minnaar wil me niet loslaten

05-04-2014 20:56 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben getrouwd en altijd gelukkig geweest tot 2 jaar geleden. iemand die ik oppervlakkig kende en waar het goed mee klikte werd ik verliefd op en het was wederzijds. ik heb me laten meeslepen in deze gevoelens en ik begon een affaire. het was een vlucht waar ik me met hem heel fijn voelde en thuis heel schuldig. de affaire duurt nu 2 jaar en ik wil er al lang mee stoppen omdat het ontzettend fout van me is en ik wil vechten voor mijn gezin. hij is vrijgezel en houdt van me, wil een toekomst. als ik er een punt achter zet gaat hij alles openbaar naken. wat moet ik nu doen?
quote:vaneeuwijk schreef op 06 april 2014 @ 16:55:

Zeg gewoon tegen je minnaar dat hij niet de enige was met wie je vreemdging en dat je nu Gonorroe hebt.

Houd ie vanzelf op.
Alle reacties Link kopieren
quote:whatamess schreef op 05 april 2014 @ 20:56:

hij is vrijgezel en houdt van me, wil een toekomst. als ik er een punt achter zet gaat hij alles openbaar naken. wat moet ik nu doen?Deze 2 dingen staan haaks op elkaar. Hij houdt van je en dreigt alles openbaar te maken? Heeft niets met liefde te maken. Hij chanteert je. Er zit maar 1 ding op. Praat met je man, dan sta je sterk en kan hij je niets meer maken. Ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is.
Alle reacties Link kopieren
Vrouw zijn lijkt me af en toe leuk, vaste partner, huis, geld en een regelmatig orgasme en daarnaast een minnaar (of 2) voor de spetterende sex....



Minder leuk is dan als de (verborgen levende) minnaar plots een gezicht krijgt, zich als alphamannetje ontpopt en de vaste partner van de troon wil ' stoten'.



In de dierenwereld zie je momenteel veel van dat soort gevechten... Daar gaat het vrouwtje over naar de sterkste van die gevechten, zonder keuze. (Ook al is het niet kiezen van het vrouwtje filosofisch bezien ook een keuze)



TO lijkt in ieder geval het vertrouwen van haar partner geschonden te hebben, dus die relatie is al verknalt. Haar minnaar heeft zijn eigen glazen al ingegooid, dus...



TO gaat binnenkort weer als single door het leven.
Alle reacties Link kopieren
Zo allemaal TO weer lekker veroordeeld?



TO, iedereen (inclusief jij) weet dat wat er gebeurd is niet goed is. En de billen en de blaren oke, dat is zo. Het beste is om eerlijk te zijn naar je man toe inderdaad en hem de kans te geven een keuze te maken.



Je minnaar heeft dan niets meer. Hij kan dan verder rondstrooien wat hij wil, als jij jezelf en je man recht aan kan kijken en alles verteld heeft, kan hij je verder niets meer maken zonder zichzelf ook ongelofelijk zielig en belachelijk te maken.
quote:choilleich schreef op 07 april 2014 @ 09:14:

Vrouw zijn lijkt me af en toe leuk, vaste partner, huis, geld en een regelmatig orgasme en daarnaast een minnaar (of 2) voor de spetterende sex....

??? Vul man in voor vrouw en minnares voor minnaar, en je bent er choilleich.



Minder leuk is dan als de (verborgen levende) minnaar plots een gezicht krijgt, zich als alphamannetje ontpopt en de vaste partner van de troon wil ' stoten'..Klinkt allemaal mooi maar de minnaar weet precies waar hij aan begint wanneer hij in zee gaat met een gebonden dame. Ze verlaat haar gezin niet voor hem, punt. Ga je bezatten, lik je wonden...maar het is niet aan jou om je frustratie op de echtgenoot (en dus indirect ook dat gezin) te botvieren. Dat weten minnaressen al eeuwen, en over de uitzonderingen onder hen zijn enge films gemaakt à la Fatal Attraction.
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 07 april 2014 @ 11:09:

[...]



Klinkt allemaal mooi maar de minnaar weet precies waar hij aan begint wanneer hij in zee gaat met een gebonden dame. Ze verlaat haar gezin niet voor hem, punt. Ga je bezatten, lik je wonden...maar het is niet aan jou om je frustratie op de echtgenoot (en dus indirect ook dat gezin) te botvieren. Dat weten minnaressen al eeuwen, en over de uitzonderingen onder hen zijn enge films gemaakt à la Fatal Attraction.



Weet jij soms wat TO haar minnaar al die tijd voorgespiegeld heeft? Dat weten alleen TO en haar minnaar., Deze 2 mensen, TO, en minnaar zijn wellicht in de valkuil getrapt dat ze dachten dat ze ECHT iets bijzonders hadden en nu na verloop van tijd hun bubbel uit elkaar gespat is, zijn de rapen gaar.

Of hadden ze wellicht beiden eerst het' handboek voor minnaars' oid moeten lezen?

Het blijkt gewoon maar weer, dat vreemdgaan alleen maar verliezers kent, en dat de rationaliteit bij beiden gewoon compleet weg is geweest.

Zo zie je maar dat het gezegde 'bezint eer gij begint' toch wel van alle tijden is. Lullig voor To en haar gezin, lullig ook voor minnaar die zich zonodig moet profileren als alpha, en niet tegen zijn verlies kan. Ik vrees dat dit geen happy end zal kennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whatamess schreef op 05 april 2014 @ 20:56:

ik ben getrouwd en altijd gelukkig geweest tot 2 jaar geleden. iemand die ik oppervlakkig kende en waar het goed mee klikte werd ik verliefd op en het was wederzijds. ik heb me laten meeslepen in deze gevoelens en ik begon een affaire. het was een vlucht waar ik me met hem heel fijn voelde en thuis heel schuldig. de affaire duurt nu 2 jaar en ik wil er al lang mee stoppen omdat het ontzettend fout van me is en ik wil vechten voor mijn gezin. hij is vrijgezel en houdt van me, wil een toekomst. als ik er een punt achter zet gaat hij alles openbaar naken. wat moet ik nu doen?



Sorry, maar je moet het je man vertellen.



En om eerlijk te zijn... JE BENT DE ELLENDE WAARD!!



Zelf ook zo'n 'partner' gehad. Gadver.
quote:belle1971 schreef op 07 april 2014 @ 13:22:

[...]

Deze 2 mensen, TO, en minnaar zijn wellicht in de valkuil getrapt dat ze dachten dat ze ECHT iets bijzonders hadden en nu na verloop van tijd hun bubbel uit elkaar gespat is, zijn de rapen gaar.

Je speculeert.

Of hadden ze wellicht beiden eerst het' handboek voor minnaars' oid moeten lezen?

De "smoezenlijst" hier op het forum is verplichte kost voor minnaars..

Het blijkt gewoon maar weer, dat vreemdgaan alleen maar verliezers kent, en dat de rationaliteit bij beiden gewoon compleet weg is geweest.

Zo zie je maar dat het gezegde 'bezint eer gij begint' toch wel van alle tijden is. Lullig voor To en haar gezin, lullig ook voor minnaar die zich zonodig moet profileren als alpha, en niet tegen zijn verlies kan. Ik vrees dat dit geen happy end zal kennen.

Het blijkt gewoon maar weer, zo zie je maar weer, geen happy end..



Belle en de Glazen Bol.
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 07 april 2014 @ 13:42:



Het blijkt gewoon maar weer, zo zie je maar weer, geen happy end..



Belle en de Glazen Bol.Ze weet zelf ook wel dat ze speculeert, vandaar ook - meerdere keren - het woordje 'wellicht'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In jouw quote van mij gaat het niet om speculeren Suus.

"Het blijkt gewoon maar weer, dat vreemdgaan alleen maar verliezers kent, en dat de rationaliteit bij beiden gewoon compleet weg is geweest.

Zo zie je maar dat het gezegde 'bezint eer gij begint' toch wel van alle tijden is".

Gevolgd door de vrees dat er geen happy end komt.



Een goede waarzegger mixt speculatie, beweringen en voorspellingen. Net als Belle.
Alle reacties Link kopieren
Daarboven stond wel iets over speculeren, maar dat kwam niet mee in de quote omdat je dat in de tekst zelf had gezet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Belle roept eerst dat ik niet kan weten wat TO minnaar voorgespiegeld heeft, dat weten "alleen TO en haar minnaar". Terecht tot zover. Maar meteen daarna speculeert Belle zelf.

En daar wees ik hem/haar op.



Oh en voorspiegelen of niet, chantage rechtvaardigt het niet hè.
Alle reacties Link kopieren
quote:ano*k schreef op 07 april 2014 @ 14:47:

Belle roept eerst dat ik niet kan weten wat TO minnaar voorgespiegeld heeft, dat weten "alleen TO en haar minnaar". Terecht tot zover. Maar meteen daarna speculeert Belle zelf.

En daar wees ik hem/haar op.



Oh en voorspiegelen of niet, chantage rechtvaardigt het niet hè.



ik vind die ex-minnaar ook een lul dat hij TO chanteert. gevalletje op zijn pikkie getrapt en er niet mee om kunnen gaan. zijn ego is blijkbaar groter dan zijn verlies nemen.



onvolwassen van ex-minnaar, en ja, TO had wellicht ook ietsjes eerder haar probleempjes met haar eigen man kunnen bespreken ipv in de armen van een ander te vluchten, maar oke, niemand is perfect en fouten worden nu eenmaal gemaakt. T blijft wel shit als dit allemaal uitkomt, want de man van TO en evt. kids zijn hier wel de dupe van.en dat vind ik ontzettend erg, ook al ken ik ze niet.



btw, smoezenlijst zou op iedere straathoek, abris of prikbord moeten hangen, hij blijft namelijk zo actueel en waar...
Alle reacties Link kopieren
[quote]just_ikke schreef op 07 april 2014 @ 10:58:

Zo allemaal TO weer lekker veroordeeld?



Zo, en wie ben jij helemaal?

Je advies is al minstens 20x gegeven, dus je mag je vouwkrat weer inklappen en ergens anders je preek geven.
Ja en?
Belle, dank voor je reactie. Ik heb eerlijk gezegd in een vergelijkbaar parket gezeten als TO - met dit verschil dat ik mijn echtgenoot al had verteld dat ik niet happy was en een minnaar niet uitsloot. Toen die daadwerkelijk kwam, verliefd werd en ik het "minnaarschap" beëindigde (ik was niet verliefd, en onze afspraak was eerlijk blijven over gevoelens..) hebben zowel mijn echtgenoot als de halve straat een brief ontvangen waar de honden geen brood van lusten.



Smaadschrift is een misdrijf waar maximaal een jaar celstraf op staat maar de politie had noch de middelen, noch de motivatie om er veel werk van te maken..



Nee, een minnaar hebben buiten je huwelijk om is niet per se fraai.

Maar een alfa mannetje (mijn huisarts kwalificeerde hem overigens als sociopaat) die eventjes eigenhandig jouw gezin tot doelwit maakt ter genoegdoening van zijn gekrenkte ego: sodemieter alsjeblieft een flink eind op.
quote:snoopylynn schreef op 07 april 2014 @ 19:57:

[quote]just_ikke schreef op 07 april 2014 @ 10:58:

Zo allemaal TO weer lekker veroordeeld?



Zo, en wie ben jij helemaal?

Je advies is al minstens 20x gegeven, dus je mag je vouwkrat weer inklappen en ergens anders je preek geven.Ik erger me anders ook aan al die moralisten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo gelukkig was begon je geen affaire, en laat je het al zeker geen 2 jaar aanslepen. Kies voor je gezin en ga er voor. Maar kijk in jezelf of je inderdaad wel zo gelukkig bent als je denkt. Als hij echt van je houdt, zal hij niets vertellen maar ook trachten jou los te laten. Echte liefde is ook iemand loslaten!
Alle reacties Link kopieren
Een punt achter je affaire zetten en tegen hem zeggen dat je alles eerlijk hebt opgebiecht aan je man.... ;)
Alle reacties Link kopieren
sommigen mensen noemen dit karma. ik niet hoor.



ik vind het je verdiende loon. of is dat hetzelfde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven