ik wil mij ook vervelen!

20-04-2014 16:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi viva's!



Naar aanleiding van een ander topic: ik ben zoooo jaloers op iedereen die vrij is/zich verveelt.. ik doe een pre-master in combinatie met mij reguliere studie en ben daarom al vanaf september bijna non stop aan het blokken, omdat ik hierdoor bijna 2x zoveel studiepunten dan normaal moet halen. Momenteel is het de combinatie van mijn scriptie en een tentamen statistiek die mij erg zwaar valt. Ik denk dat dit komt doordat het de laatste loodjes zijn en ik gewoon erg moe ben. Ook maak ik mij veel zorgen of ik het allemaal wel voor eind juni af heb. Ik ben nogal perfectionistisch.



En dan te bedenken dat ik in de zomervakantie nog stage ga lopen en onze nieuwbouwwoning ook opgeleverd wordt, en daarna door mag stormen mijn master in. Ik kan mu alleen maar denken: pfffffffff



Ik weet dat er veeeel ergere dingen op de wereld zijn maar ik zou zooooo graag eens een weekendje vrij zijn, helemaal zonder zorgen aan mijn hoofd :-)



Herkenbaar?
Ja herkenbaar. Scriptieonderzoek, baan en reguliere colleges is soms best veel. Op een gegeven moment heb ik ingevoerd dat ik op zondag NIKS aan werk of studie moet doen. En dat werkt heel goed, heb dan de rest van de week veel meer energie voor alles. En een goede en duidelijke taakverdeling in huis helpt ook.
En ja soms moet ik door die zondagsrust op andere dagen wat langer door, maar dat is het me waard.
Nee niet herkenbaar. Ik verveel me namelijk nooit, ook niet als ik in het weekend vrij heb.
Ik denk dat TO met "vervelen" bedoelt gewoon een dagje lekker niks doen of alleen doen waar je zin in hebt, niet vervelen in de zin van "ik heb niks te doehoehoen...alles is saahaaai".
Alle reacties Link kopieren
Niet meer gelukkig! Ik baalde er ook van toen ik aan het afstuderen was... Kon het ook niet goed loslaten, dus kon ook op zondagen of weekendjes weg niet echt ontspannen. Altijd het gevoel dat ik nog vanalles moest..

Maar houdt moed: het komt goed! Het is geen eindeloze situatie, je weet waar je het voor doet.

En straks in de zomer, als je huis geleverd is en je klaar bent met je premaster, heb je vast een paar weken waarin je lekker kunt ontspannen, toch?
Alle reacties Link kopieren
@ matroesjka_ ja, dat klopt inderdaad. Ik wil mij natuurlijk niet echt vervelen, maar juist de tijd hebben om de keuze te kunnen maken om mij te vervelen.



Je tip van zondagsrust is goed. IK probeeer dat altijd wel, maar kan mij dan nooit lekker ontspannen. Dan ga ik uiteindelijk toch altijd weer aan het werk, en dan is mijn zondag weer weg...
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 20 april 2014 @ 16:48:

Ik denk dat TO met "vervelen" bedoelt gewoon een dagje lekker niks doen of alleen doen waar je zin in hebt, niet vervelen in de zin van "ik heb niks te doehoehoen...alles is saahaaai".Dat denk ik ook! Gewoon je eens kunnen afvragen: 'wat zal ik nou eens gaan doen?' in plaats van precies weten wat je nu gaat/moet doen, namelijk studeren, dingen regelen voor je huis etc.
Alle reacties Link kopieren
@ loiseau: thanks voor de opbeurende woorden. Het zijn natuurlijk allemaal 'goede doelen' waar ik het voor doe. Uiteindelijk houd ik er heel wat aan over natuurlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Vervelend, maar dit is ook maar een tijdelijke situatie. En voor een goed doel. Dus even doorbijten. En zo zou een werkloze of chronisch zieke weer graag met jou ruilen. Het gras is altijd groener elders. Succes met je studieperikelen.
TO toch, ik dacht dat je voor 7 verwilderde weeskinderen moest zorgen. Je bent bezig voor je toekomst, hoe kan dat nou zwaar vallen, met al die mooie vooruitzichten.
quote:Cateautje schreef op 20 april 2014 @ 17:06:

TO toch, ik dacht dat je voor 7 verwilderde weeskinderen moest zorgen. Je bent bezig voor je toekomst, hoe kan dat nou zwaar vallen, met al die mooie vooruitzichten.
Alle reacties Link kopieren
@ mick en catautje: ik besef mij dat ik bevoorrecht ben inderdaad om dit allemaal te mogen doen. Als ik voor 7 verwilderde weeskinderen zou moeten zorgen zou ik nog minder blij zijn haha
Alle reacties Link kopieren
Welke studie doe je?
Ik vind het stoer dat je het allebei tegelijk doet!

Gewoon doorzetten, en de tip van hierboven om een dag(deel) in te plannen waarop je niets doet is een hele goede, want daarna kun je weer des te beter leren.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, ook 2 studies gedaan naast mn werk en daarna een boek gaan schrijven naast mn baan. Men verklaarde me voor gek. Beetje last van werkverslaving Weken van 60-70 uur waren jarenlang normaal. En dan nog hobby's en vrijwilligerswerk. Ook wel paar keer op randje van overspannenheid gezeten maar gelukkig weten te voorkomen.



Ik ben nu vrij van dit alles, boek is af en heb sinds 2 weken zwangerschapsverlof en fysiek beperkt door gerelateerde klachten dus kan bijna niks. Echt afkicken! En ja ook vervelen. Het begint nu iets te wennen en het is ook wel lekker, maar ik ben denk ik toch liever bezig.



Naja even doorzetten jij en dan komt er ooit wel een periode van rust aan waar je dan vast extra van kan genieten. Je gaat de vruchten plukken van je harde werk!

Maar belangrijk is wel dat je ook momenten van rust inplant, idd bijv een zondagmiddag en avond. Anders ben je straks klaar met alles maar opgebrand en dat lijkt me niet de bedoeling.

Veel succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor de reacties :-)

Ik ben normaal helemaal niet zo'n klager, maar ik was het net wel even zat. :-)



Ik studeer in de richting van de sociale wetenschappen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dophertje! Ik heb echt respect voor je! Ik ben ook zo: heb vaak al iets nieuws aangenomen voordat ik mij realiseer dat ik het nu dan echt wel druk ga krijgen. Ik ben niet iemand die voor de makkelijke weg kiest..
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik heb nu eindelijk een paar verveel/niks-doe dagen. Heerlijk <3 Was wel eens nodig, na een maand lang elke doordeweekse dag van 9 uur 's ochtends tot ver in de avond/nacht werken zonder een enkele dag weekend. Voor mij werkt het niet om een vast tijdstip niets te doen (gewoon omdat daar niet altijd tijd voor is), maar ik zorg wel dat ik ook af en toe leuke dingen doe. Die tijd haal ik dan 's avonds wel weer in (bijvoorbeeld uit eten, om 22.00-22.30 thuis, en dan daarna nog een paar uur werken). Het kost jammer genoeg extra energie, maar is wel belangrijk.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Nou heb geen studie maar wil ook wel graag me een dagje vervelen of uitslapen...



Ik ben moeder van 2 kindjes en werk 4 dagen in de week. Druk sociaal leven en vandaag is mijn man er niet en ik ben ziek. Geen tijd om ziek te zijn of me te vervelen.
Het vervelende van studeren is ook dat het nooit klaar is. Met de meeste banen kun je nog zeggen: ik laat mijn werk op mijn werk. Maar met studeren is er altijd wel iets nuttigs dat je eigenlijk zou kunnen/moeten doen in plaats van relaxen. Sterkte ermee! En heel veel succes natuurlijk.
Wat bij mij ook helpt, afgezien van de vaste dag die matroeska oppert, is om af en toe een vrije avond in te plannen. Een waarop ik op de bank hang en een film/serie kijk, of een 'dom' (lees: niet studiegerelateerd) boek lees.



Misschien is het ook makkelijker om daarmee te beginnen ipv meteen een hele dag? Of regel een vaste avond waarop je een hobby doet, of 1 avond per week sporten ofzo. Alleen maar studie is ook niet bevorderlijk voor de studie, weet ik uit ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Als jij je ook eens wilt vervelen, dan valt dat vast wel te regelen. Of is dit topic bedoelt om op te sommen hoe druk-druk-druk we het allemaal hebben?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Elynn.

Het klinkt allemaal nogal 'oh ik wil me vervelen maar ik heb zo'n druk leven' wat allemaal nogal interessant klinkt maar uiteindelijk gewoon onwijs vermoeiend is.



Jemig, neem wat rust als je dat nodig hebt.

Als ik het zo hoor ben je van het type wat die studie toch wel afmaakt maar zich veel te veel zorgen maakt over hoe het allemaal nou toch moet. Als je straks die master af hebt, dan krijg je waarschijnlijk een baan en maak je geen zorgen, ook daar kan je jezelf helemaal gek maken met werk dat nog 'af moet'. En anders zijn er nog 100 dingen die van jezelf moeten.



Waarom 'moet' je ook nog stage lopen in de zomervakantie?



Ik was trouwens ook zo'n type en het enige waar ik nu spijt van heb, is dat ik er destijds niet wat meer ontspannen in kon staan ipv altijd zo serieus bezig te zijn.



Echt, plan voor jezelf vrije dagen en hou je er dan ook aan. Niet stiekem gaan werken en dan trots zijn dat je stiekem zit te werken (been there, done that). Je hebt ze nodig, en de beste ideeën komen trouwens vaak als je even met je gedachten ergens anders bent.



Het lukt je echt wel, geen zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh het is helemaal niet bedoeld als opscheptopic hoor! Wat jij omschrijft Moringa is heel herkenbaar: ik 'durf' dingen ook niet echt te laten liggen omdat ik bang ben dat alles in de soep loopt. Ik wil ook altijd hoge cijfers halen, dus ik doe het mijzelf ook ergens wel aan.

Ik moet stage lopen in de zomervakantie omdat ik door mijn dubbele studie nog geen tijd heb gehad deze te doen, en anders kan ik pas een jaar later aan mijn master beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven