Schaamte, zijn ex

20-04-2014 11:09 213 berichten
Hoi! Ik heb nu een maand een officiële relatie met mijn vriend. In feite hadden we al langer een relatie, maar omdat hij een vriendin had, is het een tijdlang stiekem gegaan. We zijn allebei 22.



Ik heb me er tegen willen verzetten, maar ik was en ben smoorverliefd op hem. Ik heb vaak willen stoppen, en hij ook, maar we kwamen altijd weer bij elkaar terecht.



Een maand geleden heeft hij de knoop doorgehakt bij zijn toenmalige vriendin en voor mij gekozen. Na een relatie van 5 jaar. Ik was opgelucht, maar ik ben ergens heel bang. Wij kennen elkaar nu 2 jaar en nu hij geen relatie meer heeft, voelt het heel anders.



Ik loop nu al tegen meerdere problemen aan. De eerste is dat ik het niet openbaar durf te maken. Ik ben zo bang dat mensen mij niet gaan mogen. Onder andere zijn familie. Omdat er toch een heel verhaal achter onze relatie zit en dat verhaal is niet erg netjes te noemen. Ik ben er niet trots op en ik snap dat mensen erover oordelen. We hebben dus een officiële relatie. Maar ik heb alsnog de neiging om stiekem te doen. Uit schaamte.



Een ander probleem is zijn ex-vriendin. Ze heeft nu al drie keer contact gezocht terwijl hij aangaf dat niet meer te willen. Ik weet dat ze erg verdrietig is en daar zit hij heel erg mee, maar ik heb liever dat ze helemaal geen contact hebben. Ik heb er niks over te zeggen en hij negeert haar ook gewoon, maar het voelt niet goed dat ze contact zoekt. Ik weet niet of dat is omdat ik haar als een bedreiging zie omdat ze een hele mooie, leuke en intelligente meid is of omdat hij zo lang een relatie met haar heeft gehad. Of allebei. Ik wil niet dat hij "opeens" op haar valt, want dat deed hij natuurlijk wel.



Mijn vraag is: hoe ga ik hiermee om? Hoe word ik minder onzeker en bang? Hebben mensen hier ervaring mee?
quote:ondernemer schreef op 20 april 2014 @ 11:41:

[...]





Als mensen een keer hun partner bedriegen, maakt dat ze nog niet in alle opzichten slecht. Ik ken genoeg mensen die zich ooit hebben laten meeslepen in zo'n avontuur maar die verder in veel opzichten hele prettige, sociale en behulpzame personen zijn. De wereld is bijna nooit zwart-wit maar kent vele tinten grijs, minstens vijftig (ik dacht dat vrouwen dat onderhand wel wisten).Vijftig tinten grijs, gaat NIET over mannen die hun vrouw beliegen en bedriegen
quote:Kier_V schreef op 20 april 2014 @ 11:45:

@ ondernemer



Iemand die een ander willens en wetens bedriegt - helemaal de persoon die het meest dichtbij zou staan, vind ik helemaal geen prettig, sociaal of behulpzaam persoon.





Het valt niet mee om op basis van een beetje informatie in een topic een beeld te krijgen, maar mijn 'best guess' is dat deze jongen met zichzelf in de knoei komt.



Mannen die vreemdgaan zijn meestal geen psychopaat en ook niet gewetenloos. Wel hebben ze een (tijdelijk) probleem met hun beoordelingsvermogen en zelfbeheersing.



Wat er nu gebeurt, lijkt op vluchtgedrag van iemand die op dit moment de consequenties van zijn eigen handelen niet kan of wil overzien. Vroeg of laat zal hij waarschijnlijk toch last krijgen van schuldgevoelens en spijt en misschien behoefte krijgen om, voor zover dat mogelijk is, dingen nog een keer uit te praten.



Ik zei niet voor niets dat ik het tamelijk naïef vind van TO om te denken dat deze twee plotsklaps uit elkaars leven verdwijnen.
quote:Naara schreef op 20 april 2014 @ 11:53:

[...]



Vijftig tinten grijs, gaat NIET over mannen die hun vrouw beliegen en bedriegen Ik geef toe dat ik het hele boek niet heb gelezen. Maar ik heb wel een fascinatie voor de grijstinten in het leven: normale mensen met een donkere kant, of criminelen die in veel opzichten heel normaal functioneren.
Hij wil gewoon geen contact meer met haar. Hij negeert haar. Alles is "opgelost" dus waarom er nog contact gaat plaatsvinden is mij een raadsel. Zij is de persoon die het opzoekt, en de informatie de ze dan deelt is eerder een beetje wanhopig/verdrietig, dan effectief. En dat is wat ik dus vervelend vind, want juist dan krijgt hij nog meer spijt, terwijl hij haar alles heeft uitgelegd.. Maar ik ben niet bang dat hij haar weer terugwil.



Ik weet nu niet wat ik moet doen qua familie. Eerst even vermijden, dat sowieso maar ik moet er ooit toch een keer heen.
Alle reacties Link kopieren
@ ondernemer



Je kunt het verwoorden zoals je wil en doet maar iemand bedonderen in deze context is hoogverraad plegen.



En wanneer je het in je hebt om dat te kunnen:

Dan is de karaktertrek: niet eerlijk kunnen zijn - wel heel erg aanwezig.



En nee, ik ben nimmer bedonderd geweest in de relationele sfeer en heb ook nooit iemand bedonderd.
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:01:

Hij wil gewoon geen contact meer met haar. Hij negeert haar. Alles is "opgelost" dus waarom er nog contact gaat plaatsvinden is mij een raadsel. Zij is de persoon die het opzoekt, en de informatie de ze dan deelt is eerder een beetje wanhopig/verdrietig, dan effectief. En dat is wat ik dus vervelend vind, want juist dan krijgt hij nog meer spijt, terwijl hij haar alles heeft uitgelegd.. Maar ik ben niet bang dat hij haar weer terugwil.



Ik weet nu niet wat ik moet doen qua familie. Eerst even vermijden, dat sowieso maar ik moet er ooit toch een keer heen.



Maak je maar niet druk nu over het ontmoeten van de familie want misschien komt het er niet eens van.



Luister..... wat hij ook zegt tegen je:

5 jaar relatie moet je afsluiten.



5 jaar samen, dan raak je verknocht aan elkaar, heb je een verleden samen, Dus al zegt hij dat het voor hem is opgelost: dat liegt hij. Echt waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:01:

de informatie de ze dan deelt is eerder een beetje wanhopig/verdrietig, dan effectief. En dat is wat ik dus vervelend vind, want juist dan krijgt hij nog meer spijtDan is het dus wel 'effectief' toch?
quote:Kier_V schreef op 20 april 2014 @ 12:04:

[...]





Maak je maar niet druk nu over het ontmoeten van de familie want misschien komt het er niet eens van.



Luister..... wat hij ook zegt tegen je:

5 jaar relatie moet je afsluiten.



5 jaar samen, dan raak je verknocht aan elkaar, heb je een verleden samen, Dus al zegt hij dat het voor hem is opgelost: dat liegt hij. Echt waar.Het was voor hem allang over. Daarom weet ik zeker dat hij het meent van geen contact. Hij negeert niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik het deels met je eens ben, Ondernemer, zeker qua leeftijd en ook dat het overal gebeurt en het in wezen niet betekent dat iemand een slecht mens is, vind ik met name de houding van TO in deze bijzonder storend.



Zij kan kennelijk niet begrijpen dat dit meisje het moeilijk heeft met de breuk, na vijf jaar. Het kind moet maar gewoon van de aardbodem verdwijnen en dat werkt dan toch niet zo. In haar laatste posting zegt ze: "Alles is nu 'opgelost' dus waarom nog contact zoeken?" Hiervan gaan mijn haren overeind staan. Hoezo opgelost? Hoe naïef kun je zijn? En dan "De informatie die ze deelt is eerder een beetje wanhopig/verdrietig dan effectief". Pardon? Effectief? Waarom moet dat effectief zijn, en is wanhopig en verdrietig kennelijk erg raar?

En het sluitstuk: dat vindt ze maar erg vervelend.

Natuurlijk, want het verstoort haar plannetjes.

Bah, wat een inhoudsloze, empathie-loze gedachtes houdt deze TO er op na.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:08:

[...]



Het was voor hem allang over. Daarom weet ik zeker dat hij het meent van geen contact. Hij negeert niet voor niets.

Maar net schrijf je nog: hij krijgt door het contact van haar alleen maar meet spijt

Dat staat toch haaks op het zeker weten hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:08:

[...]



Het was voor hem allang over. Daarom weet ik zeker dat hij het meent van geen contact. Hij negeert niet voor niets.



Gooi nou ns die schellen van je ogen.



Hij zegt bepaalde dingen om jou gerust te stellen.

Hij negeert haar omdat hij anders de hut vol heibel heeft met jou.



En was het voor hem allang over?!

Welnee joh, dan had hij toch al eerder de stekker eruit getrokken?



Hij heeft misschien een goede keuze gemaakt, maar was niet karaktervol genoeg om het eerder aan zijn toenmalige vriendin te melden dat hij er zat van was.



Daarvoor moest er eerst een ander voorbij komen (jij dus)
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:08:

[...]



Het was voor hem allang over. Daarom weet ik zeker dat hij het meent van geen contact. Hij negeert niet voor niets.Weleens bedacht dat (1) hij een grote lafbek is en daarom niet reageert of (2) hij niet durft omdat jij er teveel over zeurt? Of (3) all of the above.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 april 2014 @ 11:16:

...... want hoe je eraan komt zo kom je er ook weer vanaf.....

Je MOET jezelf ook rot schamen TO

Eigen schuld, ...... (zie mijn motto)
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Getuigt niet erg van aanwezigheid ruggengraat dat hij haar zo dumpt en niet eerlijk te woord staat en geen ruimte kan opbrengen voor haar verdriet. Ik vind hem een slappe hap, respectloos en een flapdrol.

Jij bent natuurlijk geen haar beter, dus als ik jou was, zou ik me overal overheen zetten, hem een trap onder z'n hol verkopen en zeggen dat hij het achteraf maar met haar netjes gaat afhandelen, jij even aan de zijlijn gaat staan en hopen, zonder inmenging van jou, dat hij daadwerkelijk voor je kiest. Dan hoef je in de toekomst nergens meer bang voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je vond het voorheen ook niet erg om hem te delen, waarom nu dan wel?
Met mensen neuken in de hoop dat je gevoelens overgaan is echt zooo denken dat glijmiddel anticonceptie is. #Murdoch#
Alle reacties Link kopieren
haar relatie van 5 jaar is ineens over en uit en haar vriend, waar ze van houdt, waar ze een toekomst mee aan het opbouwen was, heeft een ander. Mag ze dan aub wanhopig en verdrietig zijn?????

Oh wacht, ja tuurlijk mag ze dat, als het maar niet onder jouw en zijn neus gebeurt



Nogmaals, leer eerst maar eens wat meer empathie te kweken en rekening te houden met andermans/vrouws gevoelens ipv alleen maar ikke, ikke, ikke!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:soetkees schreef op 20 april 2014 @ 12:09:

Hoewel ik het deels met je eens ben, Ondernemer, zeker qua leeftijd en ook dat het overal gebeurt en het in wezen niet betekent dat iemand een slecht mens is, vind ik met name de houding van TO in deze bijzonder storend.



Zij kan kennelijk niet begrijpen dat dit meisje het moeilijk heeft met de breuk, na vijf jaar. Het kind moet maar gewoon van de aardbodem verdwijnen en dat werkt dan toch niet zo. In haar laatste posting zegt ze: "Alles is nu 'opgelost' dus waarom nog contact zoeken?" Hiervan gaan mijn haren overeind staan. Hoezo opgelost? Hoe naïef kun je zijn? En dan "De informatie die ze deelt is eerder een beetje wanhopig/verdrietig dan effectief". Pardon? Effectief? Waarom moet dat effectief zijn, en is wanhopig en verdrietig kennelijk erg raar?

En het sluitstuk: dat vindt ze maar erg vervelend.

Natuurlijk, want het verstoort haar plannetjes.

Bah, wat een inhoudsloze, empathie-loze gedachtes houdt deze TO er op na.

Zo bedoel ik het niet.



Praktisch is alles opgelost. Hij heeft aangegeven geen contact meer te willen en er helemaal klaar mee te zijn, maar vervolgens gaat ze door met het zoeken van contact en haar verdiet uiten. En dat is onnodig. Want hij negeert haar, heeft aangegeven dat hij geen contact meer wil en zij gaat door. Dat heeft voor niemand zin. Ik vind het onzin dat hij er voor haar moet zijn terwijl hij geen contact wil.
quote:Yabanci_L schreef op 20 april 2014 @ 12:13:

Je vond het voorheen ook niet erg om hem te delen, waarom nu dan wel?Scherp...
Alle reacties Link kopieren
Je kan de ontwikkelingen alleen maar afwachten, als hij meerdere opties open heeft. Hij kan voor jou kiezen, voor haar, voor een geheel nieuwe of voor alleen maar scharrels. Je weet het niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een officiële relatie maar niemand weet het?



Zo je er aan komt geraak je er ook weer van af. Het feit dat niemand weet dat jij jou neukt masker vreemdgaan al zo makkelijk voor hem want jij bestaat niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Summerdance schreef op 20 april 2014 @ 12:10:

[...]



Maar net schrijf je nog: hij krijgt door het contact van haar alleen maar meet spijt

Dat staat toch haaks op het zeker weten hoorOneens. Je kunt spijt hebben omdat je iemand pijn doet, maar er wel achterstaan. Dat voel ik zelf ook al een hele lange tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:13:

[...]



Zo bedoel ik het niet.



Praktisch is alles opgelost. Hij heeft aangegeven geen contact meer te willen en er helemaal klaar mee te zijn, maar vervolgens gaat ze door met het zoeken van contact en haar verdiet uiten. En dat is onnodig. Want hij negeert haar, heeft aangegeven dat hij geen contact meer wil en zij gaat door. Dat heeft voor niemand zin. Ik vind het onzin dat hij er voor haar moet zijn terwijl hij geen contact wil.



En waarom ben jij niet uit de weg gegaan indertijd toen zij nog wel in beeld was?!



Zij moet nu verdwijnen..... had jij indertijd moeten doen.



Luister voortaan naar je eigen lessen.....
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:13:

[...]



Zo bedoel ik het niet.



Praktisch is alles opgelost. Hij heeft aangegeven geen contact meer te willen en er helemaal klaar mee te zijn, maar vervolgens gaat ze door met het zoeken van contact en haar verdiet uiten. En dat is onnodig. Want hij negeert haar, heeft aangegeven dat hij geen contact meer wil en zij gaat door. Dat heeft voor niemand zin. Ik vind het onzin dat hij er voor haar moet zijn terwijl hij geen contact wil. het gaat er niet om wat hij en jij willen, zij is in deze het slachtoffer van jullie achterbaksheid en het minste wat jullie kunnen doen, is het voor haar zo makkeljk mogelijk maken en dat is niet haar en haar gevoelens negeren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:13:

[...]



Zo bedoel ik het niet.



Praktisch is alles opgelost. Hij heeft aangegeven geen contact meer te willen en er helemaal klaar mee te zijn, maar vervolgens gaat ze door met het zoeken van contact en haar verdiet uiten. En dat is onnodig. Want hij negeert haar, heeft aangegeven dat hij geen contact meer wil en zij gaat door. Dat heeft voor niemand zin. Ik vind het onzin dat hij er voor haar moet zijn terwijl hij geen contact wil.Houd er maar rekening mee dat er nog wel vaker contact zal zijn. 5 jaar is lang, het is nog maar net uit en er lopen nog allerlei onzichtbare draadjes waar jij geen weet van hebt. Ik denk dat je hem gewoon de ruimte moet geven om dingen op een normale manier af te sluiten (voor zover dat nu nog kan) en je je hier verder buiten moet houden.
Alle reacties Link kopieren
quote:newwwgirl schreef op 20 april 2014 @ 12:13:

[...]



Zo bedoel ik het niet.



Praktisch is alles opgelost. Hij heeft aangegeven geen contact meer te willen en er helemaal klaar mee te zijn, maar vervolgens gaat ze door met het zoeken van contact en haar verdiet uiten. En dat is onnodig. Want hij negeert haar, heeft aangegeven dat hij geen contact meer wil en zij gaat door. Dat heeft voor niemand zin. Ik vind het onzin dat hij er voor haar moet zijn terwijl hij geen contact wil.
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven