Wow! Dit is een Echte Held !

20-04-2014 15:29 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een man in Heemskerk is zaterdagavond in zijn woning overvallen.



Rond 22.00 uur werd er door vier mannen aangebeld. Het viertal bedreigde de man met een wapen en drong de woning binnen.



De bewoner verweerde zich en er ontstond een worsteling. De overvallers renden vervolgens de woning uit en het slachtoffer pakte zijn fiets om de achtervolging in te zetten. Het lukte de bewoner niet om de mannen te vinden en hij is even later voor verwondingen aan zijn hoofd naar het ziekenhuis overgebracht.



(teletekst NH)
Alle reacties Link kopieren
quote:bij_zonder schreef op 20 april 2014 @ 17:44:

De actie van die meneer uit de OP is begrijpelijk maar het achterna zitten is niet slim. Op het domme af zelfs. En zeker niet heldhaftig.Joh, je kunt gelijk hebben, maar wie is er op zo een moment echt verstandig? En dan heb ik liever een man die overhelt naar actie, ook en zelfs als dat – en dat is áltijd achteraf bekeken – misschien niet het meest strategische is wat je kunt doen. Moedige mensen hebben nu eenmaal die instelling, en angstige niet. En bijna iedereen zou die man toejuichen als hij wel één van de daders had weten te pakken en aan de politie overdragen. Ik kan je verzekeren dat ik heel bang was die avond. De man die mijn vriend tegen de grond werkte had een mes. Maar weet je wel hoe snel dat soort dingen in zijn werk gaat? Dan is er geen dom of verstandig meer. Dat heeft er niets mee te maken. Je handelt intuïtief. Daarom vind ik het nogal gemakkelijk om zulke mensen als ‘dom’ te etiketteren. Volgens mij zijn de mensen die dat schrijven vanachter hun bureau nooit in een bedreigende situatie geweest. Bovendien krijg ik geen inhoudelijke antwoorden op hoe die reageerders het zouden vinden als ze zelf aangevallen werden door iemand met een wapen, en niemand zou ze helpen omdat dat niet ‘verstandig’ zou zijn. Denk je dat nu eens echt in. Op het moment dat je bedreigd wordt ben je godsblij met iemand die zijn beschermende instinct vóór zijn verstand laat gaan. En ja, dat blijf ik bewonderenswaardig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Als je aangevallen wordt door iemand ben je al in gevaar. Dan hoop ik echt dat er iemand is die mij kan redden, aangezien ik niet heel erg sterk ben. Als je overvallen wordt, willen de overvallers alleen maar je spullen en is er een kans dat ze je niks aandoen. Als ik ooit overvallen word, zou ik echt niet willen dat mijn vriend de held wilt spelen met de grote kans dat hij gedood wordt om wat spullen. Hij is me meer waard dan dat.



Daarom vind ik het een domme actie, hij brengt zijn leven onnodig in gevaar toen het gevaar al geweken was.
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 18:14:

Volgens mij zijn de mensen die dat schrijven vanachter hun bureau nooit in een bedreigende situatie geweest. bla bla bla...quote:Bovendien krijg ik geen inhoudelijke antwoorden op hoe die reageerders het zouden vinden als ze zelf aangevallen werden door iemand met een wapen, en niemand zou ze helpen omdat dat niet ‘verstandig’ zou zijn.Omdat je appels met peren vergelijkt.quote:Denk je dat nu eens echt in. Op het moment dat je bedreigd wordt ben je godsblij met iemand die zijn beschermende instinct vóór zijn verstand laat gaan. En ja, dat blijf ik bewonderenswaardig vinden.Je projecteert je eigen ervaring op straat, met je heldhaftige vriend op deze meneer die onverstandig genoeg achter zijn overvallers met wapen aan is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm de trend wordt weer gezet door de eerste reactie(s).

Ik ben het met je eens, die man is een held!
is er al een signalement?
Alle reacties Link kopieren
quote:alcofrolic schreef op 20 april 2014 @ 18:26:

Hmmm de trend wordt weer gezet door de eerste reactie(s).

Ik ben het met je eens, die man is een held!De trend? Als ik het niet met jouw mening eens ben dan ben ik dus maar een volger van de eerste reacties? Jouw wereld is zeker wel lekker overzichtelijk met deze wijze van benaderen of niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 20 april 2014 @ 16:37:

Ik had verwacht een verhaal te lezen over de redding van een puppy die in het water was gevallen ofzoJa ik dacht ook toen ik de topictitel las dat iemand 3 kitten en 6 kinderen uit een brandend huis had gered.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 april 2014 @ 17:05:

[...]





Ik vind eigenlijk vooral jouw reacties zuur..

Natuurlijk zou ik verschrikkelijk blij zijn als zo'n man mij zou beschermen tegen een overvaller. Maar dat is heel wat anders.

Dat die man zich verweert tegen overvallers is stoer en is ook niet per se dom, maar om dan ze nog achterna te fietsen is niet echt heel handig. Ze zijn per slot van rekening wel met z'n vieren en kunnen een heleboel doen. Gewoon 112 bellen nadat het gebeurd was zou praktischer zijn geweest. Maar hij reageerde waarschijnlijk gewoon vanuit de adrenalinestoot die hij kreeg en dacht daarom misschien niet helemaal helder. Volkomen te begrijpen. Maar niet echt slim.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik heb die man niet dom genoemd, ik heb zijn actie dom genoemd.



Ik heb zijn actie ook meermaals begrijpelijk genoemd, daar zou je uit kunnen afleiden dat ik misschien wel hetzelfde zou doen in zijn situatie. Maar dan zou ik het nog steeds een domme actie vinden, ook van mezelf.



Vanwege mijn werk heb ik meerdere keren een overvalstraining gevolgd, gelukkig zelf nooit een echte overval meegemaakt. Familie van mij wel helaas, meerdere overvallen zelfs. En alles wat je leert is gericht op damage control en er zelf heelhuids uit komen. Waarom? Omdat ervaring leert dat dat je veiligheid is, niet het pakken van de dader maar de dader laten pakken door diegenen die weten wat ze doen. En als slachtoffer op je fietsje vier (gewapende?) overvallers achterna zitten valt daar niet onder. Dat is niet heldhaftig maar gevaarlijk. En dom.
TO, jouw ervaring is een totaal andere situatie dan van de man in je OP. Ik heb niks tegen zelfverdediging (is ook goed) maar dan de kerels achterna gaan fietsen is idioot. Want dan hadden die kerels hem alsnog kunnen vermoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 16:19:

Vermetel & stoer, ja! En niet stom. Die vier lafaards, die er al vandoor zijn gegaan. Prima als je probeert er eentje te vatten. Zó goed in te leven dat je razend wordt ook. Misschien voorkom je dan nog dat ze het de volgende keer bij een oude vrouw proberen. Ooit wel eens zelf zoiets meegemaakt?? En? Eerst een strategie bedacht?

Blij dat m’n vriend ook niet bang uitgevallen is. In de stad een keer vechtlustig lastig gevallen. Okee, geen 4, maar 2 mannen. M’n vriend (die niet dom is!) heeft er eigenhandig een overmeesterd, de andere ging ervan door, en ik heb de politie gebeld. Is helemaal ‘goed’ gekomen met dat stuk tuig. Lang leve stoere mannen!cool story bro, wil je nu een cake?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 20 april 2014 @ 18:57:

[...]





cool story bro, wil je nu een cake?

Aardig van je, maar ik val niet zo op zoet.

Nu aan de borrel en straks (paas) etentje met familie/vrienden. Iedereen, met welke mening dan ook, mooie avond gewenst. La vita è bella!
eieren op hoog water zoeken ipv in de tuin
Vind het eerder een idioot.
quote:alcofrolic schreef op 20 april 2014 @ 18:26:

Hmmm de trend wordt weer gezet door de eerste reactie(s).

Ik ben het met je eens, die man is een held!Wat een rare reactie. Het is misschien een onbegrijpelijk gegeven maar soms komt het wel eens voor dat meerdere mensen dezelfde mening hebben. Net zoals jij een andere mening hebt over wat een held is.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 18:14:

[...]



Joh, je kunt gelijk hebben, maar wie is er op zo een moment echt verstandig? En dan heb ik liever een man die overhelt naar actie, ook en zelfs als dat – en dat is áltijd achteraf bekeken – misschien niet het meest strategische is wat je kunt doen. Moedige mensen hebben nu eenmaal die instelling, en angstige niet. ................ Ik schreef elders op dit forum (ivm scheepsramp) al de woorden "Fight or Flight". of te wel een "Vecht of vlucht"-reactie.



Ik denk dat ook dit slachtoffer een "vecht of vlucht"-reactie kreeg.



Iemand die opgeleid is tot de meest heldhaftige optredens, reddingsactie's of een leidinggevende kan het overkomen dat hij in een panieksituatie in eens verstijft van angst, bevriest, vluchten wil, of dat hij een flinke hoeveelheid adrenaline produceert en juist aan het vechten slaat.



Daar en tegen: iemand die helemaal geen heldhaftig-imago heeft kan plots als een superman handelen.



Men weet nooit echt goed hoe iemand in een panieksituatie zal reageren. Het lijkt me ontzettend vernederend als je als kapitein geacht word tot laatste te blijven en je vlucht uit angst als eerste. Dat oneervol-gevoel, dat schuldgevoel daar komt hij nooit meer vanaf lijkt me.



Mijns inziens heeft dit slachtoffer het tegenovergestelde ervaren.De vraag: Is hij een held? Ik doe mijn petje voor hem af, maar Achteraf zal hij zich zelf ook wel op zijn voorhoofd krabben en zich afvragen "jeetje, dat ging nog goed, maar dat moet ik toch maar niet meer doen."

LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
U moet al uw bezittingen afstaan. U moet vooral geen verzet bieden en u moet deze boodschap zoveel mogelijk in de openbaarheid brengen!

Ja, dan bent u een echte, verstandige held!
quote:noesa schreef op 20 april 2014 @ 20:18:

U moet al uw bezittingen afstaan. U moet vooral geen verzet bieden en u moet deze boodschap zoveel mogelijk in de openbaarheid brengen!

Ja, dan bent u een echte, verstandige held!Wat een debiele reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:noesa schreef op 20 april 2014 @ 20:18:

U moet al uw bezittingen afstaan. U moet vooral geen verzet bieden en u moet deze boodschap zoveel mogelijk in de openbaarheid brengen!

Ja, dan bent u een echte, verstandige held!U moet u na laten kijken. Dan bent u ook eens verstandig. :-)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 20 april 2014 @ 21:53:

[...]



U moet u na laten kijken. Dan bent u ook eens verstandig. :-)
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Weet je wie ik een held vind? Die jongen die in het raam zat toen het Hemeltje in de fik stond en op die manier een stuk of 20 mensen uit het raam heeft kunnen helpen, in veiligheid. Hij is er zelf bij om het leven gekomen uiteindelijk. Dat is een held.



Als ik in een vliegtuig zit bij de nooduitgang, denk ik altijd even aan hem en hoop dat ik net zo moedig kan zijn als hij maar het wel mag overleven. En als ik in de stad ben en ik word belaagd, dat mijn Krav Maga het werk overneemt en ik mezelf in veiligheid kan krijgen.



Deze man is een held omdat ie de overvallers heeft verjaagd, niet omdat hij ze daarna op de fiets achterna is gaan zitten.
Enn & noesa
Alle reacties Link kopieren
quote:.Ratatouille schreef op 20 april 2014 @ 18:21:

[...]



bla bla bla...Omdat je appels met peren vergelijkt. Je projecteert je eigen ervaring op straat, met je heldhaftige vriend op deze meneer die onverstandig genoeg achter zijn overvallers met wapen aan is gegaan.Tjongejonge, relax , zeg. Als je je al zo opwindt in een topic op een forum, hoe reageer je dan in een echte stress- of bedreigende situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:femselien schreef op 20 april 2014 @ 18:19:

.

Het ging niet alleen om ‘spullen’



De man in Heemskerk is in zijn opwinding die mannen gaan volgen. Tja. Ik vind het nog steeds niet iets om domweg 'dom' te noemen. Sommige mannen hebben dat, adrenaline, zoals iemand hier al schreef. Heb er begrip voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven