De bemoeienis van schoonmoeder

20-04-2014 03:02 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben herkend..
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Please bovenstaande niet quoten, ik wil het later even een stukje weghalen. De openingspost niet natuurlijk
Waarom ga je dan in godsnaam nog mee naar zijn familie? Je had naar je eigen familie kunnen gaan of hen bij jou kunnen uitnodigen. Voor mij zou het helemaal klaar zijn met de schoonfamilie. Vriend kan ze bezoeken zoveel hij wil, maar ik zou ze niet meer bij mijn huis willen zien laat staan er zelf nog op bezoek gaan. Gewoon breken met die hap!
Alle reacties Link kopieren




Ik begrijp het helemaal, word zelf al bijna anderhalf jaar lang doodgezwegen door schoonvader.



Maar ja, het went..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij word het voor jou idd tijd om eens diep na te denken of je de banden niet volledig moet gaan door halen.

Uit je berichten komt zo naar voren dat jij je energie veel beter kan gebruiken voor mensen waar je positieve energie van terug krijgt ipv aan zo'n dood kalf als dit te gaan trekken...



Kies voor jezelf en je gezondheid, sommige mensen zijn nu eenmaal je energie gewoon niet waard! (en ja, het is wat lastiger dat het je schoonmoeder is, maar als zij veel waarde aan jou had gehecht had ze je ook niet zo behandeld als ze nu doet...!))



Sterkte ermee!
Wat kom jij kruiperig over zeg, natuurlijk walsen ze over je heen je laat het aan alle kanten toe.



als je ooit hebt toegelaten dat ze zomaar ineens naast je bed staat zonder heel duidelijk ga eens gauw weg en bel van te voren te zeggen en jouw eerste reactie na die uitspatting van ze vandaag is boehoe terwijl ik heus wel dingetjes voor ze wilde regelen/doen/ophalen, ipv sorry kunnen jullie duidelijker naar mij communiceren wordt een beetje moe van het geklets achter mijn rug om. Dan ga je niks oplossen, en verhuizen om de confrontatie elke week met schoonmoeder uit de weg te gaan omdat je je mond niet open durft te trekken, sorry ik hen echt nog nooit zo weinig ballen bij iemand mee gemaakt. Je komt heel hulpeloos en slachtofferig over. Misschien een keer duidelijk je grenzen aangeven niemand snapt wat jij denkt hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikvliegje schreef op 20 april 2014 @ 15:06:

ik voel me hier echt kut over want ik heb niks gedaan, ik ben alleen voor mezelf opgekomen voor het eerst en ik had nooit gedacht dat de straf hiervoor zo hard is.Je hebt alles altijd maar laten gebeuren omdat je bang bent voor deze straf. Nu doorzetten en niet toegeven. Het hoort erbij dat mensen die niet gewend zijn om begrensd te worden lullig gaan doen en heel vuil kunnen worden. Zie het als een teken dat je goed bezig bent! Zolang dat wijf gezellig doet heb jij over je heen laten lopen. Wanneer ze giftig wordt is dat een teken dat je eens een keer niet met je hebt laten sollen. Top!
Bah
Alle reacties Link kopieren
Stop met kruipen, start met leven.
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:strikvliegje schreef op 20 april 2014 @ 15:06:



Haar man is ook boos, gaat me de komende weken negeren. Prima.. Perfect! Je bent geen aandachtshoer (toch?), je hebt dus helemaal niets van ze nodig. Lekker in hun negeersop laten koken die halve garen.
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:573g8b schreef op 20 april 2014 @ 15:33:

Stop met kruipen, start met leven.





En schoonmoeder van TO
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Dit dus
Bah
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat ze moet bellen voordat ze langs komt. Sleutel alleen afgeven als ze deze ook echt nodig heeft (plantjes geven in de vakantie bijvoorbeeld) en ook je vriend dit allemaal tegen haar laten zeggen. Soms moet dit vijf keer en gaat ze 8 keer huilen, maar dan heb je het er wel in.



Als ze de sleutel niet af wil geven, koop dat van die sloten boven en onder op de deur en gebruik die ook als je binnen bent. Moet ze toch aanbellen. (Als dit gebeurt, kleed je je heel snel uit en doe je naakt de deur open. )



Ik denk alleen dat het voor dit soort mensen niet gaat helpen. Mijn exschoonmoeder deed ook zgn alles voor haar zoon. Ik was de "vreemde" en ik moest het allemaal maar slikken. Gesprek na gesprek gehad, maar dan ging ze janken en dan vond haar zoon het weer zielig. Nu baalt hij, want ik ben er dan niet meer, maar zijn moeder komt nog steeds om alles het huis binnen. Alleen heeft hij mij nu niet meer om de rem er op te zetten en moet hij het nu ECHT oplossen.
quote:Sleutel alleen afgeven als ze deze ook echt nodig heeft (plantjes geven in de vakantie bijvoorbeeld)zou nog liever nieuwe planten moeten kopen dan dat schoonloeder nog één keer m'n huis binnen te laten, laat staan als ik er zelf niet bij ben om te bewaken dat ze haar neus niet in zaken kan steken die haar niet aangaan
Zolang je geen grenzen aangeeft lopen mensen over je heen, simpel zat. Jij laat over je heen lopen, en er is er maar 1 die dat kan veranderen en dat ben jijzelf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een buitenkans. De situatie is nu ideaal om het roer om te gooien. Zij zijn boos op jou, zij gaan je negeren. Mooi! Je hoeft hier zelf niets meer voor te doen. Er is nu afstand. De volgende stap is ervoor zorgen dat die afstand zo blijft. Ze mogen alleen (tijdelijk, op proef) dichterbij komen als jij daar nadrukkelijk mee akkoord gaat. Bovendien bepaal jij bij welke nabijheid het voor jou ook leuk is. Zij moeten nu een visum gaan verdienen voor jouw persoonlijke ruimte en jij bepaalt helemaal zelf aan wie je zo'n visum verstrekt.



De vraag is wat je vriend gaat doen, blijft hij jou steunen als zijn mama met zwaardere straffen gaat komen?
Bah
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, vaak is het zo dat als je dan eens voor jezelf opkomt, mensen dat niet gewend zijn en hierover van slag raken. Want ja, je hebt je altijd naar verwachting gedragen en dan ben je opeens 'veranderd'. Dit is een fase waar je doorheen moet voordat het 'beter' wordt. Houd voet bij stuk nu. En wees blij dat ze je nu negeren, met zulke mensen valt gewoon geen land te bezeilen dus ik zou blij zijn dat ze je dit geschenk geven. Maar het zou me niks verbazen dat als jij niet op het negeren ingaat, ze wel weer een ander mooi verhaal verzinnen om je zwart te maken. Wees voorbereid en besef je dat het niet aan jou ligt! Dit soort mensen zijn gewoon sneu, en leven van aandacht.
Heel simpel.. Wissel met een vriendin van voordeurslot dan ben je er gelijk vanaf en het kost je ook niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suesse schreef op zondag 20 april 2014 17:24 Inderdaad, vaak is het zo dat als je dan eens voor jezelf opkomt, mensen dat niet gewend zijn en hierover van slag raken. Want ja, je hebt je altijd naar verwachting gedragen en dan ben je opeens 'veranderd'. Dit is een fase waar je doorheen moet voordat het 'beter' wordt. Houd voet bij stuk nu. En wees blij dat ze je nu negeren, met zulke mensen valt gewoon geen land te bezeilen dus ik zou blij zijn dat ze je dit geschenk geven. Maar het zou me niks verbazen dat als jij niet op het negeren ingaat, ze wel weer een ander mooi verhaal verzinnen om je zwart te maken. Wees voorbereid en besef je dat het niet aan jou ligt! Dit soort mensen zijn gewoon sneu, en leven van aandacht.



Dankjewel!

Net met vriendinnen erover gehad, een van hen zit in dezelfde situatie en gaf me helemaal gelijk. Blij hun gezien te hebben vandaag.



Alinea: dat "kruipen" zie jij denk ik anders dan ik. Ik moet elke dag hard werken om te herstellen. Daarom heb ik haar op "negeer" gezet , en ik heb eigenlijk niks voor haar gedaan.
Je laat haar keihard over je grenzen heen gaan. Daarom 'kruip' je.
Alle reacties Link kopieren
En je bent helemaal van slag als het loeder haar vier persoonlijkheidsstoornissen oefent.
Bah
quote:573g8b schreef op 20 april 2014 @ 15:57:

Wat een buitenkans. De situatie is nu ideaal om het roer om te gooien. Zij zijn boos op jou, zij gaan je negeren. Mooi! Je hoeft hier zelf niets meer voor te doen. Er is nu afstand. De volgende stap is ervoor zorgen dat die afstand zo blijft. Ze mogen alleen (tijdelijk, op proef) dichterbij komen als jij daar nadrukkelijk mee akkoord gaat. Bovendien bepaal jij bij welke nabijheid het voor jou ook leuk is. Zij moeten nu een visum gaan verdienen voor jouw persoonlijke ruimte en jij bepaalt helemaal zelf aan wie je zo'n visum verstrekt.



De vraag is wat je vriend gaat doen, blijft hij jou steunen als zijn mama met zwaardere straffen gaat komen?



Helemaal mee eens!



Andere cilinders in de deuren en lekker laten gaan. Laat zij eerst haar verontschuldigingen maar eens maken voor dergelijk wangedrag.
Hoe is het zo ver gekomen joh, dat ze met 3 natte honden en vieze schoenen al rokend je huis overneemt. Zorg dat ze de sleutels inlevert, als langs moet komen doet ze dat voortaan maar als je vriend er is, dan kan hij haar aanpakken als ze over de grenzen gaat.



En als ze boos op je zijn laat ze dan lekker, beter kwijt dan rijk, deze mensen denk ik. Waarom zit je er zo mee? lijk me juist heerlijk rustig als ze niet meer tegen je praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikvliegje schreef op 20 april 2014 @ 14:46:

[...]





Dat hebben we niet gevraagd. Daar ging ze vanuit!



Ja hoor, ze komt dus tegen jullie zin jullie dieren verzorgen tijdens de vakantie? Zonder enige instructie van jullie kant? Of regelen jullie zelf iets anders voor de dieren?



Vast niet. Niet zo slachtofferig doen nu hoor, alsof je er niks aan kan doen dat je schoonmoeder een sleutel van jullie huis heeft, te pas en te onpas binnen komt vallen en naast je bed staat en jullie dieren verzorgt als jullie op vakantie zijn. Daar ben je toch echt zelf bij geweest. Schoonmoeder kan beslissen wat ze wil, maar zij heeft niet de regie over jullie leven. Tenzij jullie die haar geven natuurlijk.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:strikvliegje schreef op 20 april 2014 @ 17:56:

[...]





Dankjewel!

Net met vriendinnen erover gehad, een van hen zit in dezelfde situatie en gaf me helemaal gelijk. Blij hun gezien te hebben vandaag.



Alinea: dat "kruipen" zie jij denk ik anders dan ik. Ik moet elke dag hard werken om te herstellen. Daarom heb ik haar op "negeer" gezet , en ik heb eigenlijk niks voor haar gedaan.



Als je haar negeerde, had je hier geen topic geopend.

Als je haar negeerde, was je vandaag niet naar haar toe gegaan terwijl je kotsmisselijk was.

Als je haar negeerde, had je niet gereageerd toen ze jou verweten dat je niet iets voor haar wilde doen.

Als je haar negeerde, was je er niet zo bezig.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
^

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven