaat! Hopelijk draait je kindje nog de komende dagen... Lijkt me idd lastig met uitzoeken van spulletjes, je wilt toch alles op orde hebben. Hopelijk kun je straks met 36 weken nog heel rustig aan wat dingetjes doen!

@mamanique; idd rustig hier! Iedereen beetje aan het nestelen denk ik, en misschien druk met de laatste dingetjes regelen...

@sanny; fijn dat je zoontje goed in zijn nieuwe kamer slaapt, heeft hij nu een groot bed of nog zijn ledikantje?



Hier is het grote genieten begonnen, heerlijk om verlof te hebben! Heb alles gewassen en gestreken, kasten helemaal op orde, naar de kapper geweest en huis aan kant... Soms een beetje teveel gedaan misschien, maar ben er ook erg blij mee! Oh en vriend heeft het bed vanavond ook maar meteen op klossen gezet, is dat ook maar gedaan... Volgende week tijd om de foto's eens uit te zoeken en de bijkeuken op te ruimen.



En nu dan lekker weekend, morgen (paas)broodjes bakken en eieren versieren met zoontje voor pasen... Fijne dagen allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Oh oranjevaas, door jouw berichtje heb ik NOG meer zin in verlof... Nog een week en dan mag ik ook... Heb mezelf voor de eerste week een zwangerschapsmassage beloofd ?
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



4theroses:fijn dat alles goed gaat ondanks de bedrust. Kom je je dagen wel goed door?



Verder hier weinig spannends te melden. Ook mijn verlof is begonnen maar vanaf volgende week echt pas tijd rustig dingen te gaan opruimen, uitzoeken etc. Wel al een flinke lijst met plannen liggen. Hopelijk kom ik aan alles toe want als de baby er is zal er waarschijnlijk helemaal niks van terecht komen. Wel met mezelf afgesproken elke dag rond half 9/9 uur uit bed te komen want wil mezelf niet te erg verwennen:) dan wordt het straks alleen maar moeilijker als de baby er is.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle vraag. Sinds 3 dgn heb ik menstruatiepijn, harde buiken en voel ik de baby nog wel maar minder. Het golft niet meer.

Is dit herkenbaar bij bijna 35 wk?

In de harde buiken en menstruatiepijn zit geen regelmaat. Het zeurt zo.

Wil de Vk nog niet bellen. Voel de baby tenslotte nog dus ik wilde nog even wachten.
Alle reacties Link kopieren
He Dames,



Ik lees nog steeds mee hoor, maar door alle hectiek zelf niet kunnen posten.

De meiden van facebook weten het al wel maar volgens mij had ik het hier nog niet gepost. Op 9 april om 18.01 uur ben ik middels een keizersnee bevallen van onze mooie vent Joël. Ik ben sinds eergisteren na 4,5 week ziekenhuis eindelijk ontslagen! De kleine man moet nog wel blijven, maar die doet het erg goed.



Ik zal jullie blijven volgen op het forum en proberen zo af en toe te posten. Geniet van nog even van het getrappel in jullie buik en van jullie verlof!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd ukkepuk!

Hoelang was je zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Nijntjelief, ukkepuk en mamaroos: is het leuk als ik jullie bevaldatum erin zet en naam (als die vermeld is)?
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtlnieuws.nl/n ... der-couveusekind-verruimd



Wil deze even met jullie delen:) zeker ook voor nijntjelief
Alle reacties Link kopieren
Wow ukkepuk, dat is een verrassing. Is het allemaal goed gegaan en waarom hebben ze hem zo vroeg gehaald? Hopelijk mag hij snel mee naar huis
Alle reacties Link kopieren
Ukkepuk gefeliciteerd!!!! Alles goed met jou en de baby??
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd, Ukkepuk! Mooie naam! Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat. Als ik in de tabel kijk, zie ik dat je uitgerekende datum nog behoorlijk ver weg was!



Heb je, net als Nijntjelief, ook al gedacht aan de Stichting Earlybirds, die foto's van vroeg geboren kindjes maakt?



Succes hoor, met alles!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ukkepuk en mammaroos: van harte gefeliciteerd met jullie kleintje!! Mooie naam ukkepuk! Ik ben ook wel benieuwd waarom ze hem gehaald hebben!

Mammaroos hoe heet jou kleine meid? De bevalling viel mee dan? Was dat bij je zoontje ook?



Oranjevaas: heerlijk hè verlof! Je hebt nog lekker wat plannen voor volgende week!!



Gordijn: ook jij nog een hele waslijst met plannen! ik zou denken over het 'vroege' opstaan. Nu geniet ik er nog maar van straks kan het niet meer! Haha. Nee ik lig ook niet tot de middag hoor. Maar ik zet geen wekker als dat niet nodig is.



Domino: hoe is het nu met je?? Hopelijk wat minder pijn.



Met mij gaat alles goed, drukke week gehad(ondanks verlof)

Vanaf volgende week eigenlijk geen plannen meer...

Wel weer een mijlpaal vandaag 37 weken!! Mag vanaf nu thuis bevallen! Heerlijk gevoel vind ik het!

Vanavond gaat het bed op klossen. Phoehh toont echt dichtbij! Heb er zo'n zin in!

Fijne paasdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer snel weer even! Van mij mag jayden in de tabel hoor hij is 20-2 geboren
Al bijna 2 uur wakker, ik dacht laat ik maar eens thee met flinke lading honing gaan nemen en ff wat posten.quote:dominoo schreef op 18 april 2014 @ 11:49:

Even een snelle vraag. Sinds 3 dgn heb ik menstruatiepijn, harde buiken en voel ik de baby nog wel maar minder. Het golft niet meer.

Is dit herkenbaar bij bijna 35 wk?

In de harde buiken en menstruatiepijn zit geen regelmaat. Het zeurt zo.

Wil de Vk nog niet bellen. Voel de baby tenslotte nog dus ik wilde nog even wachten.

Hoe voel je je nu? Ik wilde al eerder reageren maar lees vanaf mobiel en denk dan 'straks vanaf laptop' en vergeet het dan weer. Ik vind als je echt twijfelt kan je beter even bellen. Maar dat niet golven herken ik wel, en moet zeggen dat ik ook beetje onzeker werd, en had het erover tijdens laatste controle en zij zeiden het is normaal omdat alles krapper wordt, zolang je wel nog regelmatig wat voelt. Ik heb dat er dan ineens bobbel tevoorschijn komt en dan weer langzaam wegzakt, dus niet zo vaak duidelijke schopjes maar meer gedraai / geduw. Maar schopjes zijn niet helemaal over. En hij heeft vaak de hik, dat geeft me dan ook weer vertrouwen.



Gordijn fijn he van de langere zwangerschapsverlof, maar vanaf wanneer zal dit gelden? Ik hoop echt dat het al zal gelden voor nijntje en ukkepuk.



Hier heb ik weer lekker last van zeurende hormonen / van een mug een olifant maken / mezelf overdreven zielig vinden. Zoonlief zou dit weekend uit logeren gaan maar arme manneke moest vrijdagavond ineens spugen en werd zaterdagochtend pas laat wakker en had toen verhoging. Gelukkig heeft hij nog best wel praatjes maar toch maar thuis gehouden, maar goed ook, zaterdagavond had hij 39,9 graden koorts. Vriendlief is ook ziek sinds woensdag, dus veel komt op mij neer, maar mijn energie begint ook op te raken. En vanaf vanavond heb ik dus kriebelhoest, ben bang dat ik nu ook ziek ga worden. Babykamer zouden we dit weekend afronden maar komt er dus ook niet van, baal ik wel van.

En zal jullie niet lastig vallen met details, maar 2 wasjes draaien terwijl afvoerslang los blijkt te zijn is ook niet zo handig....gelukkig stond wasmachine op plastic bak die al snel 100 liter opving en hadden we een losliggende tapijt die heel veel opnam, er had maar klein beetje gelekt door het plafond. Hele avond bezig geweest met washok leegruimen, ach wat, iig blij dat wasmachine en droger nog werken. Schiet allemaal niet op zo, had die avond liever de babykamer verder opgeruimd. Qua werken schoot ook niet op, 2 extra dagen op zoonlief moeten passen door zieke vriend en schade bij ouders die het op moesten lossen en dus niet op konden passen, en als je al wel tijd had om te werken gewoon weinig energie door slechte slapen.



Oranje_vaas we laten zoonlief toch nog maar even slapen in zijn ledikant, ik denk dat we het nog max half jaar gebruiken en dan gewone bed. Ik ben bang dat hij er snel uitgaat bij gewone bed en vooral als er straks net babietje is is het toch wel fijn dat je hem niet meteen in de gaten hoeft te houden als hij wakker is (hoewel ik van anderen vaak hoor dat ze makkelijk gaan slapen / niet 's avonds meteen uit bed gaan als ze niet willen slapen, en ook bv terug naar bed gaan als ze te vroeg eruit gaan). Ik heb wel eindelijk een kast gevonden http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00227008/ . Zooo blij als we die eenmaal hebben gehaald en geinstalleerd, kan ik al de opbergbakken met babykleertjes gaan wassen en netjes uitsorteren in de kast.



Oh ja hebben jullie allemaal bevallingsplan al besproken met verloskundige? Mijn plan is strippen met 39 weken proberen en iig niet overtijd willen zijn omdat ik iemand ken waarbij kindje met 41,5 week overleed en sommige ziekenhuizen ook vinden dat er meer risico is met overtijd zijn. Tijdens 1ste zwangerschap had ik 41 weken als grens gesteld, nu 40 weken omdat zwangerschap ook wel stuk zwaarder valt. Gelukkig maakt verloskundige hier geen probleem van. Baby lag gelukkig weer mooi goed en al klein beetje ingedaald. Hihi ik had beetje pijn vanmiddag en was daar blij mee -> verloskundige zei dat het beetje zeer kan doen als hij verder indaalt dus is pijn wel goed teken. ;)



Ik ga maar weer proberen te slapen, nu al 2 uren wakker....hoor zoonlief hoesten, maar hopen dat hij snel weer beter is. Gelukkig is hij niet vaak ziek en erg fijn te merken hoeveel makkelijker je met hem kan praten dan vroeger, maakt het ook makkelijker om hem te troosten en te verwennen.
Alle reacties Link kopieren
@dominoo; niet herkenbaar jouw klachten, maar idd bij twijfel gewoon de vk bellen hoor!! Daar zijn ze voor, beter een keer te veel dan te weinig... Hoe gaat het nu?

@jenn; heerlijk die mijlpaal van 37 weken, wil je ook thuis gaan bevallen?

@de dames die zwanger zijn van hun eerste kindje; gewoon lekker uitslapen en genieten van de 'lange' nachten, nu kan het nog!!

@sanny; ai wat vervelend voor je zoontje (en jullie), alles ook tegelijk... Hopelijk knapt hij gauw op! Fijn dat je vk helemaal mee wil gaan in je plannen van max 40 weken als je er zo helemaal klaar mee bent... Wel echt apart hoe dat zo kan verschillen per persoon, ik moet zeggen dat ik het nog niet zat ben, mag nog wel paar weekjes duren voor de kleine komt... Sinds ik verlof heb voel ik me echt beter en energieker, heerlijk thuis rommelen en nog even genieten van de 'rust', al wordt ik ook wel steeds benieuwder naar ons kleine meisje!



Gister drukke maar erg gezellige familiedag gehad op 1,5 uur rijden van ons vandaan, gelukkig slaapt zoontje 'uit' tot rond half 8, heerlijk! Vandaag lekker rustig aan, uitgebreid ontbeten en nu in het zonnetje in de tuin, genieten!
Moet zeggen dat ik juist nog paar weken wilde genieten van tijd, eerste maanden met baby is tijd ook erg schaars dus genieten nu het nog kan. Maar ja, als kinderkamer nog niet klaar is heb je voor je gevoel ook nergens tijd voor...en afronden schiet maar niet op met ziek zijn enzo. En moeheid begint echt toe te slaan, als zoonlief zo slaapt ga ik ook maar weer slapen. Misschien vind ik het ook gewoon lastig balans te vinden in werk en tijd voor mezelf, wil qua werk ook nog veel afronden want ook dat ligt wel ff stil als baby er is. Maar dat schoot dus ook niet op afgelopen week.

Ach had ook leuker paasweekend verwacht dan allemaal ziekig thuis.
Alle reacties Link kopieren
Sanny, het zit je niet mee meid! Soms komt ineens alles tegelijk he. Sterkte hoor, en als je hulp van buitenaf aangeboden krijgt, accepteren hoor (dat is mijn valkuil)!



Ik hoop echt voor je dat je nog even wat rustigere dagen krijgt, om zelf ook meer rust te vinden en alles af te ronden.

Je kunt ook eens bij de natuurwinkel vragen of ze iets hebben om beter te slapen, wat gebruikt mag worden in de zwangerschap.



Fijne paasdagen meiden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie felicitaties. Alles gaat nu inmiddels goed. Joël is met 32 weken en 6 dagen geboren was 37,5 cm en woog 1300 gram. Ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ivm hellp syndroom mijn bloeddrukken vreselijk bleven schommelen qua medicatie zat ik zon beetje aan de Max toen heb eventjes redelijk stabiel was hebben ze besloten me in te leiden omdat ze het liefst een vaginale bevalling willen. Ze hadden verwacht dat het allemaal wel even zou duren maar de dag erna had ik al weeën doordat ik steeds niet meer ontsluiting kreeg en de kleine het er moeilijk mee kreeg hebben ze hem uiteindelijk met een keizersnee gehaald. Helaas heb ik er weinig van meegekregen omdat ik onder volledige narcose was. Earlybirds zit ik nog wel aan te denken want momenteel leef je echt in een onwerkelijke wereld. Joël mag ook in de tabel hoor! Dit was even heel kort mijn verhaal. Fijne paasdagen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Lees nog elke dag mee maar ik heb gewoon geen puf meer om te reageren ik ben helemaal op

Ben nu op 1dag na 38 weken en ik wil gewoon zo snel mogelijk bevallen! Ben er klaar voor en mijn lichaam is op..

Hij beweegd ook zooo hard en heb ontzettend veel last van mijn linker rib..

Dinsdag controle vk en kaart ik dit ook aan alhoewel er toch niks anders opzit als afwachten tot de baby er klaar voor is om te komen



Ukkepuk: Joël staat erin.

Leuk zo dat de tabel zo vol komt te staan de komende maand
Dank je wel mamanique. Je hebt helemaal gelijk. Gister mijn ouders gevraagd paar uurtjes op zoonlief te passen, even kunnen rusten. Zo lief, op 'n gegeven moment zei zoonlief tegen opa 'mama auto' dus opa 'wil je terug naar mama' en zoonlief 'jaaa!'. Dat geeft dan ook weer energie. 2de paasdag komen schoonouders langs om met zoonlief bezig te zijn, erg fijn. Ben nu 38,6 graden en maar weer even eruit omdat ik zo klaarwakker ben.

Sterkte Orchidee! Misschien willen ze dinsdag wel proberen te strippen? Mijn verloskundige zei hoe eerder je het doet hoe minder kans dat het werkt, en oh het is zo pijnlijk, maar dan heb je iig geprobeerd. Ik had het tijdens 1ste zwangerschap met 41 weken (dacht toen nooooooit meer) maar het hielp wel.



Ukkepuk jammer van de keizersnede en narcose maar fijn dat hij is geboren. Een vriendin had hetzelfde probleem (ontsluiting niet doorzetten) 2x, was 40 weken, misschien schrale troost dat het dan ook misschien zo was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
zo lief! Sinds een paar dagen hebben we het muziekdoosje dat ik altijd afspeelde toen Jayden nog veilig in mijn buik zat bij hem staan. Hij herkent het echt! Zodra we het afspelen ontspant hij, verschijnt er een glimlachje op z'n snoetje en gaan z'n oogjes open.



Het gaat heel goed met onze kanjer! Sinds afgelopen donderdag is hij van zijn flowsnor af en dat gaat super goed. Hij had gisteravond zelfs al 56 uur geen saturatiedips gehad! Vandaag krijgt hij zijn eerste vaccinaties, als hij daar verder geen last van gaat krijgen word er morgen gestopt met het geven van coffeine (coffeine stimuleert het signaal naar de hersenen om adem te halen). Als hij dan 48 uur dipvrij blijft mag hij van de monitor!



Sinds gisteren gaat het ineens ook heel goed met zijn flesjes! Hij had er drie helemaal leeg en nog een bijna! Hij is dus hard op weg naar 7 flesjes zelfstandig leegdrinken



En dan.... naar huis! Het ziet er nu dus wel echt naar uit dat het einde in zicht is. Heerlijk met ons kleine wonder thuis gaan genieten!



Ik ben nu wel wat nerveus over de vaccinaties. Het komt voor dat kinderen er een flinke terugslag van krijgen. De kinderarts hier heeft zelfs meegemaakt dat een kindje weer terug aan de beademing kwam te liggen :( Ik hoop maar dat Jayden er niet te veel last van zal hebben.





Is mamaroos trouwens ook al bevallen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Alle reacties Link kopieren
@nijntjelief; wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met Jayden, heerlijk hoor! Ik hoop echt voor jullie dat hij gauw mee naar huis mag!!

@ukkepuk; hoe is het nu met jullie? Hoe doet Joel het?

@orchidee; schiet al lekker op voor jou, hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten!

@sanny; hoe is het nu? Koorts hopelijk weg? En nog wel een beetje van de paasdagen kunnen genieten? Fijn dat je even 'ontlast' werd, hopelijk een beetje kunnen bijkomen... Moet je nog veel afronden voor je werk? Jij was zzp'er toch? Hopelijk straks ook lekker de tijd en energie om babykamer af te maken, is wel een fijn gevoel als dat allemaal klaar is!

@4theroses; hoe is het nu met jou??



En hoe is het met de andere dames, dominoo, mamaroos?



Hier de 37-weken mijlpaal bereikt, mag nu thuis bevallen! Al mag het van mij nog wel even duren, geniet nog wel even van alles... Vorige week zou kindje trouwens ingedaald zijn, maar sinds een paar dagen opeens weer wat last van maagzuur en juist minder last van druk op m'n blaas... Zou ze dan toch weer omhoog gekomen zijn..? Hoop het niet...
Alle reacties Link kopieren
Nijntjelief, ukkepuk, 4theroses: jullie volg ik op fb dus reageer ik even niet hier maar vind t wel erg fijn dat het goed gaat!



Ik moest zaterdag naar het ziekenhuis ivm buikpijn en geen leven. Ctg was goed gelukkig, echo ook maar ze bewoog wel weinig. Inmiddels is ze weer actief gelukkig. Maar het bewegen blijft een issue. Zit geen regelmaat in.

De buikpijn zijn indalingsweeen of voorweeen. Ze ligt inmiddels bijna met d'r hoofdje vast in m'n bekken.

Ben nu 35 weken en ik kan niet wachten tot ik bevallen ben. Heb er super veel zin in.

Gister geboortebord opgehaald met naam. Zo leuk dat het nu zwart op wit staat.



@sanny pittige tijden voor jou nu zeg. Bleegh



Hoe is het verder met jullie hormonen? Bij mij schieten ze alle kanten op. Van enthousiast vlieg ik naar bang en onzeker. Van lief naar een heks. Van lachen naar huilen.

Wil alles zo graag goed doen straks. En wil me goed voorbereiden maar hoe kan dat? Ik weet niet hoe het is.

Kortom: ik ben ontzettend hormonaal haha. Arme vriend soms ;)

Morgen de laatste echo. Liggingsecho. Maar goed, zaterdag ook al 1 gehad dus zal weinig veranderd zijn.



Op hoeveel kilo zitten jullie nu die er aangekomen zijn?



Oranjevaas: 37 weken alweer. Heerlijk. Zo lekker als jij geniet zo ongeduldig ben ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Nijntjelief: fijn dat het goed gaat met Jayden! Gelukkig is het einde in zicht en kunnen jullie straks lekker extra genieten als hij thuis is.

Ja mamaroos is inmiddels bevallen dat heeft ze onlangs in het andere topic geplaatst (laatste loodjes meimamas) ze was 38 weken geloof ik.



Sanny: hoe gaat t nu? Ja ze zullen dat nog niet doen denk ik dat strippen ben 38 weken nu, maar ik ga wel aangeven dat ik na de 40 weken dat wel wil en niet wil wachten tot 41/42 weken!



Oranje vaas: fijn he de 37 weken mijlpaal! Dan voelt het zo af



Dominoo: gelukkig voel je haar nu wat meer.. Leuk zon bord! Hier gewoon een slinger met hoera een zoon en dochter gaat met papa binnen ballonen doen met slinger.

Kilo's.. Ik geloof dat ik tussen de 12 en 15 kilo zit.



Hier: vandaag 38 weken! Vanmiddag naar de vk, hopelijk krijgen we te horen dat hij ingedaald is..

Bewegingen hier zijn nog steeds heeeeel aanwezig hij is zooo sterk! Geeft me ook wel voldoening maar tegelijkertijd doet het ook weleens pijn, heb mijn linkerrib licht gekneusd maar de dokter zegt dat met zekerheid te kunnen zeggen na de bevalling dat we dan even een foto laten maken want dat kan nu niet.

Vandaag een leuk boxkleed gekocht van bambino bij kruidvat grijs en andere kant wit met sterretjes voor 9,99! Het is voor nood als de andere ondergespuugd is ofzo die was wel duurder maar dacht ach 9,99 daar laat ik hem niet voor liggen

Afgelopen weekend alles weggestreken dus ik ben er 100% klaar voor

Ik laat vanavond even een bericht achter hoe het bij de vk was, en de harde buiken zijn hier trouwens nog goed aanwezig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven