Mode & Beauty alle pijlers

kleding, wat is duur en wat is middenklasse?

20-04-2014 14:19 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding over een topic over duurdere kleding vroeg ik mij af wat jullie duur, middenklasse of goedkoop vinden.



Sommige noemden daar H&M goedkoop, maar ik vind dat eerder middenklasse. Winkels als primark en zeeman noem ik dan weer goedkoop.



Mij maakt het overigens niet uit waar ik wat koop. Als ik het maar leuk vind. Zo heb ik kleding van primark, ter stal en H&M maar ook van Esprit, Gstar, Mango en Guess.
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op zondag 20 april 2014 15:56 Ik koop wel duurdere kleding voor mijn kinderen. Vaak in de sale. Daarna verkoop ik het weer. Al met al klaar voor een H&M prijs.



Grappig dat sommigen Esprit 'duurder' vinden. Ik was er toevallig net en toen dacht ik: wat is dit toch goedkope rotzooi. Fantasieloos, goedkope stoffen, slechte afwerking, weinig oog voor detail, grof. Overpriced vind ik het, net als Mexx. Dan kun je beter net iets meer uitgeven en dan heb je iets moois. Mwah, vind ik helemaal niet zo "grappig". Niet iedereen heeft het budget om te spenderen aan dure kleding. Nogal een snobistische opmerking van je. En overpriced betekent toch ook dat het (te) duur is?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Scary. Ik vind dat soort merken ook echt vreselijk. Die ruwe stoffen, die slordige afwerkingen met nog draden overal, die afschuwelijk jeukende synthetische truitjes, de snit is het ook altijd net niet… Vaak wordt het ook snel lelijk, wordt het vaal, krijgt het pluisjes… Persoonlijk koop ik dan liever minder maar gewoon een paar echt goeie stukken die dan iets meer mogen kosten. Is op lange termijn goedkoper, heb ik al gemerkt.
Alle reacties Link kopieren
@ Femselien: niet met je eens. Vaak gaat het om keuzes die je maakt. Of vier goedkope truitjes of één minder goedkope, zeg maar. Ik kies dan voor dat laatste. Ik denk dat de meeste mensen die keuze zouden kunnen maken, mochten ze dat willen. Er is niets snobistisch aan van kwaliteit houden.
Alle reacties Link kopieren
Duur of goedkoop is puur referentiekader. Ik vond twee jaar geleden £25 voor een t-shirtje heel normaal.

Maar nu ik in de UK woon vind ik dat best prijzig.

Gewoon, omdat ik het hier veel goedkoper kan krijgen.
Het is niet zo netjes geformuleerd, maar Esprit vind ik ook 'rotzooi'.

Ik vind het een lelijk merk voor teveel geld.

Totaal sexloos dat merk. Ik snap niet dat het zo populair is.



Dan vind ik de goedkopere H&M en Zara veel leuker.

Mango vind ik ook bij de goedkopere winkels horen.



MbyM, Modstrom en Second Female vind ik middenklasse.



Filippa K al wat duurder. En bijvoorbeeld Tony Cohen echt duur, de max van mijn portemonnee...
quote:tove82 schreef op 20 april 2014 @ 17:13:

@ Femselien: niet met je eens. Vaak gaat het om keuzes die je maakt. Of vier goedkope truitjes of één minder goedkope, zeg maar. Ik kies dan voor dat laatste. Ik denk dat de meeste mensen die keuze zouden kunnen maken, mochten ze dat willen. Er is niets snobistisch aan van kwaliteit houden.Er zijn ook mensen die maar 1 goedkoop truitje kunnen kopen! Die hebben weinig te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het snobistisch dat Scarry zich er zogenaamd over verbaast dat een winkel die zij blijkbaar goedkoop vindt, anderen weer duur vinden.

Zoiets zeggen vind ik niet nodig.
Some flies are too awesome for the wall
Ze zegt toch overpriced, het woord goedkoop heb ik niet gelezen.
Eens (met femselien ), bovendien verschillen smaken nogal én kun je niet in andermans portemonnee kijken. Wat ik goedkoop vind, is voor een ander heel veel geld (of andersom)



Ik ben wel van mening dat wat duurdere kleding van betere kwaliteit is. Helaas niet altijd, maar bij heel veel merken is dat nog wel het geval. Ik koop dus liever iets duurder, dan doe ik er vaak veel langer mee. Maar ik vind het 't leukst om te mixen. Een heel goedkoop item met iets heel duurs. Of in goedkope winkels items eruit te vissen waaraan je niet afziet dat het goedkoop was, ook leuk
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op zondag 20 april 2014 17:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tove82 in "kleding, wat is duur en wat is middenkla..."" class="messagelink">tove82 schreef op 20 april 2014 @ 17:13</a>:</b>

@ Femselien: niet met je eens. Vaak gaat het om keuzes die je maakt. Of vier goedkope truitjes of één minder goedkope, zeg maar. Ik kies dan voor dat laatste. Ik denk dat de meeste mensen die keuze zouden kunnen maken, mochten ze dat willen. Er is niets snobistisch aan van kwaliteit houden.</div></blockquote>Er zijn ook mensen die maar 1 goedkoop truitje kunnen kopen! Die hebben weinig te kiezen. Juist.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn die mensen er, maar ik betwijfel of dat de meerderheid is. Daarom ook dat ik 'de meeste' schreef.



Persoonlijk mix ik ook. En ik vind het heerlijk als mensen bvb over een jurk zeggen: 'Filippa k?', en ik dan kan zeggen: 'nee hoor, 50 euro maar bij xx ( goedkoop merk).'



Trouwens, als je van duurdere merken houdt en daar niet het budget voor hebt, kun je vaak ook heel goede zaken doen tijdens de laatste dagen van de koopjes, in outlets, bij sample sales, stockverkopen enz...

Zo heb ik bvb eens designer shoes voor 20 euro kunnen kopen. Kom je niet om bij h&m en zo.



Ik blijf vinden dat het voor een stuk een kwestie is van keuzes.
quote:betjebig schreef op 20 april 2014 @ 14:25:

H&M vind ik wel goedkoop, net als Hema. Bij Zeeman en Wibra kom ik alleen als ik echt voor bijna niets iets voor eenmalig gebruik nodig heb. Mijn kleding komt vooral bij Esprit vandaan, maar ik bestel ook wel bij Zalando en let dan eigenlijk niet op het merk.

Ik geef voor een broek gemiddeld 80 euro uit, jurken 80-100 euro, shirts 25-50, schoenen rond de 100. Redelijke prijzen maar ik koop dan ook niet zoveel.



dit is voor mij al duur.

Voor mij is h&m ed middenklasse en zeeman e.d goedkoop. Esprit vindt ik erg leuk, maar duur, dus er wordt alleen in de opruiming geshopt daar.
Grappig, naar aanleiding van mijn topic! Ik vind h&m, Zara goedkoop, middenklasse meer dept, zeg maar shirtjes/ jurken tussen de 60 en 100 euro, duur: shirtjes jurken vanaf 140 euro ofzo, schoenen bijvoorbeeld shabbies( hoewel ik ze al 5 jaar draag, in verhouding niet duur dan!)
Ik koop meestal iets duurdere kleding, omdat ik de kwaliteit vaak beter vind (en ik kan het me veroorloven).

Waar ik me over verbaasd heb zijn de merken Kookai en Morgan, niet goedkoop, maar wel slechte kwaliteit. Na eenmaal wassen al lelijk of kapot.

Ik denk dat deze merken daarom ook grotendeels zijn verdwenen.

Als ik duurdere kleding koop, moet de kwaliteit wel goed zijn, ik koop niet iets vanwege het merk.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 20 april 2014 @ 17:34:

Natuurlijk zijn die mensen er, maar ik betwijfel of dat de meerderheid is. Daarom ook dat ik 'de meeste' schreef.



Persoonlijk mix ik ook. En ik vind het heerlijk als mensen bvb over een jurk zeggen: 'Filippa k?', en ik dan kan zeggen: 'nee hoor, 50 euro maar bij xx ( goedkoop merk).'



Trouwens, als je van duurdere merken houdt en daar niet het budget voor hebt, kun je vaak ook heel goede zaken doen tijdens de laatste dagen van de koopjes, in outlets, bij sample sales, stockverkopen enz...

Zo heb ik bvb eens designer shoes voor 20 euro kunnen kopen. Kom je niet om bij h&m en zo.



Ik blijf vinden dat het voor een stuk een kwestie is van keuzes.Sorry, maar ik verbaas me oprecht over je post. Waarom vind je het heerlijk als je vriendinnen denken dat je een jurk draagt van een bepaald merk? Mijn vriendinnen zeggen waarschijnlijk: "wat een mooie jurk." Ze gaan dan echt niet lopen vissen van welk merk dat komt. Vinden ze ook niet belangrijk overigens. En die opmerking over een kwestie van keuzes is ook nogal kortzichtig.
Some flies are too awesome for the wall
Ik begrijp dat men hier zeg dat hm goedkoop is. Een spijkerbroek kost daar al snel 40 euro en goedkoop vind ik toch wel 20 euro of lager. Een spijkerbroek van 80 euro vind ik duur maar koop hem wel als ik hem echt leuk vind. 40/50 euro is normaal. Shirtjes Max 30 euro. Jurkjes betaal ik Max 50 voor.



Vind bij veel "duurdere" winkels dat ze gewoon veel vragen ten opzichte van kwaliteit . Zeeman is goedkoop maar niet kapot te krijgen . Wat ik koop tenminste.
100 euro voor schoenen is niet weinig of goedkoop, maar vergeleken bij wat ik zelf uitgeef vind ik 100 euro goedkoop voor een mooi paar laarzen.

100 euro voor gympen vind ik de max.

Voor leren laarzen kan ik tot 300 euro gaan, dat vind ik veel geld, maar draag mijn schoenen jaren.
quote:lolly-pop schreef op 20 april 2014 @ 14:33:

Wibra en zeeman: spotgoedkoop

H&M en Zara: goedkoop

Esprit, mango, gstar ed: middenklasse

Tommy, mcgregor, Mark: duur

Chanel, prada, gucci: heel duur :-)



Eens.

Vero moda, street one en only horen bij h&m in het rijtje thuis.



Ik shop graag voor basics bij h&m en in mexx outlet en tweedehands scoor ik (of krijg) ik de middenklasse en dure items bijv dept, josephine&co, gucci, armani, boss.

Qua schoenen vind ik gabor, ecco, clarks etc duur, en elk paar laarzen boven 250 echt duur.



Esprit snap ik ook niets van de populariteit behalve de goede pasvorm pantalons voor vrouwen met heupen en een kont.

Object vind ik wel heel leuk maar de kwaliteit wisselt nogal.

Vaak overpriced. En supertrash doet zn naam ook eer aan; wat een (zwaar overpriced!!) rotzooi.....

Liz (huismerk v&d) verrassend goede kwali/pasvorm/prijs vaak!
Alle reacties Link kopieren
Heel goedkoop vind ik de Zeeman, Wibra, Primark.

Dan daarboven H&M, Mango.

Zara is vaak best wel een stuk prijziger! Meer vergelijkbaar met het middensegment: Mexx, Esprit, Dept, Costes.

Iets boven het middensegment: Supertrash, Maison Scotch, Vanilia.

En dan echt duur: Ted Baker, Karen Millen, en dan uiteraard alles wat nog duurder is.



Ik maak er een sport van om dingen uit het middensegment en daarboven met veel korting te kopen, zodat de prijzen uiteindelijk onder het middensegment komen en dat lukt me vaak . Heb een Karen Millen rok en jurk voor ¤30 en ¤50 en een hoop Vanilia/Maison Scotch/Supertrash kleding met 70/80% korting.



Goedkopere kleding (H&M, Mango, Zara) vind ik vaak heel erg leuk, maar past me bijna nooit goed. Vooral Mango en Zara zijn lastig als je lang bent, grote borsten en brede heupen hebt . Dus dan maar zo!
40 voor een spijkerbroek vind ik wel goedkoop.

80 euro normaal.

Ik heb er weleens eentje van 300 euro gekocht, nog steeds spijt van. Zo'n dure broek slaat nergens op.



Shirtjes van 30 euro vind ik duur.

Shirtjes of hempjes vind ik rond de 10 euro prima om te kopen.

Meer wil ik daar nooit voor uitgeven, tenzij het een shirt is met iets speciaals erop en van mooie stof.
De pasvorm van Espritbroeken vind ik juist niet best.

Het zijn van die 'moeke' broeken waar vrouwen groter in lijken.

Vaak tuttige modellen waar je een 'ouwelijk' figuur in krijgt.

Hoge modellen met grote kontzakken en teveel stof rondom het middel. Voor dat geld kun je een veel betere broek kopen.
Grappig om te lezen hoe er verschillend over goedkoop en duur gedacht wordt.

Zo vind ik ¤40 voor een spijkerbroek normaal, meer geef ik er echt niet aan uit. ¤80 vind ik duur.



Om merken geef ik niks. Ik kijk wat ik mooi vind. Persoonlijk vind ik het erg snobisch overkomen als je het blijkbaar belangrijk vindt dat je vriendinnen denken dat het een duur merk is.
Alle reacties Link kopieren
Minstens 75% van de kleding koop ik tweedehands. Zo kan ik me veroorloven om met een beperkt budget toch kwalitatief goede kleding te dragen, van merken die ik nieuw nooit zou kunnen betalen. Ik schrik me dan ook vaak wild van de prijzen in reguliere kledingwinkels. Daar kom ik dan ook alleen maar als er uitverkoop is.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop: TH, RL, McGregor, Mexx, Claudia Strater, Gant

Midden: Boss, Paule Ka, louisa Spagnoli, DvF, Armani

Duur: de high end labels
Ralph Lauren goedkoop? Yeh right....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven