Een nieuwe laptop, maar welke?

20-04-2014 09:54 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n huidige laptop is echt aan vervanging toe. Keus zat, maar welke laptop moet ik kiezen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.....



Wat zoek ik:

- laptop voor zakelijk gebruik: Word, Excel, Powerpoint, e-mail, surfen

- lekker licht, want ik ben veel onderweg

- geen zwart, liefst zilver

- Windows, geen Apple



Heeft iemand een goed advies?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 20 april 2014 @ 13:20:

[...]





Er zijn ook maar heel erg weinig mensen die Windows 8 een eerlijke kans geven. Ze begrijpen de vlakken niet dus moet het er meteen maar af.



Dan denk ik ook.

Ik werk momenteel met zowel 7 als 8.1 en ik vind 8.1 mooi en zeker niet onhandig. Als je nooit een smartphone met apps hebt gehad, dan is het een grote overgang.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een Asus-fan.

Ik vind Apple pure geldklopperij.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd Windows gebruikt tot een jaar of 4 geleden (Windows XP), ondertussen op het werk ook met Linux moeten werken. 4 jaar geleden heb ik mezelf een Apple laptop aangeschaft en zou nu nooit terug gaan naar Windows. Ik vind mijn Macbook pro in gebruik duizend maal handiger. Het is inderdaad even wennen, maar ik denk dat ik na een maand volledig overgeschakeld was.



Maar als je altijd tevreden was over Windows is het natuurlijk wel een stuk goedkoper als je bij Windows blijft. Bij ons op het werk worden standaard Dell (ik denk Inspiron) laptops gebruikt, dus die kwaliteit kan niet al te slecht zijn.
Oh ik overweeg een MacBook air. Mijn laptop is te zwaar en krijgt kuren. Moet ik voor de air allerlei programma s aanschaffen om word achtige dingen te kunnen doen ( werk veel met tekst)?
Alle reacties Link kopieren
Het lastige van de Mac's is dat Microsoft Office er niet zo lekker op draait.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik heb office voor de Mac gekocht en heb nooit problemen. Ik werk veel met Word, PowerPoint en Excel.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik vind het lastig, hoor.



Ik vind de MacBook Air echt wel mooi, maar én duur én 'nieuw' én waarschijnlijk nog duurder omdat ik echt een Office pakket nodig heb.



Ik heb een Dell gehad, nu een Sony Vaio. De opvolger van m'n Sony is ook een mooi ding, maar ook met een scherm dat los kan. Ik weet niet of dat echt iets voor me is.



O, Windows 8.1 zie ik niet zo tegenop. Heb een smartphone en tablet, dus ben wel gewend aan 'tegels'. Het is vast een kwestie van wennen, maar dat lukt wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:zebrini schreef op 20 april 2014 @ 10:30:

Toch apple. Ik weet niet waarom, maar hun besturingsprogramma is gewoon beter: geen gezeik met vastlopen, langzaam worden en weer ik wat. Heel gebruiksvriendelijk: veel plug&play met aparaten zonder drivers te hoeven installeren enz. Ik heb mijn MacBook nu alweer bijna 5 jaar en hij is nog net zo snel als toen ik hem kocht. Dat hebben de laptops en gewone PCs die ik hiervoor had niet volgehouden (want die moesten gedefragmenteerd, opnieuw geinstalleerd en weet ik het wat, om de haverklap!) Dus ik wil nu nooit meer anders, en dat is niet om de naam maar om de kwaliteit. En als je toch 1000 euro hebt om uit te geven...Daar hoef je geen Apple voor te hebben. Mijn Sony Vaio is nu 6 jaar oud en nog steeds als nieuw, hoewel heel veel gebruikt. Ik vind hem ook nog steeds heel mooi en een erg fijne laptop (ook qua toetsenbord e.d.) Hij kostte destijds 800 euro. Mocht deze het begeven, dan ga ik meteen weer voor een Vaio.
Alle reacties Link kopieren
Hier een instap acer bijna 6 jaar oud staat 16 uur elke dag aan dus heb je echt geen dure apple voor nodig.



Die nieuwe Sony zou een hele goede zijn ook mooi licht en hanteerbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik neig ook wel een beetje naar de nieuwe Sony, maar hoe zit het met dat 'losse' scherm. Is dat wat?
Alle reacties Link kopieren
Dat scherm ken ik niet echt, maar het lijkt mij wel handig. Ik zou hem gewoon als laptop gebruiken en soms, als ik in bed of op de bank een film wil kijken, het scherm eraf halen. Dan zit je niet met zo'n groot ding op schoot.
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 21 april 2014 @ 09:09:

Ik neig ook wel een beetje naar de nieuwe Sony, maar hoe zit het met dat 'losse' scherm. Is dat wat?

Ik begrijp dat je hem dan ook als tablet kan gebruiken?

Zit er ook een touch screen op dan?

Dan heb je eigenlijk een hybride tussen laptop en tablet. Kan erg handig zijn. Windows 8 is geënt op touch screen overigens.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het inderdaad een soort combi laptop-tablet. Kan inderdaad wel handig zijn.
quote:wysiwyg schreef op 20 april 2014 @ 12:23:

Hmm, de meningen zijn verdeeld dus. Ben op zich wel Apple fan, maar heb het idee dat het 'lastig' is omdat ik Windows gewend ben qua werken. Is dat ook zo?

nee.
quote:Bitje93 schreef op 20 april 2014 @ 16:01:

Het lastige van de Mac's is dat Microsoft Office er niet zo lekker op draait.probleemloos. Al jaren.
quote:blijftgewoondametje schreef op 20 april 2014 @ 15:21:

Oh ik overweeg een MacBook air. Mijn laptop is te zwaar en krijgt kuren. Moet ik voor de air allerlei programma s aanschaffen om word achtige dingen te kunnen doen ( werk veel met tekst)?Nee, als je niet strikt aan Word bent gebonden kan je naar veel goedkopere alternatieven uitwijken. Maar je kan ook gewoon Word gebruiken. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Feit blijft natuurlijk wel dat Apple toch 'anders' werkt én het ding zelf een stuk duurder is. Sowieso ga ik dan ruim boven de ¤ 1.000 uit, alleen de Air is geloof ik al ¤ 1.300. En dan moet ik nog een Office pakket, want ik ben wel aan de standaard Windows programma's gebonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 21 april 2014 @ 09:09:

Ik neig ook wel een beetje naar de nieuwe Sony, maar hoe zit het met dat 'losse' scherm. Is dat wat?



Nee, ik heb het over echte laptop dus vast scherm.



En de Acer S of V 7 dan ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor een Samsung Series 9:



- Super dun en lichtgewicht;

- Start op in 3 seconden!!!!
Alle reacties Link kopieren
Opstarten vind ik niet zo'n ding, laptop staat altijd aan. En Samsung, is dat wat dan? Heb toch een associatie met telefoons, zou ook niet zo snel een Samsung wasmachine kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben stiekem een Samsung fan. Ik heb een televisie en een wasmachine van Samsung. Geweldige dingen, makkelijk in het gebruik en nooit problemen mee gehad in de 6 jaar dat ik ze heb.
quote:wysiwyg schreef op 22 april 2014 @ 18:05:

Feit blijft natuurlijk wel dat Apple toch 'anders' werkt én het ding zelf een stuk duurder is. Sowieso ga ik dan ruim boven de ¤ 1.000 uit, alleen de Air is geloof ik al ¤ 1.300. En dan moet ik nog een Office pakket, want ik ben wel aan de standaard Windows programma's gebonden.Het werkt een beetje anders, maar op het gewone gebruikers-niveau zijn de verschillen erg klein. Apple is wel erg veel duurder in de aanschaf. Een office-pakket voor Apple is niet veel duurder of goedkoper dan voor windows.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 april 2014 @ 18:20:

[...]





Nee, ik heb het over echte laptop dus vast scherm.



En de Acer S of V 7 dan ?



Acer is bagger, die zou ik sws niet doen.

Ik heb deze en ben erg tevreden.

Office zou je natuurlijk ook gratis kunnen krijgen...

En dat opstarten in 3 sec is niet zo bijzonder, dat is bij elke nieuwe laptop wel het geval.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Asus heeft ook een turbo-boot, dat is tegenwoordig idd niet zo bijzonder meer (maar wel handig).

Ik vind Asus de meest degelijke laptopbouwer, dat merk koop ik blind. De Samsung zou ik eerst even grondig reviews van checken.



Waar ik in elk geval op let, is het touchpad. Dat gebruik ik vaak en dat moet groot genoeg en lekker glad zijn en je moet er soepel mee kunnen zoomen en scrollen. Dat is zeker niet bij elk merk het geval.
.
Alle reacties Link kopieren
Asus is inderdaad goed en Acer is bagger. Ik heb er een keer een gehad en alleen maar ellende mee gehad. Na 2 jaar al een andere moeten kopen. Een vriend van mij had precies hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven